Hvis den Golf du kigger på er 1.0 TSI, 1.5 TSI eller 1.6 TDI og med DSG, så er det en DQ200, og dermed med tørkobling.Bjau skrev: ↑30. jan 2019, 09:04Tak for svarende.
Efter at have brugt halvdelen af natten på at researche emnet (skal prøve køre modellen idag ) er jeg blevet lidt klogere.
Jeg havde ikke ret i at DSG stadigvæk hedder 200, jeg kan ikke finde frem til hvad de kalder den.
Det er i Golf 7.5 (Årgang 2018)at tør koblingen skulle være udskiftet med en våd kobling.
Jeg er rimelig fortrøstningsfuld hvis der er en våd kobling i. Jeg må spørge forhandleren i dag, han må vel kunne svare på det? For tror det er en deal breaker for mig hvis det er den gamle tør kobling. Jeg køber en ny bil for at den skal virke og jeg ikke skal tænke over for meget (man kan aldrig gardere sig, men man kan navigere uden om "syge" modeller).
Igen, de informationer jeg kan finde på nettet modstrider de indlæg man kan finde herinde. Så hvis nogen med sikkerhed ved hvad der ligger i en ny Golf, ville ethvert svar blive modtaget med kyshånd.
DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10871
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1900 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvis det er enBjau skrev:Tak for svarende.
Efter at have brugt halvdelen af natten på at researche emnet (skal prøve køre modellen idag ) er jeg blevet lidt klogere.
Jeg havde ikke ret i at DSG stadigvæk hedder 200, jeg kan ikke finde frem til hvad de kalder den.
Det er i Golf 7.5 (Årgang 2018)at tør koblingen skulle være udskiftet med en våd kobling.
Jeg er rimelig fortrøstningsfuld hvis der er en våd kobling i. Jeg må spørge forhandleren i dag, han må vel kunne svare på det? For tror det er en deal breaker for mig hvis det er den gamle tør kobling. Jeg køber en ny bil for at den skal virke og jeg ikke skal tænke over for meget (man kan aldrig gardere sig, men man kan navigere uden om "syge" modeller).
Igen, de informationer jeg kan finde på nettet modstrider de indlæg man kan finde herinde. Så hvis nogen med sikkerhed ved hvad der ligger i en ny Golf, ville ethvert svar blive modtaget med kyshånd.
1.4 / 1.5 /1.8 benzin eller 1.6 diesel så er det tør kobling..... uanset hvor ny den er
Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 85
- Tilmeldt: 31. okt 2014, 12:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Har en bil magen til den som du kigger på (se signaturen) - der sidder en DQ200 med tørkoblinger i sådan en fætter - og inget andet!.Bjau skrev: ↑30. jan 2019, 09:04Tak for svarende.
Efter at have brugt halvdelen af natten på at researche emnet (skal prøve køre modellen idag ) er jeg blevet lidt klogere.
Jeg havde ikke ret i at DSG stadigvæk hedder 200, jeg kan ikke finde frem til hvad de kalder den.
Det er i Golf 7.5 (Årgang 2018)at tør koblingen skulle være udskiftet med en våd kobling.
Jeg er rimelig fortrøstningsfuld hvis der er en våd kobling i. Jeg må spørge forhandleren i dag, han må vel kunne svare på det? For tror det er en deal breaker for mig hvis det er den gamle tør kobling. Jeg køber en ny bil for at den skal virke og jeg ikke skal tænke over for meget (man kan aldrig gardere sig, men man kan navigere uden om "syge" modeller).
Igen, de informationer jeg kan finde på nettet modstrider de indlæg man kan finde herinde. Så hvis nogen med sikkerhed ved hvad der ligger i en ny Golf, ville ethvert svar blive modtaget med kyshånd.
Jeg har fået skiftet koblinger og sw - intet har hjulpet. Døjer stadig med den...
Kigger nu på elbil - der er ingen gearkasse
2018 Golf Variant MK7.5 1.5 TSi EVO 150 Highline DSG
OBDeleven
OBDeleven
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 29. jan 2019, 22:51
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Mange tak for svarende.
Det er godt nok ærgerligt, da jeg virkelig synes det er en utrolig lækker bil.
Jeg ved ikke om det er værd at tage chancen med den kobling ..
Det er godt nok ærgerligt, da jeg virkelig synes det er en utrolig lækker bil.
Jeg ved ikke om det er værd at tage chancen med den kobling ..
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13247
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg kan godt forstå din betænkelighed.
Hvis det var "min" bil i husstanden, som kun jeg kører i, så ville jeg ikke tøve med bare at bestille den med manuelt gear.
Men hvis det er den anden, som fruen udelukkende kører i, så er hun blevet så glad for DSG at det ikke bliver aktuelt at gå tilbage til manuelt.
Såå.. håber teknikken er blevet stabiliseret til en dag vi skal have skiftet Octavia'en.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 85
- Tilmeldt: 31. okt 2014, 12:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Kan godt følge dig, jeg er utrolig glad for bilen i sig selv - er bare ked af at drivlinen ikke holder samme standard som resten af bilen. Jeg døjer også med støj og vibrationen fra ACT'n - den kan jeg heller ikke klare.
Der er dog mange der ikke oplever problemer, men jeg er desværre en af dem der gør. Ærgerligt på en ellers dejlig bil.
Nu er jeg dog så "heldig" at min er leaset - så jeg kan nemt komme af med den når jeg har fundet noget den kan udskiftes med.
2018 Golf Variant MK7.5 1.5 TSi EVO 150 Highline DSG
OBDeleven
OBDeleven
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1791
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det er altså misforstået. 1,5 findes ikke i Golf med andet end DQ200 tørkobling.Bjau skrev: ↑30. jan 2019, 09:04Tak for svarende.
Efter at have brugt halvdelen af natten på at researche emnet (skal prøve køre modellen idag ) er jeg blevet lidt klogere.
Jeg havde ikke ret i at DSG stadigvæk hedder 200, jeg kan ikke finde frem til hvad de kalder den.
Det er i Golf 7.5 (Årgang 2018)at tør koblingen skulle være udskiftet med en våd kobling.
Jeg er rimelig fortrøstningsfuld hvis der er en våd kobling i. Jeg må spørge forhandleren i dag, han må vel kunne svare på det? For tror det er en deal breaker for mig hvis det er den gamle tør kobling. Jeg køber en ny bil for at den skal virke og jeg ikke skal tænke over for meget (man kan aldrig gardere sig, men man kan navigere uden om "syge" modeller).
Igen, de informationer jeg kan finde på nettet modstrider de indlæg man kan finde herinde. Så hvis nogen med sikkerhed ved hvad der ligger i en ny Golf, ville ethvert svar blive modtaget med kyshånd.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 29. jan 2019, 22:51
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Ja det kan jeg forstå - Det er lidt sjovt, for rigtigt mange udenlandske medier skriver at i netop Golf 7,5 og alle 1,5 modellerne er den udskiftet til en våd kobling. Jeg stoler dog på de meldinger jeg får herinde.
Jeg tager ud og prøver køre den idag, og hvis det ender med at det bliver et køb bliver det med den udvidet garanti og rep. man kan tilkøbe. Sådan set i bakspejlet, fortryder i som har en DQ200 så købet, og ville en udvidet garanti ordning have ændret på dette?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 85
- Tilmeldt: 31. okt 2014, 12:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Mit input:Bjau skrev: ↑30. jan 2019, 10:19Ja det kan jeg forstå - Det er lidt sjovt, for rigtigt mange udenlandske medier skriver at i netop Golf 7,5 og alle 1,5 modellerne er den udskiftet til en våd kobling. Jeg stoler dog på de meldinger jeg får herinde.
Jeg tager ud og prøver køre den idag, og hvis det ender med at det bliver et køb bliver det med den udvidet garanti og rep. man kan tilkøbe. Sådan set i bakspejlet, fortryder i som har en DQ200 så købet, og ville en udvidet garanti ordning have ændret på dette?
Fotryder DQ200? Ja! (ikke bilen, kun drivlinen)
Udvidet garanti? Nej!
2018 Golf Variant MK7.5 1.5 TSi EVO 150 Highline DSG
OBDeleven
OBDeleven
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg har udvidet garanti på vores Octavia fra 2015.... men det hjælper jo et fedt når de ikke kan finde ud af at lave fejlen.....Bjau skrev:Ja det kan jeg forstå - Det er lidt sjovt, for rigtigt mange udenlandske medier skriver at i netop Golf 7,5 og alle 1,5 modellerne er den udskiftet til en våd kobling. Jeg stoler dog på de meldinger jeg får herinde.
Jeg tager ud og prøver køre den idag, og hvis det ender med at det bliver et køb bliver det med den udvidet garanti og rep. man kan tilkøbe. Sådan set i bakspejlet, fortryder i som har en DQ200 så købet, og ville en udvidet garanti ordning have ændret på dette?
Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
- Halvleg
- Medlem
- Indlæg: 580
- Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 164 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg afhændede min Passat efter 17 måneder. Uagtet at der var garanti på, så ville VW jo end ikke afhjælpe problemet og hvad nytter det så at have garanti på......
Andre har haft mere held men har stadig måtte have bilen på værksted alt for ofte og kun med mærkbar virkning et par tusinde km, så har den været gal igen.
Siger ikke alle DQ200 er skrammel, min sidste lånebil var en Q2 med DQ200 og den havde ikke de samme symptomer som jeg genkender fra min egen og denne tråd men omvendt havde den kun gået 16xx km.
Andre har haft mere held men har stadig måtte have bilen på værksted alt for ofte og kun med mærkbar virkning et par tusinde km, så har den været gal igen.
Siger ikke alle DQ200 er skrammel, min sidste lånebil var en Q2 med DQ200 og den havde ikke de samme symptomer som jeg genkender fra min egen og denne tråd men omvendt havde den kun gået 16xx km.
Tesla Model Y 2024
Cupra Formentor 2024
Tidligere:
Skoda Octavia RS iV Coupe 2021
VW Arteon R-Line 2018
VW Passat Variant Highline Plus 2017
Cupra Formentor 2024
Tidligere:
Skoda Octavia RS iV Coupe 2021
VW Arteon R-Line 2018
VW Passat Variant Highline Plus 2017
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13247
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Fint nok, men ... alverdens garanti hjælper dig ikke rigtig i denne sag, da det ikke anerkendes som en defekt.
VW siger at det er by design. Og derfor findes der ikke en "løsning".
Det er - i min optik - den helt afgørende faktor i denne sag.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 452
- Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 192 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Vi købte en DQ200-bil i november sidste år. Indtil videre 7000 kilometer uden problemer, den kører fantatisk. Jeg kender ligeledes et par stykker som har et par DQ200-biler med 100k+ kilometer på klokken, de er fortsat fint tilfredse.
Vi har købt udvidet garanti, men i forhold til gearkassen løser det jo reelt set ikke det vilde når der tilsyneladende ikke findes en holdbar løsning. Måske der kommer noget ude i fremtiden, om end det nok er tvivlsomt taget konstruktionens alder i betragtning.
Der er da helt sikkert flere problemer end der bør være med DQ200, men det må vi tage til den tid hvis det bliver et problem med vores. I sidste ende har jeg svært ved at se hvilke bedre alternativer der findes, hvis man vil have en økonomisk og rummelig bil med aut. til ca. 300.000. Det er jo ikke fordi andre bilmærker er problemfrie heller.
Vi har købt udvidet garanti, men i forhold til gearkassen løser det jo reelt set ikke det vilde når der tilsyneladende ikke findes en holdbar løsning. Måske der kommer noget ude i fremtiden, om end det nok er tvivlsomt taget konstruktionens alder i betragtning.
Der er da helt sikkert flere problemer end der bør være med DQ200, men det må vi tage til den tid hvis det bliver et problem med vores. I sidste ende har jeg svært ved at se hvilke bedre alternativer der findes, hvis man vil have en økonomisk og rummelig bil med aut. til ca. 300.000. Det er jo ikke fordi andre bilmærker er problemfrie heller.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 29. jan 2019, 22:51
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Mange tak for svarende.
Hvis problemet ikke som sådan anderkendes, så hjælper en udv. garanti næppe.
Men som BrianB skriver, så kan jeg forestille mig at der vil være andre problemer med andre biler. Jeg synes sku det er rigtigt svært at vurdere både fornuften i at købe en bil med et mere eller mindre kendt problem, samt risikoen for at man får problemer med DQen hen ad vejen. Det føles lidt som at tage en chance til 350.000 og umildbart virker det ikke klogt.
Hvis problemet ikke som sådan anderkendes, så hjælper en udv. garanti næppe.
Men som BrianB skriver, så kan jeg forestille mig at der vil være andre problemer med andre biler. Jeg synes sku det er rigtigt svært at vurdere både fornuften i at købe en bil med et mere eller mindre kendt problem, samt risikoen for at man får problemer med DQen hen ad vejen. Det føles lidt som at tage en chance til 350.000 og umildbart virker det ikke klogt.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg gjorde det samme med en 13 måneder gammel Golf 7½ der havde gået godt 20.000 km.
Mit værksted gjorde hvad de kunne - fik skiftet koblinger, grundjusteret mange gange og de var klar til et koblingsskifte mere, da jeg afhændede den. Det blev for træls til sidst at hele tiden skulle indlevere, flytte børnesæder til lånebil, retur osv.
Om bilen havde 2 eller 4 års garanti ville ikke gøre forskel - med de konstante problemer vil der alligevel være evigheds-garanti, de dog ikke er i stand til at løse problemerne på trods af.
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 29. jan 2019, 22:51
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg er lidt interesseret i at høre hvor stort jeres tab på at afhænde bilerne har været? Jeg er villig til at løbe en risiko med DQen hvis det giver mening og man kan afhænde bilen hurtigt til et mindre tab, hvis det viser sig at der er problemer.Peder skrev: ↑30. jan 2019, 10:35Jeg gjorde det samme med en 13 måneder gammel Golf 7½ der havde gået godt 20.000 km.
Mit værksted gjorde hvad de kunne - fik skiftet koblinger, grundjusteret mange gange og de var klar til et koblingsskifte mere, da jeg afhændede den. Det blev for træls til sidst at hele tiden skulle indlevere, flytte børnesæder til lånebil, retur osv.
Om bilen havde 2 eller 4 års garanti ville ikke gøre forskel - med de konstante problemer vil der alligevel være evigheds-garanti, de dog ikke er i stand til at løse problemerne på trods af.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 59
- Tilmeldt: 5. aug 2013, 14:51
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 15 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Lidt som de andre herinde med problemer, så orker jeg ikke at skulle køre på værksted i tide og utide - jeg vil have en garanti for at det virker, hvis der skal åbnes op for noget - og det virker ikke til at VW har nogen permanent løsning på noget som helst ift. DQ200.
Jeg overvejer at prøve TVS - har været i direkte kontakt med dem i Holland. De har en Personal Flasher, så man selv kan ilægge softwaren vha. laptop. Og nej, bilservice i farum er ikke en option med 4+ timers kørsel hver vej + bro-afgift m.m
Dog er jeg lidt i syv sind med garanti som helt sikker ryger, dog kan man altid ilægge original software igen, men det bliver sikkert registereret et eller andet sted i TCU - og prisen på ca. 830€ alt i alt inkl personal flasher og forsendelse er heller ikke at kimse ad.
Jeg overvejer at prøve TVS - har været i direkte kontakt med dem i Holland. De har en Personal Flasher, så man selv kan ilægge softwaren vha. laptop. Og nej, bilservice i farum er ikke en option med 4+ timers kørsel hver vej + bro-afgift m.m
Dog er jeg lidt i syv sind med garanti som helt sikker ryger, dog kan man altid ilægge original software igen, men det bliver sikkert registereret et eller andet sted i TCU - og prisen på ca. 830€ alt i alt inkl personal flasher og forsendelse er heller ikke at kimse ad.
-
- Medlem
- Indlæg: 649
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 163 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
... Men en bil som Skoda Kodiaq, der er der kommet en DQ381 sammen med 1.5 TSI. Så vi kan ikke længere med 100% sikkerhed sige at der altid er DQ200 i en 1.5'er.... Og nej, det er ikke fordi den har 4x4.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 59
- Tilmeldt: 5. aug 2013, 14:51
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 15 times
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 350 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Ikke nødvendigvis. Der findes, som nævnt, modeller med 1.4/1.5 TSI motorer med andre DSG gearkasser end DQ200vfl skrev:Når 1,5 har 250 Nm er den vel stadig med tørkobling?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1791
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Korrekt som andre skriver kan man få 1,5 med andet end DQ200, men ikke i Golf som der spørges til.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 95
- Tilmeldt: 12. jun 2018, 20:14
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 28 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Nej, og hvis det ikke virker klogt, så...Bjau skrev: ↑30. jan 2019, 10:32Mange tak for svarende.
Hvis problemet ikke som sådan anderkendes, så hjælper en udv. garanti næppe.
Men som BrianB skriver, så kan jeg forestille mig at der vil være andre problemer med andre biler. Jeg synes sku det er rigtigt svært at vurdere både fornuften i at købe en bil med et mere eller mindre kendt problem, samt risikoen for at man får problemer med DQen hen ad vejen. Det føles lidt som at tage en chance til 350.000 og umildbart virker det ikke klogt.
Jeg kan kun sige, at havde jeg vidst det, jeg gør nu, så havde jeg ikke købt en 400.000 kr. lodseddel.
Jeg håber da af hele mit hjerte, de får den lavet til sidst. Jeg tror bare ikke rigtigt på projektet. Så kan jeg forhåbentligt få en ordning med tilbagekøb.
Den næste bliver også med DSG, men den bliver leaset. Så bærer jeg ikke noget økonomisk ansvar. Så kan de reparere på deres (potentielle) l*** lige så tit, det skal være. Men jeg kan gå ned og bede om en lånebil i samme størrelse og ellers være ligeglad med hvordan den har det efter garantien er udløbet.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Golfen var leaset. Det kostede ca. 9000 kr at komme af med den, i form af tabt førstegangsydelse fratrukket ejertiden.
Passaten er købt, så der håber jeg ikke at alt for meget driller
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 29. nov 2018, 23:26
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Klog som man er, så læste jeg først herinde EFTER jeg havde købt min Octavia 1,4 tsi dsg fra 10/17 med 11000 km på nålen. 10 dage efter køb kom skavankerne. Det betød skift af kobling, software opdatering og grundindstilling. En uge efter kom skavankerne igen, og der blev klaget seriøst. Resultat er Skoda har købt den retur og jeg får i stedet en 2,0 tsi 190 hk dsg om en uges tid. Så i min ejertid på 3 måneder kørte den som den skulle i 14 dage og jeg var på værksted 4 gange. Det magtede jeg ikke og skal aldrig have dsg7 tørkobling igen.
2017 Octavia Combi Style Business Line 1,4 TSI DSG7 - Afleveret retur grundet gearkasse problemer
2019 Octavia Combi Style Business Line 2,0TSI DSG7 - Kører som en drøm
2019 Octavia Combi Style Business Line 2,0TSI DSG7 - Kører som en drøm
- diskoboy
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5469
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 325 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvilke modeller er det?
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
-
- Medlem
- Indlæg: 649
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 163 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Skoda kodiaq som minimum. Det ville være nærliggende at tro det også er tilfældet med tarraco og tiguan allspace, meeeen det er jeg ikke sikker på. Tarraco fåes åbenbart ikke med 1.5 tsi og dsg endnu?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 12. maj 2009, 17:31
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Arteon også.
- These users thanked the author Swan for the post:
- Passatg 3c
- Passatg 3c
- Medlem
- Indlæg: 1398
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 421 times
- Been thanked: 250 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Er Arteon 1.5 ikke med DQ200?Swan skrev:Arteon også.
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det er sku efterhånden ekstrem svært at søge, følge med samt navigere rundt i denne 109 siders lange tråd, specielt for nye brugere tænker jeg. Der bliver ofte snakket og skrevet om mange andre ting omkring DQ 200 som egentlig måske ikke hører til denne tråd, men blot forlænger tråden i det uendelige, og gør den endnu mere uoverskuelig.
Kunne det ikke være en ide hvis der blev oprettet en ny tråd omhandlende øvrige spørgsmål og snak og spørgsmål omhandlende DQ200, eller er det bare mig som synes tråden nogen gange løber lidt af sporet
Kunne det ikke være en ide hvis der blev oprettet en ny tråd omhandlende øvrige spørgsmål og snak og spørgsmål omhandlende DQ200, eller er det bare mig som synes tråden nogen gange løber lidt af sporet
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net