Slatten fra morgenstunden (kobling)

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 109 times
Been thanked: 226 times

Slatten fra morgenstunden (kobling)

Indlæg af mojo » 16. jun 2019, 11:23

Min kobling er begyndt at tabe virkningen fra morgenstunden og går helt i bund og skal hjælpes med foden.
Når den er pumpet et par gange er den helt normal indtil man har kørt 100 km uden brug af koblingen så er den gal igen.
Jeg har luftet den ud på flere måder bla baglæns og den ændrer sig også indtil næste morgen.

Nogen der kan komme med nogle bud?
A3 8p 2.0tdi

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Slatten fra morgenstunden (kobling)

Indlæg af ph » 16. jun 2019, 18:49

utæt hovedcyl.
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 109 times
Been thanked: 226 times

Re: Slatten fra morgenstunden (kobling)

Indlæg af mojo » 16. jun 2019, 19:31

Godt bud ph.
Også det jeg selv har googlet mig til på div BIL forums.
Jeg tror jeg prøver at skifte den.

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7780
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Slatten fra morgenstunden (kobling)

Indlæg af norn » 16. jun 2019, 19:43

Røret som der går fra hovedcylinder til gearkassen , har en dæmperfunktion indbygget
Jeg har haft nogle gange at membranen i dæmperen blir utæt så luftrummet på bagsiden af membranen blir fyldt med bremsevæske og det luft der skulle være der går med i bremsevæsken
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 109 times
Been thanked: 226 times

Re: Slatten fra morgenstunden (kobling)

Indlæg af mojo » 16. jun 2019, 20:00

Lyder spændende norn.
Er det det t stykke hvor udluftningsskruen sidder i?
Jeg har læst at det tit driller og man kan få et uorginalt i alu som er bedre og uden ned drosling.
Edit.
Jeg kan også se at der findes nogle med en dåse på slangen og det er nok den du mener. Billede

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7780
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Slatten fra morgenstunden (kobling)

Indlæg af norn » 16. jun 2019, 20:43

Nej det er ikke den som du viser
Det er i modsatte ende
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 109 times
Been thanked: 226 times

Re: Slatten fra morgenstunden (kobling)

Indlæg af mojo » 16. jun 2019, 20:47

Okay jeg må se om jeg kan hitte den.
Jeg kunne nu godt finde på at lave denne opgrade på begrænseren ved at tage den grønne ring ud.
Nede i teksten stå hvordan man gør det uden at brække den ud.

https://www.vwroc.com/forums/topic/1218 ... nual-cars/

Besvar

Tilbage til "Transmission"