Side 1 af 2

DSG6 Optimering

: 25. maj 2014, 19:25
af bluzzer
Nu sidder jeg og kigger på youtube og der er flere biler der har fået opgraderet DSG gearet med enten HPA eller Unitronic software.

Hvad gør folk er hjemme for at få de lækre og meget hurtigere skift? :D

Re: DSG6 Optimering

: 25. maj 2014, 19:35
af DJ_Gran
Jeg kørte til landberg... [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Re: DSG6 Optimering

: 25. maj 2014, 19:41
af Ozona
Link??

Re: DSG6 Optimering

: 25. maj 2014, 19:42
af bluzzer
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=GOfKUWRDmA8[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=GOfKUWRDmA8[


Nu tænker jeg jo på et skift som det her ^

Re: DSG6 Optimering

: 25. maj 2014, 19:55
af Watcher
Vi laver dsg optimering for 1495kr hos landberg, det virker ret fornuftigt :)

Re: DSG6 Optimering

: 25. maj 2014, 20:32
af Rheinlaender
Watcher skrev:Vi laver dsg optimering for 1495kr hos landberg, det virker ret fornuftigt :)
Hej hvordan arter sådan en gearkasse sig så anderledes efter sådan en optimering :)

Re: DSG6 Optimering

: 25. maj 2014, 20:34
af DJ_Gran
By kørsel er meget blødere skift, og den virker mere afslappet at køre i. Når du trykker pedalen i bund synes jeg ikke jeg kan mærke forskel, men det er tydeligst ved byen, helt anden bil at køre i føles det til [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Re: DSG6 Optimering

: 25. maj 2014, 20:38
af Watcher
what he said:)

Re: DSG6 Optimering

: 25. maj 2014, 20:41
af DJ_Gran
Kan godt lige prøve at lave noget film en dag jeg skal på lukket bane... Måske der er forskel ved fuld pedal [FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND TIGHTLY-CLOSED EYES]

Re: DSG6 Optimering

: 25. maj 2014, 21:21
af i-s
Fredslund måtte opgive overfor min.
Han kunne ikke skrive til den ... :?

Re: DSG6 Optimering

: 25. maj 2014, 21:45
af Gigel
Ved pedal i bund er ingen forskæl normalt , det er motoren som taler der :) men det kan også pilles ved.

Men jeg kan "optimere" lidt mere end andre på både DSG6 og 7.
Nogen standard ændringe som kan laves er :

Aktivere Launch Control på biler som ikke har den.(diesel)
Kortere Shiftingtime
Fjernelse af Torque Limit
Øget Red Line (kan ændres efeter behøv)
Deaktiver Kick-down i M-mode
Deaktivere auto up shift i M mode.

Andre ændringe som personaliseret skift at hver enkelt gear/rpm tage lidt mere tid da de er forskæl på software ved hver bil/gearkasse type så det er pris efter aftale.
Software kan skrives i ALLE gearkasse :)

Re: DSG6 Optimering

: 26. maj 2014, 05:24
af bluzzer
Er det ikke hårdere for gearkassen med kortere shifting time?

Re: DSG6 Optimering

: 30. maj 2014, 18:09
af Gigel
bluzzer skrev:Er det ikke hårdere for gearkassen med kortere shifting time?
Nope:)

Re: DSG6 Optimering

: 30. maj 2014, 18:49
af Fabia Combi
Kan du lave noget Lupo 3L-agtigt, hvor den ikke motorbremser før man rører bremsen?

Hvis ja, kan gearkassen så fange det rigtige gear igen, når man giver gas - i modsætning til Lupo 3L?

Re: DSG6 Optimering

: 30. maj 2014, 21:28
af Silver
Gigel skrev:Ved pedal i bund er ingen forskæl normalt , det er motoren som taler der :) men det kan også pilles ved.

Men jeg kan "optimere" lidt mere end andre på både DSG6 og 7.
Nogen standard ændringe som kan laves er :

Aktivere Launch Control på biler som ikke har den.(diesel)
Kortere Shiftingtime
Fjernelse af Torque Limit
Øget Red Line (kan ændres efeter behøv)
Deaktiver Kick-down i M-mode
Deaktivere auto up shift i M mode.

Andre ændringe som personaliseret skift at hver enkelt gear/rpm tage lidt mere tid da de er forskæl på software ved hver bil/gearkasse type så det er pris efter aftale.
Software kan skrives i ALLE gearkasse :)

Det ser ud til du kan blive en travl mand når flere og flere racerbiler kommer til at køre med det kælling gear :mrgreen:

Re: DSG6 Optimering

: 2. jun 2014, 09:36
af Gigel
Fabia Combi skrev:Kan du lave noget Lupo 3L-agtigt, hvor den ikke motorbremser før man rører bremsen?

Hvis ja, kan gearkassen så fange det rigtige gear igen, når man giver gas - i modsætning til Lupo 3L?
Det er KUN et par biler (nyere end 2011) som har denne "trille" (rolling) funktion men normalt når du sætte bilen i N mens du køre så kan den sagtens finde den rigtige gear igen :)

Re: DSG6 Optimering

: 2. jun 2014, 15:37
af Fabia Combi
Gigel skrev:
Fabia Combi skrev:Kan du lave noget Lupo 3L-agtigt, hvor den ikke motorbremser før man rører bremsen?

Hvis ja, kan gearkassen så fange det rigtige gear igen, når man giver gas - i modsætning til Lupo 3L?
Det er KUN et par biler (nyere end 2011) som har denne "trille" (rolling) funktion men normalt når du sætte bilen i N mens du køre så kan den sagtens finde den rigtige gear igen :)
Kan du lave det eller ej? Eller kan det kun laves på (visse) biler nyere end 2011?

Re: DSG6 Optimering

: 2. jun 2014, 16:20
af thg
Er der forskellige programmer (både standard og modificeret) til DSG6 alt efter bil/motor?

Jeg har en Golf 6 GTI 12/09 som har væsentlig tydeligere skift ned end mine forældres VW Passat 2.0 TDI 09/11?

Kortere Shiftingtime = hvordan kan det lade sig gøre og hvorfor har VW ikke allerede valgt dette?

Fjernelse af Torque Limit = er det noget man skal bruge når man tuner bilen? Hvor meget er torque limet standard?

Øget Red Line = hvad er det?

Re: DSG6 Optimering

: 2. jun 2014, 16:29
af Gigel
Fabia Combi : Ikke alle software understøtte denne "trille" funktion, så på nogen biler kan man, på andre kan man ikke.

thg :
Software i benziner er anderles end den for TDI mht. moment, rpm osv.
Torque limit på næsten alle software er omkring 400Nm. på DSG6.
Kortere skift tider .. kort sagt, alle bil producenter har en standard norm som bliver lagt ind i motor , gearkasse osv. Det er derfor man kan tune / optimere bilerne. Derfor kan man også tune DSG gearkassene , man optimere bare det som VW har lagt ind som standard.

Øget Red Line : Fx. på diesel biler skifte den som standard ved 4500-4800rpm alt afængig af moment og speeder position. På benziner ved 5500-5800rpm. Man kan flytte den grænse op til 5000-5300 rpm på diesel (eller mere) og over 6000rpm på benziner.

Re: DSG6 Optimering

: 2. jun 2014, 16:31
af thg
Gigel skrev:Fabia Combi : Ikke alle software understøtte denne "trille" funktion, så på nogen biler kan man, på andre kan man ikke.

thg :
Software i benziner er anderles end den for TDI mht. moment, rpm osv.
Torque limit på næsten alle software er omkring 400Nm. på DSG6.
Kortere skift tider .. kort sagt, alle bil producenter har en standard norm som bliver lagt ind i motor , gearkasse osv. Det er derfor man kan tune / optimere bilerne. Derfor kan man også tune DSG gearkassene , man optimere bare det som VW har lagt ind som standard.

Øget Red Line : Fx. på diesel biler skifte den som standard ved 4500-4800rpm alt afængig af moment og speeder position. På benziner ved 5500-5800rpm. Man kan flytte den grænse op til 5000-5300 rpm på diesel (eller mere) og over 6000rpm på benziner.


Og hvad sker der hvis man tuner sin bil til mere end de 400 nm og ikke ændrer DSG softwaren?

Har gearkassen godt af at fjerne denne torque limit? Jeg tænker at VW jo netop har lavet dette, for ikke at beskadige gearkassen og normalt siger VW jo at DSG6 er optil 350 nm. så at gå over 400 nm. er måske ikke det bedste?

Re: DSG6 Optimering

: 2. jun 2014, 16:33
af thg
Watcher skrev:Vi laver dsg optimering for 1495kr hos landberg, det virker ret fornuftigt :)
Hej Rene

Hvad ændrer denne DSG optimering på en Golf 6 GTI?
Ændrer den shifting time og torque limit som "Gigel's"?

DSG6 Optimering

: 2. jun 2014, 16:34
af melander1980
thg skrev:
Gigel skrev:Fabia Combi : Ikke alle software understøtte denne "trille" funktion, så på nogen biler kan man, på andre kan man ikke.

thg :
Software i benziner er anderles end den for TDI mht. moment, rpm osv.
Torque limit på næsten alle software er omkring 400Nm. på DSG6.
Kortere skift tider .. kort sagt, alle bil producenter har en standard norm som bliver lagt ind i motor , gearkasse osv. Det er derfor man kan tune / optimere bilerne. Derfor kan man også tune DSG gearkassene , man optimere bare det som VW har lagt ind som standard.

Øget Red Line : Fx. på diesel biler skifte den som standard ved 4500-4800rpm alt afængig af moment og speeder position. På benziner ved 5500-5800rpm. Man kan flytte den grænse op til 5000-5300 rpm på diesel (eller mere) og over 6000rpm på benziner.


Og hvad sker der hvis man tuner sin bil til mere end de 400 nm og ikke ændrer DSG softwaren?
Så blokerer DSG gearkassen ved de små 400 nm. Har det problem ved min DSG6 indtil det bliver optimeret.

Re: DSG6 Optimering

: 2. jun 2014, 16:39
af thg
melander1980 skrev:
thg skrev:
Gigel skrev:Fabia Combi : Ikke alle software understøtte denne "trille" funktion, så på nogen biler kan man, på andre kan man ikke.

thg :
Software i benziner er anderles end den for TDI mht. moment, rpm osv.
Torque limit på næsten alle software er omkring 400Nm. på DSG6.
Kortere skift tider .. kort sagt, alle bil producenter har en standard norm som bliver lagt ind i motor , gearkasse osv. Det er derfor man kan tune / optimere bilerne. Derfor kan man også tune DSG gearkassene , man optimere bare det som VW har lagt ind som standard.

Øget Red Line : Fx. på diesel biler skifte den som standard ved 4500-4800rpm alt afængig af moment og speeder position. På benziner ved 5500-5800rpm. Man kan flytte den grænse op til 5000-5300 rpm på diesel (eller mere) og over 6000rpm på benziner.


Og hvad sker der hvis man tuner sin bil til mere end de 400 nm og ikke ændrer DSG softwaren?
Så blokerer DSG gearkassen ved de små 400 nm. Har det problem ved min DSG6 indtil det bliver optimeret.

Hvad tager Revo for sådan en DSG optimering og gør den også gearskiftene blødere og hurtigere?

DSG6 Optimering

: 2. jun 2014, 16:40
af Watcher
thg skrev:
Watcher skrev:Vi laver dsg optimering for 1495kr hos landberg, det virker ret fornuftigt :)
Hej Rene

Hvad ændrer denne DSG optimering på en Golf 6 GTI?
Ændrer den shifting time og torque limit som "Gigel's"?
Yes ;) og blødere gearskifte som du også selv nævner

Re: DSG6 Optimering

: 2. jun 2014, 16:41
af kimhemm
melander1980 skrev:Så blokerer DSG gearkassen ved de små 400 nm. Har det problem ved min DSG6 indtil det bliver optimeret.
Standard DSG6 uden nogen ændringer på en TFSI med et KO4 kit på. Har kørt 2 år uden problemer nu
Billede

Re: DSG6 Optimering

: 2. jun 2014, 16:47
af melander1980
thg skrev:
melander1980 skrev:
thg skrev:

Og hvad sker der hvis man tuner sin bil til mere end de 400 nm og ikke ændrer DSG softwaren?
Så blokerer DSG gearkassen ved de små 400 nm. Har det problem ved min DSG6 indtil det bliver optimeret.

Hvad tager Revo for sådan en DSG optimering og gør den også gearskiftene blødere og hurtigere?
Revo skulle eftersigende have deres DSG6 optimeringen klar meget snart. De har haft en testet og afprøvet SW i en Audi. Undertegnet venter i spænding ;-)

Re: DSG6 Optimering

: 2. jun 2014, 16:50
af thg
melander1980 skrev:
thg skrev:
melander1980 skrev: Så blokerer DSG gearkassen ved de små 400 nm. Har det problem ved min DSG6 indtil det bliver optimeret.

Hvad tager Revo for sådan en DSG optimering og gør den også gearskiftene blødere og hurtigere?
Revo skulle eftersigende have deres DSG6 optimeringen klar meget snart. De har haft en testet og afprøvet SW i en Audi. Undertegnet venter i spænding ;-)

Så din DSG optimering er ikke fra Revo?

Re: DSG6 Optimering

: 2. jun 2014, 16:51
af melander1980
kimhemm skrev:
melander1980 skrev:Så blokerer DSG gearkassen ved de små 400 nm. Har det problem ved min DSG6 indtil det bliver optimeret.
Standard DSG6 uden nogen ændringer på en TFSI med et KO4 kit på. Har kørt 2 år uden problemer nu
Billede
Hvad er så det som evt. holder min R tilbage? Føles sådan :-)
Skal lige nævnes, at den ikke har været på rullefelt efter de sidste dele er monteret, men den føles ikke så aggressiv (tænker her på nm), som ex. en forhjulstrækket VW Golf GTI eller min tidligere Seat.

Re: DSG6 Optimering

: 2. jun 2014, 16:52
af melander1980
thg skrev:
melander1980 skrev:
thg skrev:
Hvad tager Revo for sådan en DSG optimering og gør den også gearskiftene blødere og hurtigere?
Revo skulle eftersigende have deres DSG6 optimeringen klar meget snart. De har haft en testet og afprøvet SW i en Audi. Undertegnet venter i spænding ;-)

Så din DSG optimering er ikke fra Revo?
Nope. Standard VW (indtil videre) ;-)

Re: DSG6 Optimering

: 2. jun 2014, 16:53
af thg
Kan man lave en DSG optimering uden at ændre Red Line og uden at deaktivere auto up/downshift i manuel mode, som jeg egentlig godt kan lide, da den jo alligevel først gør dette, når man er helt ude i yderlighederne?