Alt vedr. gear, kobling mv.
-
ITemplate
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
0
Indlæg
af ITemplate » 3. feb 2016, 07:08
madsobh skrev:Arrgg nu må du lige.... vi er enige om at en gammeldags automat gearkasse ikke kan sammenlignes med en dsg....
men hvis du i en bil med manuel gearkasse hvor du køre morfar kørsel kan lave de fineste bløde gearskift uden at file på koblingen..... så bør dsg gearkassen også kunne.
Så det holder bare ikke at den "skal" slide koblingerne hurtigt! !!
Der er mange andre gearkasser med dobbeltkobling (også fra VAG) som klarer det bedre. Desuden tror jeg de fleste med disse problemer oplever at det er bestemte gear der er rigtig trælse. Hvorimod fx skift fra 6 til 7 går helt som det skal. Endda de gear (fx 3) som er træls 90% af tiden, skifter faktisk fint andre gange...
Når det er sagt det største problem er jo heller ikke skiftet efter min mening. Det er alt det hakken der foregår imellem som kræver band-aid og søsygepiller...igen typisk mellem de samme gear (2-3-4).
Som jeg tolker det, så KAN gearkassen gøre det rigtigt, men softwaren arbejder med vilje på den her spøjse facon for at afhjælpe nogle andre problemer som producenten prioriterer højere (nok fordi det er dyrere).
-
claussor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
186 times
-
Been thanked:
287 times
Indlæg
af claussor » 3. feb 2016, 19:26
Jeg synes ikke gearskiftet er perfekt på noget måde, men i mine biler er det klart når den er I GEAR at det er helt galt (det at den glider op gennem omdrejningerne).
-
Søren K
- Medlem
- Indlæg: 857
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:00
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
18 times
-
Been thanked:
27 times
Indlæg
af Søren K » 4. feb 2016, 04:19
Kan I ikke filme dette så vi andre kan høre og se problemet??
Vh Søren K
-
GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5604
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
331 times
-
Been thanked:
376 times
Indlæg
af GranTurismo » 4. feb 2016, 05:10
Søren K skrev:Kan I ikke filme dette så vi andre kan høre og se problemet??
Zwonkie har delt en film med det på side 1:
Zwonkie skrev:Jeg tror jeg har samme problem. Det er ikke så udpræget som set på de andre videoer, men selv ved lav acceleration kan det være mærkbart. Har ikke givet den så meget gas endnu...
https://dl.dropboxusercontent.com/u/679 ... .42.17.mp4
Min Golf 7 1,4 TSI med DSG, startede så småt med det allerede efter 1000 km (har kørt 2000 km nu - 1 måned gammel).
Jeg kontaktede VW Gladsaxe og var inde sidste mandag til test kørsel kl. 8:00 om morgen, hvor alt kørsel foregik ved max. 40 km så de kunne ikke mærke noget unormalt.
De har tilbudt at prøvekøre den på mandag, hvor de har den hele dagen og vil så sætte en tester på...
De sagde/lod som om at de ikke kendte til problemet, som jeg beskrev det!..
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
-
Has thanked:
15 times
-
Been thanked:
24 times
Indlæg
af madsobh » 4. feb 2016, 06:28
Video af min hvor jeg kører i 3gear manuel og fra 1500omdr trykker speederen i bund....
https://vimeo.com/154143200
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
Jonas Kristiansen
- Medlem
- Indlæg: 1112
- Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
6 times
-
Been thanked:
5 times
Indlæg
af Jonas Kristiansen » 4. feb 2016, 08:06
Findes der ikke en bruger derude med samme opbygning som din, bare med manuel gear, der kan lave fuldstændig samme manøvre? Som i fuldstændig samme, med hastighed, temperatur og alle andre ting de kan finde på at skylde skylden på. Så smider man de to videoer op ved siden af hinanden, for så må man da kunne se der er noget galt, og bruge det i en evt. reklamation.
Jeg kan da tydeligt se, at omdrejninger "sejler" 2-3 gange bare i den acceleration - det må da også give nogle sjove bevægelser i bilen?
2021 Model 3
2020 e-Up!
-
ITemplate
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
0
Indlæg
af ITemplate » 4. feb 2016, 08:21
Jonas Kristiansen skrev:Jeg kan da tydeligt se, at omdrejninger "sejler" 2-3 gange bare i den acceleration - det må da også give nogle sjove bevægelser i bilen?
Det er klart en DSG ting. Og jo det giver sjove bevægelser - bare på den ikke-sjove-facon. Min konklusion er at enten fixer de det eller også skal jeg have en anden bil. Der er ingen mellemvej for det er gået fra at være en kuriositet til en belastning bare på 1 uge.
-
madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
-
Has thanked:
15 times
-
Been thanked:
24 times
Indlæg
af madsobh » 4. feb 2016, 08:22
Jonas Kristiansen skrev:Findes der ikke en bruger derude med samme opbygning som din, bare med manuel gear, der kan lave fuldstændig samme manøvre? Som i fuldstændig samme, med hastighed, temperatur og alle andre ting de kan finde på at skylde skylden på. Så smider man de to videoer op ved siden af hinanden, for så må man da kunne se der er noget galt, og bruge det i en evt. reklamation.
Jeg kan da tydeligt se, at omdrejninger "sejler" 2-3 gange bare i den acceleration - det må da også give nogle sjove bevægelser i bilen?
Jonas læs hele tråden se alle billeder
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
Janke
- Nyt medlem
- Indlæg: 107
- Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
9 times
Indlæg
af Janke » 4. feb 2016, 08:35
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red
-
Jeha
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 94
- Tilmeldt: 16. jan 2015, 12:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
7 times
-
Been thanked:
5 times
Indlæg
af Jeha » 4. feb 2016, 09:04
Oplever I også en slags brummen eller vibrationer, når den hopper i omdrejningerne?
VW Passat Variant 1.4 TSi 150 Comfortline DSG ACT 2016 (solgt)
BMW 520d Touring Aut. 2013 (solgt)
VW Golf 1.5 TSI DSG (Privatleasing)
-
ITemplate
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
0
Indlæg
af ITemplate » 4. feb 2016, 09:39
Jeha skrev:Oplever I også en slags brummen eller vibrationer, når den hopper i omdrejningerne?
Næ det synes jeg ikke. Med mindre det sker samtidigt med ACT
-
ITemplate
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
0
Indlæg
af ITemplate » 4. feb 2016, 09:58
Hold da op - den er værre end min. Det ville jeg slet ikke kunne leve med
Spændende hvad du får ud af klagen. Det KAN simpelthen ikke passe at de ikke vedkender sig at dette er uacceptabelt.
-
Janke
- Nyt medlem
- Indlæg: 107
- Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
9 times
Indlæg
af Janke » 4. feb 2016, 13:28
Jeha skrev:Oplever I også en slags brummen eller vibrationer, når den hopper i omdrejningerne?
Ikke så meget vibrationer i min egen bil.
Men lånebilen jeg havde hen over weekenden, 1,2 TSI, den havde det som du beskriver.
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red
-
GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5604
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
331 times
-
Been thanked:
376 times
Indlæg
af GranTurismo » 4. feb 2016, 14:00
Jamen for fanden da hvor er det forfærdeligt!!!
Hvis de ved forhandleren ikke kan se at der er noget galt, så er de jo direkte inkompetente. Jeg var gået fuldstændig amok og havde tævet værkføreren med filialchefen.
Rystende!!! NUUUJ jeg var blevet tosset. Jeg sidder nærmest og dirrer indvendigt!
Bliver pludselig mere og mere tilfreds med at jeg har valgt en +2 udvidet garanti...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
claussor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
186 times
-
Been thanked:
287 times
Indlæg
af claussor » 4. feb 2016, 15:36
Jeha skrev:Oplever I også en slags brummen eller vibrationer, når den hopper i omdrejningerne?
Det gør min G6 1,4 TSI DSG og den låne Golf Sportsvan 1,6 TDI DSG også. Hver gang den glider i gearet rusker det og der er et "boom" ude fra motorrummet.
-
claussor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
186 times
-
Been thanked:
287 times
Indlæg
af claussor » 4. feb 2016, 15:39
GranTurismo skrev:
Jamen for fanden da hvor er det forfærdeligt!!!
Hvis de ved forhandleren ikke kan se at der er noget galt, så er de jo direkte inkompetente. Jeg var gået fuldstændig amok og havde tævet værkføreren med filialchefen.
Rystende!!! NUUUJ jeg var blevet tosset. Jeg sidder nærmest og dirrer indvendigt!
Bliver pludselig mere og mere tilfreds med at jeg har valgt en +2 udvidet garanti...
GranTurismo: Problemet er bare at hvis din begynder på det, så er din garanti ikke meget værd hvis det er samme problem som min i hvert fald, da det menes at være software - og der er ingen ny software der fikser det (endnu). Så garantien vil bare sikre at din bil kan holde varmt på værkstedet. Ny gearkasse hjælper intet. Men der kan selvfølgelig være forskellige årsager.
Til dem der efterspurgte videoer, her er af min G6 hvor den springer i omdrejningerne 3 gange:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/968 ... .16.14.mp4
-
ITemplate
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
0
Indlæg
af ITemplate » 4. feb 2016, 15:53
claussor skrev:GranTurismo: Problemet er bare at hvis din begynder på det, så er din garanti ikke meget værd hvis det er samme problem som min i hvert fald, da det menes at være software - og der er ingen ny software der fikser det (endnu). Så garantien vil bare sikre at din bil kan holde varmt på værkstedet. Ny gearkasse hjælper intet. Men der kan selvfølgelig være forskellige årsager.
Måske - sagen er jo at GT's gør det ikke. Den demo jeg var ude og køre i havde gået 15K og gjorde det bestemt heller ikke. Så der er jo en forklaring gemt her et eller andet sted på netop de fakta. Men det betyder nok ikke en disse - da ingen ved hvorfor det forholder sig sådan.
-
GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5604
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
331 times
-
Been thanked:
376 times
Indlæg
af GranTurismo » 4. feb 2016, 16:11
claussor skrev:
GranTurismo: Problemet er bare at hvis din begynder på det, så er din garanti ikke meget værd hvis det er samme problem som min i hvert fald, da det menes at være software - og der er ingen ny software der fikser det (endnu). Så garantien vil bare sikre at din bil kan holde varmt på værkstedet. Ny gearkasse hjælper intet. Men der kan selvfølgelig være forskellige årsager.
Til dem der efterspurgte videoer, her er af min G6 hvor den springer i omdrejningerne 3 gange:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/968 ... .16.14.mp4
Sålænge den holder varmt på værkstedet og jeg får en lånebil som mindst er tilsvarende, så kan de sgu for min skyld beholde den til problemet er løst, hvis den altså får samme problem. Så er jeg ligeglad med hvor mange år det vil tage dem.
Der skal ikke være nogen tvivl om at jeg ville banke så hårdt i bordet, at det vil kunne høres helt ned til Wolfsburg!
FDM ville blive sat på sagen lige med det samme og hvis deres advokat ikke var kompetent nok, så skulle jeg nok finde en anden som er.
I mellemtiden ville jeg dagligt rykke for at høre om de havde fundet ud af en løsning:
http://www.volkswagen.de/de/servicezube ... mmern.html
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
claussor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
186 times
-
Been thanked:
287 times
Indlæg
af claussor » 4. feb 2016, 16:12
ITemplate skrev:claussor skrev:GranTurismo: Problemet er bare at hvis din begynder på det, så er din garanti ikke meget værd hvis det er samme problem som min i hvert fald, da det menes at være software - og der er ingen ny software der fikser det (endnu). Så garantien vil bare sikre at din bil kan holde varmt på værkstedet. Ny gearkasse hjælper intet. Men der kan selvfølgelig være forskellige årsager.
Måske - sagen er jo at GT's gør det ikke. Den demo jeg var ude og køre i havde gået 15K og gjorde det bestemt heller ikke. Så der er jo en forklaring gemt her et eller andet sted på netop de fakta. Men det betyder nok ikke en disse - da ingen ved hvorfor det forholder sig sådan.
Det er jeg med på at hans ikke gør, men måske han mangler den senest software (hvis det er der problemet ligger) og når han får den så sker det også for ham (worst case).
-
claussor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
186 times
-
Been thanked:
287 times
Indlæg
af claussor » 4. feb 2016, 16:14
GranTurismo skrev:claussor skrev:
GranTurismo: Problemet er bare at hvis din begynder på det, så er din garanti ikke meget værd hvis det er samme problem som min i hvert fald, da det menes at være software - og der er ingen ny software der fikser det (endnu). Så garantien vil bare sikre at din bil kan holde varmt på værkstedet. Ny gearkasse hjælper intet. Men der kan selvfølgelig være forskellige årsager.
Til dem der efterspurgte videoer, her er af min G6 hvor den springer i omdrejningerne 3 gange:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/968 ... .16.14.mp4
Sålænge den holder varmt på værkstedet og jeg får en lånebil som mindst er tilsvarende, så kan de sgu for min skyld beholde den til problemet er løst, hvis den altså får samme problem. Så er jeg ligeglad med hvor mange år det vil tage dem.
Der skal ikke være nogen tvivl om at jeg ville banke så hårdt i bordet, at det vil kunne høres helt ned til Wolfsburg!
FDM ville blive sat på sagen lige med det samme og hvis deres advokat ikke var kompetent nok, så skulle jeg nok finde en anden som er.
I mellemtiden ville jeg dagligt rykke for at høre om de havde fundet ud af en løsning:
http://www.volkswagen.de/de/servicezube ... mmern.html
Når du prøver som jeg at køre i lånebil i 10-11 måneder så begynder du stille og rolig at blive træt af det
Problemet ligger i Wolfsburg og den software de laver (mht. min bil i hvert fald). FDM kan ikke gøre noget udover at hjælpe med at lade handel gå retur hvis forhandler ikke er behjælpelig på det punkt. Det hjælper ikke noget de sætter lys på sagen (også derfor jeg ikke gider involvere dem) udover at fortælle fremtidige kunder at de skal gå en stor bue udenom DSG7 DQ200. De kan ikke hjælpe dig og mig som jeg ser det da VW allerede er klar over problemet. Men nu ser jeg også meget negativt på fremtidsudsigter mht. at få en løsning
Senest rettet af
claussor 4. feb 2016, 16:16, rettet i alt 1 gang.
-
madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
-
Has thanked:
15 times
-
Been thanked:
24 times
Indlæg
af madsobh » 4. feb 2016, 16:15
Min var på værksted i mandags... den har eftersigende nyeste software..... de siger de ikke kan se fejlen med deres diagnose software
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
claussor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
186 times
-
Been thanked:
287 times
Indlæg
af claussor » 4. feb 2016, 16:17
madsobh skrev:Min var på værksted i mandags... den har eftersigende nyeste software..... de siger de ikke kan se fejlen med deres diagnose software
Jeg tror vi alle har fået den besked - ingen fejl fundet
Derfor folk bliver afvist medmindre man viser en video eller har en tekniker med ude at køre (eller et forstående værksted).
-
madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
-
Has thanked:
15 times
-
Been thanked:
24 times
Indlæg
af madsobh » 4. feb 2016, 16:21
claussor skrev:madsobh skrev:Min var på værksted i mandags... den har eftersigende nyeste software..... de siger de ikke kan se fejlen med deres diagnose software
Jeg tror vi alle har fået den besked - ingen fejl fundet
Derfor folk bliver afvist medmindre man viser en video eller har en tekniker med ude at køre (eller et forstående værksted).
Jo tak. .. de har også fået de kurver jeg har lavet som viser problemet sort på hvidt
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5604
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
331 times
-
Been thanked:
376 times
Indlæg
af GranTurismo » 4. feb 2016, 16:26
Nu er jeg ikke mekaniker og har derfor ikke den grundlæggende viden om hvordan en dobbeltkoblingsgearkasse virker, udover at jeg selvfølgelig er klar over at der er to gearkasser i en, som har hver sin kobling.
Så vidt jeg har forstået så er problemet udbredt til flere forskellige motortyper, heriblandt 1,2 og 1,4 TSI. Uanset software versionen heri vil jeg mene at der må være mange andre biler som kører uden problemer med de samme software versioner.
Så jeg tror altså ikke på at det er et softwareproblem!
Min GT er fra september 2014 og jeg mener den er bygget i august. Der er ikke opdateret software på den. Hvis det kan være en brugbar oplysning for andre som måtte have en softwareversion af omtrent samme alder.
Hvordan fungerer det rent teknisk når en kobling kobler til? Er det hydraulisk tryk som presser koblingen sammen? Og i så fald kan det tænkes at der kan være en defekt på nogle hydraulikpumper eller en prop et sted i et af hydraulikrørene, som gør at der ikke kobles nok ind til at koblingen ikke kan glide?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
-
Has thanked:
15 times
-
Been thanked:
24 times
Indlæg
af madsobh » 4. feb 2016, 16:28
GranTurismo skrev:Nu er jeg ikke mekaniker og har derfor ikke den grundlæggende viden om hvordan en dobbeltkoblingsgearkasse virker, udover at jeg selvfølgelig er klar over at der er to gearkasser i en, som har hver sin kobling.
Så vidt jeg har forstået så er problemet udbredt til flere forskellige motortyper, heriblandt 1,2 og 1,4 TSI. Uanset software versionen heri vil jeg mene at der må være mange andre biler som kører uden problemer med de samme software versioner.
Så jeg tror altså ikke på at det er et softwareproblem!
Min GT er fra september 2014 og jeg mener den er bygget i august. Der er ikke opdateret software på den. Hvis det kan være en brugbar oplysning for andre som måtte have en softwareversion af omtrent samme alder.
Hvordan fungerer det rent teknisk når en kobling kobler til? Er det hydraulisk tryk som presser koblingen sammen? Og i så fald kan det tænkes at der kan være en defekt på nogle hydraulikpumper eller en prop et sted i et af hydraulikrørene, som gør at der ikke kobles nok ind til at koblingen ikke kan glide?
Der ligger et dokument her i tråden der beskriver gearkassen virke måde
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
claussor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
186 times
-
Been thanked:
287 times
Indlæg
af claussor » 4. feb 2016, 16:35
GranTurismo skrev:Nu er jeg ikke mekaniker og har derfor ikke den grundlæggende viden om hvordan en dobbeltkoblingsgearkasse virker, udover at jeg selvfølgelig er klar over at der er to gearkasser i en, som har hver sin kobling.
Så vidt jeg har forstået så er problemet udbredt til flere forskellige motortyper, heriblandt 1,2 og 1,4 TSI. Uanset software versionen heri vil jeg mene at der må være mange andre biler som kører uden problemer med de samme software versioner.
Så jeg tror altså ikke på at det er et softwareproblem!
Min GT er fra september 2014 og jeg mener den er bygget i august. Der er ikke opdateret software på den. Hvis det kan være en brugbar oplysning for andre som måtte have en softwareversion af omtrent samme alder.
Hvordan fungerer det rent teknisk når en kobling kobler til? Er det hydraulisk tryk som presser koblingen sammen? Og i så fald kan det tænkes at der kan være en defekt på nogle hydraulikpumper eller en prop et sted i et af hydraulikrørene, som gør at der ikke kobles nok ind til at koblingen ikke kan glide?
Min fik opdateret software i forår sommer 2015 hvor problemerne startede, det kan være du ikke kører på den nyeste. Men hvem ved - det er ikke sikkert. Jeg kan kun fortælle at VW selv siger til mig de mener det er software der skyld i det. Og netop det faktum at min har fået en spritny gearkasse i november - og det ikke kurererede det, så er der ikke meget tilbage udover software.
-
claussor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
186 times
-
Been thanked:
287 times
Indlæg
af claussor » 4. feb 2016, 16:36
madsobh skrev:claussor skrev:madsobh skrev:Min var på værksted i mandags... den har eftersigende nyeste software..... de siger de ikke kan se fejlen med deres diagnose software
Jeg tror vi alle har fået den besked - ingen fejl fundet
Derfor folk bliver afvist medmindre man viser en video eller har en tekniker med ude at køre (eller et forstående værksted).
Jo tak. .. de har også fået de kurver jeg har lavet som viser problemet sort på hvidt
Jeg ville kontakte VW Kundeservice. Jeg gjorde det selv og det fik sat gang i det.
-
GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5604
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
331 times
-
Been thanked:
376 times
Indlæg
af GranTurismo » 4. feb 2016, 16:40
madsobh skrev:
Der ligger et dokument her i tråden der beskriver gearkassen virke måde
Okay det har jeg så kigget lidt på...
Umiddelbart tænker jeg at da problemet kun forekommer i nogle gear og ikke alle, så kan man nok udelukke at det er hhv. N435, G182 og formodentlig også G270 der er problemet.
Så måske problemet kunne ligge i G617/G618 eller G487/G488/G489/G490?
Hvis der er et problem med nogle af de ovenstående, ville der så blive logget en fejl?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5604
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
331 times
-
Been thanked:
376 times
Indlæg
af GranTurismo » 4. feb 2016, 16:45
claussor skrev:
Min fik opdateret software i forår sommer 2015 hvor problemerne startede, det kan være du ikke kører på den nyeste. Men hvem ved - det er ikke sikkert. Jeg kan kun fortælle at VW selv siger til mig de mener det er software der skyld i det. Og netop det faktum at min har fået en spritny gearkasse i november - og det ikke kurererede det, så er der ikke meget tilbage udover software.
Hvis der eksempelvis er problemer med nogle af de sensorer jeg har nævnt herover fra leverandørens side, så mener jeg ikke at man kan udelukke det som en mulig fejlkilde.
Hvis der f.eks. er fejl på hver 10. sensor så vil der statistisk være ca 1% chance for at din nye gearkasse vil have samme fejl som den gamle.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
claussor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
186 times
-
Been thanked:
287 times
Indlæg
af claussor » 4. feb 2016, 16:46
GranTurismo skrev:claussor skrev:
Min fik opdateret software i forår sommer 2015 hvor problemerne startede, det kan være du ikke kører på den nyeste. Men hvem ved - det er ikke sikkert. Jeg kan kun fortælle at VW selv siger til mig de mener det er software der skyld i det. Og netop det faktum at min har fået en spritny gearkasse i november - og det ikke kurererede det, så er der ikke meget tilbage udover software.
Hvis der eksempelvis er problemer med nogle af de sensorer jeg har nævnt herover fra leverandørens side, så mener jeg ikke at man kan udelukke det som en mulig fejlkilde.
Hvis der f.eks. er fejl på hver 10. sensor så vil der statistisk være ca 1% chance for at din nye gearkasse vil have samme fejl som den gamle.
Det kan jeg godt se. Men hvad så med lånebilen jeg har der gør det samme. Jeg skal godt nok være uheldig så. Måske jeg skulle købe en lynlotto med den promille jeg åbenbart rammer :p