Passat GTE siger døren er åben selvom den er lukket

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
cshp
Nyt medlem
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. jun 2008, 07:24
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Passat GTE siger døren er åben selvom den er lukket

Indlæg af cshp » 1. dec 2023, 09:29

I denne kolde tid driller min pishat. Om morgenen når man skal afsted og starter bilen og lukker døren, så bimler og bamler instrumenteringen fordi den viser førerdøren er åben, selvom den er lukket. Døren åbner/lukker fint. Nogen der ved hvad man skal have smurt/skiftet/tilset for at fixe problemet?

Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 516
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 167 times

Re: Passat GTE siger døren er åben selvom den er lukket

Indlæg af Mathiasen » 1. dec 2023, 12:13

Der sidder to microswitche i dørlåsen på de fleste VAG.

Den ene fortæller bilen om døren er låst, den anden om døren er åben eller lukket.

https://humblemechanic.com/how-vw-door- ... ail-video/

Ham her forklarer det ret godt :)

Min Fabia døjer med at døren ikke fortæller at den er åben, så jeg undersøgte hvorfor.

Mon ikke det er samme fejl på din Pishat?
Hvis det hænger sammen med frost, kan der måske sidde noget fugt (som bliver til is) og drille switchen.
Måske det er nok at varme den op over længere tid og tørre den ud.
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

cshp
Nyt medlem
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. jun 2008, 07:24
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Passat GTE siger døren er åben selvom den er lukket

Indlæg af cshp » 2. dec 2023, 09:18

Problemet forsvinder op af dagen. Bilen har fyr som startes hver morgen, og det afhjælper ikke problemet.
Bilen har udvidet fabriksgaranti, men umiddelbart tænker jeg ikke VW giver sig i kast med at skifte dørlåsen. Eller hvad?

Swan
Nyt medlem
Indlæg: 210
Tilmeldt: 12. maj 2009, 17:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 27 times
Been thanked: 24 times

Re: Passat GTE siger døren er åben selvom den er lukket

Indlæg af Swan » 2. dec 2023, 09:37

De skal løse problemet, så finder de selv ud af hvordan. Bare på værksted med den.
These users thanked the author Swan for the post (total 2):
Mathiasencshp

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14515
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Passat GTE siger døren er åben selvom den er lukket

Indlæg af Watcher » 2. dec 2023, 11:28

Min A7 lider af samme syndrom nu, fandt en TPI der skulle afhjælpe problemet ved at smøre bowden kabel ind i fedt, men det hjælper ikke så nu der også bestilt ny låsekasse, bowdenkabel osv, det kendt fejl på vag biler som der bliver nævnt, men når der garanti på er det ikke dit problem så lad værksted fixe det, dog ka du jo ende ud i flere måneders ventetid og så er det sommer og ingen fejl mer🫣


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post:
cshp
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

cshp
Nyt medlem
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. jun 2008, 07:24
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Passat GTE siger døren er åben selvom den er lukket

Indlæg af cshp » 2. dec 2023, 13:48

Lyder som en god ide. VW får et opkald på mandag, så ser vi om de magter opgaven.

cshp
Nyt medlem
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. jun 2008, 07:24
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Passat GTE siger døren er åben selvom den er lukket

Indlæg af cshp » 8. dec 2023, 10:57

Update:
Udover en dørlås var det også blevet umuligt at lade HV batteriet op. Bilen låser ikke stikket i samme sekund kablet sættes i. Bilen registrer ikke kablet, men jeg kan godt starte laderen op og derefter hive stikket ud. Det blev også fortalt VW værkstedet at de skulle undersøge det, sammen med dørlåsen.
I morges kom jeg ud til en helt og aldeles sort/død bil. Vejhjælpen var forbi og jumpstarte den, uden held, dog kom der liv i det meste men den meldte fejl på alverdens systemer - hvilket måske ikke er så mærkeligt. Jeg kunne ikke få lov at starte benz motoren manuelt som den skrev i speedo jeg skulle.
Efter mit værkstedsbesøg i går hvor jeg ventede 1½ time på ingenting, frygter jeg virkelig det som venter forude. Ærlig talt har jeg en følelse af at VW ikke magter deres egne podukter. I går morges blev dørlåsen til en sum af 107€ og en mandetime til montering, en længere historie om det virkelig kunne køres over den udvidede fabriksgaranti eller ej. Det samme gør sig gældende for problematikken med den ikke vil lade.
Gutten fra vejhjælpen kunne fortælle mig at det ellers var et af de bedre VW værksteder jeg havde valgt :shock:
These users thanked the author cshp for the post:
HansH

Besvar

Tilbage til "El"