Hårdt 2. til 3. Gear DQ381

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Omes
Nyt medlem
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. apr 2009, 17:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Hårdt 2. til 3. Gear DQ381

Indlæg af Omes » 17. feb 2019, 10:28

Hej.

Jeg har lige fået en ny octavia 2.0 tsi 190 med dsg.
Er der andre af jer, med samme motor/gear der oplever at skiftet fra 2. Til 3. Gear er meget hårdt i forhold til de andre skift?
Ud over det, så hugger den lidt i 2. Gear under acceleration.

Der er ingen forskel på om bilen er kold eller varm.
2021 Skoda enyaq 80

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: Hårdt 2. til 3. Gear DQ381

Indlæg af SkodiaqDK » 17. feb 2019, 10:50

Omes skrev:
17. feb 2019, 10:28
Hej.

Jeg har lige fået en ny octavia 2.0 tsi 190 med dsg.
Er der andre af jer, med samme motor/gear der oplever at skiftet fra 2. Til 3. Gear er meget hårdt i forhold til de andre skift?
Ud over det, så hugger den lidt i 2. Gear under acceleration.

Der er ingen forskel på om bilen er kold eller varm.
Jeg er ikke imponeret af samme kombination i min kodiaq. Til gengæld føler jeg at det bliver bedre når olietemp. kommer op over ca. 85 grader... Men det tager lang tid. Længere tid end min tur til og fra arbejde.

Men det er både motor, gearkasse og speederrespons som jeg ikke synes fungerer optimalt.

Jeg frygter de har været fuldstændig ligeglade med køreoplevelsen for at få bilerne igennem wltp testen bedst muligt.

Omes
Nyt medlem
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. apr 2009, 17:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Hårdt 2. til 3. Gear DQ381

Indlæg af Omes » 17. feb 2019, 10:56

Det føles som om, at den næsten drukner i gearskiftet.
De andre gearskift går langt bedre, også meget bedre end min gamle octavia 1.5 tsi dsg, som jeg kun havde i 3 måneder. Det var godt nok den værste gearkasse jeg har kørt med :?

Er din også slem mellem 2. Og 3. Gear, eller er det generelt, at du synes den går dårligt?
2021 Skoda enyaq 80

Omes
Nyt medlem
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. apr 2009, 17:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Hårdt 2. til 3. Gear DQ381

Indlæg af Omes » 17. feb 2019, 11:13

SkodiaqDK skrev:
17. feb 2019, 10:50
Omes skrev:
17. feb 2019, 10:28
Hej.

Jeg har lige fået en ny octavia 2.0 tsi 190 med dsg.
Er der andre af jer, med samme motor/gear der oplever at skiftet fra 2. Til 3. Gear er meget hårdt i forhold til de andre skift?
Ud over det, så hugger den lidt i 2. Gear under acceleration.

Der er ingen forskel på om bilen er kold eller varm.
Jeg er ikke imponeret af samme kombination i min kodiaq. Til gengæld føler jeg at det bliver bedre når olietemp. kommer op over ca. 85 grader... Men det tager lang tid. Længere tid end min tur til og fra arbejde.

Men det er både motor, gearkasse og speederrespons som jeg ikke synes fungerer optimalt.

Jeg frygter de har været fuldstændig ligeglade med køreoplevelsen for at få bilerne igennem wltp testen bedst muligt.
Det kan jeg sagtens følge. Selv om jeg synes at den jeg har nu, er langt mere raffineret, end den 1.5 jeg havde. Så var min tidligere octavia 2.0 TDI 150 dsg6 dog bedre end dem begge.

Jeg må høre en Skoda forhandler til, om der evt. skulle være en opdatering til skidtet.
2021 Skoda enyaq 80

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: Hårdt 2. til 3. Gear DQ381

Indlæg af SkodiaqDK » 17. feb 2019, 11:20

Omes skrev:
17. feb 2019, 10:56
Det føles som om, at den næsten drukner i gearskiftet.
De andre gearskift går langt bedre, også meget bedre end min gamle octavia 1.5 tsi dsg, som jeg kun havde i 3 måneder. Det var godt nok den værste gearkasse jeg har kørt med :?

Er din også slem mellem 2. Og 3. Gear, eller er det generelt, at du synes den går dårligt?
Der er et tidspunkt hvor motoren ignorerer at jeg trykker på speederen. I ca. 1sekund Jeg er ikke sikker på hvilket gear jeg er i, men det lyder sandsynligt at det er i 2/3 gear. Jeg kører udelukkende bykørsel på vej til arbejde, og når motoren er kold synes jeg generelt det er en lidt øv oplevelse.

I modsætning til dig har jeg ikke andre dsg gearkasser at sammenligne med, udover den dq500 der sad i den kodiaq jeg prøvekørte. Jeg synes det var en bedre oplevelse, men det er 10-11 måneder siden. Automatgearkassen i min mondeo fungerede også bedre til bykørsel, og der var ikke det store udsving alt efter om den var kold eller varm.

Men vw har nok været lige så kreative med 2.0 tsi som med 1.5 tsi, hvor vw idet mindste har meldt ud der kommer en opdatering til.

Denne gang ville de ikke snyde miljøet/EU fordi det er for dyrt. I stedet er det køberne der bliver snydt "for miljøets skyld".

Her er lidt læsestof om 1.5 tsi. Og selv om det først handler om 1.5 med manuel gear, så kommer der også erfaringer fra folk med DSG. = det er motor relateret, ikke gearkasse.

https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... e/?page=59

Besvar

Tilbage til "Transmission"