Passat 2013 DSG DQ250 - søger prof hjælp

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Tokr
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 21. aug 2017, 20:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Passat 2013 DSG DQ250 - søger prof hjælp

Indlæg af Tokr » 1. jul 2020, 16:06

Hej.

Har en udfordring med en DSG gearkasse som der skal kigges på.

Er der en anbefaling til et firma i Sydjylland/Fyn som har styr på denne type gearkasse.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3204 times
Been thanked: 4540 times

Re: Passat 2013 DSG DQ250 - søger prof hjælp

Indlæg af HansH » 1. jul 2020, 16:57

Uden at have undersøgt det særligt indgående, så er det min umiddelbare fornemmelse at detailviden på de her DSG-kasser ikke hænger på træerne.

Jeg vil dog ikke tøve med at anbefale norn herinde til enhver form for mekanisk fejlsøgning og reparation, på enhver form for VAG bil.
Desuden har han selv en Altea med DQ250 som jeg ved han har haft fingrene i.
Han bor i Blans, så det er en lille bid vej at køre, men jeg regner det for intet mod visheden om at ens bil er i de bedste hænder.

Derudover blev jeg anbefalet de her gutter .. https://autogearnord.dk/ .. da jeg for et par måneder siden troede en overgang, at jeg havde et mekanisk issue. De skulle også være stærke på DSG, men selvf endnu længere væk end Blans.

Vi har også Gigel herinde, som ved meget om DSG. Primært elektronikken / mechatronic, er mit indtryk.
.. Og det er nok mere det mekaniske der er brug for i dit tilfælde.
Desuden laver han det som fritid, og derfor er mulighederne for en aftale underlagt begrænsning om .... alt det andet man nu skal i et liv :)
These users thanked the author HansH for the post:
lamia
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Besvar

Tilbage til "Transmission"