DSG dq381 problemer

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 648
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af SkodiaqDK » 13. jun 2019, 13:27

AndreasB skrev:
13. jun 2019, 11:02
Står midt i at købe en A3 150hk TDI S-tronic. Oprindeligt var planen en Polo 95hk TDI, men pga. DQ200 tænkte jeg at det var et bedre sats, at vælge en med kraftigere motor, og så er Audis kampagner fine i øjeblikket.

Men det lyder til, at man også skal være nervøs for at købe en ny bil i dag med DQ381?? :cry:
_Jensen skrev:
22. maj 2019, 16:18
Jeg har ingen hårde gear skift. End til videre skifter Q 381 som en drøm. Skal siges mine sidste 2 biler havde Q200 og dér var plads til forbedringerBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Hvor langt har du kørt indtil nu, og kører det fortsat problemfrit?
Du skal i hvert fald sørge for at få en bil med drive select. Som bilist der primært kører by og motorvej, der er friløbsfunktionen ret frustrerende. :evil: 3-4 ind og udkoblinger i en rundkørsel. Kobler ud når man slækker på speederen når man nærmer sig rundkørslen, kobler ind igen når man skal accelerere ind i rundkørslen, slækker lidt på speederen på vej rundt, kobler ud, kobler ind igen når man drejer ud af rundkørslen.

Med drive select kan man vist vælge en funktion hvor det bliver deaktiveret. Friløbet....

AndreasB
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 18. maj 2019, 20:00
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 16 times

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af AndreasB » 14. jun 2019, 12:02

SkodiaqDK skrev:
13. jun 2019, 13:27
AndreasB skrev:
13. jun 2019, 11:02
Står midt i at købe en A3 150hk TDI S-tronic. Oprindeligt var planen en Polo 95hk TDI, men pga. DQ200 tænkte jeg at det var et bedre sats, at vælge en med kraftigere motor, og så er Audis kampagner fine i øjeblikket.

Men det lyder til, at man også skal være nervøs for at købe en ny bil i dag med DQ381?? :cry:
_Jensen skrev:
22. maj 2019, 16:18
Jeg har ingen hårde gear skift. End til videre skifter Q 381 som en drøm. Skal siges mine sidste 2 biler havde Q200 og dér var plads til forbedringerBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Hvor langt har du kørt indtil nu, og kører det fortsat problemfrit?
Du skal i hvert fald sørge for at få en bil med drive select. Som bilist der primært kører by og motorvej, der er friløbsfunktionen ret frustrerende. :evil: 3-4 ind og udkoblinger i en rundkørsel. Kobler ud når man slækker på speederen når man nærmer sig rundkørslen, kobler ind igen når man skal accelerere ind i rundkørslen, slækker lidt på speederen på vej rundt, kobler ud, kobler ind igen når man drejer ud af rundkørslen.

Med drive select kan man vist vælge en funktion hvor det bliver deaktiveret. Friløbet....
Den udgave af A3 jeg har kig på har drive select som standard, så langt så godt... Men den gearkasse opførsel lyder da træls (går ud fra det er mærkbart i bilen siden du nævner det?). Hvilken drive mode skal den stå i, for ikke at gøre det?
Nuværende: Skoda Enyaq 80 Premium 2023 & Seat Mii Sport 1,0 60 HK 2016
Tidligere: VW e-up! 2021 - Audi A3 Sportback 2019 - VW Up! 2016 - VW Polo Van 2010

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af Mike H » 14. jun 2019, 12:14

AndreasB skrev:
14. jun 2019, 12:02
Den udgave af A3 jeg har kig på har drive select som standard, så langt så godt... Men den gearkasse opførsel lyder da træls (går ud fra det er mærkbart i bilen siden du nævner det?). Hvilken drive mode skal den stå i, for ikke at gøre det?
Det er ret teknisk ikke under Drive select du fra/tilvælger friløb. Ihvert fald ikke på min A5. Grunden til vi snakker Drive select er snakken om i hvilke "modes" det er aktiv og hvilke det ikke er. Tror det kan være aktiv under Comfort, Auto og Øko. Mens det ikke er i Dynamic (er ikke sikker på Individual... vil tro setting transmision/Engine bestemmer det her).

Men - på min A5 er det i MMI bil setup man fra eller tilvælger det. Vil tror det er ens i alle Audi modeller med MMI.
These users thanked the author Mike H for the post:
pus
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 648
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af SkodiaqDK » 14. jun 2019, 12:44

Så alle Audi uden drive select kan man stadig aktivere/deaktivere det i? Også på 2019 modeller?

Det er ikke tilfældet ved skoda... Eller så har jeg misset noget. Står ikke noget som helst om det i manualen, at man skulle kunne slå det fra.

Skoda vil ikke gøre det, og de vil heller ikke eftermontere driving mode select. :evil:

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5571
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af GranTurismo » 14. jun 2019, 13:29

SkodiaqDK skrev:
14. jun 2019, 12:44
Så alle Audi uden drive select kan man stadig aktivere/deaktivere det i? Også på 2019 modeller?

Det er ikke tilfældet ved skoda... Eller så har jeg misset noget. Står ikke noget som helst om det i manualen, at man skulle kunne slå det fra.

Skoda vil ikke gøre det, og de vil heller ikke eftermontere driving mode select. :evil:
ved en Stage 2* optimering fra TVS, så bliver coasting (friløb) deaktiveret. Det inkluderer desuden ændrede skiftemønstre, hurtigere gearskifte og kortere responstid på paddle shift.

Jeg har fået det lavet på min DQ200 er og rigtig glad for det. Især at den bruger 1. gear noget mere synes jeg er dejligt.

http://www.tvsengineering.nl/en/gearbox/dsg/dq381.html

Forhandles af Dansk Bilservice i Farum. Han kører i det meste af landet og installerer.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 648
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af SkodiaqDK » 14. jun 2019, 13:44

GranTurismo skrev:
14. jun 2019, 13:29
SkodiaqDK skrev:
14. jun 2019, 12:44
Så alle Audi uden drive select kan man stadig aktivere/deaktivere det i? Også på 2019 modeller?

Det er ikke tilfældet ved skoda... Eller så har jeg misset noget. Står ikke noget som helst om det i manualen, at man skulle kunne slå det fra.

Skoda vil ikke gøre det, og de vil heller ikke eftermontere driving mode select. :evil:
ved en Stage 2* optimering fra TVS, så bliver coasting (friløb) deaktiveret. Det inkluderer desuden ændrede skiftemønstre, hurtigere gearskifte og kortere responstid på paddle shift.

Jeg har fået det lavet på min DQ200 er og rigtig glad for det. Især at den bruger 1. gear noget mere synes jeg er dejligt.

http://www.tvsengineering.nl/en/gearbox/dsg/dq381.html

Forhandles af Dansk Bilservice i Farum. Han kører i det meste af landet og installerer.
Jeg er overbevist om at TVS kan nogle tricks, men med en ny, dyr bil (for mig) og med 5 års garanti, der skal jeg ikke rode med det.

Sonny
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 2. jan 2017, 18:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af Sonny » 10. jul 2019, 20:14

Jeg er ved at kigge efter en nyere brugt Golf 7 GTI med dsg fra 2018/19

Nogen der ved om det er den omtalte 7 trins dsg (dq381) der sidder i den faceliftede GTI Performance ?

Det lyder til at der er nogle problemer med den gearkasse, men hvis man skal have en med dq250 ser det ud til at man ikke kan få den faceliftede model og at det så er den 230 HK version?

Bør man vælge den “gamle” model fra 2016/17 230hk for at få en driftsikker bil?

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1380
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 87 times
Been thanked: 418 times

DSG dq381 problemer

Indlæg af _Jensen » 10. jul 2019, 20:34

Ja, der sidder DQ 381 i den bil du omtaler.

Nu er det jo lang fra alle som har problemer. Min Tiguan køre med omtalte gearkasse og den har ikke slået en prut forkert. Dog er min bil kun 2,5 måned gammel, så meget kan ske endnu. 7, 9, 13 satser jeg på at opleve et problemfrit bekendtskab med driveline.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1245
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 640 times

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af VWAU » 10. jul 2019, 21:33

Sonny skrev:
10. jul 2019, 20:14
Jeg er ved at kigge efter en nyere brugt Golf 7 GTI med dsg fra 2018/19

Nogen der ved om det er den omtalte 7 trins dsg (dq381) der sidder i den faceliftede GTI Performance ?

Det lyder til at der er nogle problemer med den gearkasse, men hvis man skal have en med dq250 ser det ud til at man ikke kan få den faceliftede model og at det så er den 230 HK version?

Bør man vælge den “gamle” model fra 2016/17 230hk for at få en driftsikker bil?
Golf GTI facelift kunne fra 02/2017 til 05/2018 leveres med 230 HK / DQ250 - motorkode CHHA. Efter 05/2018 blev der kun produceret "Performance" med DQ 381.

fepagolf
Helt nyt medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 21. aug 2018, 21:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af fepagolf » 4. aug 2019, 15:31

Jeg overvejer at udskifte min Golf med dq200 nu hvor leasingaftalen udløber, og lease en Leon ST 2,0 TDI med Dsg. Mest for at få en dq381.

Jeg var så ude og prøve den tidligere i dag. Den kører godt i stort set alle gear (også nedgearinger), men hold da op hvor den filer mellem 1-2 gear :shock:

Det gjorde den både da den var kold og varm. Og det sjove er, at omdrejningerne stiger i takt med accelerationen, men man kan tydelig høre at den ikke er koblet helt ind.

Så nu bliver jeg i tvivl om skiftet.

Er der andre der har oplevet filen mellem 1-2 gear på en dq381? :)

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 648
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af SkodiaqDK » 4. aug 2019, 16:25

fepagolf skrev:
4. aug 2019, 15:31
Jeg overvejer at udskifte min Golf med dq200 nu hvor leasingaftalen udløber, og lease en Leon ST 2,0 TDI med Dsg. Mest for at få en dq381.

Jeg var så ude og prøve den tidligere i dag. Den kører godt i stort set alle gear (også nedgearinger), men hold da op hvor den filer mellem 1-2 gear :shock:

Det gjorde den både da den var kold og varm. Og det sjove er, at omdrejningerne stiger i takt med accelerationen, men man kan tydelig høre at den ikke er koblet helt ind.

Så nu bliver jeg i tvivl om skiftet.

Er der andre der har oplevet filen mellem 1-2 gear på en dq381? :)
Tror også det er det jeg kan høre. Ved omkring 1200-1300 omdrejninger. Men faktisk også i andre gear.

Og nogle gange laver den en underlig lyd når den skifter fra 3 til 4 gear.

Ret sikker på jeg går uden om vag biler næste gang.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5571
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af GranTurismo » 4. aug 2019, 16:31

fepagolf skrev:
4. aug 2019, 15:31
Jeg overvejer at udskifte min Golf med dq200 nu hvor leasingaftalen udløber, og lease en Leon ST 2,0 TDI med Dsg. Mest for at få en dq381.

Jeg var så ude og prøve den tidligere i dag. Den kører godt i stort set alle gear (også nedgearinger), men hold da op hvor den filer mellem 1-2 gear :shock:

Det gjorde den både da den var kold og varm. Og det sjove er, at omdrejningerne stiger i takt med accelerationen, men man kan tydelig høre at den ikke er koblet helt ind.

Så nu bliver jeg i tvivl om skiftet.

Er der andre der har oplevet filen mellem 1-2 gear på en dq381? :)
Det er også mit indtryk at DSG med vådkobling glider/filer mere end DQ200. Det gør for mig, at de minder mere om en traditionel pløreturbine (dog med markant hurtigere skift). Jeg tror egentlig det er det som gør at mange foretrækker dem frem for DQ200.

Jeg har prøvet både DQ200, DQ250, DQ381 og DQ500 og jeg foretrækker sgu DQ200 (omend jeg ved at risikoen før slidte koblinger er større).
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 648
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af SkodiaqDK » 4. aug 2019, 16:47

Både min gamle mondeo m. automatgear kørte bedre (traditionel) , samt den ford galaxy med dobbeltkoblingsgearkasse jeg har kørt flere gange. (powershift).

Ingen underlige lyde, ingen filende koblinger, ingen friløbsfunktion. Ingen tøven...

Edit: og tøven kan så være turbo tøven eller bevidst wltp neddrosling af speeder respons. Eller glidende koblinger. Eller en kombination.

fepagolf
Helt nyt medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 21. aug 2018, 21:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af fepagolf » 4. aug 2019, 17:45

Jeg synes der er en del der er glade for den, så det undrer mig.

Jeg synes dog ikke den filer på koblingerne i de andre gear - kun 1-2.

Jeg prøvede også samme motor med en dq250 og det var en fryd at køre med. :)

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 648
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af SkodiaqDK » 4. aug 2019, 17:56

fepagolf skrev:
4. aug 2019, 17:45
Jeg synes der er en del der er glade for den, så det undrer mig.

Jeg synes dog ikke den filer på koblingerne i de andre gear - kun 1-2.

Jeg prøvede også samme motor med en dq250 og det var en fryd at køre med. :)
Det er muligt gearkassen er blevet ringere grundet optimering til den nye wltp testmetode. Det er formentligt også det der har fucked med 1.5 tsi motoren, hvor den kører så magert at den er ved at gå ud (og i nogle tilfælde gør det). Og de kan ikke gøre noget ved det, uden at give motoren mere at leve af, og det vil så resultere i at den udleder mere co2 og så er wltp testen ikke længere gyldig.

Dq381 har eksisteret i nogle år. Så i biler frem til og med 17/18 modeller, har køreoplevelsen måske også været en prioritet ved vag.

fepagolf
Helt nyt medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 21. aug 2018, 21:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af fepagolf » 4. aug 2019, 18:01

SkodiaqDK skrev:
4. aug 2019, 17:56
fepagolf skrev:
4. aug 2019, 17:45
Jeg synes der er en del der er glade for den, så det undrer mig.

Jeg synes dog ikke den filer på koblingerne i de andre gear - kun 1-2.

Jeg prøvede også samme motor med en dq250 og det var en fryd at køre med. :)
Det er muligt gearkassen er blevet ringere grundet optimering til den nye wltp testmetode. Det er formentligt også det der har fucked med 1.5 tsi motoren, hvor den kører så magert at den er ved at gå ud (og i nogle tilfælde gør det). Og de kan ikke gøre noget ved det, uden at give motoren mere at leve af, og det vil så resultere i at den udleder mere co2 og så er wltp testen ikke længere gyldig.

Dq381 har eksisteret i nogle år. Så i biler frem til og med 17/18 modeller, har køreoplevelsen måske også været en prioritet ved vag.
Det har du sikkert ret i. Jeg ærger mig lidt over det, da jeg faktisk havde forhåbninger om, at den ville køre bedre. Det gør den dog også, men er i tvivl om jeg synes det er irriterende med den filen fra 1-2.

Var ellers klar på at skrive under på den, men nu skal jeg lige finde ud af om jeg orker det :)

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af i-s » 5. aug 2019, 10:28

fepagolf skrev:
4. aug 2019, 17:45
Jeg synes der er en del der er glade for den, så det undrer mig.

Jeg synes dog ikke den filer på koblingerne i de andre gear - kun 1-2.

Jeg prøvede også samme motor med en dq250 og det var en fryd at køre med. :)
Det gør de bare !. Det gjorde den gamle DQ250 også. Jeg vil medgive dig, at det virker mere udtalt for DQ381 især i 1'ste gear.
Jeg skulle også lige lære den at kende og trykke lidt mere på speederen ved igangsætning end det er nødvendigt med DQ250 og DQ200 for den sags skyld. Men nu tænker jeg ikke over det mere ...
/Søren.

fepagolf
Helt nyt medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 21. aug 2018, 21:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af fepagolf » 5. aug 2019, 10:47

i-s skrev:
5. aug 2019, 10:28
fepagolf skrev:
4. aug 2019, 17:45
Jeg synes der er en del der er glade for den, så det undrer mig.

Jeg synes dog ikke den filer på koblingerne i de andre gear - kun 1-2.

Jeg prøvede også samme motor med en dq250 og det var en fryd at køre med. :)
Det gør de bare !. Det gjorde den gamle DQ250 også. Jeg vil medgive dig, at det virker mere udtalt for DQ381 især i 1'ste gear.
Jeg skulle også lige lære den at kende og trykke lidt mere på speederen ved igangsætning end det er nødvendigt med DQ250 og DQ200 for den sags skyld. Men nu tænker jeg ikke over det mere ...
Er du ellers glad for din? :)

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af Mike H » 5. aug 2019, 12:30

fepagolf skrev:
4. aug 2019, 15:31
Jeg var så ude og prøve den tidligere i dag. Den kører godt i stort set alle gear (også nedgearinger), men hold da op hvor den filer mellem 1-2 gear :shock:
Er der andre der har oplevet filen mellem 1-2 gear på en dq381? :)
Jeg kører Audi - 2.0 TFSI - så variant DL382 gearkasse.
Den gør det også - filer en del mellem 1-2 gear. Jeg har vendet mig til at starte op i S-mode om morgenen - så gør den det ikke. Når man så har kørt 2-300 meter kan man skifte til D-mode igen og herefter gør min det ikke mere.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

fepagolf
Helt nyt medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 21. aug 2018, 21:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af fepagolf » 5. aug 2019, 13:51

Mike H skrev:
5. aug 2019, 12:30
fepagolf skrev:
4. aug 2019, 15:31
Jeg var så ude og prøve den tidligere i dag. Den kører godt i stort set alle gear (også nedgearinger), men hold da op hvor den filer mellem 1-2 gear :shock:
Er der andre der har oplevet filen mellem 1-2 gear på en dq381? :)
Jeg kører Audi - 2.0 TFSI - så variant DL382 gearkasse.
Den gør det også - filer en del mellem 1-2 gear. Jeg har vendet mig til at starte op i S-mode om morgenen - så gør den det ikke. Når man så har kørt 2-300 meter kan man skifte til D-mode igen og herefter gør min det ikke mere.
Det kan være at det så er standard. Jeg prøvede dog også i sport og der gjorde den også. Og efter en halv time. Det kan selvfølgelig også være at det var den bil.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af i-s » 5. aug 2019, 16:05

fepagolf skrev:
5. aug 2019, 10:47
i-s skrev:
5. aug 2019, 10:28
fepagolf skrev:
4. aug 2019, 17:45
Jeg synes der er en del der er glade for den, så det undrer mig.

Jeg synes dog ikke den filer på koblingerne i de andre gear - kun 1-2.

Jeg prøvede også samme motor med en dq250 og det var en fryd at køre med. :)
Det gør de bare !. Det gjorde den gamle DQ250 også. Jeg vil medgive dig, at det virker mere udtalt for DQ381 især i 1'ste gear.
Jeg skulle også lige lære den at kende og trykke lidt mere på speederen ved igangsætning end det er nødvendigt med DQ250 og DQ200 for den sags skyld. Men nu tænker jeg ikke over det mere ...
Er du ellers glad for din? :)
Ja, den har lige rundet 68.000 km uden at slå en prut forkert. Noget helt andet end de 30.000 km jeg kørte i en DQ200 Passat før, det var rent helvede med daglige frustrationer sammenlignet med.
/Søren.

fepagolf
Helt nyt medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 21. aug 2018, 21:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af fepagolf » 5. aug 2019, 16:12

i-s skrev:
5. aug 2019, 16:05
fepagolf skrev:
5. aug 2019, 10:47
i-s skrev:
5. aug 2019, 10:28


Det gør de bare !. Det gjorde den gamle DQ250 også. Jeg vil medgive dig, at det virker mere udtalt for DQ381 især i 1'ste gear.
Jeg skulle også lige lære den at kende og trykke lidt mere på speederen ved igangsætning end det er nødvendigt med DQ250 og DQ200 for den sags skyld. Men nu tænker jeg ikke over det mere ...
Er du ellers glad for din? :)
Ja, den har lige rundet 68.000 km uden at slå en prut forkert. Noget helt andet end de 30.000 km jeg kørte i en DQ200 Passat før, det var rent helvede med daglige frustrationer sammenlignet med.
Godt at høre! Jeg tror sgu’ jeg gør det :)

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af i-s » 6. aug 2019, 18:01

Mike H skrev:
5. aug 2019, 12:30
fepagolf skrev:
4. aug 2019, 15:31
Jeg var så ude og prøve den tidligere i dag. Den kører godt i stort set alle gear (også nedgearinger), men hold da op hvor den filer mellem 1-2 gear :shock:
Er der andre der har oplevet filen mellem 1-2 gear på en dq381? :)
Jeg kører Audi - 2.0 TFSI - så variant DL382 gearkasse.
Den gør det også - filer en del mellem 1-2 gear. Jeg har vendet mig til at starte op i S-mode om morgenen - så gør den det ikke. Når man så har kørt 2-300 meter kan man skifte til D-mode igen og herefter gør min det ikke mere.
Har en lånebil pt. En A5 2.0 TFSI med DL382 gear med coasting.
Den kører dælmende også fint.
/Søren.

fepagolf
Helt nyt medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 21. aug 2018, 21:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af fepagolf » 2. dec 2019, 17:11

Jeg har fået min Leon 2,0 TDI med dq381, og selvom det er en klar forbedring ift. dq200, så oplever jeg allerede at den glider i 3. gear.

Det gør den dog både når den er kold og varm, og kun ved lav acceleration. Hopper med cirka 100-200 omdr/min.

Giver man den lidt gas, glider den ikke.

Andre der oplever det samme med dq381? :)

fepagolf
Helt nyt medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 21. aug 2018, 21:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af fepagolf » 10. dec 2019, 11:10

Beklager at jeg spammer tråden, men min Leon med dq381 er begyndt at komme med en mislyd - særligt efter at den er koblet ind i 2. gear.

Bilen har nu kørt 1000 km, og der er kommet en kortvarlig hylende lyd, når bilen er kold (de først 5-10 min.), som kan høres mellem skiftet 1-2. gear, og en smule mellem 2-3. gear.

Det forsvinder når gearkassen har skiftet cirka 10 gang op og ned.

Lyder lidt ligesom det her: https://youtu.be/L9IHedGwj-s

Andre der oplever det? :)

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af Mike H » 10. dec 2019, 11:53

fepagolf skrev:
10. dec 2019, 11:10
Andre der oplever det? :)
Nope
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5571
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af GranTurismo » 10. dec 2019, 12:00

fepagolf skrev:
2. dec 2019, 17:11
Jeg har fået min Leon 2,0 TDI med dq381, og selvom det er en klar forbedring ift. dq200, så oplever jeg allerede at den glider i 3. gear.

Det gør den dog både når den er kold og varm, og kun ved lav acceleration. Hopper med cirka 100-200 omdr/min.

Giver man den lidt gas, glider den ikke.

Andre der oplever det samme med dq381? :)
Der er ikke nogen af de DQ381 jeg har prøvet som har gledet utilsigtet i koblingerne. De filer på koblingen som en bedstemor ved igangsætning i 1. gear, men glider ikke under kørsel.

Jeg har prøvet både 2,0 TSI og TDI med op til 190 Hk - både FF og 4WD.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

fepagolf
Helt nyt medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 21. aug 2018, 21:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af fepagolf » 10. dec 2019, 12:56

Mike H skrev:
10. dec 2019, 11:53
fepagolf skrev:
10. dec 2019, 11:10
Andre der oplever det? :)
Nope
Tak for svar. Tænker heller ikke, at den skal lyde sådan. Må ind hos mekanikeren med den.

fepagolf
Helt nyt medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 21. aug 2018, 21:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af fepagolf » 10. dec 2019, 12:57

GranTurismo skrev:
10. dec 2019, 12:00
fepagolf skrev:
2. dec 2019, 17:11
Jeg har fået min Leon 2,0 TDI med dq381, og selvom det er en klar forbedring ift. dq200, så oplever jeg allerede at den glider i 3. gear.

Det gør den dog både når den er kold og varm, og kun ved lav acceleration. Hopper med cirka 100-200 omdr/min.

Giver man den lidt gas, glider den ikke.

Andre der oplever det samme med dq381? :)
Der er ikke nogen af de DQ381 jeg har prøvet som har gledet utilsigtet i koblingerne. De filer på koblingen som en bedstemor ved igangsætning i 1. gear, men glider ikke under kørsel.

Jeg har prøvet både 2,0 TSI og TDI med op til 190 Hk - både FF og 4WD.
Tak for svar. Tænker heller ikke, at den skal glide. Har ellers snakket med mekanikeren, og han mente at det var microslip (yeah right). Må ind med den en af dagene. :)

Mon det bare er en grundjustering, der skal til? :?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5571
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: DSG dq381 problemer

Indlæg af GranTurismo » 10. dec 2019, 13:20

fepagolf skrev:
10. dec 2019, 12:57
GranTurismo skrev:
10. dec 2019, 12:00
fepagolf skrev:
2. dec 2019, 17:11
Jeg har fået min Leon 2,0 TDI med dq381, og selvom det er en klar forbedring ift. dq200, så oplever jeg allerede at den glider i 3. gear.

Det gør den dog både når den er kold og varm, og kun ved lav acceleration. Hopper med cirka 100-200 omdr/min.

Giver man den lidt gas, glider den ikke.

Andre der oplever det samme med dq381? :)
Der er ikke nogen af de DQ381 jeg har prøvet som har gledet utilsigtet i koblingerne. De filer på koblingen som en bedstemor ved igangsætning i 1. gear, men glider ikke under kørsel.

Jeg har prøvet både 2,0 TSI og TDI med op til 190 Hk - både FF og 4WD.
Tak for svar. Tænker heller ikke, at den skal glide. Har ellers snakket med mekanikeren, og han mente at det var microslip (yeah right). Må ind med den en af dagene. :)

Mon det bare er en grundjustering, der skal til? :?
Jeg har ingen erfaring med grundjustering på versioner med vådkobling, men det hjalp på min DQ200 med tørkobling. Så det er da et forsøg værd.

Microslip er max 10 o/min. Det kan du jo forstælle mekanikeren...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "Transmission"