Golf Plus hakker/Ryster

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Ellegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 24. jun 2008, 16:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf Plus hakker/Ryster

Indlæg af Ellegaard » 28. aug 2009, 15:58

Smidt den under transmission men kan jo osse være motoren der driller... så må i flytte den hvis i mener den er postet forkert

Jeg blev for et par uger siden den lykkelige ejer af en Golf Plus 1,9 Tdi 2006 med DSG og 70.000 km på klokken.

Har nu 3 gange oplevet at den pludselig begynder et ryste/hakke voldsomt i det under acceleration og i tomgang.

Første gang kan jeg ikke huske kørselsmønsteret, men anden gang var efter kørsels på motorvej, dér begyndte den da jeg drejede fra... 3 gang var lige efter en hurtig overhaling med et "kickdown"..

Alle gange har jeg stoppet op og oplevet at stort set hele bilen ryster voldsomt i tomgang..

Kan så slukke motoren og starte igen og alt er normalt..... udover dette kører den perfekt....

Nogen der har en idé om hvad der kan være galt.... Har søgt lidt herinde, men kan umiddelbart ikke finde noget lign problem....
Senest rettet af Ellegaard 1. sep 2009, 08:36, rettet i alt 1 gang.

Allan_84
Medlem
Indlæg: 929
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bilen hakker/Ryster

Indlæg af Allan_84 » 29. aug 2009, 15:33

har den fået skiftet dsg olie og filter ved 60.000km?
ville starte med at se om der er fejl på noget, så du skal have fat i en tester/vcds/vagcom.
hvis der fejl så arbejdt ud fra dem.
Audi A3 Sportback

Ellegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 24. jun 2008, 16:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bilen hakker/Ryster

Indlæg af Ellegaard » 30. aug 2009, 06:45

Ja, regnede osse med at få den tjekket, ville bare høre om nogen lige vidste hvad der kunne være galt. Alle service er overholdt, men kan ikke præcis se om gear olien er blevet skiftet... :?

Besvar

Tilbage til "Transmission"