Låst ude af min Passat. Låsen i førersiden virker ikke og låsen i venstre dør mangler.

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
Begynder
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10. aug 2020, 11:02
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Låst ude af min Passat. Låsen i førersiden virker ikke og låsen i venstre dør mangler.

Indlæg af Begynder » 10. aug 2020, 12:37

I går købte jeg en Passat 1.8 fra 2000

Jeg fandt ud af, at låsen i højre front mangler, der kun er et stykke gaffer tape, og det var den eneste dør, der ikke åbnede, da jeg drejede nøglen i venstre hoveddør. Det låste men åbnes ikke, når jeg åbner døren fra den venstre hoveddør. Jeg kunne dog åbne det ved at trække i håndtaget indefra.

I dag fandt jeg ud af, at der var en knap på den venstre hoveddør, hvor jeg kunne låse og låse alle døre op, og det virkede også på den højre hoveddør.
Derefter gik jeg ud af bilen, lukkede døren, låste den og forsøgte at åbne den igen for at se, om alle døre ville åbne, nu hvor jeg lige havde fundet ud af, at den højre dørlås fungerede.
Men intet skete.
Jeg er nu låst ud af bilen : |
Den er parkeret et sted, hvor jeg skal betale pr. Time.
Der er to nøgler, en til låsene og en til at starte bilen. Ingen af ​​dem virker til bagagerumslåsen.
Jeg så lige, at farven på den venstre hoveddør er mørkere end resten af ​​bilen, tænker at den er blevet skiftet engang og det ser ud til, at nogen har trukket den ud i toppen for at komme ind derfra.

Håber at I forstår hvad jeg skriver.
Min telefon er låst inde i bilen så jeg har lånt min kærestes telefon for at skriver herinde og den er på auto correct på svensk.

Med venlig hilsen Oliver

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2054
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 483 times
Been thanked: 248 times

Re: Låst ude af min Passat. Låsen i førersiden virker ikke og låsen i venstre dør mangler.

Indlæg af donfetaful » 10. aug 2020, 12:49

Kan du ikke låse op med nøglen i nøglehullet?

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Låst ude af min Passat. Låsen i førersiden virker ikke og låsen i venstre dør mangler.

Indlæg af Blackfinger » 10. aug 2020, 13:09

Hvad med at hive gaffertapen af i højre side og åbne med en skruetrækker?

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Låst ude af min Passat. Låsen i førersiden virker ikke og låsen i venstre dør mangler.

Indlæg af i-s » 10. aug 2020, 13:10

Eller komme ind via nødlåsen i bagklappen.
/Søren.

Begynder
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10. aug 2020, 11:02
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Låst ude af min Passat. Låsen i førersiden virker ikke og låsen i venstre dør mangler.

Indlæg af Begynder » 10. aug 2020, 13:46

Mange tak for hurtigt svar.

Jeg var på vej til en cykelhandler, til fods, men ville lige tjekke om nøglen virkede igen og det gjorde den sgu. Så nu har jeg min telefon igen.
Jeg kørte et andet sted hen hvor at jeg ikke skal betale for at holde men efter at habe låst bilen, låst den op og låst den igen så virker den igen ikke.

Nej jeg kan ikke låse op i nøglehullet. Der er centrallås men der er ikke nogen knap, så man skaal bruge nøglen i nøglehullet. Jeg kan dreje til begge sider men ingenting sker.

Nødlås i bagklap? Ingen af nøglerne virker til bagklappen så jeg kan ikke komme ind den vej.

Jeg ved ikke hvordan man åbner med en skruetrækker. Jeg tror muligvis at dørlåsen er væk (?) men jeg kan prøve at hive tapen af og kigge på det.

Besvar

Tilbage til "El"