VW RNS 510 opstartsproblemer

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
ThomasEspersen
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26. dec 2019, 17:39
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

VW RNS 510 opstartsproblemer

Indlæg af ThomasEspersen » 15. jul 2020, 18:22

Hej

Jeg har anskaffet mig en Original VW RNS 510 til min VW Golf 6. Købte ved siden af, et Bluetooth modul (også original) Så jeg kunne streame musik.
Radioen fungerede glimrende da jeg fik den sat i. 3-4 uger efter fik jeg monteret Bluetooth modulet og kodet det dertil. Samtidig fik jeg den nyeste mapsopdatering på radioen også.

Dagen efter, ville radioen ikke tænde. Den tænder kun engang imellem. Oftest om morgenen, hvor den har fået lov at stå hele natten. Jeg nulstillede radioen til fabriksindstillinger efter opdatering, og dette hjalp i en uges tid, men så begyndte det igen. Jeg fik herefter at vide at det muligvis godt kunne være fordi maps versionen ikke ville samarbejde med den softwareversion som ligger på radioen pt.
Har derfor fået lavet en CD med en nyere software opdatering, som jeg havde håbet ville hjælpe på problemet.

Jeg står nu med det problem at det er som om opdatering ikke vil sætte igang. Den loader CD’en og skriver den genstarter for at opdatere. Så snart den slukker, vil den ikke tænde selv igen, men kan høre at CD’en køre rundt deri. Til sidst stopper den med at køre rundt eller skubber CD’en ud og slukker helt.

Andre der har oplevet dette problem eller kender en løsning? Er ved at være træt af at radioen aldrig tænder når jeg skal køre i bilen.

Mvh. Thomas

Besvar

Tilbage til "El"