Side 1 af 1

Problemer med automatgearkasse A6 2.8 Quattro

: 12. jun 2011, 19:57
af SG
Jeg har lidt knas med automatgearkassen i min ellers så højt elskede audi som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Problemet er kommet ud af ingen ting, det eneste jeg kan sætte på der er ændret er at min kæreste er begyndt at køre i bilen og vi har meget forskellig kørestil hvor hendes er meget blød hvor jeg måske giver den lidt mere gas.

Problemet kommer ved en middelhård acceleration fx op til 80km/t og man så vælger at sætte farten ned ved at slippe speederen giver hele bilen nogle store ryk og omdrejningstælleren farer op og ned som bilen prøver at skifte ned til 3 gear. Det gør den så også efter nogle ordentlige hug men det føltes ikke videre behageligt. Så den skifter altså mellem 3 og 4 gear på en utrolig hård måde.

Har prøvet at skifte styremodulet, luftmassemåler og har endda også skiftet olie og filter men stadig gør den det samme..


Nogle forslag?????

Det en AAH motor og en CYS gearkasse

Evt nogle i roskilde området der kan sætte en tester på den som ikke koster 1200 kr i timen som ude hos audi??

TAK!

Re: Problemer med automatgearkasse A6 2.8 Quattro

: 12. jun 2011, 20:00
af Lisberg
Ring til Dawid (min kammarat)
53608070
han har et værksted i Roskilde, som kan sætte tester på den. Tror han tager 200kr for det, så det er ingen ting jo. ellers klik ind på http://www.autodesign.dk - der finder du også hans adresse / tlf nummer.

Re: Problemer med automatgearkasse A6 2.8 Quattro

: 12. jun 2011, 22:30
af Mog
Hvor mange km har den gået? Årgang? Mere om den er slidt op! ;)

Re: Problemer med automatgearkasse A6 2.8 Quattro

: 13. jun 2011, 09:07
af SG
Mener motor og gearkasse har gået omkring 250tkm

Re: Problemer med automatgearkasse A6 2.8 Quattro

: 13. jun 2011, 16:30
af Mog
Tja.. Med de km på klokken kan du sagtens risikere det er ved at være tid til en ny/nyere gearkasse.. :(

Re: Problemer med automatgearkasse A6 2.8 Quattro

: 13. jun 2011, 21:29
af HCS
AAH motor... Det lyder som en Audi A6 '95-'97 med 174hk, dvs en C4 model.
Passer det?

Hvis den er det, så har den højst sandsynligt det ældre 2 x 2 polet diagnosestik, og det er ikke alle, der har det til deres tester. Bare til info.

Re: Problemer med automatgearkasse A6 2.8 Quattro

: 14. jun 2011, 06:18
af SG
Du har fuldstændig ret det er en 95´er og det er med de to små diagnose stik

undskylder manglende info

Re: Problemer med automatgearkasse A6 2.8 Quattro

: 14. jun 2011, 17:57
af M_Olsen
Hvis det er så vil jeg gerne sætte tæster på jeg har til de små stik og det hele.

Jeg kan klare det på torsdag når jeg køre hjem.

Min tlf. 24 66 12 98 tager den ikke lige i morgen formiddag ellers tager jeg den.

M Olsen

Re: Problemer med automatgearkasse A6 2.8 Quattro

: 14. jun 2011, 18:38
af SG
Det ville være super fedt!!! jeg ringer lige i morgen

Re: Problemer med automatgearkasse A6 2.8 Quattro

: 15. jun 2011, 20:33
af M_Olsen
Hvis jeg skal hjælpe dig i morgen bedes du snart ringe.

M Olsen

Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk

Re: Problemer med automatgearkasse A6 2.8 Quattro

: 19. jun 2011, 15:19
af SG
Slet ikke nogle ideer??? Kan sige den kun gør underligt en gang imellem og andre gange skifter den perfekt..

/Søren

Re: Problemer med automatgearkasse A6 2.8 Quattro

: 21. jun 2011, 20:43
af SG
Har i går haft "maol28" ude og sætte en tester på bilen og den viste et uklart signal fra speed sensor i højre forhjul og fejlen kommer fra gearkasse styreboksen så prøver at skifte sensoren og muligvis også tandkrandsen.

Ved ikke om der er nogle der kan fortælle mig hvor mange Ohm man skal måle på de abs sensore. jeg måler lige omkring 1200 ohm på begge foran faktisk men 20 ohm mindre på den der laver fejl.

Re: Problemer med automatgearkasse A6 2.8 Quattro

: 21. jun 2011, 20:47
af The Micktrix / Dk
Det lyder ikke helt forkert med de Ohm. Men kan jo værre ledningen er ved og knække og det er derfor den en gang i mellem laver vrøvl.

Men prøv da og skifte den, det er da en billige løsning hvis det er det ;)

Re: Problemer med automatgearkasse A6 2.8 Quattro

: 23. jun 2011, 16:18
af SG
Jeg tror sgu problemet er fundet... jeg skiftede sensoren og pillede hele fjederbenet af for at se hvordan tandkrandsen så ud.. den var temmelig rusten og meget varierende i hullerne så den rensede jeg af med stålbørste og kradsede rusten ud med en skruetrækker

Så nu kører den perfekt!!! så problemet kommer uden tvivl derfra.. jeg er super glad for at få køreglæden tilbage i min bil!