dsg gearkasse
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: 30. apr 2024, 16:56
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
dsg gearkasse
hej folkens
jeg kigger på golf TSi 1.5 140 Highline Variant DSG BMT fra 2014 eller
Audi a3 TFSi 150 Sport Sportback S-tr. fra sep 2016 (2017 model )
er det samme gearkasse? , er er det tør elle olie gearkasse ? og hvad skal man passe på
hilsen Carsten
jeg kigger på golf TSi 1.5 140 Highline Variant DSG BMT fra 2014 eller
Audi a3 TFSi 150 Sport Sportback S-tr. fra sep 2016 (2017 model )
er det samme gearkasse? , er er det tør elle olie gearkasse ? og hvad skal man passe på
hilsen Carsten
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1015
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 154 times
Re: dsg gearkasse
Det er samme gearkasse. Det er en DQ200 gearkasse som har tørkoblinger.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
- VWAU
- Medlem
- Indlæg: 1265
- Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 230 times
- Been thanked: 659 times
Re: dsg gearkasse
Findes ikke. En Golf 1.5 har enten 130 eller 150 HK og den fandtes slet ikke i 2014.
Findes ikke. Produktionen af A3 TFSI med 150 Hk startede i maj 2017.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5604
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 331 times
- Been thanked: 376 times
Re: dsg gearkasse
Førstnævnte er en 1,4 TSI.
Gearkassen er som Tor skriver en DQ200 med tørkoblinger.
Fordele:
Støv fra koblinger kommer ikke i olien og derfor er der ikke noget officielt olieskift interval.
Der er separat smøring af mechatronic, som derfor ligger i den lave ende mht risiko for nedbrud. Det kan dog ske.
Bedre brændstoføkonomi.
Ulemper:
Der kan komme belægninger på koblingerne, som skal slides af inden de bider hårdt. Lidt ligesom med bremseskiver.
Nogle (få er min påstand) får problemer med glidende koblinger. Det er ikke afhængig af alder og kørte km. Det kan være svært at afhjælpe. F.eks. GaSelle har uden held fået skiftet koblinger to gange og siden solgt bilen.
Der er omvendt også eksempler på biler som har kørt 300- eller 400.000 km på originale koblinger.
Smagssag:
Nogle kan bedre lide de lidt mere kontante gearskift. Andre forettækker de lidt mere glidende skift. Jeg er blandt førstnævnte.
Uanset DSG-version vil jeg foretrække tredjepartssoftware med øget koblingstryk.
På DQ200 reducerer det risikoen for glidende koblinger.
På dem med oliebadede koblinger reducerer det den glidende oplevelse som er særligt tydeligt ved skift fra første til andet gear.
Test inden køb for glidende koblinger ved at køre gearkassen i M og giv fuld gas fra lave omdrejninger. Gøres i både 3. og 4. gear, for at teste begge koblinger. Gøres når drivlinjen er varm. Hold øje med om omdrejningstælleren stiger jævnt eller i ryk. Hvis den stiger i ryk, så find en anden bil.
Gearkassen er som Tor skriver en DQ200 med tørkoblinger.
Fordele:
Støv fra koblinger kommer ikke i olien og derfor er der ikke noget officielt olieskift interval.
Der er separat smøring af mechatronic, som derfor ligger i den lave ende mht risiko for nedbrud. Det kan dog ske.
Bedre brændstoføkonomi.
Ulemper:
Der kan komme belægninger på koblingerne, som skal slides af inden de bider hårdt. Lidt ligesom med bremseskiver.
Nogle (få er min påstand) får problemer med glidende koblinger. Det er ikke afhængig af alder og kørte km. Det kan være svært at afhjælpe. F.eks. GaSelle har uden held fået skiftet koblinger to gange og siden solgt bilen.
Der er omvendt også eksempler på biler som har kørt 300- eller 400.000 km på originale koblinger.
Smagssag:
Nogle kan bedre lide de lidt mere kontante gearskift. Andre forettækker de lidt mere glidende skift. Jeg er blandt førstnævnte.
Uanset DSG-version vil jeg foretrække tredjepartssoftware med øget koblingstryk.
På DQ200 reducerer det risikoen for glidende koblinger.
På dem med oliebadede koblinger reducerer det den glidende oplevelse som er særligt tydeligt ved skift fra første til andet gear.
Test inden køb for glidende koblinger ved at køre gearkassen i M og giv fuld gas fra lave omdrejninger. Gøres i både 3. og 4. gear, for at teste begge koblinger. Gøres når drivlinjen er varm. Hold øje med om omdrejningstælleren stiger jævnt eller i ryk. Hvis den stiger i ryk, så find en anden bil.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: 2. jul 2016, 19:55
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 17 times
Re: dsg gearkasse
Det er ikke kun de få der har problemer med DQ200. Har selv bøvlet med to biler.
Det skal jeg absolut aldrig have igen.
Læs lidt her….
viewtopic.php?t=117621&start=3990
Det skal jeg absolut aldrig have igen.
Læs lidt her….
viewtopic.php?t=117621&start=3990
Mvh. Jan
Vw Passat GTE 2021
Vw Passat GTE 2021
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5604
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 331 times
- Been thanked: 376 times
Re: dsg gearkasse
Få var ment i forhold til antal DQ200 som er solgt.Jan_Aalborg skrev: ↑2. maj 2024, 04:37Det er ikke kun de få der har problemer med DQ200. Har selv bøvlet med to biler.
Det skal jeg absolut aldrig have igen.
Læs lidt her….
viewtopic.php?t=117621&start=3990
Det er en af de mest solgte automatgearkasser. I forhold til de 100 eller 200.000 DQ200 som kører i Danmark alene, synes jeg ikke de 50-100 tilfælde i den tråd er specielt højt. Men derfor er det jo stadig super træls, at blive ramt af et problem, som værkstederne har svært ved at løse.
Jeg tror det procentvise antal, som blev ramt af Mechatronic-nedbrud på DQ250 i de første generationer, var markant højere. De er blevet mere pålidelige, men der er stadig ikke separat smøring af Mechatronic.
Jeg er på 9. år stadig rigtig glad for min DQ200. Skulle jeg have en bil med en anden automatgearkasse, ville jeg gå efter en ZF i stedet for en DSG med oliebadede koblinger.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 287 times
Re: dsg gearkasse
Jeg forstår godt du har høje tanker om vagcars, det er et dejligt sted. Men yderst tvivlsomt,at der er tale om mere end få procent der er ejer af en dq200, der også har fået sig forvildet sig herind så den statistiske sammenligning tror jeg ikke holder.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13362
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3258 times
- Been thanked: 4617 times
Re: dsg gearkasse
@claussor - det er en gyldig betragtning. Omvendt vil man også kunne anføre, at de der finder herind er bilnørder, og dermed alt andet lige være mere fintfølende overfor "malfunction" end SOSU-medhjælper Fr. Hansen der kører rundt med en DQ200 .. og ikke synes der er nogen problemer. Således vil prinsessen-på-ærten typerne alt andet lige være overrepræsenteret herinde.
Vi er jo f.eks heller ikke alle enige om hvornår en bil trænger til rengøring indvendig ... og hvornår "den ser fin nok ud". Prøv blot at se hvor forskellige billederne i en privat salgsannonce kan se ud
Generelt -
Dét som gør DQ200-diskussionen utrolig svær at forholde sig til, er jo at der ikke findes en éntydig defintion af "fejlbehæftet". Det er ikke ligesom en glødepære der enten lyser eller er sprunget. Det er nemmere at forholde sig til om man kan bruge den pære til noget..
Med DQ200 er det et spørgsmål om en masse nuancer af gråt, sammenholdt med at den enkelte bilejers oplevelse af hvad der er mærkbart/(u)acceptabelt osv netop er helt individuelt.
Så når man læser herinde, eller andre steder, hvordan skal man så kunne vide om éns egen oplevelse af en given bil er den samme som bruger X herinde ville beskrive den ? Det er jo umuligt ..
Og så er der VW der arbejder med sin helt egen defintion --> "works as intended".
Derfor er hele retorikken med "stor procentdel med problemer" , "lille procentdel med problemer" osv lidt tåget efter min mening.
Den DQ200 den ene bilejer oplever som fejlbehæftet / uacceptabel, kan være "OK" for en anden.
Vi er jo f.eks heller ikke alle enige om hvornår en bil trænger til rengøring indvendig ... og hvornår "den ser fin nok ud". Prøv blot at se hvor forskellige billederne i en privat salgsannonce kan se ud
Generelt -
Dét som gør DQ200-diskussionen utrolig svær at forholde sig til, er jo at der ikke findes en éntydig defintion af "fejlbehæftet". Det er ikke ligesom en glødepære der enten lyser eller er sprunget. Det er nemmere at forholde sig til om man kan bruge den pære til noget..
Med DQ200 er det et spørgsmål om en masse nuancer af gråt, sammenholdt med at den enkelte bilejers oplevelse af hvad der er mærkbart/(u)acceptabelt osv netop er helt individuelt.
Så når man læser herinde, eller andre steder, hvordan skal man så kunne vide om éns egen oplevelse af en given bil er den samme som bruger X herinde ville beskrive den ? Det er jo umuligt ..
Og så er der VW der arbejder med sin helt egen defintion --> "works as intended".
Derfor er hele retorikken med "stor procentdel med problemer" , "lille procentdel med problemer" osv lidt tåget efter min mening.
Den DQ200 den ene bilejer oplever som fejlbehæftet / uacceptabel, kan være "OK" for en anden.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 287 times
Re: dsg gearkasse
Det er vi helt enige i, min egen mor har en og aner ikke den glider. Og jeg har bestemt ikke tænkt mig at nævne det for hende. Den kører jo dejligt ellers.HansH skrev: ↑2. maj 2024, 16:38claussor - det er en gyldig betragtning. Omvendt vil man også kunne anføre, at de der finder herind er bilnørder, og dermed alt andet lige være mere fintfølende overfor "malfunction" end SOSU-medhjælper Fr. Hansen der kører rundt med en DQ200 .. og ikke synes der er nogen problemer. Således vil prinsessen-på-ærten typerne alt andet lige være overrepræsenteret herinde.
Vi er jo f.eks heller ikke alle enige om hvornår en bil trænger til rengøring indvendig ... og hvornår "den ser fin nok ud". Prøv blot at se hvor forskellige billederne i en privat salgsannonce kan se ud
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2610
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 350 times
Re: dsg gearkasse
Husk at FDM har blåstemplet "seriestandard".
Et resultat af det er at både VW og FDM afviser dette fænomen. Derved bliver disse tilfælde heller ikke registreret noget sted. Det hjælper jo alt andet lige på statistikken...
Og ja, jeg har selv stået ved skranken og talt min sag. Det blev ikke noteret noget sted.
Et resultat af det er at både VW og FDM afviser dette fænomen. Derved bliver disse tilfælde heller ikke registreret noget sted. Det hjælper jo alt andet lige på statistikken...
Og ja, jeg har selv stået ved skranken og talt min sag. Det blev ikke noteret noget sted.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5604
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 331 times
- Been thanked: 376 times
Re: dsg gearkasse
Jeg har også stået ved skranken, da min begyndte en anelse ved ca. 30.000 km.
Jeg var ude at køre med en tekniker og han bemærkede det straks. Gearkassen blev grundjusteret og det afhjalp problemet. Da garantien udløb efter 4 år, fik jeg installeret TVS software med øget koblingstryk.
Bilen bliver 10 år til september og gearkassen kører stadig rigtig godt.
Jeg ville ikke være nervøs for at købe DQ200 igen. Til gengæld ville jeg få lange løg af en DQ381 som glider ved skiftet fra første til andet gear. Det er jeg ikke sikker på, at jeg ville kunne leve med indtil garantien ophører, så jeg kunne få installeret software med øget koblingstryk. Så ville jeg nok vælge en (fx Audi) med 8 trins ZF i stedet for.
Jeg var ude at køre med en tekniker og han bemærkede det straks. Gearkassen blev grundjusteret og det afhjalp problemet. Da garantien udløb efter 4 år, fik jeg installeret TVS software med øget koblingstryk.
Bilen bliver 10 år til september og gearkassen kører stadig rigtig godt.
Jeg ville ikke være nervøs for at købe DQ200 igen. Til gengæld ville jeg få lange løg af en DQ381 som glider ved skiftet fra første til andet gear. Det er jeg ikke sikker på, at jeg ville kunne leve med indtil garantien ophører, så jeg kunne få installeret software med øget koblingstryk. Så ville jeg nok vælge en (fx Audi) med 8 trins ZF i stedet for.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13362
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3258 times
- Been thanked: 4617 times
Re: dsg gearkasse
Arr... det var godt nok noget af et par alternativer at stille op! Biler der kører med DQ200 vs Audi'er med ZF !!GranTurismo skrev: ↑2. maj 2024, 20:12Jeg ville ikke være nervøs for at købe DQ200 igen. Til gengæld ville jeg få lange løg af en DQ381 som glider ved skiftet fra første til andet gear. Det er jeg ikke sikker på, at jeg ville kunne leve med indtil garantien ophører, så jeg kunne få installeret software med øget koblingstryk. Så ville jeg nok vælge en (fx Audi) med 8 trins ZF i stedet for.
Altså som i - ".. i stedet for den Fabia med DQ200 jeg kigger på, så napper jeg sgu en A6 3.0TDI med biturbo, for at få ZF gearkasse" ...
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- mertodinlo
- Medlem
- Indlæg: 659
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 11:19
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Wettingen - CH
- Has thanked: 443 times
- Been thanked: 245 times
Re: dsg gearkasse
Det kan jeg slet ikke se nogen problemer i! Fantastisk idé, kan varmt anbefales!HansH skrev:
Altså som i - ".. i stedet for den Fabia med DQ200 jeg kigger på, så napper jeg sgu en A6 3.0TDI med biturbo, for at få ZF gearkasse" ...
- These users thanked the author mertodinlo for the post:
- HansH
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5604
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 331 times
- Been thanked: 376 times
Re: dsg gearkasse
Nej det er hvis valget står mellem DQ381 og ZF, jeg ville vælge ZF. Begge kan fås i sammenlignelige Audier.HansH skrev: ↑2. maj 2024, 20:26Arr... det var godt nok noget af et par alternativer at stille op! Biler der kører med DQ200 vs Audi'er med ZF !!GranTurismo skrev: ↑2. maj 2024, 20:12Jeg ville ikke være nervøs for at købe DQ200 igen. Til gengæld ville jeg få lange løg af en DQ381 som glider ved skiftet fra første til andet gear. Det er jeg ikke sikker på, at jeg ville kunne leve med indtil garantien ophører, så jeg kunne få installeret software med øget koblingstryk. Så ville jeg nok vælge en (fx Audi) med 8 trins ZF i stedet for.
Altså som i - ".. i stedet for den Fabia med DQ200 jeg kigger på, så napper jeg sgu en A6 3.0TDI med biturbo, for at få ZF gearkasse" ...
En DQ200 der ikke fejler noget, glider ikke. Men de DQ381 jeg har prøvet glider ved skiftet fra første til andet gear, selvom de har været næsten fabriksnye.
- These users thanked the author GranTurismo for the post:
- HansH
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13362
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3258 times
- Been thanked: 4617 times
Re: dsg gearkasse
Ah okay, det læste jeg så forkert.GranTurismo skrev: ↑2. maj 2024, 21:01Nej det er hvis valget står mellem DQ381 og ZF, jeg ville vælge ZF. Begge kan fås i sammenlignelige Audier.
Det giver meget bedre mening, men jeg vil nu alligevel stadig påstå at du skal et trin højere på prisskalaen for at få en Audi med ZF vs en der svarer til DQ381.
Men forstår din pointe
- These users thanked the author HansH for the post:
- GranTurismo
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5604
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 331 times
- Been thanked: 376 times
Re: dsg gearkasse
Nååå ja den hedder selvfølgelig L i stedet for Q i det tilfælde.HansH skrev: ↑2. maj 2024, 21:08Ah okay, det læste jeg så forkert.GranTurismo skrev: ↑2. maj 2024, 21:01Nej det er hvis valget står mellem DQ381 og ZF, jeg ville vælge ZF. Begge kan fås i sammenlignelige Audier.
Det giver meget bedre mening, men jeg vil nu alligevel stadig påstå at du skal et trin højere på prisskalaen for at få en Audi med ZF vs en der svarer til DQ381.
Men forstår din pointe
Men det hele er hypotetisk. Jeg forventer ikke at købe ny bil de næste 5 år, så derfor er købesum en uvis størrelse. Og til den tid formoder jeg, at der findes elbiler som kan opfylde mit krav om 1000 km rækkevidde., hvilket vil kunne bringe mig til Tjøwenhawnstrup og hjem igen uden at lade... Og uden at skulle tulle med 90 på motorvejen.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Medlem
- Indlæg: 501
- Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 40 times
Re: dsg gearkasse
Hvad hed de DSG kasser der kom i Passat 3C serien?. For "samtlige" af dem jeg har haft kørt af dem har der ihvertfald ikke været bøvl med udover den ene der fik skiftet mechatronic, 2 gange på 2 år år... Men den kørte også som taxa
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)
VCDS + OBD11
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)
VCDS + OBD11
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2796
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 516 times
Re: dsg gearkasse
Er 99% sikker på det var første generation DQ250DangerDane skrev: ↑3. maj 2024, 16:25Hvad hed de DSG kasser der kom i Passat 3C serien?. For "samtlige" af dem jeg har haft kørt af dem har der ihvertfald ikke været bøvl med udover den ene der fik skiftet mechatronic, 2 gange på 2 år år... Men den kørte også som taxa
- These users thanked the author Nicklossi for the post (total 2):
- HansH • DangerDane
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13362
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3258 times
- Been thanked: 4617 times
Re: dsg gearkasse
^^^ dét Nick sigerNicklossi skrev: ↑3. maj 2024, 16:26Er 99% sikker på det var første generation DQ250DangerDane skrev: ↑3. maj 2024, 16:25Hvad hed de DSG kasser der kom i Passat 3C serien?. For "samtlige" af dem jeg har haft kørt af dem har der ihvertfald ikke været bøvl med udover den ene der fik skiftet mechatronic, 2 gange på 2 år år... Men den kørte også som taxa
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5604
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 331 times
- Been thanked: 376 times
Re: dsg gearkasse
Hvis man søger på "Mechatronic" herinde, så omhandler langt størstedelen af de tråde der kommer frem om de tidlige DQ250. Det har man fået løst uden at give de nyere DQ250 separat smøring af Mechatronic. Jeg ved faktisk ikke hvordan. Har man sat et filter i, som fanger sliddele fra koblingerne, så de ikke sætter sig i magnetventilerne eller hvad?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Medlem
- Indlæg: 501
- Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 40 times
Re: dsg gearkasse
Nice nok, bare sjovt at man så laver en lillebror som for mange mennesker er ringere.Nicklossi skrev: ↑3. maj 2024, 16:26Er 99% sikker på det var første generation DQ250DangerDane skrev: ↑3. maj 2024, 16:25Hvad hed de DSG kasser der kom i Passat 3C serien?. For "samtlige" af dem jeg har haft kørt af dem har der ihvertfald ikke været bøvl med udover den ene der fik skiftet mechatronic, 2 gange på 2 år år... Men den kørte også som taxa
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)
VCDS + OBD11
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)
VCDS + OBD11
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5604
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 331 times
- Been thanked: 376 times
Re: dsg gearkasse
Man lavede også en storebror, DQ500.DangerDane skrev: ↑3. maj 2024, 16:49Nice nok, bare sjovt at man så laver en lillebror som for mange mennesker er ringere.Nicklossi skrev: ↑3. maj 2024, 16:26Er 99% sikker på det var første generation DQ250DangerDane skrev: ↑3. maj 2024, 16:25Hvad hed de DSG kasser der kom i Passat 3C serien?. For "samtlige" af dem jeg har haft kørt af dem har der ihvertfald ikke været bøvl med udover den ene der fik skiftet mechatronic, 2 gange på 2 år år... Men den kørte også som taxa
At man lavede en lillebror med tørkoblinger og et 7. gear var nok med primær fokus på brændstoføkonomi. Belært af problemet med Mechatronic lavede man så separat smøring af Mechatronic.
Siden er der kommet flere varianter. Separat smøring af Mechatronic har man holdt ved i disse.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2796
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 516 times
Re: dsg gearkasse
Der er i hvert fald filter i, men hvad forskellen er ved jeg ikke.GranTurismo skrev: ↑3. maj 2024, 16:48Hvis man søger på "Mechatronic" herinde, så omhandler langt størstedelen af de tråde der kommer frem om de tidlige DQ250. Det har man fået løst uden at give de nyere DQ250 separat smøring af Mechatronic. Jeg ved faktisk ikke hvordan. Har man sat et filter i, som fanger sliddele fra koblingerne, så de ikke sætter sig i magnetventilerne eller hvad?