S6 2015 - S-Tronic giver bump ved stop

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

S6 2015 - S-Tronic giver bump ved stop

Indlæg af vrod » 20. jun 2020, 07:12

Hej alle,

Jeg kører en Audi S6 Avant Modelår 2015 som har noget rod med gearkassen. Når det er at jeg fx. stopper op ved et lyskryds, giver bilen et bump når der skiftes fra 2. ned tik 1. gear og omdrejningerne går kortvarigt op til en 1000-1100 stykker.

Har tippet mine fingre tynde i research og har efterhånden fundet ud af at Mechatronic’en er et ret svagt led på S-Tronic gearkasserne (min er en DL501 / PXK).

Jeg har prøvet at skifte nogle spoler og printplader ud med et repair-kit direkte fra VW, desværre ingen forskel. Før det var jeg ved Audi som lavede en adaptionsfart. Derefter kørte den perfekt i 2-3 måneder indtil at den pludselig gik tilbage til det “gamle program” igen.

Gearolie er blevet skiftet planmæssigt og den har ikke været chippet. Motoren i sig selv kører godt og det er kun når der skiftes ned. Tit kan jeg dog også mærke at der gives et slag ved 3. nee til 2..

Hvis der er nogen som har en idé, ville jeg være meget taknemmelig. :) ved gearolieskifte samt da jeg havde mechatronik’en ude, var der ingen spåner at finde. Audi mener selv heller ikke at det er koblingen da bilen (dengang det begyndte), kun havde kørt en 76.000km. Pt. har den 96.000km.
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

Besvar

Tilbage til "Transmission"