Passat B7 2,0Tdi DSG Mislyd nu med nye Meyle Trækakseler og rysten.

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Passat B7 2,0Tdi DSG Mislyd nu med nye Meyle Trækakseler og rysten.

Indlæg af Chr-Hj » 1. jul 2019, 17:04

Min Passat B7 2,0TDI 140hk 433,000km har gennem de sidste 6 måneder haft en lyd under acceleration, den kommer med en lyd der er svær at beskrive, (kan ikke fange det på optagelse) men lyder nærmest (dok dok dok dok dok) det er kun under middel acceleration den siger det, lige så snart man holder hastigheden, siger den det ikke, og det er lige meget om man køre 60 eller 130 eller hvilket Gear (DSG) den køre i lyden er den samme, lyden ændre sig heller ikke, hvis man drejer under acceleration.
Giver man den der i mod fuld pedal, kan man ikke høre noget.

og det er sammen lyd med både vinter og sommer dæk.

En gang i mellem kan den også give et (GONG) fra forenden når man køre over et vej bump, men kan så køre over 20 mere uden mislyde (Gong lyden), hvilket jeg undre mig over.

Har haft den på lift, kan ikke mærke slup i trækakseler eller lejer, hvilket nok er de dele jeg selv mistænker, men er også lidt bange for om en DSG6 DQ250 har et differentiale, der kan sige de lyde :?:

Nogle bedre forslag til tjek af trækakseler end at dreje Frem/tilbage for at mærke efter slup. :?:

Nogle forslag til mere check, inden jeg evt. skifter dele i blinde :?: :?:
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: Passat B7 2,0Tdi DSG Mislyd nu med nye Meyle Trækakseler og rysten.

Indlæg af Chr-Hj » 17. aug 2019, 19:51

I min videre søgen Har jeg købt 2 Nye Meyle Trækakseler og i dag monteret dem.

Lyden under acceleration er væk nu :D men desvære kommer der rystelser, når man giver den noget pedal, under alm. acceleration er der ikke noget at mærke og heller ikke nar man bare holder farten.

Nogen bud på om Meyle træk akseler er noget skrammel :?: eller hvad kan frembringe rystelser under kraftig acceleration :?:
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Passat B7 2,0Tdi DSG Mislyd nu med nye Meyle Trækakseler og rysten.

Indlæg af Blackfinger » 17. aug 2019, 19:54

Skulle jeg købe trækaksler ville jeg vælge Meyle. Så jeg mener ikke at de er noget skrammel.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Passat B7 2,0Tdi DSG Mislyd nu med nye Meyle Trækakseler og rysten.

Indlæg af i-s » 20. aug 2019, 13:57

Chr-Hj skrev:
17. aug 2019, 19:51
I min videre søgen Har jeg købt 2 Nye Meyle Trækakseler og i dag monteret dem.

Lyden under acceleration er væk nu :D men desvære kommer der rystelser, når man giver den noget pedal, under alm. acceleration er der ikke noget at mærke og heller ikke nar man bare holder farten.

Nogen bud på om Meyle træk akseler er noget skrammel :?: eller hvad kan frembringe rystelser under kraftig acceleration :?:
Har du skruet de inderste korrekt på gearkassen ? - der er en bestemt procedure for at man ikke får dem skruet skæv på (har den ikke lige). Men det er noget med rækkefølgen og momenter i trin.
Tænker hvis du har fået et led skæv på, så vil det give rystelser.
/Søren.

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: Passat B7 2,0Tdi DSG Mislyd nu med nye Meyle Trækakseler og rysten.

Indlæg af Chr-Hj » 20. aug 2019, 20:57

Jeg er nok nød til at trække det lidt i land med rystelserne.

Det er aftaget med nok 90% har kørt 500km med de nye trækakseler nu, og rystelserne er næsten forsvundet.
Overvejer om det sidste er dæk der trænger til afbalancering, for havde også lidt rystelser før skiftet.

Så som en anden skrev i et andet indlæg, nye akseler kan gå lidt stramt i ledene til de har kørt lidt :idea:

Men nej, har ikke haft en vejledning :oops: om hvordan de skal spændes, har dog spænde dem over kryds.

i-s skrev:
20. aug 2019, 13:57
Chr-Hj skrev:
17. aug 2019, 19:51
I min videre søgen Har jeg købt 2 Nye Meyle Trækakseler og i dag monteret dem.

Lyden under acceleration er væk nu :D men desvære kommer der rystelser, når man giver den noget pedal, under alm. acceleration er der ikke noget at mærke og heller ikke nar man bare holder farten.

Nogen bud på om Meyle træk akseler er noget skrammel :?: eller hvad kan frembringe rystelser under kraftig acceleration :?:
Har du skruet de inderste korrekt på gearkassen ? - der er en bestemt procedure for at man ikke får dem skruet skæv på (har den ikke lige). Men det er noget med rækkefølgen og momenter i trin.
Tænker hvis du har fået et led skæv på, så vil det give rystelser.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

Besvar

Tilbage til "Transmission"