Problem med DSG7 gear i VW Polo

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Valderrama1990
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 5. apr 2019, 13:32
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Problem med DSG7 gear i VW Polo

Indlæg af Valderrama1990 » 5. apr 2019, 13:40

Jeg har et problem med min VW Polo Highline DSG7 fra Okt. 2016, som glider i koblingen ved gearskift.

Det kan især bemærkes i de lave gear.
F.eks. ligeså snart den kobler ud af 1 gear, så går den hurtig 300-400 omdrejninger op, inden den skifter ind i 2 gear.
Hvis man sætter gearet i sport bliver det endnu tydeligere.

Koblingen glider uanset udendørs temperatur.

Jeg har kørt i en anden VW Polo med DSG7 gear fra samme årgang der glider den ikke i koblingen ud over et lille normalt hak op ad på 50-100 omdrejninger?

Jeg har haft bilen til reparation, hvor der blot er blevet forårtaget en software opdatering, men det har ikke rigtig gjort nogen forskel.

Jeg har stadig garanti på bilen og har bestilt tid ved et andet VW værksted, hvor den nu skal prøvekøres igen.
Jeg undrer mig blot over hvad dette helt præcist kan skyldes når det ikke er software, det er jo ikke så godt den glider i gearskiftet da det slider på koblingen og den er jo temmelig dyr at få skiftet ud.

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Problem med DSG7 gear i VW Polo

Indlæg af Mike H » 5. apr 2019, 13:42

Først velkommen til forum'et og tillykke med bilen.... desværre må jeg nok henvise dig til denne tråd viewtopic.php?f=73&t=117621... du er bare en mere i "puljen".
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Valderrama1990
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 5. apr 2019, 13:32
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Problem med DSG7 gear i VW Polo

Indlæg af Valderrama1990 » 5. apr 2019, 13:56

Tak for det Mike, ja det har desværre ikke været et godt forløb jeg har haft med min Polo indtil videre, men hvis man ser bort fra at benzinpumpen var defekt efter blot 8 md. og at koblingen nu glider så har jeg været ok tilfreds indtil videre.

Jeg har optaget en video af problemet, hvis det kan hjælpe nogen, men det ser ud til i den tråd du linker til at ingen rigtig ved hvorfor det sker. Jeg håber VW vil tage ansvar for dette da jeg tror problemet er ret udbredt.

https://www.dropbox.com/s/xni9g3u7pcfdu ... 6.mp4?dl=0

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Problem med DSG7 gear i VW Polo

Indlæg af Mike H » 5. apr 2019, 14:05

Jep - den video viser vist lige som alle de andres - et flot "slip" mellem hvert gearskift.
Sorry, men det er vist ikke nogen 100% løsning - men læs lige de sidste indlæg i den tråd jeg linkede til. Der stod vist noget om en software opdatering der var klar.... det kan ikke skade, selv om det er set før uden den store indvirkning på problemet... eller i bedste fald et par dage med problemfri kørsel (5.april 2019 og frem).
These users thanked the author Mike H for the post:
Valderrama1990
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: Problem med DSG7 gear i VW Polo

Indlæg af kGlerup » 5. apr 2019, 15:10

Mike H skrev:Jep - den video viser vist lige som alle de andres - et flot "slip" mellem hvert gearskift.
Sorry, men det er vist ikke nogen 100% løsning - men læs lige de sidste indlæg i den tråd jeg linkede til. Der stod vist noget om en software opdatering der var klar.... det kan ikke skade, selv om det er set før uden den store indvirkning på problemet... eller i bedste fald et par dage med problemfri kørsel (5.april 2019 og frem).
Det ser også ud til at den glider mens den er i gear.. Så den har "hele pakken" :(

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Problem med DSG7 gear i VW Polo

Indlæg af GranTurismo » 5. apr 2019, 15:30

Det du beskriver kan ordnes med en grundjustering. Det er imo ikke samme problem som i ovennævnte tråd der omhandler glidende koblinger under kørsel.

Jeg har selv fået lavet en grundjustering pga samme problem og det har afhjulpet problemet.

Sidenhen har jeg så også oplevet at koblingerne glider under kørsel, hvilket også er løst ved en grundjustering af problemet.

Jeg vil anbefale at få lavet en grundjustering så hurtigt som muligt, især ved sidstnævnte problem, da koblingerne nemt kan blive slidt så meget, at en grundjustering ikke kan afhjælpe problemet og der derfor skal nye koblinger til. Ikke engang tredjepartssoftware kan hjælpe hvis koblingerne er meget slidt.

Som kGlerup skriver, ser det ud til at din bil har begge problemer. Og jeg må desværre sige at dit problem under kørsel ser MEGET værre ud, end da jeg oplevede det. Jeg har takket være ovenstående tråd været meget opmærksom på problemet og bestilte tid ved VW allerede samme dag som jeg oplevede "fænomenet" første gang.

Siden sidste grundjustering har jeg kørt over 10.000 km og min gearkasse kører stadig rigtig godt.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Problem med DSG7 gear i VW Polo

Indlæg af Peder » 5. apr 2019, 16:25

Til sammenligning var min Golf 7,5 150 tsi knap så slem som det der, og der blev der grundjusteret, smidt ny software i ( og grundjusteret igen ) og i tredje forsøg skiftede de så koblingerne, og det var stadig ikke perfekt.
De havde den så inde igen og deres løsning var endnu en grundjustering, og var det ikke nok, så nye koblinger igen. Det var det ikke.


Det blev så enden for mig - 13-14 måneder gammel og 21-22000 km blev den skippet afsted. Det var gaven der blev ved med at give.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Valderrama1990
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 5. apr 2019, 13:32
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Problem med DSG7 gear i VW Polo

Indlæg af Valderrama1990 » 5. apr 2019, 17:08

Tak for de mange tips jeg har fået en tid til prøvekørsel d. 26 april. så må jeg jo foreslå de ovenstående ting.

Jeg må sige jeg er tilfreds med jeg købte den ekstra 2 års garanti dengang da det kunne blive ret dyrt ellers..

JBK
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 17. sep 2014, 17:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Problem med DSG7 gear i VW Polo

Indlæg af JBK » 5. apr 2019, 18:36

Kan man ikke lave grundjustering med VCDS? Og i så fald hvordan?

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Problem med DSG7 gear i VW Polo

Indlæg af i-s » 8. apr 2019, 20:54

Valderrama1990 skrev:
5. apr 2019, 13:56
Tak for det Mike, ja det har desværre ikke været et godt forløb jeg har haft med min Polo indtil videre, men hvis man ser bort fra at benzinpumpen var defekt efter blot 8 md. og at koblingen nu glider så har jeg været ok tilfreds indtil videre.

Jeg har optaget en video af problemet, hvis det kan hjælpe nogen, men det ser ud til i den tråd du linker til at ingen rigtig ved hvorfor det sker. Jeg håber VW vil tage ansvar for dette da jeg tror problemet er ret udbredt.

https://www.dropbox.com/s/xni9g3u7pcfdu ... 6.mp4?dl=0
Den der er lige så syg som den jeg havde. Ingen løsning .. serie standard ..
/Søren.

Besvar

Tilbage til "Transmission"