DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
kuno
Medlem
Indlæg: 523
Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 108 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kuno » 19. jun 2019, 08:23

jeg fik min Passat 1,5 opdateret i sidste uge ved VW - det har virkelig afhjulpet problemet med micro slip - helt væk er det ikke men dog en mørkbar forbedring
These users thanked the author kuno for the post:
Shadonis67
ID.5 PRO Performance 2022

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Peder » 19. jun 2019, 09:01

kuno skrev:
19. jun 2019, 08:23
jeg fik min Passat 1,5 opdateret i sidste uge ved VW - det har virkelig afhjulpet problemet med micro slip - helt væk er det ikke men dog en mørkbar forbedring
Er det godt nok på en bil til 400.000?
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

onslow
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 27. maj 2017, 14:13
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af onslow » 19. jun 2019, 09:02

Iflg VW er det


Sent from my iPhone using Tapatalk

kuno
Medlem
Indlæg: 523
Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 108 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kuno » 19. jun 2019, 09:47

Peder skrev:
19. jun 2019, 09:01
kuno skrev:
19. jun 2019, 08:23
jeg fik min Passat 1,5 opdateret i sidste uge ved VW - det har virkelig afhjulpet problemet med micro slip - helt væk er det ikke men dog en mørkbar forbedring
Er det godt nok på en bil til 400.000?
nej det er ikke godt nok og det har de fået at vide - lige p.t. kan det ikke blive bedre - men de forventer at opdateringen forbedres over tid

En mulig løsning som evt. kan forbedre problemet - skulle være at tanke f.eks OK 100 oktan - det vil jeg prøve
ID.5 PRO Performance 2022

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 446
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 71 times
Been thanked: 186 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af BrianB » 19. jun 2019, 09:49

Muligvis et dumt spørgsmål, men hvad skulle oktan-tallet have af indflydelse på en gearkasses skiftemønster?
These users thanked the author BrianB for the post:
Bnielsen
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

kuno
Medlem
Indlæg: 523
Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 108 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kuno » 19. jun 2019, 10:10

BrianB skrev:
19. jun 2019, 09:49
Muligvis et dumt spørgsmål, men hvad skulle oktan-tallet have af indflydelse på en gearkasses skiftemønster?
Problemet med den nye 1,5 og dens software - er at nå den er kold - får den ligesom for lidt brændstof - det reagere gearkassen på ved at slippe - det kaldes Microslip - Når den så for højere Oktan - så har motoren flere kræfter og derfor skulle den efter sigende ikke forsage disse Microslip i så stor stil - jeg har set test på op til 10 hk mere ved Oktan 100

Gearkassen skulle efter sigende ikke fejle ved den nye 1,5 DSG - men reagere pga. manglende brændstof når motoren er kold.
ID.5 PRO Performance 2022

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 446
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 71 times
Been thanked: 186 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af BrianB » 19. jun 2019, 13:28

Ah okay, tak for tilbagemeldingen. Jeg har godt læst tråden med de folk der oplever "hakken" på 1.5-motorerne, men vidste ikke at dette kunne kædes direkte sammen med DSG-gearkassens adfærd.

Blev du indkaldt af VW eller spurgte du selv efter en opdatering? Jeg synes ikke vi oplever problemer med vores indtil videre, men derfor er det stadig rart at vide hvad man skal holde øje med.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 19. jun 2019, 15:45

Min svigermors T-Roc 1.5 TSI hopper og hakker også. Og den er manuel.

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2411
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 204 times
Been thanked: 839 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af TorbenRasmussen » 19. jun 2019, 16:13

Og det er ikke svigermors koblingsfod den er gal med...?
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kGlerup » 19. jun 2019, 16:55

TorbenRasmussen skrev:Og det er ikke svigermors koblingsfod den er gal med...?
Det er et kendt problem på 1.5 TSI, specielt med manuel gear. Motoren cutter simpelthen ud når man kobler til.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 19. jun 2019, 17:22

kuno skrev:
19. jun 2019, 10:10
BrianB skrev:
19. jun 2019, 09:49
Muligvis et dumt spørgsmål, men hvad skulle oktan-tallet have af indflydelse på en gearkasses skiftemønster?
Problemet med den nye 1,5 og dens software - er at nå den er kold - får den ligesom for lidt brændstof - det reagere gearkassen på ved at slippe - det kaldes Microslip - Når den så for højere Oktan - så har motoren flere kræfter og derfor skulle den efter sigende ikke forsage disse Microslip i så stor stil - jeg har set test på op til 10 hk mere ved Oktan 100

Gearkassen skulle efter sigende ikke fejle ved den nye 1,5 DSG - men reagere pga. manglende brændstof når motoren er kold.
Det lyder som en røverhistorie

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 19. jun 2019, 17:29

TorbenRasmussen skrev:
19. jun 2019, 16:13
Og det er ikke svigermors koblingsfod den er gal med...?
Dog ikke. Vw har anderkendt det, men hun skal vente på... Tadaaaaa, en softwareopdatering.

larsfv
Medlem
Indlæg: 778
Tilmeldt: 17. jun 2008, 10:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 26 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af larsfv » 19. jun 2019, 19:38

Så venter vi også på softwareopdatering til det, har de overhovedet prøvekørt lortet inden de sendte det på markedet.....
Vi laver en motor der kører af h-til med mindre den kører på nitroglycerin og smider en gearkasse på som vi ved ikke har fungeret i 10 år så bliver det pisse godt..... - og - gir jo +........ vi venter stadig spændt på resultatet... altså at det gir +


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Rdaldlk
Nyt medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 39 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Rdaldlk » 20. jun 2019, 05:52

Er det ikke sært at FDM bliver ved med at skamrose både 1,5 tsi og dens kombination med Dsg, og beskriver det som noget af det allerbedste som findes på markedet?
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle

Shadonis67
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 16. mar 2011, 07:51
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Shadonis67 » 20. jun 2019, 08:56

Som jeg har skrevet i andet opslag, så er den nye motorstyrings software frigivet som skulle "løse" de "bugs" med hakken/nøkken det første 5 km kørsel specielt når det er fugtigt i vejret, på model 1.5 tsi DSG7 sikkert ved ikke hvilken modeller den ellers understøtter, men sikkert alle 1.5 tsi motorer
2019 VW Passat 1.5 tsi ACT EVO DSG7 Comfortline Premium sedan

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 20. jun 2019, 14:00

Man kan jo bare læse FDM bladene, så ser man alle VW annoncer/reklamer.. så giver det vel lidt mening i forhold til ikke at gå kritisk til værks, samt at deres testkører prøver helt nye biler eller driftvarme, så er problemet jo ikke altid til stede :?
VW praler af at være et kvalitetsprodukt, det gælder så nok kun så længe bilen blot holder stille lader det til blandt “promillerne”.
Det hænger så bare ikke helt sammen, hvis VW siger de konstant venter på nye SW opdateringer på flere motortyper med DQ200... altså må det være ALLE, der har en fejl, og ikke kun få...det er jo pr design et problem med den 1,5...
Held og lykke med jeres kvalitetsbiler!

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 20. jun 2019, 14:21

Rdaldlk skrev:
20. jun 2019, 05:52
Er det ikke sært at FDM bliver ved med at skamrose både 1,5 tsi og dens kombination med Dsg, og beskriver det som noget af det allerbedste som findes på markedet?
Det har måske prøvet den samme Golf jeg prøvede, for den hakkede ikke i motoren og gled ikke i gearkassen. Den trækker sgu godt allerede fra 15-1600 omdrejninger den 1,5 TSI...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1835
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Jannik » 20. jun 2019, 17:31

Havde en Audi Q2 30 TDI S-Tronic (1,6 116hk) idag som lånebil, mens konens bil var til service.

Km-tæller stod på lidt over 2.700km.

Jeg bemærkede at den virkede til at file voldsomt på koblingerne ved let accelleration i kold tilstand. Jeg fik det ikke optaget på video, men jeg kunne tydeligt mærke det i bilen og se på omdr.-tælleren, at omdr. steg mellem 200-300 mellem gearskift.
Denne meget mærkbare skiftestil forsvandt da motoren blev varm.
Der var ikke antydninger af rusken eller huggen i hverken kold eller varm tilstand, dog.

Den skiftede på intet tidspunkt, i hverken kold eller varm tilstand, på samme “nøjagtige” måde som andre DSG gearkasser jeg har kørt med.

Gearkassen virker meget “gumpetung” og alt for aggressiv i forhold til op-gearing i forhold til DQ400e gearkassen i min Golf GTE, som er i en heeelt anden liga.

Mine forældre har en Arona 1,0 TSI 115hk DSG, og den er endnu mere aggressiv ift. op-gearing synes jeg. Det klær ikke hverken motor eller bil på nogen måde.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

larsfv
Medlem
Indlæg: 778
Tilmeldt: 17. jun 2008, 10:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 26 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af larsfv » 20. jun 2019, 22:17

Shadonis67 skrev:Som jeg har skrevet i andet opslag, så er den nye motorstyrings software frigivet som skulle "løse" de "bugs" med hakken/nøkken det første 5 km kørsel specielt når det er fugtigt i vejret, på model 1.5 tsi DSG7 sikkert ved ikke hvilken modeller den ellers understøtter, men sikkert alle 1.5 tsi motorer

Jeg ser frem til at høre om denne opdatering ændre noget, skal have bilen på værksted for at få skiftet ac-pumpe d. 1/7 så kunne det være man skulle bede dem om en opdatering samtidig...


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

WintherT
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 6. sep 2018, 18:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af WintherT » 23. jun 2019, 18:20

Jannik skrev:
20. jun 2019, 17:31
Mine forældre har en Arona 1,0 TSI 115hk DSG, og den er endnu mere aggressiv ift. op-gearing synes jeg. Det klær ikke hverken motor eller bil på nogen måde.
Jeg kan kun bekræfte det du siger der, Dog synes jeg det er så slemt at denne 1.0 TSI med dsg ej kan køres i D da den bogstaveligt talt er ved at kvæle sig selv ihjel med andre ord den skal køres i S for ikke at skade kobling og gearkasse.

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 773
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 149 times
Been thanked: 118 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af jencka » 23. jun 2019, 18:46

Det der opleves må jeg mene er meget individuelt for bil og måske også fører.

Ingen lignende oplevelse i min i D - hvert fald omkring det med at kvæle sig selv.
Den der med agressivitet, forstår jeg ikke hvad der menes med. En uddybning for en ignorant plz.
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1835
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Jannik » 23. jun 2019, 18:48

WintherT skrev:
Jeg kan kun bekræfte det du siger der, Dog synes jeg det er så slemt at denne 1.0 TSI med dsg ej kan køres i D da den bogstaveligt talt er ved at kvæle sig selv ihjel med andre ord den skal køres i S for ikke at skade kobling og gearkasse.
Enig.
Jeg ville også køre den motor/gear kombination i S altid.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

lamia
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af lamia » 24. jun 2019, 08:02

Så er min landet ved Seat. Mekanikeren som var med ude at vende en tur i bilen, kunne godt se at den gled en “ smule “ i koblingen, som han sagde, men forsøger så at forklare at bilen/gearkassen er konstrueret til i en vis grad at gøre dette, :shock: fortæller endvidere at der måske findes en opdatering som kan minimere det, men at der ellers ikke er nogen at gøre ved det. :(
Han mener ikke det umidelbart løser problemet at skifte koblingerne. De vil undersøge den nærmere, men tænker da garanteret jeg får en melding om at bilen kører som den skal.

Synes sku det er frustrerende at de ikke tager ansvaret på sig og erkender at DQ200 er en Lorte konstruktion. :evil:

https://youtu.be/1kQSg1-1kdE
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 24. jun 2019, 08:18

WintherT skrev:
23. jun 2019, 18:20
Jannik skrev:
20. jun 2019, 17:31
Mine forældre har en Arona 1,0 TSI 115hk DSG, og den er endnu mere aggressiv ift. op-gearing synes jeg. Det klær ikke hverken motor eller bil på nogen måde.
Jeg kan kun bekræfte det du siger der, Dog synes jeg det er så slemt at denne 1.0 TSI med dsg ej kan køres i D da den bogstaveligt talt er ved at kvæle sig selv ihjel med andre ord den skal køres i S for ikke at skade kobling og gearkasse.
Hvorfor er det du mener det skader at køre i D? Jeg er helt med på DQ200 er noget gøgl og det er jævnt kedeligt at køre med 12-1400 rpm. Men skadeligt? Blot nysgerrig.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af HansH » 24. jun 2019, 08:44

jencka skrev:
23. jun 2019, 18:46
Den der med agressivitet, forstår jeg ikke hvad der menes med. En uddybning for en ignorant plz.
Jeg gætter på, at det Jannik mener er, at den skifter for hurtigt op i gear.. dvs han mener at den burde køre længere ud i gearene, fremfor at skifte op ved lave omdrejninger.

Jeg er helt enig, og af samme grund kører jeg altid vores Octavia i manuel, så jeg kan skifte når jeg synes det er "sundt" og rigtigt at skifte.

Men i princippet mener jeg ikke at dette forhold har noget med maxi-slip problematikken at gøre, som denne tråd primært handler om.
Hvornår DSG gearkassen skifter op/ned styres af nogle maps i softwaren, og er noget der er fastlagt fra VAG's side, baseret på en hel masse input parametre.
I min bog har det ikke noget at gøre med denne tråds hovedformål, men det er selvf en frustration man kan nævne i sammenhængen.. når man nu er i gang med at snakke DQ200 :)

Kan blot supplere med, at jeg mht shift maps har samme opfattelse af DQ250 i min Passat. Den skifter også op ved lavere omdrejninger end jeg bryder mig om, hvis man kører blød speederfod. Så den kører jeg også i manuel.
Det er jo meget et spørgsmål om personlig præference. Min kone kører altid i D ... kunne aldrig drømme om at bemærke noget i den retning.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

PMM
Helt nyt medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 12. jun 2018, 20:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 25 times
Been thanked: 28 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af PMM » 24. jun 2019, 21:49

lamia skrev:
24. jun 2019, 08:02
Han mener ikke det umidelbart løser problemet at skifte koblingerne. De vil undersøge den nærmere, men tænker da garanteret jeg får en melding om at bilen kører som den skal.
Det kan jeg bekræfte. Vores kører ringere efter skiftede koblinger. Så det vil være et sats.

Efter 3. gang, hvor der var blevet sendt data til Tyskland, så skulle bilen lige pludselig glide i koblingen. Så kan man jo sige, det er uheldigt, de har forsøgt at udbedre noget, der er tiltænkt de to andre gange :oops:

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6242
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2049 times
Been thanked: 667 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af jansom » 25. jun 2019, 06:40

HansH skrev:
jencka skrev:
23. jun 2019, 18:46
Den der med agressivitet, forstår jeg ikke hvad der menes med. En uddybning for en ignorant plz.
Jeg gætter på, at det Jannik mener er, at den skifter for hurtigt op i gear.. dvs han mener at den burde køre længere ud i gearene, fremfor at skifte op ved lave omdrejninger.

Jeg er helt enig, og af samme grund kører jeg altid vores Octavia i manuel, så jeg kan skifte når jeg synes det er "sundt" og rigtigt at skifte.

Men i princippet mener jeg ikke at dette forhold har noget med maxi-slip problematikken at gøre, som denne tråd primært handler om.
Hvornår DSG gearkassen skifter op/ned styres af nogle maps i softwaren, og er noget der er fastlagt fra VAG's side, baseret på en hel masse input parametre.
I min bog har det ikke noget at gøre med denne tråds hovedformål, men det er selvf en frustration man kan nævne i sammenhængen.. når man nu er i gang med at snakke DQ200 :)

Kan blot supplere med, at jeg mht shift maps har samme opfattelse af DQ250 i min Passat. Den skifter også op ved lavere omdrejninger end jeg bryder mig om, hvis man kører blød speederfod. Så den kører jeg også i manuel.
Det er jo meget et spørgsmål om personlig præference. Min kone kører altid i D ... kunne aldrig drømme om at bemærke noget i den retning.
Billede
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 25. jun 2019, 13:51

Kan se at tråden, desværre, lever med nye som oplever “slip” i q200.
Min anbefaling er at kontakte Per hos Dansk Bilservice.
De fiksede min bil.

Mvh Trådstarter


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 25. jun 2019, 14:09

Janke skrev:
25. jun 2019, 13:51
Kan se at tråden, desværre, lever med nye som oplever “slip” i q200.
Min anbefaling er at kontakte Per hos Dansk Bilservice.
De fiksede min bil.

Mvh Trådstarter


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bryder garantien. Og hvor langt holder det mon? De presser gearkassen hårdere end VW. Dvs nok øget slid.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Dakota » 25. jun 2019, 14:14

Jeg skulle faktisk lige til at spørge om folk kunne anbefale Dansk Bilservice eller BOS til at løse den slags problemer. Hvis det løses uoriginalt, er det jo ikke sikkert holdbarheden er fantastisk.

Besvar

Tilbage til "Transmission"