Side 1 af 1

2020 Octavia - Grund justering dsg dq200

: 14. okt 2023, 13:57
af per3888
Hej med jer
Jeg har en skoda octavia 3 fra 2020 med 1,5 tsi og dsg 7 (kørt 18000)
som glider i kobling ved gearskifte fra 2. til 3. og lidt fra 3. 4. gear når den er kold. Når først bilen er varm kører den som den skal.
Jeg har selv Vcds og tænker om det vil hjælpe med en grund justering.
Jeg var igang med at ville lave en grund justering men fik kolde fødder da den skrev at jeg kunne risikere at bilen skulle online hvis ikke det lykkedes med vcds.
Håber i kan hjælpe
Mvh per

Re: 2020 Octavia - Grund justering dsg dq200

: 14. okt 2023, 15:15
af HansH
Er det en original VCDS du har, opdateret til nyeste version ? For i så fald vil jeg ikke mene der er nogen risiko.

Re: 2020 Octavia - Grund justering dsg dq200

: 14. okt 2023, 23:23
af per3888
Hej Hans ja det er en original fra Netech
Jeg må hellere lige tjekke at det er nyeste software
Skal jeg bare lave en adaption som står øverst på vcds
På forhånd tak

Re: 2020 Octavia - Grund justering dsg dq200

: 16. okt 2023, 18:26
af Kim B Olesen
Det er en V2 VCDS du har - altså ret ny ?
Ellers tror jeg ikke du kan med så ny bil 😬

Re: 2020 Octavia - Grund justering dsg dq200

: 18. okt 2023, 08:43
af per3888
Hej kim
Ja det er en v2, har købt den for 2 mdr. siden hos Netech👍

Re: 2020 Octavia - Grund justering dsg dq200

: 18. okt 2023, 08:50
af HansH
per3888 skrev:
14. okt 2023, 23:23
Hej Hans ja det er en original fra Netech
Jeg må hellere lige tjekke at det er nyeste software
Skal jeg bare lave en adaption som står øverst på vcds
På forhånd tak
Ja.

Men følg instruktionerne VCDS giver dig *nøje*.
Den fortæller dig præcis hvordan bilen skal være "sat op" når du igangsætter testen, hvornår du evt skal starte og stoppe motoren, hvilke måleværdier du skal have op på skærmen for at kunne følge med i procedurens fremdrift ... osv osv.
Tag evt et screenshot af den ballon der kommer op med disse instruktioner, så du hele tiden har dem som reference.

Re: 2020 Octavia - Grund justering dsg dq200

: 22. okt 2023, 08:05
af per3888
Mange tak for jeres svar.
Da jeg lige har fået lavet dsg mod hos Landberg har jeg valgt at prøve ham først. Jeg får nemlig ikke mulighed for at vælge måleblokke som beskrevet i Rosstech og derved kan jeg ikke se temperaturen på gearolie

Re: 2020 Octavia - Grund justering dsg dq200

: 22. okt 2023, 08:39
af Nicklossi
Så vidt jeg husker, så er en bestemt gearolie temperatur ikke et krav for at lave kalibreringen. Måske jeg husker forkert, måske er det anderledes i forhold til min dq250.

Re: 2020 Octavia - Grund justering dsg dq200

: 22. okt 2023, 12:19
af Watcher
Nicklossi skrev:Så vidt jeg husker, så er en bestemt gearolie temperatur ikke et krav for at lave kalibreringen. Måske jeg husker forkert, måske er det anderledes i forhold til min dq250.
Typisk skal de være mindst 20-40c alt efter kasse


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: 2020 Octavia - Grund justering dsg dq200

: 24. okt 2023, 16:03
af kws
Der er krav til olie temperatur inden en kalibrering kan udføres med success.

Har du prøvet at nulstille adaptionerne fra din kørestil?

Tryk speederen helt i bund, du vil kunne mærke at pedale giver et "klik".

Sæt tænding på og hold pedalen i bund i 20 sekunder.

Slip pedalen og start bilen.

Re: 2020 Octavia - Grund justering dsg dq200

: 29. okt 2023, 08:48
af per3888
Hej med jer
Ja jeg prøvede tricket med speeder/tænding og har en ide om at det virkede det blev ihvertfald ikke ringere. Nu har jeg talt med Thomas landberg og får ham til at kigge nærmere på det da det kun er 3 uger siden han lavede dsg mod

Re: 2020 Octavia - Grund justering dsg dq200

: 29. dec 2023, 13:05
af PV
kws skrev:
24. okt 2023, 16:03
Der er krav til olie temperatur inden en kalibrering kan udføres med success.

Har du prøvet at nulstille adaptionerne fra din kørestil?

Tryk speederen helt i bund, du vil kunne mærke at pedale giver et "klik".

Sæt tænding på og hold pedalen i bund i 20 sekunder.

Slip pedalen og start bilen.
Jeg gjorde det ovennævnte på min Polo GTi årgang 22, den havde en tendens til knap så blide skift og især kunne den være slem til hård indkobling i 3 gear hvis man kom trillende fra “frigear” i lav fart og rørte bremsen. Så hang man nærmest oppe i forruden.
Hvis det er placebo jeg oplever så fred være med det, men noget er der da sket til det bedre.