Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
: 28. feb 2019, 13:49
Jeg har ikke den fjerneste idé om hvad det dækker over, men SSN står der ved vores bil.
Din gearkasse er ikke kendt for at have problemet da den er fra 2011. Det er først senere det blev et kendt problem.Tommy skrev: ↑18. mar 2019, 21:39Hmm jeg har lige købt en altea XL 1,6 TDI dsg7 fra 2011, og den kører aldeles fint... hakker ikke, rusker ikke og larmer ikke, og glider heller ikke mere end den skal.
Dog bliver den hængende i 3. gear helt op til 3000 rpm i kold tilstand, men det skyldes nok højre baghjuls leje (ABS ring), så det skal lige checkes med vcds...
Så ikke alle med dsg7 giver problemer.
En kollega har i øvrigt kørt 450.000km med samme motor og gear uden problemer.
Prov den grundigt er mit råd. Og fra kold. Lad ikke forhandler varme den op. Men det er klart vil du være sikker, så skal du ikke købe med den gearkasse.mrkocaadam skrev: ↑18. mar 2019, 22:19Jeg er selv på udkig efter en lettere brugt passat Comfortline 1.4 DSG7.. Vi taler om 2017/2018 model. Så du/I anbefaler at man holder sig helt væk fra DSG7.. Bare lidt svært at finde sådan en lækker vogn uden DSG7 med samme udstyrsniveau.. En Trendline er rimelig tør ..
Sendt fra min ONEPLUS A5010 med Tapatalk
mrkocaadam skrev: ↑18. mar 2019, 22:19Jeg er selv på udkig efter en lettere brugt passat Comfortline 1.4 DSG7.. Vi taler om 2017/2018 model. Så du/I anbefaler at man holder sig helt væk fra DSG7.. Bare lidt svært at finde sådan en lækker vogn uden DSG7 med samme udstyrsniveau.. En Trendline er rimelig tør ..
Sendt fra min ONEPLUS A5010 med Tapatalk
Som de andre siger, prøv den af. Vi købte en passat 1.4 TSI DSG7 fra 2018, den har pt. kørt 11.000 km og ved den er der ingen fjel (i hvert fald ikke endnu).mrkocaadam skrev: ↑18. mar 2019, 22:19Jeg er selv på udkig efter en lettere brugt passat Comfortline 1.4 DSG7.. Vi taler om 2017/2018 model. Så du/I anbefaler at man holder sig helt væk fra DSG7.. Bare lidt svært at finde sådan en lækker vogn uden DSG7 med samme udstyrsniveau.. En Trendline er rimelig tør ..
Sendt fra min ONEPLUS A5010 med Tapatalk
Af hvilken grund har du fortrudt. Jeg mener, hvad har fejlen helt præcist været siden du mener man skal holde sig fra den gearkasse. Er der ujævnheder ved gearskift?hrjonas skrev:Køb den ikke, hvis du kan lide ting der virker.
Har fortrudt det så meget.
Der er godt rigtigt mange sider, men læs tråden her. Det er det bedste svar.mrkocaadam skrev: ↑19. mar 2019, 17:50Af hvilken grund har du fortrudt. Jeg mener, hvad har fejlen helt præcist været siden du mener man skal holde sig fra den gearkasse. Er der ujævnheder ved gearskift?hrjonas skrev:Køb den ikke, hvis du kan lide ting der virker.
Har fortrudt det så meget.
Sendt fra min ONEPLUS A5010 med Tapatalk
Hej Trekster.. Nu det en del siden kan jeg se men hvorn kører din Passat den dag idag?Trekster skrev:Vi havde en O3 fra 3/14 kørte 70000 inden vi skilte os af med den, ingen issues med DSG7.
Erstattet af en Passat B8 produceret 2/2018 lev 3/2018. Kørt 10530km nu deriblandt 4500 på en tur sydpå her til sommer.
Har ikke slået en prut forkert indtil videre så krydser fingre
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Skide godt...bare ikke i 3 gear koldt. Varm er der ingen issues, jeg venter til 30k service for det har ikke forværret sig de sidste 5000. Det er det typiske dsg7 problem. Må ringe og høre køberen af min Octavia om han vil bytte gearkassemrkocaadam skrev:Hej Trekster.. Nu det en del siden kan jeg se men hvorn kører din Passat den dag idag?Trekster skrev:Vi havde en O3 fra 3/14 kørte 70000 inden vi skilte os af med den, ingen issues med DSG7.
Erstattet af en Passat B8 produceret 2/2018 lev 3/2018. Kørt 10530km nu deriblandt 4500 på en tur sydpå her til sommer.
Har ikke slået en prut forkert indtil videre så krydser fingre
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Sendt fra min ONEPLUS A5010 med Tapatalk
Okay tak for svar!Trekster skrev:Skide godt...bare ikke i 3 gear koldt. Varm er der ingen issues, jeg venter til 30k service for det har ikke forværret sig de sidste 5000. Det er det typiske dsg7 problem. Må ringe og høre køberen af min Octavia om han vil bytte gearkassemrkocaadam skrev:Hej Trekster.. Nu det en del siden kan jeg se men hvorn kører din Passat den dag idag?Trekster skrev:Vi havde en O3 fra 3/14 kørte 70000 inden vi skilte os af med den, ingen issues med DSG7.
Erstattet af en Passat B8 produceret 2/2018 lev 3/2018. Kørt 10530km nu deriblandt 4500 på en tur sydpå her til sommer.
Har ikke slået en prut forkert indtil videre så krydser fingre
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Sendt fra min ONEPLUS A5010 med Tapatalk
Sendt fra min SM-G975F med Tapatalk
Test den i kold tilstand, hvor den i manuel køres med fuld gas ved lave omdrejninger i 3. og 4. gear. Hold øje med om omdrejningstælleren stiger i ryk.mrkocaadam skrev: ↑18. mar 2019, 22:19Jeg er selv på udkig efter en lettere brugt passat Comfortline 1.4 DSG7.. Vi taler om 2017/2018 model. Så du/I anbefaler at man holder sig helt væk fra DSG7.. Bare lidt svært at finde sådan en lækker vogn uden DSG7 med samme udstyrsniveau.. En Trendline er rimelig tør ..
Sendt fra min ONEPLUS A5010 med Tapatalk
Dette er fagre nye verden for mig og jeg aner meget lidt (som i ingenting) omkring brugen af VCDS og hvordan det skal angribes. Jeg har ikke selv VCDS, så jeg har brug for hjælp for at få det klaret uanset - og så er værkstedet måske bare løsningen eller?
Fortvivl ej - du har jo logget på vagcars.dk!Muhsen skrev: ↑20. mar 2019, 13:57Dette er fagre nye verden for mig og jeg aner meget lidt (som i ingenting) omkring brugen af VCDS og hvordan det skal angribes. Jeg har ikke selv VCDS, så jeg har brug for hjælp for at få det klaret uanset - og så er værkstedet måske bare løsningen eller?
Det er ALT for dyrt. Jeg fik en regning på under 300 excl moms for det. Regningen blev dog annulleret da jeg havde tegnet to års ekstra garanti.Muhsen skrev: ↑20. mar 2019, 13:30Har en Skoda Octavia - 2012 model - med DSG7 gearkasse og den laver et ryk i gearskiftet,der er mest tydeligt mellem 3. og 4. gear.
Det lokale værksted vil foretage en grundjustering af gearkassen. Prisen anslåes til at være 1500 kr. Det synes jeg lyder dyrt eller er det bare mig? - og kan det ikke bare gøres via VCDS?
Fordi jeg stod med samme overvejelser da jeg købte min tidligere bil.mrkocaadam skrev: ↑19. mar 2019, 17:50Af hvilken grund har du fortrudt. Jeg mener, hvad har fejlen helt præcist været siden du mener man skal holde sig fra den gearkasse. Er der ujævnheder ved gearskift?hrjonas skrev:Køb den ikke, hvis du kan lide ting der virker.
Har fortrudt det så meget.
Sendt fra min ONEPLUS A5010 med Tapatalk
Hvor meget har den nu kørt.. Og har du fået gjort noget ved det?hrjonas skrev:Fordi jeg stod med samme overvejelser da jeg købte min tidligere bil.mrkocaadam skrev: ↑19. mar 2019, 17:50Af hvilken grund har du fortrudt. Jeg mener, hvad har fejlen helt præcist været siden du mener man skal holde sig fra den gearkasse. Er der ujævnheder ved gearskift?hrjonas skrev:Køb den ikke, hvis du kan lide ting der virker.
Har fortrudt det så meget.
Sendt fra min ONEPLUS A5010 med Tapatalk
Den havde nøjagtig de fejl denne tråd handler om. Gled i koblingen. Ruskede. Min nye VW touran gør det også.
Se tpi her..... når det var så ikke den sammemadsobh skrev:Nej 142D er bare repset til at anden årgang.... Det står der faktisk ret tydeligt....gkev skrev:Imponerende at de lader dig se emnet inden installation. Typisk kalder de blot kunden ind når bilen er klar til afhentning.
Tjekkede lige med TPI 2050318/3 - der står kobling OAM 198 142 D - tænker på om det er den nye alle snakker om i April mdr...
Men hvorom alting er, hvordan er den nye at køre med? Er fejlen rettet?
Ud fra de billeder jeg har taget burde der ikke være tvivl om hvad den nye kobling som eftersigende udkom som med TPI 2050318/2 (3)
Min den gamle kobling 0AM.141.17.CC
Den nye kobling hedder 0AM.141.17.BN
Har fået udført aktion 09B8, hvad betyder/inderbær dette?madsobh skrev: ↑24. mar 2019, 19:53Se tpi her..... når det var så ikke den sammemadsobh skrev:Nej 142D er bare repset til at anden årgang.... Det står der faktisk ret tydeligt....gkev skrev:Imponerende at de lader dig se emnet inden installation. Typisk kalder de blot kunden ind når bilen er klar til afhentning.
Tjekkede lige med TPI 2050318/3 - der står kobling OAM 198 142 D - tænker på om det er den nye alle snakker om i April mdr...
Men hvorom alting er, hvordan er den nye at køre med? Er fejlen rettet?
Ud fra de billeder jeg har taget burde der ikke være tvivl om hvad den nye kobling som eftersigende udkom som med TPI 2050318/2 (3)
Min den gamle kobling 0AM.141.17.CC
Den nye kobling hedder 0AM.141.17.BN
Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk