Tiguan 1.5TSI (inkl Allspace) er også med 7 trins vådkobling, uanset 2 el. 4 hjuls træk.
Mvh
Tiguan 1.5TSI (inkl Allspace) er også med 7 trins vådkobling, uanset 2 el. 4 hjuls træk.
Vil det sige, at der intet er, at komme efter juridisk i form af reklamation, ophævning af købet, afslag eller omlevering?
Fuldstændig korrekt.bno skrev: ↑5. feb 2019, 17:22Vil det sige, at der intet er, at komme efter juridisk i form af reklamation, ophævning af købet, afslag eller omlevering?
Kan man ikke kræve en omlevering af en konkrete bil er behæftet med en mangel, som en anden identisk model ikke har.?HansH skrev: ↑5. feb 2019, 17:30Fuldstændig korrekt.
Du er - som BrianB skriver - underlagt forhandlerens velvillighed og samarbejdsvilje.
Og der er ikke tale om præcedens indenfor forhandlernettet. Det er op til den enkelte forhandler at vurdere hver enkelt sag ... om de i givet fald har lyst til at komme dig i møde.
Det er netop der "seriestandard" kommer ind i billedet. Altså at det er normal opførsel af produktet. Dette har FDM desværre accepteret, hvorved deres medlemmer er pænt meget på skideren..bno skrev:Hvis ikke, så må de vel erkende, at alle modeller med DSG Q200 glider/hakker ved acceleration og har vel pligt til, at gøre kunde opmærksom på det?
Som jeg kan forstå det her i forummet, så har alle netop ikke problemet, så kan de vel ikke sige, at det er en "seriestandard"?kGlerup skrev: ↑5. feb 2019, 17:49Det er netop der "seriestandard" kommer ind i billedet. Altså at det er normal opførsel af produktet. Dette har FDM desværre accepteret, hvorved deres medlemmer er pænt meget på skideren..bno skrev:Hvis ikke, så må de vel erkende, at alle modeller med DSG Q200 glider/hakker ved acceleration og har vel pligt til, at gøre kunde opmærksom på det?
Ja, sælgerne burde oplyse om det up-front, men de er, ja.. sælgere..
Du har tydeligtvis ikke læst hele tråden.... og det kan man jo egentlig godt forstå
Jeg vil stadig vove den påstand at hovedparten af DQ200 har denne "feature" i en vis udstrækning.bno skrev:Som jeg kan forstå det her i forummet, så har alle netop ikke problemet, så kan de vel ikke sige, at det er en "seriestandard"?
Øv, ja bare jeg havde vidst eller hørt om det før købet.kGlerup skrev: ↑5. feb 2019, 18:18Jeg vil stadig vove den påstand at hovedparten af DQ200 har denne "feature" i en vis udstrækning.bno skrev:Som jeg kan forstå det her i forummet, så har alle netop ikke problemet, så kan de vel ikke sige, at det er en "seriestandard"?
Vores egen (Nordanias..) Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG har nu gået små 1000km. JEG kan mærke at den gør det, men det er meget lidt. Men den almindelige bruger ville sikkert ikke bemærke det.
Jeg var dog klar over det før vi indgik leasing aftalen, så jeg er indstillet på at den må gøre det lidt.
Min Passat sprang typisk 6-800 omdrejninger Ganske normalt jf VW Gladsaxe.
Var det dig der havde problemer med gearkassen i arteon? Dq381 med 2.0 tsi 190hk? Hvordan synes du bil/motor/gearkasse kører ved langsom kørsel / bykørsel?
Nu er jeg ikke teknisk stærk, men hvorfor oplever jeg, at der laves mange på hinanden efterfølgende "microslip" i 7. gear ved et jævn træk?madsobh skrev: ↑5. feb 2019, 19:03Microslip som er det der skal være der.... setpunktet er 10omdr bare lige for at præcisere hvor lidt der er tale om....
Dette styres af en PID regulator med en reference kurve.....
For at sammenligne med eks en PID regulator i industrien til styring af temperatur ved SETPUNKT 80grader ×÷ 0,2 = 0.25%
VAG ved SETPUNKT 10 omdr +÷ 200 = 2000%
Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Ja jeg er ikke heldig med de skide DSG gearkasser Har fået skiftet koblinger, mechatronic og svinghjul for 500 km siden. Ni er den gal igen, den metalliske raslen er tilbage.
Fordi styringen i gearkassen hele tiden regulerer hydraulik trykket til koblingerne. Den prøver på at holde koblingerne på det punkt hvor de er lige ved at glide.bno skrev:Nu er jeg ikke teknisk stærk, men hvorfor oplever jeg, at der laves mange på hinanden efterfølgende "microslip" i 7. gear ved et jævn træk?
OK. Jeg synes min kodiaq 2.0 tsi m. Dq381 godt kan være lidt svær at blive klog på ved lav hastighed/igangsætning. Men jeg har ikke haft en bil før med DSG automatgear.Halvleg skrev: ↑5. feb 2019, 19:32Ja jeg er ikke heldig med de skide DSG gearkasser Har fået skiftet koblinger, mechatronic og svinghjul for 500 km siden. Ni er den gal igen, den metalliske raslen er tilbage.
Men bilen og gearkassen præsterer fint, ingen makroslip, hakker ikke ved igangsætning etc.
Selvom jeg synes, at have læst hele tråden, så synes dit svar at, gøre det mere klart for mig.HansH skrev: ↑5. feb 2019, 18:11Du har tydeligtvis ikke læst hele tråden.... og det kan man jo egentlig godt forstå
Men forklaringen er givet tidligere.
Koblingerne i en DSG gearkasse SKAL slippe/glide en lille smule. Det hedder mikroslip, og er lavet for at undgå at vibrationer fra drivlinjen forplanter sig til resten af bilen og ødelægger køreoplevelsen. Derfor åbner koblingerne en lillebitte smule fra tid til anden under normal kørsel og acceleration, for at opnå dette.
Dette er altså "by design", og meningen er at det skal være så lidt, så du overhovedet ikke mærker det ske.
Problemet er bare, at koblingerne slipper/glider langt mere end det er tiltænkt. Derfor har fænomenet herinde fået øgenavnet makroslip.
For at du kan få fat i den lange ende af det juridiske tov, så skal du overfor VW nedlægge påstand om at koblingerne glider langt mere end det er tiltænkt, og du skal have medhold deri ved en eller anden instans.
Det er der mig bekendt ingen der endnu har forsøgt, og jeg tror det skyldes at alle erkender at det vil blive en ufattelig svær sag at vinde.
Jep, enig. Har prøvet mange forskellige DQ200 biler.. Når de glider ud af lige vej, eller op af bakke, er det helt forfærdeligt at køre med!claussor skrev:Husk at det er vidt forskelligt hvor store problemerne er. Nogle har måske et lille slip og for dem virker det ubetydeligt og andre oplever 3-500 omdrejninger. Så det er meget forskelligt bil til bil.
Derudover er det ikke kun ved gearskifte men også mens man cruiser og kører op af en bakke. Pludselig glider kobling 300 omdrejninger selvom man kører pænt. Dvs. en hakkende ujævn køreoplevelse.
Så hvis man har 2 DQ200 biller, har de ikke problemet i samme grad?kGlerup skrev: ↑5. feb 2019, 20:45Jep, enig. Har prøvet mange forskellige DQ200 biler.. Når de glider ud af lige vej, eller op af bakke, er det helt forfærdeligt at køre med!claussor skrev:Husk at det er vidt forskelligt hvor store problemerne er. Nogle har måske et lille slip og for dem virker det ubetydeligt og andre oplever 3-500 omdrejninger. Så det er meget forskelligt bil til bil.
Derudover er det ikke kun ved gearskifte men også mens man cruiser og kører op af en bakke. Pludselig glider kobling 300 omdrejninger selvom man kører pænt. Dvs. en hakkende ujævn køreoplevelse.
Ikke nødvendigvis nej.bno skrev:Så hvis man har 2 DQ200 biller, har de ikke problemet i samme grad?
Hvis du er skrap til tysk, så er det hele (meget udførligt!) beskrevet her:
Og lige nedenunder finder man mit til dato største galdeudslip på de sociale medier:)HansH skrev: ↑5. feb 2019, 21:54Hvis du er skrap til tysk, så er det hele (meget udførligt!) beskrevet her:
https://d-nb.info/977227855/34
På side 15 og frem forklares hvordan en DSG gearkasse fungerer. Både tør- og vådkobling.
I 2. afsnit på side 30 beskrives det hvad formålet med mikroslip er.
I dette indlæg citerer erlingvj Audi's forenklede forklaring på hvad mikroslip er:
viewtopic.php?p=1442319#p1442319
Men... hvis du har læst tråden, så står det vel også klart, at hvis du spørger brugerne herinde .. så kommer det helt an på hvem du spørger.
Vi er nogle der joker med at kalde os promilleklubben. Udtrykket blev især brugt af en bruger (en god debattør) indtil han selv blev ramt af problemet, siden har jeg ikke set meget hvad angår DSG problematik fra ham. Jeg tror den herskende holdning hos os der er ramte og har prøvet mange biler efterfølgende, enten som lånebiler eller erstatning, at det er alt mellem 10-100 procent der er ramt (dvs. Ikke promiller). Der findes intet facit.