DSG gearkasse service / diagnose Touran 2008

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
klyffer
Helt nyt medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 20. dec 2008, 22:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hvidovre
Has thanked: 0
Been thanked: 0

DSG gearkasse service / diagnose Touran 2008

Indlæg af klyffer » 20. jun 2011, 15:29

Serviceskifte af DSG olie evt. diagnose..

Har en touran med en BMM motor årgang 2008 2,o tdi 8v.
På den sidder der en DSG gearkasse 6 trin der har kørt 32.000 siden sidste olieskift.. gearkassen har ialt kørt 160.000 km.

Den kobler lidt hårdt ind og ud og har en ca. 5-6 gange ikke sat i gear oplevet på i D og i R og har det lidt ligesom den hænger lidt efter når den kobler ind og ud.... det er startet over 7 mdr og 23.000 km..

Jeg fik den for 7 mdr. siden og læste jeg også lidt op på det hvor folk skrev at når sådan en dsg var kold kunne den godt motorbremse og skifte hårdt og syntes engenligt den kørte ok.. ( har aldrig haft DSG før...)

Nu er jeg kommet frem til der godt kunne være noget der skal tjekkes efter.. den skifter fint når først bilen er i bevægelse .. der er ingen mønster i om det er varmt eller koldt i vejret.. eller om olien på gearkassen er varm eller kold... Heller ikke om bilen er godt læsset eller kun mig i den... samtidig kan den godt stå og arbejde lidt i omdrejningerne ved en fast hastighed på motorvejen.. ikke mere end 50 omdrejning men man kan lige ane omdrejningsnålen flytter sig en smule op og ned... lidt ligesom hvis man på en manuel gearkasse lige snittede koblingen...



Den har får 1 mdr. fået fejludlæst fejl og der gav den en fejl der hed urealistisk hastighedssignal fra gearkassen... fik fejlen slettet uden at skrive den ned... og den har ikke vist sig siden... fik ikke skrevet den ned da jeg forventede den kom igen..(faark.. ikke så smart...)

umiddelbart hvad jeg har kunne læse mig til kunne det være en mecatronich enhed... men er ikke en ørn til disse DSG gearkasser

Men er der nogle som har lyst til at kigge på bilen og evt komme med en løsning og evt. udføre den mod betaling..?

Jeg bor i kbh og kan løre langt efter det og kan også udlæse fejl og sende over mail... (vcds )

send gerne sms eller ring på tlf nr. 61676180

vh

Janus

Besvar

Tilbage til "Transmission"