Der står heller ikke noget om en 300.000 km garanti. De giver VW jo ikke engang fra fabrikken.kGlerup skrev: ↑19. dec 2020, 15:53Jeg nægter ganske enkelt at tro på at VW overdimensionerer deres gearkasser med en faktor 2!GranTurismo skrev:Det er ikke noget jeg antager. Det er noget TVS oplyser, at deres Stage 4 software kan få gearkassen til.
Koblingen er en sliddel og designet til at være det svageste led. Så derfor er gearkassen stærkere end koblingen. Den kan altså holde til OVER 250 beregnet. Og da man bruger en sikkerhedsfaktor 100%, når man beregner i stål, så skal en gearkasse teoretisk set kunne tåle OVER 500 Nm. Såfremt der ikke er nogle svage punkter i stålet nogen steder.
Stage 3 (400 Nm) og 4 (500 Nm) fra TVS er iøvrigt begge med Launch control på DQ200.
https://tvsengineering.com/en/dsg-gearbox/dq200/
Jeg er helt med på at koblingen er det svageste led her, men gearkassen kommer ikke til at tåle +300.000km med en motor der leverer 500nm.
Hvis vi dimensionerede vindmøller på den måde så kunne vi meget hurtigt dreje nøglen om...
Du må også selv om du vil tro på det, men når man konstruerer i stål, så bruger man sikkerhedesfaktor 100. Og da VW er tysk, så regner de efter reglerne. Ordnung muss sein!
Det er omtrent det samme for de øvrige DSG-gearkasser. TVS lover op till 750 Nm på DQ250. Den er rated til 400 fra fabrikken svjh? De lover 850 Nm for DQ381 og 1000 Nm på DQ500.