Side 3 af 5

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 14. mar 2018, 08:53
af hodel
lamia skrev:
24. feb 2018, 18:42
Der er forbedringer i både D og S. - Før ny SW skiftede vores i 7 gear allerede ved ca 60 km/t i D og først ved 100 km/t ved kørsel i S.. Med den nye SW er er det ændret til ca 80 km/t i D og ca 90 km/t i S. Ved 50 km/t ligger den i 5 gear. Disse hastigheder er med meget let fod. Hvis der gives lidt ekstra gas rykker skift/omdr selvfølgelig tilsvarende op
Det virker til at alle gearne er rykket et niveau op i omdr/kmt i D - og i S et niveau ned i omdr/kmt.
Ved kørsel fx rundt i en rundkørsel ligger den i 2. -3 gear ved normal hastighed.

med den ny SW kører den ikke på noget tidspunkt med omdrejninger under 15-1700 før den skifter til et lavere gear
Synes ikke umiddelbart min skifter til 7. gear når jeg kører i S, medmindre jeg sætter ACC til.
Min Polo er fra Oktober 2016

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 20. mar 2018, 18:48
af madsobh
hodel skrev:
lamia skrev:
24. feb 2018, 18:42
Der er forbedringer i både D og S. - Før ny SW skiftede vores i 7 gear allerede ved ca 60 km/t i D og først ved 100 km/t ved kørsel i S.. Med den nye SW er er det ændret til ca 80 km/t i D og ca 90 km/t i S. Ved 50 km/t ligger den i 5 gear. Disse hastigheder er med meget let fod. Hvis der gives lidt ekstra gas rykker skift/omdr selvfølgelig tilsvarende op
Det virker til at alle gearne er rykket et niveau op i omdr/kmt i D - og i S et niveau ned i omdr/kmt.
Ved kørsel fx rundt i en rundkørsel ligger den i 2. -3 gear ved normal hastighed.

med den ny SW kører den ikke på noget tidspunkt med omdrejninger under 15-1700 før den skifter til et lavere gear
Synes ikke umiddelbart min skifter til 7. gear når jeg kører i S, medmindre jeg sætter ACC til.
Min Polo er fra Oktober 2016
Hvis man har en Skoda..... så tror de selv på at de har løsningen nu.... og ved gildende koblinger er der TPI 2050318/2 og /3 som er kommet her i marts.... kig evt i den store dsg7 tråd

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 20. mar 2018, 21:08
af hodel
madsobh skrev:
20. mar 2018, 18:48
Hvis man har en Skoda..... så tror de selv på at de har løsningen nu.... og ved gildende koblinger er der TPI 2050318/2 og /3 som er kommet her i marts.... kig evt i den store dsg7 tråd
Okay, spændende at de kører med forskellig software i samme koncern :!:

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 22. jun 2018, 20:41
af stevesanders
Jeg har lige fået lagt softwaren i min 2011 Polo GTi, og det spiller bare max! ALLE med DSG7 uanset problemer eller ej burde få det gjort. De ved virkelig hvad de laver dernede i Holland!

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 24. jun 2018, 13:40
af Novilux
Skal have den i mandag uge 30. Seat Leon 1.0 tsi dsg.. skifter til 7 gear ved 70-72.. men fedter ikke i koblingerne osv. Er spændt på resultatet


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 3. jul 2018, 16:00
af Novilux
Så fik jeg TVS software i vores Seat Leon 1.0 TSI DSG.
Det hjalp helt vildt på gearskiftet. Bilen har nu 1. Gear til 12-15km/t ved alm kørelse. Skifter først i 7 ved 81-82km/t.
Den holder sig i 3. Gear i rundkørelser og køre generelt bare meget bedre.

Men nu rasler det meget i nedgearings fra 2-1.. :-( og når man køre på ujævnt underlag i 1-2. Gear......
Vil ikke sige det er softwarens skyld, det virker mere som om det har været der længe og først er blevet "synligt" da bilen faktisk har et 1. Gear nu..


Virkelig en skrue uden ende, kan det virkelig passe man skal afskaffe sig sin bil hurtigst muligt..? Kigger allerede på en BMW 320d.. VAG Gruppe bliver det ikke igen!!!

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 8. aug 2018, 09:11
af CA
Jeg har svært ved ikke at blive lidt utryk omkring mit nye køb af en Passat 1,4 TSI DSG 2018 - 3 mdr gammel demo.
Når man læser alle de problemer folk har haft, må jeg indrømme jeg ikke glæder mig ligeså meget til at hente min “nye” bil imorgen, som jeg gjorde før.

Håber virkelig ikke jeg får samme oplevelse.
Men ellers lyder det da til at TVS er løsningen.
Ved man hvordan VW ser på TVS, mht garanti?

På forhånd tak :)

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 8. aug 2018, 09:14
af Halvleg
CA skrev:
8. aug 2018, 09:11
Jeg har svært ved ikke at blive lidt utryk omkring mit nye køb af en Passat 1,4 TSI DSG 2018 - 3 mdr gammel demo.
Når man læser alle de problemer folk har haft, må jeg indrømme jeg ikke glæder mig ligeså meget til at hente min “nye” bil imorgen, som jeg gjorde før.

Håber virkelig ikke jeg får samme oplevelse.
Men ellers lyder det da til at TVS er løsningen.
Ved man hvordan VW ser på TVS, mht garanti?

På forhånd tak :)
Min 2017 Passat drillede ikke de første 15.000 km og jeg var virkelig blevet glad for den.... men de sidste 35.000 har været et helvede, både med gearkassen men også en række andre irriterende fejl. Så meget at jeg har valgt at skille mig af med den igen.

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 8. aug 2018, 09:49
af CA
Halvleg skrev:
8. aug 2018, 09:14
CA skrev:
8. aug 2018, 09:11
Jeg har svært ved ikke at blive lidt utryk omkring mit nye køb af en Passat 1,4 TSI DSG 2018 - 3 mdr gammel demo.
Når man læser alle de problemer folk har haft, må jeg indrømme jeg ikke glæder mig ligeså meget til at hente min “nye” bil imorgen, som jeg gjorde før.

Håber virkelig ikke jeg får samme oplevelse.
Men ellers lyder det da til at TVS er løsningen.
Ved man hvordan VW ser på TVS, mht garanti?

På forhånd tak :)
Min 2017 Passat drillede ikke de første 15.000 km og jeg var virkelig blevet glad for den.... men de sidste 35.000 har været et helvede, både med gearkassen men også en række andre irriterende fejl. Så meget at jeg har valgt at skille mig af med den igen.
Prøvede du TVS software’en?

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 8. aug 2018, 10:03
af Halvleg
CA skrev:
8. aug 2018, 09:49
Halvleg skrev:
8. aug 2018, 09:14
CA skrev:
8. aug 2018, 09:11
Jeg har svært ved ikke at blive lidt utryk omkring mit nye køb af en Passat 1,4 TSI DSG 2018 - 3 mdr gammel demo.
Når man læser alle de problemer folk har haft, må jeg indrømme jeg ikke glæder mig ligeså meget til at hente min “nye” bil imorgen, som jeg gjorde før.

Håber virkelig ikke jeg får samme oplevelse.
Men ellers lyder det da til at TVS er løsningen.
Ved man hvordan VW ser på TVS, mht garanti?

På forhånd tak :)
Min 2017 Passat drillede ikke de første 15.000 km og jeg var virkelig blevet glad for den.... men de sidste 35.000 har været et helvede, både med gearkassen men også en række andre irriterende fejl. Så meget at jeg har valgt at skille mig af med den igen.
Prøvede du TVS software’en?
Nej, jeg blev advaret af en som havde forsøgt med den fra Per i Farum uden det hjalp, trods adskillige forsøg. Så jeg valgte at springe over og i stedet købe en bil med en anden DSG.

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 8. aug 2018, 10:04
af CA
Halvleg skrev:
8. aug 2018, 10:03
CA skrev:
8. aug 2018, 09:49
Halvleg skrev:
8. aug 2018, 09:14


Min 2017 Passat drillede ikke de første 15.000 km og jeg var virkelig blevet glad for den.... men de sidste 35.000 har været et helvede, både med gearkassen men også en række andre irriterende fejl. Så meget at jeg har valgt at skille mig af med den igen.
Prøvede du TVS software’en?
Nej, jeg blev advaret af en som havde forsøgt med den fra Farum. Så jeg valgte at springe over og i stedet købe en bil med en anden DSG.
Øv :cry:

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 12. sep 2018, 17:15
af WintherT
Er der ingen steder her i jylland hvor denne TVS software kan blive lagt i bilen ?

Eller ville en tur forbi sådan en som Scantune som jeg kan forstå også kan trylle lidt med en DSG gearkasse være en lige så god en ide tror i ?

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 10. feb 2019, 10:45
af havsgaard
WintherT skrev:
12. sep 2018, 17:15
Er der ingen steder her i jylland hvor denne TVS software kan blive lagt i bilen ?

Eller ville en tur forbi sådan en som Scantune som jeg kan forstå også kan trylle lidt med en DSG gearkasse være en lige så god en ide tror i ?
Helt som dig, ville jeg også gerne have haft mulighed i jylland. Man købe en Personal Flasher fra tvs, så kan man selv ilægge/fjerne dsg software, jeg overvejer stadig om jeg vil bruge Ca 880€ på den omgang.

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 21. feb 2019, 12:53
af havsgaard
Jeg har været i kontakt med TVS Holland, og jeg er efterhånden blevet overbevist om at det rigtige for mig, er at få ilagt ny DSG software, jeg gider simpelthen være irriteret over at køre i en ny bil - Så må garanti være garanti.

Så nu er bestillingen sendt afsted på personal flasher samt TVS software - så må vi se og håbe på at det løser problemet.

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 21. feb 2019, 12:58
af A4T
havsgaard skrev:
21. feb 2019, 12:53
Jeg har været i kontakt med TVS Holland, og jeg er efterhånden blevet overbevist om at det rigtige for mig, er at få ilagt ny DSG software, jeg gider simpelthen være irriteret over at køre i en ny bil - Så må garanti være garanti.

Så nu er bestillingen sendt afsted på personal flasher samt TVS software - så må vi se og håbe på at det løser problemet.
de her bruger også deres filer:

https://danskbilservice.dk/gearservice/

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 21. feb 2019, 12:59
af Novilux
Skift bilen ud det gjorde jeg


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 21. feb 2019, 13:16
af claussor
Novilux skrev:
21. feb 2019, 12:59
Skift bilen ud det gjorde jeg Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Jeg havde gjort det samme.

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 21. feb 2019, 16:06
af havsgaard
A4T skrev:
21. feb 2019, 12:58
havsgaard skrev:
21. feb 2019, 12:53
Jeg har været i kontakt med TVS Holland, og jeg er efterhånden blevet overbevist om at det rigtige for mig, er at få ilagt ny DSG software, jeg gider simpelthen være irriteret over at køre i en ny bil - Så må garanti være garanti.

Så nu er bestillingen sendt afsted på personal flasher samt TVS software - så må vi se og håbe på at det løser problemet.
de her bruger også deres filer:

https://danskbilservice.dk/gearservice/
Jeps, men der er en kæmpe nitte.... De holder til i Farum og der gider jeg ikke køre over når jeg selv bor i det vestjyske :D

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 21. feb 2019, 16:22
af billen7
havsgaard skrev:Jeg har været i kontakt med TVS Holland, og jeg er efterhånden blevet overbevist om at det rigtige for mig, er at få ilagt ny DSG software, jeg gider simpelthen være irriteret over at køre i en ny bil - Så må garanti være garanti.

Så nu er bestillingen sendt afsted på personal flasher samt TVS software - så må vi se og håbe på at det løser problemet.
Har overvejet det samme. Hvad måtte du betale for sådan en omgang?



Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 21. feb 2019, 17:47
af claussor
Det er ikke alle der har haft succes med TVS. Så jeg håber i kan få pengene retur.

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 21. feb 2019, 18:13
af MichaelSmed
Min kammerat har fået smidt TSV software i hans A3 1.6 TDI DSG, med stor succes til følge. Alle problemer han havde med slip i koblinger, samt rysten i 1-2 gear er fuldstændig væk.

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 21. feb 2019, 18:34
af madsobh
Hvilken årgang er bilen ?
MichaelSmed skrev:Min kammerat har fået smidt TSV software i hans A3 1.6 TDI DSG, med stor succes til følge. Alle problemer han havde med slip i koblinger, samt rysten i 1-2 gear er fuldstændig væk.
Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk


Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 21. feb 2019, 18:39
af MichaelSmed

madsobh skrev:Hvilken årgang er bilen ?
2015 Eller 2016.

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 21. feb 2019, 21:37
af Enp77
havsgaard skrev:
21. feb 2019, 16:06
A4T skrev:
21. feb 2019, 12:58
havsgaard skrev:
21. feb 2019, 12:53
Jeg har været i kontakt med TVS Holland, og jeg er efterhånden blevet overbevist om at det rigtige for mig, er at få ilagt ny DSG software, jeg gider simpelthen være irriteret over at køre i en ny bil - Så må garanti være garanti.

Så nu er bestillingen sendt afsted på personal flasher samt TVS software - så må vi se og håbe på at det løser problemet.
de her bruger også deres filer:

https://danskbilservice.dk/gearservice/
Jeps, men der er en kæmpe nitte.... De holder til i Farum og der gider jeg ikke køre over når jeg selv bor i det vestjyske :D
Kan det betale sig med den flasher? Snakkede også med dem i Holland og de ville hellere end gerne sælge til mig men rådede mig til at bruge en af deres samarbejds partnere da de skal have udlæst nogle data og sendt ned til dem. De vil så gå igennem og se om det overhovedet kunne betale sig med ny software eller om der allerede var skade på kobling og dermed spild af penge.

Dansk bilservice skal have 3K inkl alt.

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 22. feb 2019, 12:15
af havsgaard
Enp77 skrev:
21. feb 2019, 21:37
havsgaard skrev:
21. feb 2019, 16:06
A4T skrev:
21. feb 2019, 12:58


de her bruger også deres filer:

https://danskbilservice.dk/gearservice/
Jeps, men der er en kæmpe nitte.... De holder til i Farum og der gider jeg ikke køre over når jeg selv bor i det vestjyske :D
Kan det betale sig med den flasher? Snakkede også med dem i Holland og de ville hellere end gerne sælge til mig men rådede mig til at bruge en af deres samarbejds partnere da de skal have udlæst nogle data og sendt ned til dem. De vil så gå igennem og se om det overhovedet kunne betale sig med ny software eller om der allerede var skade på kobling og dermed spild af penge.

Dansk bilservice skal have 3K inkl alt.
Flasheren er relevant i mit tilfælde, da Farum og tur frem og tilbage er for besværligt, hvad nu hvis der er noget i vejen og jeg er nødt til at køre derover igen, det er ca 4½ time hver vej for mig - TVS informerede også mig omkring deres lokal partner - men nope herfra :)

Flasheren giver mig mulighed for at udlæse min software i DSG, og så sende den ned til dem i Holland. De vil så sende en ny fil tilbage, som jeg kan lægge i. Det giver mig desuden også muligheden for at ilægge den gamle software igen, i så fald at den modificerede driller. Jeg må dog sige at den håndfuld tyskere jeg har været i kontakt med, som også kører med TVS, har været yderst tilfredse, så jeg er pt. fortrøstningsfuld, men vil dog stadig selv se at det spiller maks, før end jeg er overbevist.

Om det kan betale sig? - det kan jeg ikke sige endnu, det kommer an på hvordan den kører. Jeg giver ca 900€ for deres stage 2+, da jeg vil have alle forbedringer med. Ja jeg synes det er dyrt, men hvis det omvendt giver mig den køreglæde jeg gerne vil have, så er det stadigt billigere end at skifte bilen ud, som ellers er eneste andet alternativ.
Hvis TVS ikke er nogen succes, ja så må jeg se om de giver pengene tilbage for selve filen - men den del bekymrer jeg mig ikke om for nuværende.

Jeg krydser fingre og skal nok give noget feedback herinde - men jeg forventer først at få min pakke engang sidst i næste uge.

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 23. feb 2019, 17:37
af i-s
havsgaard skrev:
22. feb 2019, 12:15
Jeg giver ca 900€ for deres stage 2+, da jeg vil have alle forbedringer med.
Havde været fedt hvis VAG havde brugt 20€ mere i designet, så du ikke skulle bøvle med det her :!:

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 23. feb 2019, 19:40
af havsgaard
i-s skrev:
23. feb 2019, 17:37
havsgaard skrev:
22. feb 2019, 12:15
Jeg giver ca 900€ for deres stage 2+, da jeg vil have alle forbedringer med.
Havde været fedt hvis VAG havde brugt 20€ mere i designet, så du ikke skulle bøvle med det her :!:
Kunne ikke være mere enig!

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 24. feb 2019, 20:16
af MikkelVitus
havsgaard skrev:
22. feb 2019, 12:15

Flasheren er relevant i mit tilfælde, da Farum og tur frem og tilbage er for besværligt, hvad nu hvis der er noget i vejen og jeg er nødt til at køre derover igen, det er ca 4½ time hver vej for mig - TVS informerede også mig omkring deres lokal partner - men nope herfra :)
Altså jeg forstår ikke at det slet ikke er nævnt i denne tråd, at PER faktisk engang imellem tager på rundtur fyn/jylland og opdaterer dsg kasser.

Der var én i tråden der nævnte at software bliver udlæst og sendt til Holland og modificeret. Det betvivler jeg stærkt. Derimod findes der softwareversioner der passer til DSG7 med de motorkombinationer der nu findes.

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 24. feb 2019, 22:56
af lamia
MikkelVitus skrev:
24. feb 2019, 20:16
havsgaard skrev:
22. feb 2019, 12:15

Flasheren er relevant i mit tilfælde, da Farum og tur frem og tilbage er for besværligt, hvad nu hvis der er noget i vejen og jeg er nødt til at køre derover igen, det er ca 4½ time hver vej for mig - TVS informerede også mig omkring deres lokal partner - men nope herfra :)
Altså jeg forstår ikke at det slet ikke er nævnt i denne tråd, at PER faktisk engang imellem tager på rundtur fyn/jylland og opdaterer dsg kasser.

Der var én i tråden der nævnte at software bliver udlæst og sendt til Holland og modificeret. Det betvivler jeg stærkt. Derimod findes der softwareversioner der passer til DSG7 med de motorkombinationer der nu findes.
Har selv TVS software på min via Per/dansk bilservice, og har efterfølgende erhvervet OBD flasher fra tvs så jeg selv kan skifte mellem org software og driverbility software
Og jo gearkassen bliver udlæst hvor Data bliver sendt med mail til Holland, hvor de skædersyr en en fil til bilen jf orginal software på gearkassen, idet der er forskel på hvilken motor/gearkombination det er

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

: 25. feb 2019, 07:27
af HansH
lamia skrev:
24. feb 2019, 22:56
MikkelVitus skrev:
24. feb 2019, 20:16
Der var én i tråden der nævnte at software bliver udlæst og sendt til Holland og modificeret. Det betvivler jeg stærkt. Derimod findes der softwareversioner der passer til DSG7 med de motorkombinationer der nu findes.
Og jo gearkassen bliver udlæst hvor Data bliver sendt med mail til Holland, hvor de skædersyr en en fil til bilen jf orginal software på gearkassen, idet der er forskel på hvilken motor/gearkombination det er
Nu skal jeg selvfølgelig ikke kunne kloge mig på præcis hvad TVS gør...

Men Landberg har jo samme koncept med deres uTune II device.
Der er processen også at man udlæser fil fra sin ECU, mailer til Thomas, hvorefter han mailer tuningsfil tilbage, som man så flasher i ECU'en.

Denne proces har ikke noget med individualisering af tuningsimaget at gøre.
Det tjener - som jeg forstår det - udelukkende til at "gifte" tuningsfilen med bilens stelnummer, således at den ikke kan anvendes i andre biler.
Dvs det eneste Thomas bruger fra den fil man udlæser i step 1) og sender op til ham, er reelt bilens stelnr.
Det tuningsimage man får tilbage er en hyldevare fil hvad angår tuningsparametre - blot er den nu "gift" med bilen.