DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Muncken
Nyt medlem
Indlæg: 394
Tilmeldt: 7. apr 2014, 21:39
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Muncken » 30. aug 2019, 22:57

Det passer ikke at der ny gearkasse til 1.5 tsi det er DQ200, og både min og min brors køre uden at hakke og glide :-)
Dette er min bil nummer 4 med DQ200 og den køre som alle de andre dvs som den skal og bedre end tidlligere biler med anden type gearkasse! :-)
AUDI E-Tron 50 Advance prestige
AUDI A3 Cabriolet 1.4 TFSI DSG Ambiente solgt
SEAT LEON CUPRA ST 290 solgt

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 30. aug 2019, 22:58

KVL skrev:
30. aug 2019, 06:53
Et spørsmål til dem har fået lagt TVS på, eller har en holdning til at det ændrede skiftemønstre vil beskytte koblingen.

Vil det svare til at køre med gearet i S, som også blot ændret gearskriftet til at komme senere, dvs med flere omdrejninger og ingen sejtræk?
Der findes flere versioner af TVS.

Drivability kører ikke med øget maks koblingstryk, så den eneste forskel der er i forhold til at skåne koblingerne er at den ikke filer på kobnlingerne ved langsom kørsel på f.eks. P-pladser. Der bliver den i 1. gear istedet for at køre i 2. gear.

Hvis du skal have en decideret reduktion af risikoen for at koblingerne glider og derved slides, skal du imo op i minimum Stage 2. Jeg kører med Stage 2*. Du kan se forskellene her:

Billede

De ændrede skiftemønstre kan slet ikke sammenlignes med S. Den kører ikke nær så højt i omdrejninger i D med TVS som i S. Det er kun ca. 8% længere den kører op i omdrejninger ved moderat kørsel i 2.-6. gear inden skifte. Dvs. istedet for at skifte til 5. ved 48 km/t gør min det først ved 52 km/t ved moderat gas.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Crucky
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Crucky » 31. aug 2019, 22:16

GranTurismo skrev:
30. aug 2019, 22:48
Crucky skrev:
30. aug 2019, 20:35
Så endte jeg også med at få en dsg dq200 umiddelbart med det velkendte problem, den hakker omkring 3. gear og omdrejningerne hopper også, så jeg er vidst ikke så meget i tvivl om at jeg har en model der ikke køre helt optimalt, Seat siger dog at på de nye 1,5 så er det normalt at de skal hakke, da det er en ny form for gearkasse mod dem som sidder i fx en 1,4, dog ikke noget jeg tror det store på desværre.

Mit spørgsmål lyder på om at hvis man udskiftede fra en Seat Leon 1,5 TSI til en Seat Leon 2.0 TDI om jeg på den måde ville få en anden gearkasse som ikke er Dq200 ??
De er fulde af pis. DQ200 er den samme som 1,4 TSI. Den eneste forskel kan måske være hvis der skulle være kommet en ny revision af koblingerne. Det er dog ikke noget jeg tror ændrer på noget. Den skal ikke hoppe i omdrejninger.

Hvor gammel er bilen og hvor langt har den kørt?

Uanset om du vælger 2,0 TSI eller 2,0 TDI så er de med vådkobling.
Den er 4-5 måneder gammel og har kørt små 13000
Muncken skrev:
30. aug 2019, 22:57
Det passer ikke at der ny gearkasse til 1.5 tsi det er DQ200, og både min og min brors køre uden at hakke og glide :-)
Dette er min bil nummer 4 med DQ200 og den køre som alle de andre dvs som den skal og bedre end tidlligere biler med anden type gearkasse! :-)
Selvfølgelig er det stadig en DQ200, men der var kommet noget opdatering eller lign. sagde de, som gjorde den skulle strække sig og trække sig sammen, hvilket var årsagen til at de ryg kom.

Jeg har skam også haft en DQ200 før som virkede upåklageligt, men dette jeg oplever pt, er i min verden ikke normalt, og på sigt bliver jeg jævnt meget træt af det 8-)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 31. aug 2019, 23:12

Crucky skrev:
31. aug 2019, 22:16
Selvfølgelig er det stadig en DQ200, men der var kommet noget opdatering eller lign. sagde de, som gjorde den skulle strække sig og trække sig sammen, hvilket var årsagen til at de ryg kom.

Jeg har skam også haft en DQ200 før som virkede upåklageligt, men dette jeg oplever pt, er i min verden ikke normalt, og på sigt bliver jeg jævnt meget træt af det 8-)
Den Golf 7,5 1,5 TSI jeg har prøvet gjorde det ikke...

Få dem til at grundjustere gearkassen så hurtigt som muligt, inden den æder koblingerne.

Jeg ved ikke om det de mener med "strække sig og trække sig sammen" er det micro slip som er en standardfeature?!? I så fald skal den kun slippe med 10 omdrejninger i minuttet. Det vil man slet ikke kunne se på omdrejningstælleren, hvis det virker som det skal.

Prøv evt. en anden bil ved en forhandler med samme motor og gearkasse, så du har noget at sammenligne med og dermed bedre argumenter overfor forhandleren.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Muncken
Nyt medlem
Indlæg: 394
Tilmeldt: 7. apr 2014, 21:39
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Muncken » 1. sep 2019, 08:06

Crucky skrev:
31. aug 2019, 22:16
GranTurismo skrev:
30. aug 2019, 22:48
Crucky skrev:
30. aug 2019, 20:35
Så endte jeg også med at få en dsg dq200 umiddelbart med det velkendte problem, den hakker omkring 3. gear og omdrejningerne hopper også, så jeg er vidst ikke så meget i tvivl om at jeg har en model der ikke køre helt optimalt, Seat siger dog at på de nye 1,5 så er det normalt at de skal hakke, da det er en ny form for gearkasse mod dem som sidder i fx en 1,4, dog ikke noget jeg tror det store på desværre.

Mit spørgsmål lyder på om at hvis man udskiftede fra en Seat Leon 1,5 TSI til en Seat Leon 2.0 TDI om jeg på den måde ville få en anden gearkasse som ikke er Dq200 ??
De er fulde af pis. DQ200 er den samme som 1,4 TSI. Den eneste forskel kan måske være hvis der skulle være kommet en ny revision af koblingerne. Det er dog ikke noget jeg tror ændrer på noget. Den skal ikke hoppe i omdrejninger.

Hvor gammel er bilen og hvor langt har den kørt?

Uanset om du vælger 2,0 TSI eller 2,0 TDI så er de med vådkobling.
Den er 4-5 måneder gammel og har kørt små 13000
Muncken skrev:
30. aug 2019, 22:57
Det passer ikke at der ny gearkasse til 1.5 tsi det er DQ200, og både min og min brors køre uden at hakke og glide :-)
Dette er min bil nummer 4 med DQ200 og den køre som alle de andre dvs som den skal og bedre end tidlligere biler med anden type gearkasse! :-)
Selvfølgelig er det stadig en DQ200, men der var kommet noget opdatering eller lign. sagde de, som gjorde den skulle strække sig og trække sig sammen, hvilket var årsagen til at de ryg kom.

Jeg har skam også haft en DQ200 før som virkede upåklageligt, men dette jeg oplever pt, er i min verden ikke normalt, og på sigt bliver jeg jævnt meget træt af det 8-)
Jeg forstår heller ikke lige det med at strække sig, men min pointe er også bare at jeg ikke giver noget for den melding, når nu både min 1.5, min brors og den demo jeg prøvede ikke gør ligesom din. Bilerne er fra slut januar i år, tænker de køre med den nyeste opdatering :-)
Jeg havde taget fat i dem igen, prøv en demo bil og se om den gør det.

Er det kun når den er kold? Samt du sikker på det ikke er de ryk som folk beskriver at 1.5 tsi køre med i kold ved, som Seat/VW godt kender til?
AUDI E-Tron 50 Advance prestige
AUDI A3 Cabriolet 1.4 TFSI DSG Ambiente solgt
SEAT LEON CUPRA ST 290 solgt

Crucky
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Crucky » 1. sep 2019, 15:29

Muncken skrev:
1. sep 2019, 08:06
Crucky skrev:
31. aug 2019, 22:16
GranTurismo skrev:
30. aug 2019, 22:48

De er fulde af pis. DQ200 er den samme som 1,4 TSI. Den eneste forskel kan måske være hvis der skulle være kommet en ny revision af koblingerne. Det er dog ikke noget jeg tror ændrer på noget. Den skal ikke hoppe i omdrejninger.

Hvor gammel er bilen og hvor langt har den kørt?

Uanset om du vælger 2,0 TSI eller 2,0 TDI så er de med vådkobling.
Den er 4-5 måneder gammel og har kørt små 13000
Muncken skrev:
30. aug 2019, 22:57
Det passer ikke at der ny gearkasse til 1.5 tsi det er DQ200, og både min og min brors køre uden at hakke og glide :-)
Dette er min bil nummer 4 med DQ200 og den køre som alle de andre dvs som den skal og bedre end tidlligere biler med anden type gearkasse! :-)
Selvfølgelig er det stadig en DQ200, men der var kommet noget opdatering eller lign. sagde de, som gjorde den skulle strække sig og trække sig sammen, hvilket var årsagen til at de ryg kom.

Jeg har skam også haft en DQ200 før som virkede upåklageligt, men dette jeg oplever pt, er i min verden ikke normalt, og på sigt bliver jeg jævnt meget træt af det 8-)
Jeg forstår heller ikke lige det med at strække sig, men min pointe er også bare at jeg ikke giver noget for den melding, når nu både min 1.5, min brors og den demo jeg prøvede ikke gør ligesom din. Bilerne er fra slut januar i år, tænker de køre med den nyeste opdatering :-)
Jeg havde taget fat i dem igen, prøv en demo bil og se om den gør det.

Er det kun når den er kold? Samt du sikker på det ikke er de ryk som folk beskriver at 1.5 tsi køre med i kold ved, som Seat/VW godt kender til?
Det er både kold samt varm bil, synes faktisk ofte jeg får de ryk når bilen er varm, den gjorde det ikke da jeg fik den, hvilket demo bilen vi prøvde inden køb helller ikke gjorde.

Har skam tænkt mig at smutte en tur forbi Seat denne uge vi kommer ind i

Crucky
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Crucky » 3. sep 2019, 12:17

Jeg har netop været et smut forbi Seat idag, og de får bilen ind og prøver at sætte en tester på for at måle for uregelheder, men han sagde efter jeg havde beskrevet problemet for ham at det var microslip hvilket bilen både måtte have og skulle have. dog skulle de måle for at se om svingningerne var for høje/store

Soil
Nyt medlem
Indlæg: 235
Tilmeldt: 13. jan 2011, 19:03
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Soil » 9. sep 2019, 14:00

Så får den sgu nye koblinger på garantien. Rigtig fin behandling af Sølvsten Biler (Skoda Viborg), omend de bare har "passet deres arbejde".

Så er spørgsmålet bare, om det skal udnyttes og man skal kigge på TVS eller tilsvarende.
Nu: Skoda Octavia 1.4 TSI Style Combi
Tidligere: Seat Leon 1.4 TSI

Hallas
Medlem
Indlæg: 1082
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 491 times
Been thanked: 238 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Hallas » 9. sep 2019, 16:46

Hej.

Så skal Skoda ud og opdateres på torsdag.
Vores hakker lidt når den er kold og efter start varm pendler motor lidt op/ned..
Så spændt på hvad det giver, Skoda sagde at de havde flere der kunne mærke forskel.

Går ud fra at det er under garanti. :roll: :roll:

Hilsen

Hallas
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

Crucky
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Crucky » 11. sep 2019, 20:31

Så fik jeg tester på leonen, og vedhæftet er billede af hvad de påstår er problemet

https://prnt.sc/p4w7yi


Er dette noget jeg bør acceptere eller prøver de bare at bortforklare sig?

Jeg har ikke det store forstand på dsg kobling osv, men vil ikke finde mig i at bli taget i røven, så at sige ;)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 11. sep 2019, 20:55

Crucky skrev:
11. sep 2019, 20:31
Så fik jeg tester på leonen, og vedhæftet er billede af hvad de påstår er problemet

https://prnt.sc/p4w7yi


Er dette noget jeg bør acceptere eller prøver de bare at bortforklare sig?

Jeg har ikke det store forstand på dsg kobling osv, men vil ikke finde mig i at bli taget i røven, så at sige ;)
Microslip er programmeret til at være ca. 10 omdrejninger i minuttet.

Kan det ses på omdrejningstælleren så vil jeg påstå, at det er væsentligt mere.

Jeg ville nok prøve et andet autoriseret værksted.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Crucky
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Crucky » 11. sep 2019, 20:57

GranTurismo skrev:
11. sep 2019, 20:55
Crucky skrev:
11. sep 2019, 20:31
Så fik jeg tester på leonen, og vedhæftet er billede af hvad de påstår er problemet

https://prnt.sc/p4w7yi


Er dette noget jeg bør acceptere eller prøver de bare at bortforklare sig?

Jeg har ikke det store forstand på dsg kobling osv, men vil ikke finde mig i at bli taget i røven, så at sige ;)
Microslip er programmeret til at være ca. 10 omdrejninger i minuttet.

Kan det ses på omdrejningstælleren så vil jeg påstå, at det er væsentligt mere.

Jeg ville nok prøve et andet autoriseret værksted.
Omdrejningerne står stille et meget kort øjeblik, eller falder meget lidt tilbage, det kan godt ske det er i bagatel grænsen, men jeg kan tydeligt mærke at den hakker i accelerationen

Jeg vil i så fald prøve et andet Seat værksted

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 12. sep 2019, 12:49

Opdagede i går en kollega var ved at bestille en ny DQ200 bil. Det er nu afværget og han kikker sig om efter noget andet.
Så en DQ200 mindre derude :D
/Søren.

Hallas
Medlem
Indlæg: 1082
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 491 times
Been thanked: 238 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Hallas » 12. sep 2019, 16:50

Hej.
Fik Skoda opdateret i dag. Ved ik om det virker kold, men den virker blødere i skift og når man starter den varm, går den normalt i tomgang og svinger ikke i omdr.

At man råder en til ikke at købe med den gearkasse, gør jo bare han får en anden bil, med de medfødte fejl den evt. har.
Kiggede selv C-klassen og fandt jo ud af at den såmænd også har “sygedomme”. Det var nu ikke det der gjorde udfaldet til fordel til Skoda.

Go fredag og snart weekend 🤯🤯
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 12. sep 2019, 17:39

Hallas skrev:
12. sep 2019, 16:50

At man råder en til ikke at købe med den gearkasse, gør jo bare han får en anden bil, med de medfødte fejl den evt. har.
Kiggede selv C-klassen og fandt jo ud af at den såmænd også har “sygedomme”. Det var nu ikke det der gjorde udfaldet til fordel til Skoda.

Go fredag og snart weekend 🤯🤯
Den køber jeg bare ikke. Man kan da lige så godt vælge det med færrest problemer og DQ200 er bare en gearkasse der begynder at give grå hår fra det øjeblik du får bilen udleveret. Det kan man da lige så godt undgå. Jeg har heller ikke så meget som 1 sekund ønsket min tidligere DQ200 bil tilbage - og jeg skal ALDRIG have en igen, medmindre de forbedrer designet. Og med det mener jeg væsentlig bedre design og ikke bare et nyt koblingsplade forsøg.
/Søren.

KVL
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af KVL » 12. sep 2019, 19:13

i-s skrev:
12. sep 2019, 12:49
Opdagede i går en kollega var ved at bestille en ny DQ200 bil. Det er nu afværget og han kikker sig om efter noget andet.
Så en DQ200 mindre derude :D
Hvilken fejlfri bil i samme prisleje, som hvor DQ200 bruges, anbefalede du ham?

Jeg ville anbefale min kollega at købe en med dq200. Min golf 7.5 kører fantastisk... ;)

Enp77
Nyt medlem
Indlæg: 220
Tilmeldt: 23. mar 2010, 19:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Enp77 » 12. sep 2019, 20:27

DQ200 er bare det værste lort vw har lavet og nægter simpelthen at tro på at der er biler derude der ikke har de symptomer som så mange melder om! Så er det fordi de ikke aner hvad de skal mærke efter.
Fik også seneste nye original software i vores og troede for en stund at nu var problemet løst men varede 2 dage og så kørte det ad h til igen.
Var også så ivrig efter TVS og deres driveability Software så fik også den lagt i men kun for at finde ud af at den faktisk kører ringere end original software.
Har en tid i næste uge hvor der skal kigges på TVS softwaren og om de kan lave en bedre fil og hvis ikke så ryger den originale i igen.
These users thanked the author Enp77 for the post:
i-s
2015 Vw Golf VII R dsg
2018 Touran 1,4 TSI DSG Comfortline

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 12. sep 2019, 21:17

Enp77 skrev:
12. sep 2019, 20:27
DQ200 er bare det værste lort vw har lavet og nægter simpelthen at tro på at der er biler derude der ikke har de symptomer som så mange melder om! Så er det fordi de ikke aner hvad de skal mærke efter.
Fik også seneste nye original software i vores og troede for en stund at nu var problemet løst men varede 2 dage og så kørte det ad h til igen.
Var også så ivrig efter TVS og deres driveability Software så fik også den lagt i men kun for at finde ud af at den faktisk kører ringere end original software.
Har en tid i næste uge hvor der skal kigges på TVS softwaren og om de kan lave en bedre fil og hvis ikke så ryger den originale i igen.
Min var ca. 3½ år gammel, før den begyndte at glide i koblingerne. Og jeg har prøvet ca. 10 andre med DQ200 og ingen har jeg kunnet provokere til at glide i koblingerne. Så jo der kører masser af biler med DQ200 rundt uden symptomer.

Takket være denne tråd har jeg hele tiden været ekstra opmærksom og VW fik bilen ind dagen efter, jeg opdagede at den var startet på at glide. Jeg havde heldigvis tilkøbt 2 års ekstra garanti.

Nu er garantien udløbet og for at reducere risikoen, har jeg valgt Stage 2* softwaren fra TVS da den kører med et øget maksimalt koblingstryk. Det gør Drivability ikke. Jeg er glad for Stage 2* softwaren, men man skal være forberedt på at gearskiftene bliver mere kontante - lidt som hurtige sporty gearskift med en manuel gearkasse.

Jeg prøvede en Arteon med DQ381 igår. Det var sgu for blød hat til mig. Den filer jo helt vildt på koblingerne ved igangsætning. Det samme indtryk fik jeg da jeg prøvede den ny Tiguan med DQ381.
Men det er selvfølgelig en smagssag. Nogle vil sikkert værdsætte det glidende/smooth gearskifte DQ381 har.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kGlerup » 12. sep 2019, 21:42

Har kørt med en kollega de seneste dage i en 1.6 TDI dq200. Selv om vores glider lidt når den er kold, så er den et dydsmønster i forhold til..
Tydelige hop under acceleration, selv når den er gennemvarm.
Synes det understøtter min tidligere påstand om at der kører rigtig mange fejlramte rundt hvor ejerne ikke aner det, eller bare er ligeglade.
Jeg vil vove pelsen og påstå at +50% af dq200 biler produceret de seneste 3-4 år enten har eller får dette problem.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 13. sep 2019, 11:45

KVL skrev:
12. sep 2019, 19:13
i-s skrev:
12. sep 2019, 12:49
Opdagede i går en kollega var ved at bestille en ny DQ200 bil. Det er nu afværget og han kikker sig om efter noget andet.
Så en DQ200 mindre derude :D
Hvilken fejlfri bil i samme prisleje, som hvor DQ200 bruges, anbefalede du ham?

Jeg ville anbefale min kollega at købe en med dq200. Min golf 7.5 kører fantastisk... ;)
Nu var det Passat han kikkede på. Så anbefalede ham at se på manuel gear, GTE eller 2.0 TDI. Han kører 100 km om dagen, så diesel er OK. Alternativt et andet mærke.
/Søren.

ANAJ
Nyt medlem
Indlæg: 287
Tilmeldt: 9. apr 2017, 15:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 159 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af ANAJ » 13. sep 2019, 19:31

Har en ny Superb med 1.5 TSI og DSG.
I forhold til andre biler med automatgear og også andre biler med DSG (DQ250/500) synes jeg den er svær at igangsætte uden at den nærmest hopper.

Som om at den slipper koblingen for aggressivt. Jeg skal næsten kun lige røre speederen for at kunne komme igang uden at den “tager ved”.
Det kommer også til udtryk på grus hvor den er “for” nem at lave 1 sek hjulspin før den triller.

Herudover kører den okay.
Er det generelt for gearkassen at den kobler ud lidt mere aggressivt?

Hallas
Medlem
Indlæg: 1082
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 491 times
Been thanked: 238 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Hallas » 13. sep 2019, 20:51

Hej.

Så har Skoda været koldstartet her til morgen og den gled stille igennem gear. Den skifter starter blødere ved igangsætning, de ryk som kunne mærkes kold er væk. :shock: :shock: :shock:

Måske en ny superb ikke er opdateret, den er jo produceret og lev. inden denne opdatering lå .
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 13. sep 2019, 20:57

ANAJ skrev:
13. sep 2019, 19:31
Har en ny Superb med 1.5 TSI og DSG.
I forhold til andre biler med automatgear og også andre biler med DSG (DQ250/500) synes jeg den er svær at igangsætte uden at den nærmest hopper.

Som om at den slipper koblingen for aggressivt. Jeg skal næsten kun lige røre speederen for at kunne komme igang uden at den “tager ved”.
Det kommer også til udtryk på grus hvor den er “for” nem at lave 1 sek hjulspin før den triller.

Herudover kører den okay.
Er det generelt for gearkassen at den kobler ud lidt mere aggressivt?
Jeg synes egentlig at DQ200 har en god igangsætning, hvis man husker at giver hill-hold tid til at slippe bremsen inden man trykker på speederen. Jeg ved ikke om det kan være tilfældet ved dig?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

ANAJ
Nyt medlem
Indlæg: 287
Tilmeldt: 9. apr 2017, 15:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 159 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af ANAJ » 14. sep 2019, 06:37

GranTurismo skrev:
13. sep 2019, 20:57
ANAJ skrev:
13. sep 2019, 19:31
Har en ny Superb med 1.5 TSI og DSG.
I forhold til andre biler med automatgear og også andre biler med DSG (DQ250/500) synes jeg den er svær at igangsætte uden at den nærmest hopper.

Som om at den slipper koblingen for aggressivt. Jeg skal næsten kun lige røre speederen for at kunne komme igang uden at den “tager ved”.
Det kommer også til udtryk på grus hvor den er “for” nem at lave 1 sek hjulspin før den triller.

Herudover kører den okay.
Er det generelt for gearkassen at den kobler ud lidt mere aggressivt?
Jeg synes egentlig at DQ200 har en god igangsætning, hvis man husker at giver hill-hold tid til at slippe bremsen inden man trykker på speederen. Jeg ved ikke om det kan være tilfældet ved dig?
Hill hold er deaktiveret. Det er 100% i gearkassen.

Det kan være jeg skal henvende mig ved Skoda med henblik på omtalte SW-opdatering

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kGlerup » 14. sep 2019, 08:11


ANAJ skrev:Hill hold er deaktiveret. Det er 100% i gearkassen.

Det kan være jeg skal henvende mig ved Skoda med henblik på omtalte SW-opdatering
Vores Sportsvan med samme motor/gear kombination er super nem at sætte i gang med, også med Hill/auto hold aktiveret.
Mindes ikke at have bøvlet med det i nogen dq200 lejebil heller.
Jeg ville også være værkstedet hvis det er udtalt.

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 179 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af vartaz » 14. sep 2019, 10:22

Jeg har lige haft en polo 1.0 tsi 115 DSG7 som lånebil helt ny.
Satan den er agressiv i sin tilkobling, laver næsten hjulspin selvom jeg ikke rør speederen. Min passat DSG6 skal have meget mere pedal og er langsommere i tilkobling.
Men 1.0 TSI gør det fandeme godt - jeg er meget imponeret , og OK bundtræk. dog vibrerer den lidt for meget specielt ved høje rpm og last..
DSG7 i den jeg havde gled meget minimalt, kunne godt mærke det imellem skift , men havde jeg ikke vidst det og eller bare kørt kørte den jo fint... Men om hvor længe koblingen holder ved vi jo ikke...

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 14. sep 2019, 11:20

vartaz skrev:
14. sep 2019, 10:22
Jeg har lige haft en polo 1.0 tsi 115 DSG7 som lånebil helt ny.
Satan den er agressiv i sin tilkobling, laver næsten hjulspin selvom jeg ikke rør speederen. Min passat DSG6 skal have meget mere pedal og er langsommere i tilkobling.
Men 1.0 TSI gør det fandeme godt - jeg er meget imponeret , og OK bundtræk. dog vibrerer den lidt for meget specielt ved høje rpm og last..
DSG7 i den jeg havde gled meget minimalt, kunne godt mærke det imellem skift , men havde jeg ikke vidst det og eller bare kørt kørte den jo fint... Men om hvor længe koblingen holder ved vi jo ikke...
Har nævnt det før men enig i dette. Min mors 2018 Polo tager også bare lækkert ved.

mking
Helt nyt medlem
Indlæg: 65
Tilmeldt: 17. sep 2019, 09:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 13 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af mking » 20. sep 2019, 16:06

fedt forum! jeg har de seneste uger brugt mere tid på dette forum end sammen med konen :)

Vi står i den situation, at vi overvejer at skifte nuværende bil ud. Jeg er blevet ret tændt på en passat variant, men med denne tråd in mente, så bliver jeg sku lidt bekymret.

Er det korrekt forstået, at det udelukkende er 1,4 TSI 150 HK der er problemer med? Opleves der ikke tilsvarende problemer med 1,5 TSI eller 2,0 TSI?

Endvidere er jeg begyndt at kigge på en octavia, men det er vel samme problem ed 1,4 TSI her?

Jeg har prøvet at søge dog uden held, så hvis svaret findes et andet sted, så ville jeg lægge pris på, hvis nogle kunne pege mig i den rigtige retning.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af HansH » 20. sep 2019, 16:18

mking skrev:
20. sep 2019, 16:06
fedt forum! jeg har de seneste uger brugt mere tid på dette forum end sammen med konen :)

Vi står i den situation, at vi overvejer at skifte nuværende bil ud. Jeg er blevet ret tændt på en passat variant, men med denne tråd in mente, så bliver jeg sku lidt bekymret.

Er det korrekt forstået, at det udelukkende er 1,4 TSI 150 HK der er problemer med? Opleves der ikke tilsvarende problemer med 1,5 TSI eller 2,0 TSI?

Endvidere er jeg begyndt at kigge på en octavia, men det er vel samme problem ed 1,4 TSI her?

Jeg har prøvet at søge dog uden held, så hvis svaret findes et andet sted, så ville jeg lægge pris på, hvis nogle kunne pege mig i den rigtige retning.
Velkommen til DK's bedste forum for VAG entusiaster! :) Selv om dette er et godt forum, så glem ikke lillemor helt ;)

1.4 TSI og 1.5 TSI har begge den famøse DQ200 gearkasse med tørkoblinger.
Hvis du kommer op i 2.0 TSI er den en anden gearkasse (med vådkoblinger).
Og ja - Octavia følger samme koncept.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kGlerup » 20. sep 2019, 16:21

mking skrev:fedt forum! jeg har de seneste uger brugt mere tid på dette forum end sammen med konen :)

Vi står i den situation, at vi overvejer at skifte nuværende bil ud. Jeg er blevet ret tændt på en passat variant, men med denne tråd in mente, så bliver jeg sku lidt bekymret.

Er det korrekt forstået, at det udelukkende er 1,4 TSI 150 HK der er problemer med? Opleves der ikke tilsvarende problemer med 1,5 TSI eller 2,0 TSI?

Endvidere er jeg begyndt at kigge på en octavia, men det er vel samme problem ed 1,4 TSI her?

Jeg har prøvet at søge dog uden held, så hvis svaret findes et andet sted, så ville jeg lægge pris på, hvis nogle kunne pege mig i den rigtige retning.
Alle biler der kører med dq200 kan have problemet.. Så: 1.0; 1.2; 1.4 og 1.5 TSI, samt 1.6 TDI.
Bemærk at det findes undtagelser fra ovenstående, f.eks 1.4/1.5 TSI i en Tiguan.
Men de biler du omtaler bruger alle dq200.

Besvar

Tilbage til "Transmission"