DSG dq381 problemer
-
- Medlem
- Indlæg: 648
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 163 times
Re: DSG dq381 problemer
Kunne godt tænke mig at køre i en bil med en DQ381 der kører "perfekt". Så hvis der skulle eksistere en ejer i nordjylland med den oplevelse, så kunne vi måske tage et par ture i de forskellige biler.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 9. feb 2016, 23:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG dq381 problemer
Jeg har en Audi A3 2.0 tfsi med DQ381 med 46.000 på klokken, som jeg langt henad vejen er ganske tilfreds med - har tidligere haft bil med DQ200, som gled som en sindssyg.
Den eneste mindre klage jeg har er, at skiftet mellem 2 og 3 gear, når bilen lige er startet op, kan være lidt hårdt. Det er kun 1 eller 2 gang den skifter mellem 2 og 3, derefter oplever jeg intet. Derudover har jeg intet at sætte på gearkassen.
Den eneste mindre klage jeg har er, at skiftet mellem 2 og 3 gear, når bilen lige er startet op, kan være lidt hårdt. Det er kun 1 eller 2 gang den skifter mellem 2 og 3, derefter oplever jeg intet. Derudover har jeg intet at sætte på gearkassen.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 27. apr 2009, 17:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG dq381 problemer
Nu har jeg kørt 7.000 km i min octavia 2.0 tsi siden marts. Kom fra en 1.5 tsi med skod kobling, men fik lavet en byttehandel og fik noget, som jeg troede var perfekt.
Den er 100 gange bedre end en dq200, som jeg aldrig vil røre igen, men synes bestemt ikke, at den nye køre perfekt.
Igangsætning og skiftet fra 1. Til 2. Gear, føles som om, at den filer godt på koblingen, ikke noget voldsomt, men ikke rigtig lækkert, som jeg ellers havde forventet. Når den er kommet i 2. Gear, kan man af og til, hører en skuren fra motorrummet.
Skiftet fra 2. Til 3. Gear er derimod træls, det giver et huk i bilen, nogle gange mere udtalt end andre, dog har det ingen betydning om motor/gear er driftvarm eller ej.
Kan sagtens mærkes efter 30 min på motorvejen.
Samtidig så føles det som om, at bilen nogle gange glemmer at give gas, så der kommer en underlig tøven, det er især udtalt, hvis man kører lidt frisk til i 2. Gear, at den nærmest får en mavepumper.
Det samme gælder nedgearingen fra 3. Til 2. Gear, det er lidt afhængig af bilens humør, hvordan det skift forgår.
Skiftet fra 3. Til 4. Gear kan også mærkes en smule, giver et lille huk, dog ikke så udtalt som 2. Til 3.
Fra 4. Gear og op er det p.... hamrende lækkert, intet at sige om det, hverken op eller nedgearinger.
Jeg har været forbi Skoda og haft en mekaniker med ude at køre, han kunne godt mærke det og han tog bilen med ind på værkstedet, for at se om der skulle lige en opdatering eller andet.
Men efter noget tid, så bliver jeg ringet op, at bilen er klar, de kunne ikke finde nogle fejl på den, efter de havde været ude og køre med en anden tekniker.
Værkføren sagde til mig, at hans erfaring var, at bilerne først havde vænnet sig til kørselsmønster efter mellem 5 og 10.000 km, hvilket jeg ikke giver noget som helst for, giver jo slet ingen mening.
Så jeg måtte pænt køre hjem, uden forbedring eller udsigt til det.
Før mit byt, var jeg ude og prøve en god lang tur i en demo octavia med samme motor og gearkasse.
Jeg kom jeg direkte fra min 1.5 tsi, så mine følehorn var langt fremme under prøvekørsel og jeg bemærkede intet mærkeligt.
Jeg afventer lige, at jeg runder de 10.000 km for at se, hvordan jeg synes det hele glider, hvilket jeg tvivler på. Ellers så må jeg holde fast i, at noget er galt og de må kigge lidt dybere end bare ind i en computerskærm, der er jo trods alt noget mekanik under hjemlen.
Den er 100 gange bedre end en dq200, som jeg aldrig vil røre igen, men synes bestemt ikke, at den nye køre perfekt.
Igangsætning og skiftet fra 1. Til 2. Gear, føles som om, at den filer godt på koblingen, ikke noget voldsomt, men ikke rigtig lækkert, som jeg ellers havde forventet. Når den er kommet i 2. Gear, kan man af og til, hører en skuren fra motorrummet.
Skiftet fra 2. Til 3. Gear er derimod træls, det giver et huk i bilen, nogle gange mere udtalt end andre, dog har det ingen betydning om motor/gear er driftvarm eller ej.
Kan sagtens mærkes efter 30 min på motorvejen.
Samtidig så føles det som om, at bilen nogle gange glemmer at give gas, så der kommer en underlig tøven, det er især udtalt, hvis man kører lidt frisk til i 2. Gear, at den nærmest får en mavepumper.
Det samme gælder nedgearingen fra 3. Til 2. Gear, det er lidt afhængig af bilens humør, hvordan det skift forgår.
Skiftet fra 3. Til 4. Gear kan også mærkes en smule, giver et lille huk, dog ikke så udtalt som 2. Til 3.
Fra 4. Gear og op er det p.... hamrende lækkert, intet at sige om det, hverken op eller nedgearinger.
Jeg har været forbi Skoda og haft en mekaniker med ude at køre, han kunne godt mærke det og han tog bilen med ind på værkstedet, for at se om der skulle lige en opdatering eller andet.
Men efter noget tid, så bliver jeg ringet op, at bilen er klar, de kunne ikke finde nogle fejl på den, efter de havde været ude og køre med en anden tekniker.
Værkføren sagde til mig, at hans erfaring var, at bilerne først havde vænnet sig til kørselsmønster efter mellem 5 og 10.000 km, hvilket jeg ikke giver noget som helst for, giver jo slet ingen mening.
Så jeg måtte pænt køre hjem, uden forbedring eller udsigt til det.
Før mit byt, var jeg ude og prøve en god lang tur i en demo octavia med samme motor og gearkasse.
Jeg kom jeg direkte fra min 1.5 tsi, så mine følehorn var langt fremme under prøvekørsel og jeg bemærkede intet mærkeligt.
Jeg afventer lige, at jeg runder de 10.000 km for at se, hvordan jeg synes det hele glider, hvilket jeg tvivler på. Ellers så må jeg holde fast i, at noget er galt og de må kigge lidt dybere end bare ind i en computerskærm, der er jo trods alt noget mekanik under hjemlen.
2021 Skoda enyaq 80
-
- Medlem
- Indlæg: 518
- Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 62 times
Re: DSG dq381 problemer
- Hvad er "Nordjylland"?? - Vores Tiguan har lige rundet 10.000 kilometer i dag, og jeg synes den kører skidegodt. ( Viborg ).
/ Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...
- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...
If it work's, don't fxxx with it...
- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...
-
- Medlem
- Indlæg: 648
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 163 times
Re: DSG dq381 problemer
Hvornår er den fra? Sikker på det ikke er en dq500? Jeg er fra Aalborg, men en smuttur til Viborg ville ikke være det store problem.Lars - Sound2Vision skrev: ↑28. apr 2019, 21:08- Hvad er "Nordjylland"?? - Vores Tiguan har lige rundet 10.000 kilometer i dag, og jeg synes den kører skidegodt. ( Viborg ).
/ Lars
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 266
- Tilmeldt: 20. sep 2012, 11:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 30 times
- Soeren C
- Nyt medlem
- Indlæg: 164
- Tilmeldt: 29. dec 2017, 00:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 85 times
Re: DSG dq381 problemer
Jeg har nu kørt ca 2000 km i en Tiguan 2.0 TDI IQdrive (Låne/Lejebil)med DQ381. Den skifter meget blødt og lækkert.
Med venlig hilsen
Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range
Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range
-
- Medlem
- Indlæg: 518
- Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 62 times
Re: DSG dq381 problemer
Aner'd ikk'. Vi fik den midt i Januar, det er en 150hk TDI med forhjulstræk...SkodiaqDK skrev: ↑28. apr 2019, 21:12Hvornår er den fra? Sikker på det ikke er en dq500? Jeg er fra Aalborg, men en smuttur til Viborg ville ikke være det store problem.Lars - Sound2Vision skrev: ↑28. apr 2019, 21:08- Hvad er "Nordjylland"?? - Vores Tiguan har lige rundet 10.000 kilometer i dag, og jeg synes den kører skidegodt. ( Viborg ).
/ Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...
- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...
If it work's, don't fxxx with it...
- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...
- _Jensen
- Medlem
- Indlæg: 1382
- Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 88 times
- Been thanked: 419 times
Re: DSG dq381 problemer
Det lyder godt
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
- _Jensen
- Medlem
- Indlæg: 1382
- Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 88 times
- Been thanked: 419 times
Re: DSG dq381 problemer
Nu har jeg kørt 500 km i min nye Tiguan 2.0 TDI. Må sige jeg er vild med DQ381, den skifter fantastisk. Hvis det fortsætter sådan er det ihvertfald ikke pga gearkasse, jeg skifter bil næste gang. Iøvrigt er jeg også kæmpe fan af den måde en 2.0 TDI køre på.
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 1. maj 2019, 07:39
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: DSG dq381 problemer
Har en Arteon 1.5 tsi
Jeg tror også den har dq381 gearkassen og jeg er bestemt ikke imponeret.
Jeg kommer fra en Seat Leon 1.8 180 hk med dq200 som ikke lavede 1 forkert skift på 130.000 km og var den bedste gearkasse jeg nogensinde har haft!
Den nye gearkasse virker upoleret og skifter nogen gange hårdt og er langsom i sine skift.
VW siger de arbejder på en ny software...
Et lille tip - via OBDELEVEN kan man ændre speeder respons til RESPONSIVE.
Det betyder at man kan have gearkassen i D uden de høje omdrejninger men samme speederespons som i SPORT.
Jeg tror også den har dq381 gearkassen og jeg er bestemt ikke imponeret.
Jeg kommer fra en Seat Leon 1.8 180 hk med dq200 som ikke lavede 1 forkert skift på 130.000 km og var den bedste gearkasse jeg nogensinde har haft!
Den nye gearkasse virker upoleret og skifter nogen gange hårdt og er langsom i sine skift.
VW siger de arbejder på en ny software...
Et lille tip - via OBDELEVEN kan man ændre speeder respons til RESPONSIVE.
Det betyder at man kan have gearkassen i D uden de høje omdrejninger men samme speederespons som i SPORT.
- _Jensen
- Medlem
- Indlæg: 1382
- Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 88 times
- Been thanked: 419 times
Re: DSG dq381 problemer
Arteon 1.5 TSI har DQ200
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
- mobworld
- Medlem
- Indlæg: 587
- Tilmeldt: 21. okt 2008, 22:02
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: DK
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 104 times
Re: DSG dq381 problemer
1.5tsi er dq200, så der har du forklaringen på de dårlige gearskift16cylinder skrev: ↑4. maj 2019, 19:28Har en Arteon 1.5 tsi
Jeg tror også den har dq381 gearkassen og jeg er bestemt ikke imponeret.
Jeg kommer fra en Seat Leon 1.8 180 hk med dq200 som ikke lavede 1 forkert skift på 130.000 km og var den bedste gearkasse jeg nogensinde har haft!
Den nye gearkasse virker upoleret og skifter nogen gange hårdt og er langsom i sine skift.
VW siger de arbejder på en ny software...
2022 BMW IX3 M Sport III
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up
---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up
---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 1. maj 2019, 07:39
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: DSG dq381 problemer
Har haft 2 x dq200 og begge har fungeret perfekt.
Er 99% sikker på at det ikke er dq200 i ARTEON selvom det er 1.5 tsi
Årsagen er at gearkassen er markant anderledes end de biler jeg før har haft. Derudover har mine foregående biler ikke haft LAUNCH CONTROL hvilket Dq200 ikke kan klare men det har min ARTEON!
Er 99% sikker på at det ikke er dq200 i ARTEON selvom det er 1.5 tsi
Årsagen er at gearkassen er markant anderledes end de biler jeg før har haft. Derudover har mine foregående biler ikke haft LAUNCH CONTROL hvilket Dq200 ikke kan klare men det har min ARTEON!
-
- Medlem
- Indlæg: 648
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 163 times
Re: DSG dq381 problemer
Der er dq381 i 1.5 tsi kodiaq, så det er ikke umuligt.
... Men man bør vel kunne finde noget på nettet? Et tysk vw forum?
Men 1.5 tsi motoren er der jo problemer med. Det er nok den opdatering de tænker på....
... Men man bør vel kunne finde noget på nettet? Et tysk vw forum?
Men 1.5 tsi motoren er der jo problemer med. Det er nok den opdatering de tænker på....
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 1. maj 2019, 07:39
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: DSG dq381 problemer
Ja den 1.5 tsi er en skuffelse...testede en 1.4 tsi Passat og troede jeg fik samme type motor i 1.5 tsi...
-
- Medlem
- Indlæg: 648
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 163 times
Re: DSG dq381 problemer
Hvis du har hårde gearskifte ved lave hastigheder, og f. eks. når man begynder at bremse lige efter en acceleration (fra et lyskryds til det næste) så kan det godt være en dq381. 1-4 gear er de ringeste.16cylinder skrev: ↑4. maj 2019, 20:09Ja den 1.5 tsi er en skuffelse...testede en 1.4 tsi Passat og troede jeg fik samme type motor i 1.5 tsi...
Hårde gearskifte synes jeg ikke man hører så meget om ved dq200?
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5574
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 367 times
Re: DSG dq381 problemer
Når den har Launch Control så er det i hvert fald ikke DQ200.mobworld skrev: ↑4. maj 2019, 19:321.5tsi er dq200, så der har du forklaringen på de dårlige gearskift16cylinder skrev: ↑4. maj 2019, 19:28Har en Arteon 1.5 tsi
Jeg tror også den har dq381 gearkassen og jeg er bestemt ikke imponeret.
Jeg kommer fra en Seat Leon 1.8 180 hk med dq200 som ikke lavede 1 forkert skift på 130.000 km og var den bedste gearkasse jeg nogensinde har haft!
Den nye gearkasse virker upoleret og skifter nogen gange hårdt og er langsom i sine skift.
VW siger de arbejder på en ny software...
Hårde igangsætninger og gearskift synes jeg heller ikke kendetegner DQ200.
DQ200 kan døje med glidende koblinger og stigende omdrejninger i forbindelse med gearskifte. Men de får godt nok skyld for meget, lige fra huggende motorgang til slidte hjullejer.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Medlem
- Indlæg: 648
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 163 times
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 27. apr 2009, 17:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG dq381 problemer
Det med de hårde igangsætninger, havde min 1.5 en hel del af, sammen med glidende og ruskende koblinger.GranTurismo skrev: ↑4. maj 2019, 20:49Når den har Launch Control så er det i hvert fald ikke DQ200.mobworld skrev: ↑4. maj 2019, 19:321.5tsi er dq200, så der har du forklaringen på de dårlige gearskift16cylinder skrev: ↑4. maj 2019, 19:28Har en Arteon 1.5 tsi
Jeg tror også den har dq381 gearkassen og jeg er bestemt ikke imponeret.
Jeg kommer fra en Seat Leon 1.8 180 hk med dq200 som ikke lavede 1 forkert skift på 130.000 km og var den bedste gearkasse jeg nogensinde har haft!
Den nye gearkasse virker upoleret og skifter nogen gange hårdt og er langsom i sine skift.
VW siger de arbejder på en ny software...
Hårde igangsætninger og gearskift synes jeg heller ikke kendetegner DQ200.
DQ200 kan døje med glidende koblinger og stigende omdrejninger i forbindelse med gearskifte. Men de får godt nok skyld for meget, lige fra huggende motorgang til slidte hjullejer.
Om det så bare var en ekstra feature, min havde, ved jeg ikke, men elegant var det bestemt ikke, når man med jævne mellemrum startede op med hjulspin i indkørslen...
dq381 er trods alt en meget bedre kasse, selv om den jeg har nu, heller ikke kører, som jeg synes det burde. Som skodiaq også skriver. De først 4 gear har lidt deres eget liv. Men jeg har været på værksted med det og det er sådan de skal køre. Dsg er nok bare ikke så elegant, desværre!
2021 Skoda enyaq 80
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5574
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 367 times
Re: DSG dq381 problemer
Var de hårde igangsætninger på bakker? (så skyldes det hill-hold) Eller havde din 1,5 måske elektrisk håndbremse?Omes skrev: ↑4. maj 2019, 21:19Det med de hårde igangsætninger, havde min 1.5 en hel del af, sammen med glidende og ruskende koblinger.GranTurismo skrev: ↑4. maj 2019, 20:49Når den har Launch Control så er det i hvert fald ikke DQ200.
Hårde igangsætninger og gearskift synes jeg heller ikke kendetegner DQ200.
DQ200 kan døje med glidende koblinger og stigende omdrejninger i forbindelse med gearskifte. Men de får godt nok skyld for meget, lige fra huggende motorgang til slidte hjullejer.
Om det så bare var en ekstra feature, min havde, ved jeg ikke, men elegant var det bestemt ikke, når man med jævne mellemrum startede op med hjulspin i indkørslen...
dq381 er trods alt en meget bedre kasse, selv om den jeg har nu, heller ikke kører, som jeg synes det burde. Som skodiaq også skriver. De først 4 gear har lidt deres eget liv. Men jeg har været på værksted med det og det er sådan de skal køre. Dsg er nok bare ikke så elegant, desværre!
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 27. apr 2009, 17:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG dq381 problemer
Nej vi har kun 20 promille fald på indkørslen, så vil ikke kalde det en bakke. Havde også kun bilen i 3 måneder, for magen til skrammel, skal man lede længe efter.GranTurismo skrev: ↑5. maj 2019, 02:14Var de hårde igangsætninger på bakker? (så skyldes det hill-hold) Eller havde din 1,5 måske elektrisk håndbremse?Omes skrev: ↑4. maj 2019, 21:19Det med de hårde igangsætninger, havde min 1.5 en hel del af, sammen med glidende og ruskende koblinger.GranTurismo skrev: ↑4. maj 2019, 20:49
Når den har Launch Control så er det i hvert fald ikke DQ200.
Hårde igangsætninger og gearskift synes jeg heller ikke kendetegner DQ200.
DQ200 kan døje med glidende koblinger og stigende omdrejninger i forbindelse med gearskifte. Men de får godt nok skyld for meget, lige fra huggende motorgang til slidte hjullejer.
Om det så bare var en ekstra feature, min havde, ved jeg ikke, men elegant var det bestemt ikke, når man med jævne mellemrum startede op med hjulspin i indkørslen...
dq381 er trods alt en meget bedre kasse, selv om den jeg har nu, heller ikke kører, som jeg synes det burde. Som skodiaq også skriver. De først 4 gear har lidt deres eget liv. Men jeg har været på værksted med det og det er sådan de skal køre. Dsg er nok bare ikke så elegant, desværre!
2021 Skoda enyaq 80
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 209
- Tilmeldt: 12. maj 2009, 17:31
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG dq381 problemer
Altså når den er varm går den ok ved normal kørsel, men feks opskift under fuld pedal giver det et ryk i bilen og nedskift giver også ryk.
Jeg føler den burde skifte bedre.
Ved ikke om jeg orker at tage kampen med værkstedet..
-
- Medlem
- Indlæg: 648
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 163 times
Re: DSG dq381 problemer
De siger nok at den kører som vw vil have den til, men derfor kan man godt opfordre dem til at sende kritikken videre til importøren. Om VW / importøren så er ligeglade og skider folk ned i halsen, det er svært at sige. Den respons kan man så basere sit næste bilkøb efter.
Jeg har købt mit første og sidste vag produkt hvis VW fastholder at det er sådan gearkassen skal fungere. Er overbevist om at man får en bedre gearkasse oplevelse i en suzuki.
... Men jeg tror at der bliver sendt mange dq381 ud af døren i 2019 modellerne, så det vil måske resultere i så mange utilfredse kunder at det ikke kan ignoreres.
(selv om dq200 historien siger noget andet)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 27. apr 2009, 17:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG dq381 problemer
Gælder det også fra 4. Gear og op? Ved godt at man er ret højt oppe i hastighed, når man skifter fra 4. Til 5. Med fuld pedal. Men det værste skift er helt klart 2. Til 3. Gear i min og med pedalen i bund, så giver den et godt hug i bilen
2021 Skoda enyaq 80
- _Jensen
- Medlem
- Indlæg: 1382
- Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 88 times
- Been thanked: 419 times
Re: DSG dq381 problemer
Jeg har ikke bemærket nogle forkerte lyde i de 3 uger jeg har kørt i min Tiguan.
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
-
- Medlem
- Indlæg: 648
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 163 times
Re: DSG dq381 problemer
Kan man høre til/frakobling i din?
Som førstegangsejer af en bil med DSG, er jeg ikke klar over hvor meget trabant man skal forvente.
Hvad med hårde gearskifte?