Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 472
- Tilmeldt: 9. nov 2013, 17:46
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Driver Tuning
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
Hej Vaggers
så er det tid til at afsløre vores nye opskrift på 300 plus hk setup.
så er det tid til at afsløre vores nye opskrift på 300 plus hk setup.
- Vedhæftede filer
-
- Monster Turbo
- IMG_2590.JPG (168.8 KiB) Vist 5576 gange
-
- GtX2268VKLR, H Beam Rods, Tubular Manifold og diverse
- IMG_2589.JPG (223.47 KiB) Vist 5576 gange
-
- AMC Topstyk, 120 % Firad injectors
- IMG_2592.JPG (200.01 KiB) Vist 5576 gange
-
- IMG_2603.JPG (130.43 KiB) Vist 5576 gange
-
- færdig produkt
- IMG_2700.JPG (205.86 KiB) Vist 5576 gange
Senest rettet af evilxxx 21. nov 2014, 01:54, rettet i alt 1 gang.
50285050
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 472
- Tilmeldt: 9. nov 2013, 17:46
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Driver Tuning
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HKopskrift
Her er så et par teaser:
først en med ikke fuld gas
https://www.youtube.com/watch?v=VAk_mc6 ... e=youtu.be
og her en med fuld gas
https://www.youtube.com/watch?v=HMIcTIK ... e=youtu.be
først en med ikke fuld gas
https://www.youtube.com/watch?v=VAk_mc6 ... e=youtu.be
og her en med fuld gas
https://www.youtube.com/watch?v=HMIcTIK ... e=youtu.be
50285050
-
- Medlem
- Indlæg: 1112
- Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 5 times
Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
Kunne være mere spændende med nogle 50-150 eller 100-200. Det der ender hvis mere i hjulspin
Men uanset hvad, så det det voldsomt spændene ud!
Men uanset hvad, så det det voldsomt spændene ud!
2021 Model 3
2020 e-Up!
2020 e-Up!
-
- Medlem
- Indlæg: 1190
- Tilmeldt: 13. apr 2014, 15:29
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
Uanset hvad ligner det 0-100 på under 5 sek.. imponerende
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
Det ser ud og lyder til at den går temmelig godt
Men det ville nu give et bedre billede af hvad den kan hvis 3 og 4 gear også får lov til at strække ben
Men det ville nu give et bedre billede af hvad den kan hvis 3 og 4 gear også får lov til at strække ben
-
- Medlem
- Indlæg: 1283
- Tilmeldt: 2. jun 2009, 19:17
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
Elsker hele setup´et. Specielt det faktum, at man overhovedet ikke kan se det på bilen. Total sleeper
Jeg må have en tur en dag Hamid
Jeg må have en tur en dag Hamid
Med venlig hilsen
Martin
Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!
Martin
Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 167
- Tilmeldt: 17. mar 2013, 18:36
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
Så kom den.. hold nu kæft der er smæk på! glæder mig til at se lidt mellem accelerationer - har Altea'en fået lidt konkurrence??
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 472
- Tilmeldt: 9. nov 2013, 17:46
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Driver Tuning
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
Jonas Kristiansen Det kunne det uden tvivl , og det skal jeg nok få lavet, I promise
m power Den skulle gerne ramme 100 km/t på under 5 sek. når vi er helt færdig med den , Den føles meget voldsom nu, når man kører i den .
Acc. i 3. og 4. er noteret og vil blive smidt op
melander1980 Den tager uden tvivl røv på et par biler for man kan slet ikke se det på bilen
Du siger til så skal du nok få en tur:-)
aaroe ja Det var på tide at den kom frem, vi må lige ses næste uge så du kan få en tur
Altea'en er desværre ikke den mest sindsyge 2.0 BKD længere, Denne Diesel monster få den til at fremstå langsomere , både mig og bilen var klar over at denne dag ville komme ,vi vidste bare ikke det vil komme så hurtig .
m power Den skulle gerne ramme 100 km/t på under 5 sek. når vi er helt færdig med den , Den føles meget voldsom nu, når man kører i den .
Acc. i 3. og 4. er noteret og vil blive smidt op
melander1980 Den tager uden tvivl røv på et par biler for man kan slet ikke se det på bilen
Du siger til så skal du nok få en tur:-)
aaroe ja Det var på tide at den kom frem, vi må lige ses næste uge så du kan få en tur
Altea'en er desværre ikke den mest sindsyge 2.0 BKD længere, Denne Diesel monster få den til at fremstå langsomere , både mig og bilen var klar over at denne dag ville komme ,vi vidste bare ikke det vil komme så hurtig .
50285050
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 167
- Tilmeldt: 17. mar 2013, 18:36
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
Lad os det, kunne være fedt! så kan vi eventuelt få lavet en måling af Leon'en ogsåevilxxx skrev: aaroe ja Det var på tide at den kom frem, vi må lige ses næste uge så du kan få en tur
Altea'en er desværre ikke den mest sindsyge 2.0 BKD længere, Denne Diesel monster få den til at fremstå langsomere , både mig og bilen var klar over at denne dag ville komme ,vi vidste bare ikke det vil komme så hurtig .
-
- Medlem
- Indlæg: 1190
- Tilmeldt: 13. apr 2014, 15:29
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
lol den ser satme vild ud..evilxxx skrev:både mig og bilen var klar over at denne dag ville komme ,vi vidste bare ikke det vil komme så hurtig .
Man får lyst til at skifte ibizaen ud med en 2,0 så får jeg måske også plads til barnevognen
-
- Medlem
- Indlæg: 1314
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 169 times
Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
Bare for at være nysgerrig, hvor ligger man prismæssigt for sådan et setup ?
- Greden
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
Det ligner ikke et kit fra darkside, flancen på udstødningsmanifolden er lidt for grov i kanterne og så tvivler jeg stærkt på at darkside har gang i noget størrer end 2566'eren.
Men det er sgu da rart at at den kan tage nogle omdrejninger i en fart.!
Men det er sgu da rart at at den kan tage nogle omdrejninger i en fart.!
- SBA
- Medlem
- Indlæg: 1016
- Tilmeldt: 19. mar 2012, 20:13
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Odense
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
kan godt lide at motoren ikke engang er 90 grader... men hvad siger dsg'en til det moment? den er vel ligeglad så længe hjulene spinder men hvad så når den når 100+?
Seat Altea FR TDI Hybrid Drive
GT1749VC Hybrid turbo
3'' clean pipe all the way
230 HK & 540 nm.
Skoda Octavia 5E VRS 4x4 TDI
GT1749VC Hybrid turbo
3'' clean pipe all the way
230 HK & 540 nm.
Skoda Octavia 5E VRS 4x4 TDI
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 472
- Tilmeldt: 9. nov 2013, 17:46
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Driver Tuning
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
aaroe Det er en aftale , så kan vi logge DPF'en også.
Fonne Hele ombygning løber op på den anden side af 80 tkr.
Der 4 stk. nye dyser
Total ombygning af motor med plejlstænger osv
Turbo samt manifold
custom olie og vandrør
Komplet custom udstødningssystem med katalysator
Intercooler og Trykrør
montering og indkøring
bilen havde 2 stk. defekt dyser og defekt turbo i forvejen.
m power Dyser IC og motor dele kommer alle sammen fra darkside,
turbo og manifold er fra andet sted, udstødningssystem står Scharff design for.
Turboen er en ombygget GTB2260vklr, der er ombygget til en 2268vklr, hjulet er fremstillet af en blanding af titanium og billet materiale, den er god for 2.9 bar, 1000 graders EGT og over 350 hk , det er den første af slagsen som vi leger med, hele denne setup var købt og bestilt til Altea'en men vores kunde insisterede på at få det på hans .
Greden på Arosaen med portet top og 2.9 bars ladetryk med 2566 og samme dyser makset godt ud , bliver der lavet 365 hk, vi er af den overbevisning om at denne turbo burde lyse op lidt før og levere 10 procent mere luft, det er kun regnet udefra compressor map som er blevet lavet, vi ved ikke hvordan den spiller i den virkelige verden endnu.
Det bliver spændende.
SBA Det eneste rigtige reference vi har på dsg er vores egen altea der kører upåklageligt med 600 nm på std. kobling og svinghjul, men den er mappet sådan så den får først lov til at trække godt i gennem efter de 2500 rpm, vi mener alt for meget nm alt for tidligt dræber koblingen og svinghjulet og slider på trækaksel osv.
Flere biler med dsg kører med vores dsg map med 500 nm og over og der har der heller ikke været noget problemer med , så umiddelbart er vi ikke nervøs for det.
Fonne Hele ombygning løber op på den anden side af 80 tkr.
Der 4 stk. nye dyser
Total ombygning af motor med plejlstænger osv
Turbo samt manifold
custom olie og vandrør
Komplet custom udstødningssystem med katalysator
Intercooler og Trykrør
montering og indkøring
bilen havde 2 stk. defekt dyser og defekt turbo i forvejen.
m power Dyser IC og motor dele kommer alle sammen fra darkside,
turbo og manifold er fra andet sted, udstødningssystem står Scharff design for.
Turboen er en ombygget GTB2260vklr, der er ombygget til en 2268vklr, hjulet er fremstillet af en blanding af titanium og billet materiale, den er god for 2.9 bar, 1000 graders EGT og over 350 hk , det er den første af slagsen som vi leger med, hele denne setup var købt og bestilt til Altea'en men vores kunde insisterede på at få det på hans .
Greden på Arosaen med portet top og 2.9 bars ladetryk med 2566 og samme dyser makset godt ud , bliver der lavet 365 hk, vi er af den overbevisning om at denne turbo burde lyse op lidt før og levere 10 procent mere luft, det er kun regnet udefra compressor map som er blevet lavet, vi ved ikke hvordan den spiller i den virkelige verden endnu.
Det bliver spændende.
SBA Det eneste rigtige reference vi har på dsg er vores egen altea der kører upåklageligt med 600 nm på std. kobling og svinghjul, men den er mappet sådan så den får først lov til at trække godt i gennem efter de 2500 rpm, vi mener alt for meget nm alt for tidligt dræber koblingen og svinghjulet og slider på trækaksel osv.
Flere biler med dsg kører med vores dsg map med 500 nm og over og der har der heller ikke været noget problemer med , så umiddelbart er vi ikke nervøs for det.
50285050
- Greden
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
arosaen er også bygget til bane kørsel, jeg tvivler at den ligger og tuller lige så stille rundt med vare og barnevogn omme bag i
jeg er stadig af den overbevisning at at 2060'eren det er den ultimative hverdags lader, og 2260VKLR som bigpower daddy og den i så har fået nallerne i at det lige et step mere op af trappen..
Men det er nu engang rart at se at der bliver lavet GOD power herhjemme.. uden at man skal ligge og kigge mod finland eller portugal.
Men i havde også gang i noget opgrader pumpe til CR'eren ikke ?
jeg er stadig af den overbevisning at at 2060'eren det er den ultimative hverdags lader, og 2260VKLR som bigpower daddy og den i så har fået nallerne i at det lige et step mere op af trappen..
Men det er nu engang rart at se at der bliver lavet GOD power herhjemme.. uden at man skal ligge og kigge mod finland eller portugal.
Men i havde også gang i noget opgrader pumpe til CR'eren ikke ?
- ICON
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2572
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
Sådan af ren nysgerrighed: hvad er den anbefalede grænse mht. effekt på standardstemplerne egentlig?
- Greden
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
Der er vel ingen der har fundet ud af det endnu..ICON skrev:Sådan af ren nysgerrighed: hvad er den anbefalede grænse mht. effekt på standardstemplerne egentlig?
ab fabrik så er de rigtige fine og tåler rigtig mange tæsk.
Det der slå stemplerne i stykker er hvis der opstår et problem med dyserne hvor at de ikke forstøver korrekt, så er der set et par tilfælde hvor at stemplerne er flækket samt varme på udstødningsiden af motoren.
Og i "gamle" dage med VP motorerne, folks drøm om dyser der kunne flowe mere, så begav man sig i grams med div dysespidser med 6-7 huller men ikke altid med god effekt, da indsprøjtningsvinklen var forkert i forhold til den fordybning der er i stemplerne..
Kompressionsforholdet på motoren er også rimelig vigtigt, at kører fx 20:1 med 2.5bars ladetryk er i længden er ikke nødvendigt så sundt, så kommer headlift ind i billedet..
- ICON
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2572
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
Ok, men hvad er der så set på oe-stemplerne, som har holdt, på ex. 1.9?Greden skrev:Der er vel ingen der har fundet ud af det endnu..ICON skrev:Sådan af ren nysgerrighed: hvad er den anbefalede grænse mht. effekt på standardstemplerne egentlig?
ab fabrik så er de rigtige fine og tåler rigtig mange tæsk.
Det der slå stemplerne i stykker er hvis der opstår et problem med dyserne hvor at de ikke forstøver korrekt, så er der set et par tilfælde hvor at stemplerne er flækket samt varme på udstødningsiden af motoren.
Og i "gamle" dage med VP motorerne, folks drøm om dyser der kunne flowe mere, så begav man sig i grams med div dysespidser med 6-7 huller men ikke altid med god effekt, da indsprøjtningsvinklen var forkert i forhold til den fordybning der er i stemplerne..
Kompressionsforholdet på motoren er også rimelig vigtigt, at kører fx 20:1 med 2.5bars ladetryk er i længden er ikke nødvendigt så sundt, så kommer headlift ind i billedet..
- Greden
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
Personligt, så ville jeg ikke have nogle skrupler ved at kører 2.2bar på standard stempler. om det er 1.9 eller 2.0 for den sags skyld.ICON skrev:Greden skrev:ICON skrev:Sådan af ren nysgerrighed: hvad er den anbefalede grænse mht. effekt på standardstemplerne egentlig?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 472
- Tilmeldt: 9. nov 2013, 17:46
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Driver Tuning
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
Greden Vi er nogle stykker rundt om verden, der har slået os sammen for at løse problemet med fueling problem på CR motor .
Jeg er helt enig i at 2060 størrelse er en af de bedste valg og meget godt egnet til daglig brug og kan levere en god sjat effekt også, men jeg må dog sige at en GTX2056 med tita/alu hjul er også en af de bedste daily driver turbo'er, og de bliver meget populære hen over de næste par år, så har vi GTD2060VZ fra Audi's 3.0 tdi motor med 280 hk, jeg har allerede bestilt en og glæder mig til at se om vi kan få konversionen på plads og se hvad den kan .
ICON Der set setup med over 3.0 bars ladetryk, køre uden problemer og vi snakker biler der bruges i hverdagen , jeg migselv ville nok sætte grænsen på lidt over de 400 hk hvis EGT og nogle andre parameter er inden for grænsen, men det er så stemplerne, std. plejlstænger kan ikke tåle mere end de 530-550 nm .
Jeg er helt enig i at 2060 størrelse er en af de bedste valg og meget godt egnet til daglig brug og kan levere en god sjat effekt også, men jeg må dog sige at en GTX2056 med tita/alu hjul er også en af de bedste daily driver turbo'er, og de bliver meget populære hen over de næste par år, så har vi GTD2060VZ fra Audi's 3.0 tdi motor med 280 hk, jeg har allerede bestilt en og glæder mig til at se om vi kan få konversionen på plads og se hvad den kan .
ICON Der set setup med over 3.0 bars ladetryk, køre uden problemer og vi snakker biler der bruges i hverdagen , jeg migselv ville nok sætte grænsen på lidt over de 400 hk hvis EGT og nogle andre parameter er inden for grænsen, men det er så stemplerne, std. plejlstænger kan ikke tåle mere end de 530-550 nm .
50285050
- ICON
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2572
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
Men drejningsmomentet kan begrænses, uden at man skal gå på kompromis med topeffekten?!?evilxxx skrev:Greden Vi er nogle stykker rundt om verden, der har slået os sammen for at løse problemet med fueling problem på CR motor .
Jeg er helt enig i at 2060 størrelse er en af de bedste valg og meget godt egnet til daglig brug og kan levere en god sjat effekt også, men jeg må dog sige at en GTX2056 med tita/alu hjul er også en af de bedste daily driver turbo'er, og de bliver meget populære hen over de næste par år, så har vi GTD2060VZ fra Audi's 3.0 tdi motor med 280 hk, jeg har allerede bestilt en og glæder mig til at se om vi kan få konversionen på plads og se hvad den kan .
ICON Der set setup med over 3.0 bars ladetryk, køre uden problemer og vi snakker biler der bruges i hverdagen , jeg migselv ville nok sætte grænsen på lidt over de 400 hk hvis EGT og nogle andre parameter er inden for grænsen, men det er så stemplerne, std. plejlstænger kan ikke tåle mere end de 530-550 nm .
Jo senere momentet kommer, jo mere kan stængerne vel klare?
- Greden
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
[quote="evilxxx"]Greden Vi er nogle stykker rundt om verden, der har slået os sammen for at løse problemet med fueling problem på CR motor .
Jeg er helt enig i at 2060 størrelse er en af de bedste valg og meget godt egnet til daglig brug og kan levere en god sjat effekt også, men jeg må dog sige at en GTX2056 med tita/alu hjul er også en af de bedste daily driver turbo'er, og de bliver meget populære hen over de næste par år, så har vi GTD2060VZ fra Audi's 3.0 tdi motor med 280 hk, jeg har allerede bestilt en og glæder mig til at se om vi kan få konversionen på plads og se hvad den kan .
Shit er GTD2060VZ allerede ude i luften... hvor fanden har du fået nallerne i den henne af.. jeg har set 1 på ebay for et par uger siden, samt en på en side i bulgarien.. men det er også det, og den i bulgarien den kan jeg ikke længere finde.
Men det bliver sgu spændende at se hvordan den vil spoole.
Jeg er helt enig i at 2060 størrelse er en af de bedste valg og meget godt egnet til daglig brug og kan levere en god sjat effekt også, men jeg må dog sige at en GTX2056 med tita/alu hjul er også en af de bedste daily driver turbo'er, og de bliver meget populære hen over de næste par år, så har vi GTD2060VZ fra Audi's 3.0 tdi motor med 280 hk, jeg har allerede bestilt en og glæder mig til at se om vi kan få konversionen på plads og se hvad den kan .
Shit er GTD2060VZ allerede ude i luften... hvor fanden har du fået nallerne i den henne af.. jeg har set 1 på ebay for et par uger siden, samt en på en side i bulgarien.. men det er også det, og den i bulgarien den kan jeg ikke længere finde.
Men det bliver sgu spændende at se hvordan den vil spoole.
-
- Medlem
- Indlæg: 1040
- Tilmeldt: 29. aug 2008, 17:48
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Odense
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
Jeg har set sådan en/2 i denne uge ... Ihvertfald fra en 3.0 tdi.Greden skrev:evilxxx skrev:Greden Vi er nogle stykker rundt om verden, der har slået os sammen for at løse problemet med fueling problem på CR motor .
Jeg er helt enig i at 2060 størrelse er en af de bedste valg og meget godt egnet til daglig brug og kan levere en god sjat effekt også, men jeg må dog sige at en GTX2056 med tita/alu hjul er også en af de bedste daily driver turbo'er, og de bliver meget populære hen over de næste par år, så har vi GTD2060VZ fra Audi's 3.0 tdi motor med 280 hk, jeg har allerede bestilt en og glæder mig til at se om vi kan få konversionen på plads og se hvad den kan .
Shit er GTD2060VZ allerede ude i luften... hvor fanden har du fået nallerne i den henne af.. jeg har set 1 på ebay for et par uger siden, samt en på en side i bulgarien.. men det er også det, og den i bulgarien den kan jeg ikke længere finde.
Men det bliver sgu spændende at se hvordan den vil spoole.
Evilxxx ... Du kender nok bilen
Hesten har sovs i skægget!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 472
- Tilmeldt: 9. nov 2013, 17:46
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Driver Tuning
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
ICON
Du har fuldstædig ret, moment kan begrænses via forskelige parametre i map uden at det går udover topeffekten voldsomt, og jo senere den kommer jo mindre stresser den hardwaren, dog 550 nm er nok den fine grænse på std. stænger.
Greden
Jeg havde turbo part nummer og fik Brian til at bestille den til mig , det bliver dog en dyr fornøjelse, 11 tkr for tuboen, og der skal nok bruges 2-3 tkr på at housing flanger aktuator osv ... det var mening jeg skulle prøve den på Altea'en, men det går nok ikke.... Altea'en ryger til salg, da jeg har en andne projekt kørende ...
synes det er på tid at den får en ny ejer, det bliver også dyr fornøjelse at have 2 projekt biler kørende.
update : bilen er stadig prøvkøres af ejeren for at få de sidste tilpasninger og justeringer i mappet på plads, jeg havde fortalt ejeren at den rykker godt, men han var ikke helr overbevist om det men her var hans besked efter han havde kørt en tur i den til Jylland.
Han skrev et par ting som skulle justeres som vi og ham allerede var klar over og til sidst skrev han " .... slutteligt kan jeg kun sige Fåårrkk den trækker igennem i 5. og 6. gear på motorvejen - 140 til 220 tog ingen tid selvom det var op ad Ejerbavnehøj glæder mig helt vildt til vi får de sidste ting på plads mvh ... "
Du har fuldstædig ret, moment kan begrænses via forskelige parametre i map uden at det går udover topeffekten voldsomt, og jo senere den kommer jo mindre stresser den hardwaren, dog 550 nm er nok den fine grænse på std. stænger.
Greden
Jeg havde turbo part nummer og fik Brian til at bestille den til mig , det bliver dog en dyr fornøjelse, 11 tkr for tuboen, og der skal nok bruges 2-3 tkr på at housing flanger aktuator osv ... det var mening jeg skulle prøve den på Altea'en, men det går nok ikke.... Altea'en ryger til salg, da jeg har en andne projekt kørende ...
synes det er på tid at den får en ny ejer, det bliver også dyr fornøjelse at have 2 projekt biler kørende.
update : bilen er stadig prøvkøres af ejeren for at få de sidste tilpasninger og justeringer i mappet på plads, jeg havde fortalt ejeren at den rykker godt, men han var ikke helr overbevist om det men her var hans besked efter han havde kørt en tur i den til Jylland.
Han skrev et par ting som skulle justeres som vi og ham allerede var klar over og til sidst skrev han " .... slutteligt kan jeg kun sige Fåårrkk den trækker igennem i 5. og 6. gear på motorvejen - 140 til 220 tog ingen tid selvom det var op ad Ejerbavnehøj glæder mig helt vildt til vi får de sidste ting på plads mvh ... "
50285050
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 472
- Tilmeldt: 9. nov 2013, 17:46
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Driver Tuning
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
En af vores kunder have næsten samme setup som denne bil, han havde monteret alt selv og skulle bare have en map til den... resultatet blev meget fint...
- Vedhæftede filer
-
- octavia300+.jpg (103.28 KiB) Vist 3774 gange
50285050
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: Sv: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
Det er et flot resultat..... men 80 nm ved 2000omdr og 160nm ved 2600..... den må være træls til hverdagevilxxx skrev:En af vores kunder have næsten samme setup som denne bil, han havde monteret alt selv og skulle bare have en map til den... resultatet blev meget fint...
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
- Tommy
- Medlem
- Indlæg: 1167
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 46 times
Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
Nm aflæses i højre side..........
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....
25 x vagcars and counting....
- SBA
- Medlem
- Indlæg: 1016
- Tilmeldt: 19. mar 2012, 20:13
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Odense
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
True storyTommy skrev:Nm aflæses i højre side..........
Hvad holder sådan et sæt plejestænger i en 170hk tdi til?
er de ens i 140 og 170 hk?
Seat Altea FR TDI Hybrid Drive
GT1749VC Hybrid turbo
3'' clean pipe all the way
230 HK & 540 nm.
Skoda Octavia 5E VRS 4x4 TDI
GT1749VC Hybrid turbo
3'' clean pipe all the way
230 HK & 540 nm.
Skoda Octavia 5E VRS 4x4 TDI
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 472
- Tilmeldt: 9. nov 2013, 17:46
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Driver Tuning
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift
stængerne er skiftet på disse biler, men std. stænger vil jeg ikke presse højere end 530-540 nm, det er maks efter vores mening.SBA skrev:True storyTommy skrev:Nm aflæses i højre side..........
Hvad holder sådan et sæt plejestænger i en 170hk tdi til?
er de ens i 140 og 170 hk?
50285050