DSG6 Optimering

Alt vedr. gear, kobling mv.
Brugeravatar
DJ_Gran
Aktiv medlem
Indlæg: 3071
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Carsolutions
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times
Kontakt:

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af DJ_Gran » 2. jun 2014, 16:55

thg skrev:Kan man lave en DSG optimering uden at ændre Red Line og uden at deaktivere auto up/downshift i manuel mode, som jeg egentlig godt kan lide, da den jo alligevel først gør dette, når man er helt ude i yderlighederne?
Det er sådan der er i min. Der er ikke ændret på red line, eller deaktivering af up/downshift, så hiv du bare fat i watcher :)
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af kimhemm » 2. jun 2014, 17:14

thg skrev:Kan man lave en DSG optimering uden at ændre Red Line og uden at deaktivere auto up/downshift i manuel mode, som jeg egentlig godt kan lide, da den jo alligevel først gør dette, når man er helt ude i yderlighederne?
Med APR som jeg sælger kan kunderne selv vælge hvor launch control skal være, maks rpm og om den skal deaktivere gearskifte i manuelt mode

Der er også lavet forskellige programmer så det passer til det setup man kører med. Større turbo passer mange gange bedre med senere skiftepunkter f.eks
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af kimhemm » 2. jun 2014, 17:16

melander1980 skrev:Hvad er så det som evt. holder min R tilbage? Føles sådan :-)
Skal lige nævnes, at den ikke har været på rullefelt efter de sidste dele er monteret, men den føles ikke så aggressiv (tænker her på nm), som ex. en forhjulstrækket VW Golf GTI eller min tidligere Seat.
Enten så føles det bare anderledes med træk på alle 4 hjul eller også omgår din software ikke moment begrænsningen som andre gør det

Jeg har lavet flere Golf R som ikke har problemer med standard DSG software. De vil primært have DSG software for at få lidt mere kontrol
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af Gigel » 14. jun 2014, 22:33

melander1980 skrev:
thg skrev:
melander1980 skrev: Så blokerer DSG gearkassen ved de små 400 nm. Har det problem ved min DSG6 indtil det bliver optimeret.

Hvad tager Revo for sådan en DSG optimering og gør den også gearskiftene blødere og hurtigere?
Revo skulle eftersigende have deres DSG6 optimeringen klar meget snart. De har haft en testet og afprøvet SW i en Audi. Undertegnet venter i spænding ;-)
REVO har allrede DSG optimering program. De køre med DSG optimering siden 2003-2004 :)
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af Gigel » 14. jun 2014, 22:34

thg skrev:Kan man lave en DSG optimering uden at ændre Red Line og uden at deaktivere auto up/downshift i manuel mode, som jeg egentlig godt kan lide, da den jo alligevel først gør dette, når man er helt ude i yderlighederne?
Ja, man kan laver den som du vil. Du bestemer selv hvad du vil har lavet på den.
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Sv: DSG6 Optimering

Indlæg af Kevinff » 14. jun 2014, 23:14

kimhemm skrev:
melander1980 skrev:Hvad er så det som evt. holder min R tilbage? Føles sådan :-)
Skal lige nævnes, at den ikke har været på rullefelt efter de sidste dele er monteret, men den føles ikke så aggressiv (tænker her på nm), som ex. en forhjulstrækket VW Golf GTI eller min tidligere Seat.
Enten så føles det bare anderledes med træk på alle 4 hjul eller også omgår din software ikke moment begrænsningen som andre gør det

Jeg har lavet flere Golf R som ikke har problemer med standard DSG software. De vil primært have DSG software for at få lidt mere kontrol
Hvad koster det hvis man bare gerne vil have en stage 1 af en golf 6 r og så samtidig lidt hurtigere shift tider?

melander1980
Medlem
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 2. jun 2009, 19:17
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af melander1980 » 15. jun 2014, 11:56

Kevinff skrev:
kimhemm skrev:
melander1980 skrev:Hvad er så det som evt. holder min R tilbage? Føles sådan :-)
Skal lige nævnes, at den ikke har været på rullefelt efter de sidste dele er monteret, men den føles ikke så aggressiv (tænker her på nm), som ex. en forhjulstrækket VW Golf GTI eller min tidligere Seat.
Enten så føles det bare anderledes med træk på alle 4 hjul eller også omgår din software ikke moment begrænsningen som andre gør det

Jeg har lavet flere Golf R som ikke har problemer med standard DSG software. De vil primært have DSG software for at få lidt mere kontrol
Hvad koster det hvis man bare gerne vil have en stage 1 af en golf 6 r og så samtidig lidt hurtigere shift tider?
Så er du ude i både DSG SW og ECU SW. Ved ikke konkret hvad prisen på ex. Revo SW er, da jeg også købte en del HW, og dermed fik lidt samlerabat. Mit bud er ca. 5000 kr. for ECU SW, og lidt mindre for DSG SW. :-)
Med venlig hilsen
Martin

Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!

Besvar

Tilbage til "Transmission"