Erfaringer med Landberg DQ381 software?

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
hulihaek
Nyt medlem
Indlæg: 142
Tilmeldt: 17. apr 2009, 07:59
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Erfaringer med Landberg DQ381 software?

Indlæg af hulihaek » 20. jan 2020, 14:57

Hejsa.

Er der nogen, som har gode eller dårlige erfaringer med Landberg DSG software på en DQ381? (Helst 2.0 TDI 150).

Brugeravatar
Halvleg
Medlem
Indlæg: 580
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: Erfaringer med Landberg DQ381 software?

Indlæg af Halvleg » 20. jan 2020, 23:16

Kunne jeg også godt tænke mig at vide :)
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017

Brugeravatar
Katborg
Nyt medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 31. jul 2008, 08:42
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 45 times
Been thanked: 9 times

Re: Erfaringer med Landberg DQ381 software?

Indlæg af Katborg » 20. jan 2020, 23:42

Hvad sker der med garantien, hvis man får anden software til gearkassen?
Skodâ Karoq 2.0 Tdi Adblue 150 4x4 Dsg7
  • 7 airbags, ESC, El-førersæde med memory, Metallak - Lava Blue, Digitalt cockpit, Opvarmet bagsæde, Personalisering og 3. nøgle, Dynamisk chassiskontrol med off-road funktion, Opvarmet forrude, Svingbart anhængertræk, Panoramasoltag, Sportssæder i stofindtræk, VarioFlex sæder på bagsædet, Style plus pakke

Jesper Rasmussen
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herlev
Has thanked: 15 times
Been thanked: 41 times

Re: Erfaringer med Landberg DQ381 software?

Indlæg af Jesper Rasmussen » 21. jan 2020, 05:13

Katborg skrev:
20. jan 2020, 23:42
Hvad sker der med garantien, hvis man får anden software til gearkassen?
Hvis der sker noget så skal du smøge ærmerne op og være klar til kamp! De vil gøre alt hvad de kan for at komme udenom.

Faktum er det dog at de, så længe der er garanti på bilen, skal kunne påvise at det er den uoriginale software der har ødelagt noget, kan de ikke det så skal de bare hive læderet op.

Kulance er en anden snak og skal bare afskrives.
These users thanked the author Jesper Rasmussen for the post:
Katborg

hulihaek
Nyt medlem
Indlæg: 142
Tilmeldt: 17. apr 2009, 07:59
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Erfaringer med Landberg DQ381 software?

Indlæg af hulihaek » 1. feb 2020, 19:06

Ingen med erfaringer?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Erfaringer med Landberg DQ381 software?

Indlæg af HansH » 1. feb 2020, 20:12

Jeg formoder at du har læst min artikel om det DQ250 custom software jeg fik puttet i min ?

Overordnet set vil jeg sige, at jeg synes ikke du skal betænke dig på noget.
Bare få lavet en aftale med Thomas og så prøv det.
Det kan jo aldrig gå værre, end at hvis du synes det ikke er hvad du forventede, så kan standard maps jo til enhver tid flashes tilbage i din bil. Og så er du tilbage ved udgangspunktet.

Men jeg kan næsten dårligt se hvordan du IKKE skulle kunne blive tilfreds.
Tingene bliver jo tilpasset efter dine ønsker når du er der. Som en skrædder, der justerer på jakkesættet indtil det sidder perfekt.
Du booker en tid af typen "chiptuning med rullefelt". Ikke fordi det er dét du kommer for, men fordi så er der sat 3 timer af til customizing - dvs hvor du prøvekører resultatet, vender tilbage og beder om de og de justeringer, og derefter ny prøvetur .. etc etc.
Det ville overraske mig meget hvis det så ikke endte et sted hvor du er tilfreds ? :)

Thomas bruger ikke 3 timer effektivt på dig.
Han går jo lidt til og fra. Dvs når du kommer tilbage og siger at den kører sådan-og-sådan, og at du gerne vil have ændret upshift i det gear med X omdr. bla bla, så går han ind til sin PC, laver en ny fil, og skyder den afsted til sin flasher.
Hans assistent står for alt det praktiske med at kable bilen op, sætte ladeapparat på, prøvekøre den inden du får den i hænderne osv osv, således at "mesteren" bruger sin tid kun dér hvor han er krævet.

Jeg gik længe, ligesom dig, og ventede på at nogen andre prøvede det, og derefter skrev om det herinde.
Der kom ikke meget, og så besluttede jeg mig selv for at gå i krig.
Og det skulle jeg bare have gjort dag 1 da tanken meldte sig. Det kan jeg se nu.
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
demoGigel
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Erfaringer med Landberg DQ381 software?

Indlæg af Gigel » 5. feb 2020, 00:35

Det kommer alt på hvad du vil har ude af gearkassen.
Første spørgsmål er : Hvorfor vil du lave en remap af din gearkasse ? Hvad skal det ændres ?

Thomas kan anbefales , jeg kan også lave en fuld custom software til din gearkasse , men jeg har ikke så meget tid som Thomas har :D heler ikke så meget tålmodighed :oops:
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

hulihaek
Nyt medlem
Indlæg: 142
Tilmeldt: 17. apr 2009, 07:59
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Erfaringer med Landberg DQ381 software?

Indlæg af hulihaek » 5. feb 2020, 20:49

Tak HansH.
Nuvel - der er jo også historier om knap så vellykkede tuninger/modifikationer - så uden besvær eller risiko er det jo ikke.
Men dit svar er værdsat.

@Gigel.
Godt spørgsmål.
Jeg synes med nye 2.0 TDI 150 er for "blød" i de lave gear. Selv i 2. gear fedter den med overlæg, hvilket selvfølgelig giver en blød fornemmelse (som med torque-converter). Men at fedte ved igangsætning i 2. gear er lidt imod min "Direct Shift" tankegang. Jeg synes DSG6 var bedre til dette.
Det er helt sikkert en design-feature - men jeg ville egentlig heller have at den bare bed til.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Erfaringer med Landberg DQ381 software?

Indlæg af HansH » 5. feb 2020, 22:05

Jeg synes Gigel's spørgsmål må være kernen i sagen:
Hvad ønsker du at opnå med en remap ?
- (kun) andre shift points (som jeg) ?
- fjerne mikroslip på stereoider ?
- begge dele ?

Hvis det kun er andre shift points, så kan jeg med min bedste vilje ikke se hvad risikoen skulle være.
Hvis det derimod handler om problemer med slip, hvor man skal ind og ændre på noget koblingstryk mm, så forstår jeg på Gigel's svar i min DQ250 tråd, at dette indebærer en risiko for at mekanikken kan lide skade.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

hulihaek
Nyt medlem
Indlæg: 142
Tilmeldt: 17. apr 2009, 07:59
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Erfaringer med Landberg DQ381 software?

Indlæg af hulihaek » 13. jun 2020, 20:05

Jeg “upper” lige denne tråd, i håb om at der nogen med erfaring med Landberg DQ381 software.
Jeg synes min DSG fedter lige rigeligt nok, og håber på at høre nogle erfaringer inden SW ændres.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Erfaringer med Landberg DQ381 software?

Indlæg af GranTurismo » 13. jun 2020, 22:16

hulihaek skrev:
13. jun 2020, 20:05
Jeg “upper” lige denne tråd, i håb om at der nogen med erfaring med Landberg DQ381 software.
Jeg synes min DSG fedter lige rigeligt nok, og håber på at høre nogle erfaringer inden SW ændres.
DQ381 er imo den DSG-gearkasse der fedter allermest. Jeg ville klart vælge software med øget koblingstryk og ikke kun en Drivability udgave som primært ændrer skiftemønstrene.

Det er dog ikke noget jeg har erfaring med på den gearkasse , så jeg har ingen idé om hydrauliktrykket skal øges til 15-16 Bar eller 18-19 Bar, som man gør i de mest hardcore softwareversioner.

Jeg kører selv med TVS Stage 2+ på en DQ200. Men på den øger man ikke koblingstrykket ved at øge hydrauliktrykket.

Du kan se hvilke TVS versioner der kører med de nævnte tryk og hvad de kan holde til, under Performance Options her:

https://tvsengineering.com/en/dsg-trans ... 380-dq381/
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "Transmission"