DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 394
- Tilmeldt: 7. apr 2014, 21:39
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det passer ikke at der ny gearkasse til 1.5 tsi det er DQ200, og både min og min brors køre uden at hakke og glide
Dette er min bil nummer 4 med DQ200 og den køre som alle de andre dvs som den skal og bedre end tidlligere biler med anden type gearkasse!
Dette er min bil nummer 4 med DQ200 og den køre som alle de andre dvs som den skal og bedre end tidlligere biler med anden type gearkasse!
AUDI E-Tron 50 Advance prestige
AUDI A3 Cabriolet 1.4 TFSI DSG Ambiente solgt
SEAT LEON CUPRA ST 290 solgt
AUDI A3 Cabriolet 1.4 TFSI DSG Ambiente solgt
SEAT LEON CUPRA ST 290 solgt
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5564
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 316 times
- Been thanked: 368 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Der findes flere versioner af TVS.
Drivability kører ikke med øget maks koblingstryk, så den eneste forskel der er i forhold til at skåne koblingerne er at den ikke filer på kobnlingerne ved langsom kørsel på f.eks. P-pladser. Der bliver den i 1. gear istedet for at køre i 2. gear.
Hvis du skal have en decideret reduktion af risikoen for at koblingerne glider og derved slides, skal du imo op i minimum Stage 2. Jeg kører med Stage 2*. Du kan se forskellene her:
De ændrede skiftemønstre kan slet ikke sammenlignes med S. Den kører ikke nær så højt i omdrejninger i D med TVS som i S. Det er kun ca. 8% længere den kører op i omdrejninger ved moderat kørsel i 2.-6. gear inden skifte. Dvs. istedet for at skifte til 5. ved 48 km/t gør min det først ved 52 km/t ved moderat gas.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 8 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Den er 4-5 måneder gammel og har kørt små 13000GranTurismo skrev: ↑30. aug 2019, 22:48De er fulde af pis. DQ200 er den samme som 1,4 TSI. Den eneste forskel kan måske være hvis der skulle være kommet en ny revision af koblingerne. Det er dog ikke noget jeg tror ændrer på noget. Den skal ikke hoppe i omdrejninger.Crucky skrev: ↑30. aug 2019, 20:35Så endte jeg også med at få en dsg dq200 umiddelbart med det velkendte problem, den hakker omkring 3. gear og omdrejningerne hopper også, så jeg er vidst ikke så meget i tvivl om at jeg har en model der ikke køre helt optimalt, Seat siger dog at på de nye 1,5 så er det normalt at de skal hakke, da det er en ny form for gearkasse mod dem som sidder i fx en 1,4, dog ikke noget jeg tror det store på desværre.
Mit spørgsmål lyder på om at hvis man udskiftede fra en Seat Leon 1,5 TSI til en Seat Leon 2.0 TDI om jeg på den måde ville få en anden gearkasse som ikke er Dq200 ??
Hvor gammel er bilen og hvor langt har den kørt?
Uanset om du vælger 2,0 TSI eller 2,0 TDI så er de med vådkobling.
Selvfølgelig er det stadig en DQ200, men der var kommet noget opdatering eller lign. sagde de, som gjorde den skulle strække sig og trække sig sammen, hvilket var årsagen til at de ryg kom.
Jeg har skam også haft en DQ200 før som virkede upåklageligt, men dette jeg oplever pt, er i min verden ikke normalt, og på sigt bliver jeg jævnt meget træt af det
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5564
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 316 times
- Been thanked: 368 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Den Golf 7,5 1,5 TSI jeg har prøvet gjorde det ikke...Crucky skrev: ↑31. aug 2019, 22:16Selvfølgelig er det stadig en DQ200, men der var kommet noget opdatering eller lign. sagde de, som gjorde den skulle strække sig og trække sig sammen, hvilket var årsagen til at de ryg kom.
Jeg har skam også haft en DQ200 før som virkede upåklageligt, men dette jeg oplever pt, er i min verden ikke normalt, og på sigt bliver jeg jævnt meget træt af det
Få dem til at grundjustere gearkassen så hurtigt som muligt, inden den æder koblingerne.
Jeg ved ikke om det de mener med "strække sig og trække sig sammen" er det micro slip som er en standardfeature?!? I så fald skal den kun slippe med 10 omdrejninger i minuttet. Det vil man slet ikke kunne se på omdrejningstælleren, hvis det virker som det skal.
Prøv evt. en anden bil ved en forhandler med samme motor og gearkasse, så du har noget at sammenligne med og dermed bedre argumenter overfor forhandleren.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 394
- Tilmeldt: 7. apr 2014, 21:39
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg forstår heller ikke lige det med at strække sig, men min pointe er også bare at jeg ikke giver noget for den melding, når nu både min 1.5, min brors og den demo jeg prøvede ikke gør ligesom din. Bilerne er fra slut januar i år, tænker de køre med den nyeste opdateringCrucky skrev: ↑31. aug 2019, 22:16Den er 4-5 måneder gammel og har kørt små 13000GranTurismo skrev: ↑30. aug 2019, 22:48De er fulde af pis. DQ200 er den samme som 1,4 TSI. Den eneste forskel kan måske være hvis der skulle være kommet en ny revision af koblingerne. Det er dog ikke noget jeg tror ændrer på noget. Den skal ikke hoppe i omdrejninger.Crucky skrev: ↑30. aug 2019, 20:35Så endte jeg også med at få en dsg dq200 umiddelbart med det velkendte problem, den hakker omkring 3. gear og omdrejningerne hopper også, så jeg er vidst ikke så meget i tvivl om at jeg har en model der ikke køre helt optimalt, Seat siger dog at på de nye 1,5 så er det normalt at de skal hakke, da det er en ny form for gearkasse mod dem som sidder i fx en 1,4, dog ikke noget jeg tror det store på desværre.
Mit spørgsmål lyder på om at hvis man udskiftede fra en Seat Leon 1,5 TSI til en Seat Leon 2.0 TDI om jeg på den måde ville få en anden gearkasse som ikke er Dq200 ??
Hvor gammel er bilen og hvor langt har den kørt?
Uanset om du vælger 2,0 TSI eller 2,0 TDI så er de med vådkobling.
Selvfølgelig er det stadig en DQ200, men der var kommet noget opdatering eller lign. sagde de, som gjorde den skulle strække sig og trække sig sammen, hvilket var årsagen til at de ryg kom.
Jeg har skam også haft en DQ200 før som virkede upåklageligt, men dette jeg oplever pt, er i min verden ikke normalt, og på sigt bliver jeg jævnt meget træt af det
Jeg havde taget fat i dem igen, prøv en demo bil og se om den gør det.
Er det kun når den er kold? Samt du sikker på det ikke er de ryk som folk beskriver at 1.5 tsi køre med i kold ved, som Seat/VW godt kender til?
AUDI E-Tron 50 Advance prestige
AUDI A3 Cabriolet 1.4 TFSI DSG Ambiente solgt
SEAT LEON CUPRA ST 290 solgt
AUDI A3 Cabriolet 1.4 TFSI DSG Ambiente solgt
SEAT LEON CUPRA ST 290 solgt
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 8 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det er både kold samt varm bil, synes faktisk ofte jeg får de ryk når bilen er varm, den gjorde det ikke da jeg fik den, hvilket demo bilen vi prøvde inden køb helller ikke gjorde.Muncken skrev: ↑1. sep 2019, 08:06Jeg forstår heller ikke lige det med at strække sig, men min pointe er også bare at jeg ikke giver noget for den melding, når nu både min 1.5, min brors og den demo jeg prøvede ikke gør ligesom din. Bilerne er fra slut januar i år, tænker de køre med den nyeste opdateringCrucky skrev: ↑31. aug 2019, 22:16Den er 4-5 måneder gammel og har kørt små 13000GranTurismo skrev: ↑30. aug 2019, 22:48
De er fulde af pis. DQ200 er den samme som 1,4 TSI. Den eneste forskel kan måske være hvis der skulle være kommet en ny revision af koblingerne. Det er dog ikke noget jeg tror ændrer på noget. Den skal ikke hoppe i omdrejninger.
Hvor gammel er bilen og hvor langt har den kørt?
Uanset om du vælger 2,0 TSI eller 2,0 TDI så er de med vådkobling.
Selvfølgelig er det stadig en DQ200, men der var kommet noget opdatering eller lign. sagde de, som gjorde den skulle strække sig og trække sig sammen, hvilket var årsagen til at de ryg kom.
Jeg har skam også haft en DQ200 før som virkede upåklageligt, men dette jeg oplever pt, er i min verden ikke normalt, og på sigt bliver jeg jævnt meget træt af det
Jeg havde taget fat i dem igen, prøv en demo bil og se om den gør det.
Er det kun når den er kold? Samt du sikker på det ikke er de ryk som folk beskriver at 1.5 tsi køre med i kold ved, som Seat/VW godt kender til?
Har skam tænkt mig at smutte en tur forbi Seat denne uge vi kommer ind i
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 8 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg har netop været et smut forbi Seat idag, og de får bilen ind og prøver at sætte en tester på for at måle for uregelheder, men han sagde efter jeg havde beskrevet problemet for ham at det var microslip hvilket bilen både måtte have og skulle have. dog skulle de måle for at se om svingningerne var for høje/store
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 235
- Tilmeldt: 13. jan 2011, 19:03
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Så får den sgu nye koblinger på garantien. Rigtig fin behandling af Sølvsten Biler (Skoda Viborg), omend de bare har "passet deres arbejde".
Så er spørgsmålet bare, om det skal udnyttes og man skal kigge på TVS eller tilsvarende.
Så er spørgsmålet bare, om det skal udnyttes og man skal kigge på TVS eller tilsvarende.
Nu: Skoda Octavia 1.4 TSI Style Combi
Tidligere: Seat Leon 1.4 TSI
Tidligere: Seat Leon 1.4 TSI
-
- Medlem
- Indlæg: 1082
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 491 times
- Been thanked: 238 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hej.
Så skal Skoda ud og opdateres på torsdag.
Vores hakker lidt når den er kold og efter start varm pendler motor lidt op/ned..
Så spændt på hvad det giver, Skoda sagde at de havde flere der kunne mærke forskel.
Går ud fra at det er under garanti.
Hilsen
Hallas
Så skal Skoda ud og opdateres på torsdag.
Vores hakker lidt når den er kold og efter start varm pendler motor lidt op/ned..
Så spændt på hvad det giver, Skoda sagde at de havde flere der kunne mærke forskel.
Går ud fra at det er under garanti.
Hilsen
Hallas
Hilsen Hallas
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 8 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Så fik jeg tester på leonen, og vedhæftet er billede af hvad de påstår er problemet
https://prnt.sc/p4w7yi
Er dette noget jeg bør acceptere eller prøver de bare at bortforklare sig?
Jeg har ikke det store forstand på dsg kobling osv, men vil ikke finde mig i at bli taget i røven, så at sige
https://prnt.sc/p4w7yi
Er dette noget jeg bør acceptere eller prøver de bare at bortforklare sig?
Jeg har ikke det store forstand på dsg kobling osv, men vil ikke finde mig i at bli taget i røven, så at sige
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5564
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 316 times
- Been thanked: 368 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Microslip er programmeret til at være ca. 10 omdrejninger i minuttet.Crucky skrev: ↑11. sep 2019, 20:31Så fik jeg tester på leonen, og vedhæftet er billede af hvad de påstår er problemet
https://prnt.sc/p4w7yi
Er dette noget jeg bør acceptere eller prøver de bare at bortforklare sig?
Jeg har ikke det store forstand på dsg kobling osv, men vil ikke finde mig i at bli taget i røven, så at sige
Kan det ses på omdrejningstælleren så vil jeg påstå, at det er væsentligt mere.
Jeg ville nok prøve et andet autoriseret værksted.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 8 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Omdrejningerne står stille et meget kort øjeblik, eller falder meget lidt tilbage, det kan godt ske det er i bagatel grænsen, men jeg kan tydeligt mærke at den hakker i accelerationenGranTurismo skrev: ↑11. sep 2019, 20:55Microslip er programmeret til at være ca. 10 omdrejninger i minuttet.Crucky skrev: ↑11. sep 2019, 20:31Så fik jeg tester på leonen, og vedhæftet er billede af hvad de påstår er problemet
https://prnt.sc/p4w7yi
Er dette noget jeg bør acceptere eller prøver de bare at bortforklare sig?
Jeg har ikke det store forstand på dsg kobling osv, men vil ikke finde mig i at bli taget i røven, så at sige
Kan det ses på omdrejningstælleren så vil jeg påstå, at det er væsentligt mere.
Jeg ville nok prøve et andet autoriseret værksted.
Jeg vil i så fald prøve et andet Seat værksted
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6574
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 548 times
- Been thanked: 916 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Opdagede i går en kollega var ved at bestille en ny DQ200 bil. Det er nu afværget og han kikker sig om efter noget andet.
Så en DQ200 mindre derude
Så en DQ200 mindre derude
/Søren.
-
- Medlem
- Indlæg: 1082
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 491 times
- Been thanked: 238 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hej.
Fik Skoda opdateret i dag. Ved ik om det virker kold, men den virker blødere i skift og når man starter den varm, går den normalt i tomgang og svinger ikke i omdr.
At man råder en til ikke at købe med den gearkasse, gør jo bare han får en anden bil, med de medfødte fejl den evt. har.
Kiggede selv C-klassen og fandt jo ud af at den såmænd også har “sygedomme”. Det var nu ikke det der gjorde udfaldet til fordel til Skoda.
Go fredag og snart weekend
Fik Skoda opdateret i dag. Ved ik om det virker kold, men den virker blødere i skift og når man starter den varm, går den normalt i tomgang og svinger ikke i omdr.
At man råder en til ikke at købe med den gearkasse, gør jo bare han får en anden bil, med de medfødte fejl den evt. har.
Kiggede selv C-klassen og fandt jo ud af at den såmænd også har “sygedomme”. Det var nu ikke det der gjorde udfaldet til fordel til Skoda.
Go fredag og snart weekend
Hilsen Hallas
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6574
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 548 times
- Been thanked: 916 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Den køber jeg bare ikke. Man kan da lige så godt vælge det med færrest problemer og DQ200 er bare en gearkasse der begynder at give grå hår fra det øjeblik du får bilen udleveret. Det kan man da lige så godt undgå. Jeg har heller ikke så meget som 1 sekund ønsket min tidligere DQ200 bil tilbage - og jeg skal ALDRIG have en igen, medmindre de forbedrer designet. Og med det mener jeg væsentlig bedre design og ikke bare et nyt koblingsplade forsøg.Hallas skrev: ↑12. sep 2019, 16:50
At man råder en til ikke at købe med den gearkasse, gør jo bare han får en anden bil, med de medfødte fejl den evt. har.
Kiggede selv C-klassen og fandt jo ud af at den såmænd også har “sygedomme”. Det var nu ikke det der gjorde udfaldet til fordel til Skoda.
Go fredag og snart weekend
/Søren.
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvilken fejlfri bil i samme prisleje, som hvor DQ200 bruges, anbefalede du ham?
Jeg ville anbefale min kollega at købe en med dq200. Min golf 7.5 kører fantastisk...
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 220
- Tilmeldt: 23. mar 2010, 19:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 5 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
DQ200 er bare det værste lort vw har lavet og nægter simpelthen at tro på at der er biler derude der ikke har de symptomer som så mange melder om! Så er det fordi de ikke aner hvad de skal mærke efter.
Fik også seneste nye original software i vores og troede for en stund at nu var problemet løst men varede 2 dage og så kørte det ad h til igen.
Var også så ivrig efter TVS og deres driveability Software så fik også den lagt i men kun for at finde ud af at den faktisk kører ringere end original software.
Har en tid i næste uge hvor der skal kigges på TVS softwaren og om de kan lave en bedre fil og hvis ikke så ryger den originale i igen.
Fik også seneste nye original software i vores og troede for en stund at nu var problemet løst men varede 2 dage og så kørte det ad h til igen.
Var også så ivrig efter TVS og deres driveability Software så fik også den lagt i men kun for at finde ud af at den faktisk kører ringere end original software.
Har en tid i næste uge hvor der skal kigges på TVS softwaren og om de kan lave en bedre fil og hvis ikke så ryger den originale i igen.
2015 Vw Golf VII R dsg
2018 Touran 1,4 TSI DSG Comfortline
2018 Touran 1,4 TSI DSG Comfortline
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5564
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 316 times
- Been thanked: 368 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Min var ca. 3½ år gammel, før den begyndte at glide i koblingerne. Og jeg har prøvet ca. 10 andre med DQ200 og ingen har jeg kunnet provokere til at glide i koblingerne. Så jo der kører masser af biler med DQ200 rundt uden symptomer.Enp77 skrev: ↑12. sep 2019, 20:27DQ200 er bare det værste lort vw har lavet og nægter simpelthen at tro på at der er biler derude der ikke har de symptomer som så mange melder om! Så er det fordi de ikke aner hvad de skal mærke efter.
Fik også seneste nye original software i vores og troede for en stund at nu var problemet løst men varede 2 dage og så kørte det ad h til igen.
Var også så ivrig efter TVS og deres driveability Software så fik også den lagt i men kun for at finde ud af at den faktisk kører ringere end original software.
Har en tid i næste uge hvor der skal kigges på TVS softwaren og om de kan lave en bedre fil og hvis ikke så ryger den originale i igen.
Takket være denne tråd har jeg hele tiden været ekstra opmærksom og VW fik bilen ind dagen efter, jeg opdagede at den var startet på at glide. Jeg havde heldigvis tilkøbt 2 års ekstra garanti.
Nu er garantien udløbet og for at reducere risikoen, har jeg valgt Stage 2* softwaren fra TVS da den kører med et øget maksimalt koblingstryk. Det gør Drivability ikke. Jeg er glad for Stage 2* softwaren, men man skal være forberedt på at gearskiftene bliver mere kontante - lidt som hurtige sporty gearskift med en manuel gearkasse.
Jeg prøvede en Arteon med DQ381 igår. Det var sgu for blød hat til mig. Den filer jo helt vildt på koblingerne ved igangsætning. Det samme indtryk fik jeg da jeg prøvede den ny Tiguan med DQ381.
Men det er selvfølgelig en smagssag. Nogle vil sikkert værdsætte det glidende/smooth gearskifte DQ381 har.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2607
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 609 times
- Been thanked: 348 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Har kørt med en kollega de seneste dage i en 1.6 TDI dq200. Selv om vores glider lidt når den er kold, så er den et dydsmønster i forhold til..
Tydelige hop under acceleration, selv når den er gennemvarm.
Synes det understøtter min tidligere påstand om at der kører rigtig mange fejlramte rundt hvor ejerne ikke aner det, eller bare er ligeglade.
Jeg vil vove pelsen og påstå at +50% af dq200 biler produceret de seneste 3-4 år enten har eller får dette problem.
Tydelige hop under acceleration, selv når den er gennemvarm.
Synes det understøtter min tidligere påstand om at der kører rigtig mange fejlramte rundt hvor ejerne ikke aner det, eller bare er ligeglade.
Jeg vil vove pelsen og påstå at +50% af dq200 biler produceret de seneste 3-4 år enten har eller får dette problem.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6574
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 548 times
- Been thanked: 916 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Nu var det Passat han kikkede på. Så anbefalede ham at se på manuel gear, GTE eller 2.0 TDI. Han kører 100 km om dagen, så diesel er OK. Alternativt et andet mærke.
/Søren.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 287
- Tilmeldt: 9. apr 2017, 15:45
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 159 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Har en ny Superb med 1.5 TSI og DSG.
I forhold til andre biler med automatgear og også andre biler med DSG (DQ250/500) synes jeg den er svær at igangsætte uden at den nærmest hopper.
Som om at den slipper koblingen for aggressivt. Jeg skal næsten kun lige røre speederen for at kunne komme igang uden at den “tager ved”.
Det kommer også til udtryk på grus hvor den er “for” nem at lave 1 sek hjulspin før den triller.
Herudover kører den okay.
Er det generelt for gearkassen at den kobler ud lidt mere aggressivt?
I forhold til andre biler med automatgear og også andre biler med DSG (DQ250/500) synes jeg den er svær at igangsætte uden at den nærmest hopper.
Som om at den slipper koblingen for aggressivt. Jeg skal næsten kun lige røre speederen for at kunne komme igang uden at den “tager ved”.
Det kommer også til udtryk på grus hvor den er “for” nem at lave 1 sek hjulspin før den triller.
Herudover kører den okay.
Er det generelt for gearkassen at den kobler ud lidt mere aggressivt?
-
- Medlem
- Indlæg: 1082
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 491 times
- Been thanked: 238 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hej.
Så har Skoda været koldstartet her til morgen og den gled stille igennem gear. Den skifter starter blødere ved igangsætning, de ryk som kunne mærkes kold er væk.
Måske en ny superb ikke er opdateret, den er jo produceret og lev. inden denne opdatering lå .
Så har Skoda været koldstartet her til morgen og den gled stille igennem gear. Den skifter starter blødere ved igangsætning, de ryk som kunne mærkes kold er væk.
Måske en ny superb ikke er opdateret, den er jo produceret og lev. inden denne opdatering lå .
Hilsen Hallas
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5564
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 316 times
- Been thanked: 368 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg synes egentlig at DQ200 har en god igangsætning, hvis man husker at giver hill-hold tid til at slippe bremsen inden man trykker på speederen. Jeg ved ikke om det kan være tilfældet ved dig?ANAJ skrev: ↑13. sep 2019, 19:31Har en ny Superb med 1.5 TSI og DSG.
I forhold til andre biler med automatgear og også andre biler med DSG (DQ250/500) synes jeg den er svær at igangsætte uden at den nærmest hopper.
Som om at den slipper koblingen for aggressivt. Jeg skal næsten kun lige røre speederen for at kunne komme igang uden at den “tager ved”.
Det kommer også til udtryk på grus hvor den er “for” nem at lave 1 sek hjulspin før den triller.
Herudover kører den okay.
Er det generelt for gearkassen at den kobler ud lidt mere aggressivt?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 287
- Tilmeldt: 9. apr 2017, 15:45
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 159 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hill hold er deaktiveret. Det er 100% i gearkassen.GranTurismo skrev: ↑13. sep 2019, 20:57Jeg synes egentlig at DQ200 har en god igangsætning, hvis man husker at giver hill-hold tid til at slippe bremsen inden man trykker på speederen. Jeg ved ikke om det kan være tilfældet ved dig?ANAJ skrev: ↑13. sep 2019, 19:31Har en ny Superb med 1.5 TSI og DSG.
I forhold til andre biler med automatgear og også andre biler med DSG (DQ250/500) synes jeg den er svær at igangsætte uden at den nærmest hopper.
Som om at den slipper koblingen for aggressivt. Jeg skal næsten kun lige røre speederen for at kunne komme igang uden at den “tager ved”.
Det kommer også til udtryk på grus hvor den er “for” nem at lave 1 sek hjulspin før den triller.
Herudover kører den okay.
Er det generelt for gearkassen at den kobler ud lidt mere aggressivt?
Det kan være jeg skal henvende mig ved Skoda med henblik på omtalte SW-opdatering
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2607
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 609 times
- Been thanked: 348 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Vores Sportsvan med samme motor/gear kombination er super nem at sætte i gang med, også med Hill/auto hold aktiveret.ANAJ skrev:Hill hold er deaktiveret. Det er 100% i gearkassen.
Det kan være jeg skal henvende mig ved Skoda med henblik på omtalte SW-opdatering
Mindes ikke at have bøvlet med det i nogen dq200 lejebil heller.
Jeg ville også være værkstedet hvis det er udtalt.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1903
- Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 179 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg har lige haft en polo 1.0 tsi 115 DSG7 som lånebil helt ny.
Satan den er agressiv i sin tilkobling, laver næsten hjulspin selvom jeg ikke rør speederen. Min passat DSG6 skal have meget mere pedal og er langsommere i tilkobling.
Men 1.0 TSI gør det fandeme godt - jeg er meget imponeret , og OK bundtræk. dog vibrerer den lidt for meget specielt ved høje rpm og last..
DSG7 i den jeg havde gled meget minimalt, kunne godt mærke det imellem skift , men havde jeg ikke vidst det og eller bare kørt kørte den jo fint... Men om hvor længe koblingen holder ved vi jo ikke...
Satan den er agressiv i sin tilkobling, laver næsten hjulspin selvom jeg ikke rør speederen. Min passat DSG6 skal have meget mere pedal og er langsommere i tilkobling.
Men 1.0 TSI gør det fandeme godt - jeg er meget imponeret , og OK bundtræk. dog vibrerer den lidt for meget specielt ved høje rpm og last..
DSG7 i den jeg havde gled meget minimalt, kunne godt mærke det imellem skift , men havde jeg ikke vidst det og eller bare kørt kørte den jo fint... Men om hvor længe koblingen holder ved vi jo ikke...
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1777
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 180 times
- Been thanked: 281 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Har nævnt det før men enig i dette. Min mors 2018 Polo tager også bare lækkert ved.vartaz skrev: ↑14. sep 2019, 10:22Jeg har lige haft en polo 1.0 tsi 115 DSG7 som lånebil helt ny.
Satan den er agressiv i sin tilkobling, laver næsten hjulspin selvom jeg ikke rør speederen. Min passat DSG6 skal have meget mere pedal og er langsommere i tilkobling.
Men 1.0 TSI gør det fandeme godt - jeg er meget imponeret , og OK bundtræk. dog vibrerer den lidt for meget specielt ved høje rpm og last..
DSG7 i den jeg havde gled meget minimalt, kunne godt mærke det imellem skift , men havde jeg ikke vidst det og eller bare kørt kørte den jo fint... Men om hvor længe koblingen holder ved vi jo ikke...
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 17. sep 2019, 09:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 13 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
fedt forum! jeg har de seneste uger brugt mere tid på dette forum end sammen med konen
Vi står i den situation, at vi overvejer at skifte nuværende bil ud. Jeg er blevet ret tændt på en passat variant, men med denne tråd in mente, så bliver jeg sku lidt bekymret.
Er det korrekt forstået, at det udelukkende er 1,4 TSI 150 HK der er problemer med? Opleves der ikke tilsvarende problemer med 1,5 TSI eller 2,0 TSI?
Endvidere er jeg begyndt at kigge på en octavia, men det er vel samme problem ed 1,4 TSI her?
Jeg har prøvet at søge dog uden held, så hvis svaret findes et andet sted, så ville jeg lægge pris på, hvis nogle kunne pege mig i den rigtige retning.
Vi står i den situation, at vi overvejer at skifte nuværende bil ud. Jeg er blevet ret tændt på en passat variant, men med denne tråd in mente, så bliver jeg sku lidt bekymret.
Er det korrekt forstået, at det udelukkende er 1,4 TSI 150 HK der er problemer med? Opleves der ikke tilsvarende problemer med 1,5 TSI eller 2,0 TSI?
Endvidere er jeg begyndt at kigge på en octavia, men det er vel samme problem ed 1,4 TSI her?
Jeg har prøvet at søge dog uden held, så hvis svaret findes et andet sted, så ville jeg lægge pris på, hvis nogle kunne pege mig i den rigtige retning.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13175
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3171 times
- Been thanked: 4489 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Velkommen til DK's bedste forum for VAG entusiaster! Selv om dette er et godt forum, så glem ikke lillemor heltmking skrev: ↑20. sep 2019, 16:06fedt forum! jeg har de seneste uger brugt mere tid på dette forum end sammen med konen
Vi står i den situation, at vi overvejer at skifte nuværende bil ud. Jeg er blevet ret tændt på en passat variant, men med denne tråd in mente, så bliver jeg sku lidt bekymret.
Er det korrekt forstået, at det udelukkende er 1,4 TSI 150 HK der er problemer med? Opleves der ikke tilsvarende problemer med 1,5 TSI eller 2,0 TSI?
Endvidere er jeg begyndt at kigge på en octavia, men det er vel samme problem ed 1,4 TSI her?
Jeg har prøvet at søge dog uden held, så hvis svaret findes et andet sted, så ville jeg lægge pris på, hvis nogle kunne pege mig i den rigtige retning.
1.4 TSI og 1.5 TSI har begge den famøse DQ200 gearkasse med tørkoblinger.
Hvis du kommer op i 2.0 TSI er den en anden gearkasse (med vådkoblinger).
Og ja - Octavia følger samme koncept.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2607
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 609 times
- Been thanked: 348 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Alle biler der kører med dq200 kan have problemet.. Så: 1.0; 1.2; 1.4 og 1.5 TSI, samt 1.6 TDI.mking skrev:fedt forum! jeg har de seneste uger brugt mere tid på dette forum end sammen med konen
Vi står i den situation, at vi overvejer at skifte nuværende bil ud. Jeg er blevet ret tændt på en passat variant, men med denne tråd in mente, så bliver jeg sku lidt bekymret.
Er det korrekt forstået, at det udelukkende er 1,4 TSI 150 HK der er problemer med? Opleves der ikke tilsvarende problemer med 1,5 TSI eller 2,0 TSI?
Endvidere er jeg begyndt at kigge på en octavia, men det er vel samme problem ed 1,4 TSI her?
Jeg har prøvet at søge dog uden held, så hvis svaret findes et andet sted, så ville jeg lægge pris på, hvis nogle kunne pege mig i den rigtige retning.
Bemærk at det findes undtagelser fra ovenstående, f.eks 1.4/1.5 TSI i en Tiguan.
Men de biler du omtaler bruger alle dq200.