Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
evilxxx
Nyt medlem
Indlæg: 472
Tilmeldt: 9. nov 2013, 17:46
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Driver Tuning
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af evilxxx » 21. nov 2014, 01:43

Hej Vaggers

så er det tid til at afsløre vores nye opskrift på 300 plus hk setup.
Vedhæftede filer
IMG_2590.JPG
Monster Turbo
IMG_2590.JPG (168.8 KiB) Vist 5576 gange
IMG_2589.JPG
GtX2268VKLR, H Beam Rods, Tubular Manifold og diverse
IMG_2589.JPG (223.47 KiB) Vist 5576 gange
IMG_2592.JPG
AMC Topstyk, 120 % Firad injectors
IMG_2592.JPG (200.01 KiB) Vist 5576 gange
IMG_2603.JPG
IMG_2603.JPG (130.43 KiB) Vist 5576 gange
IMG_2700.JPG
færdig produkt
IMG_2700.JPG (205.86 KiB) Vist 5576 gange
Senest rettet af evilxxx 21. nov 2014, 01:54, rettet i alt 1 gang.
50285050

evilxxx
Nyt medlem
Indlæg: 472
Tilmeldt: 9. nov 2013, 17:46
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Driver Tuning
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HKopskrift

Indlæg af evilxxx » 21. nov 2014, 01:52

Her er så et par teaser:

først en med ikke fuld gas

https://www.youtube.com/watch?v=VAk_mc6 ... e=youtu.be

og her en med fuld gas

https://www.youtube.com/watch?v=HMIcTIK ... e=youtu.be
50285050

Jonas Kristiansen
Medlem
Indlæg: 1112
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af Jonas Kristiansen » 21. nov 2014, 06:09

Kunne være mere spændende med nogle 50-150 eller 100-200. Det der ender hvis mere i hjulspin ;)

Men uanset hvad, så det det voldsomt spændene ud!
2021 Model 3
2020 e-Up!

Aeggos
Medlem
Indlæg: 1190
Tilmeldt: 13. apr 2014, 15:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af Aeggos » 21. nov 2014, 06:14

Uanset hvad ligner det 0-100 på under 5 sek.. imponerende :)

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af m power » 21. nov 2014, 07:05

Det ser ud og lyder til at den går temmelig godt :-)
Men det ville nu give et bedre billede af hvad den kan hvis 3 og 4 gear også får lov til at strække ben ;-)

melander1980
Medlem
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 2. jun 2009, 19:17
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af melander1980 » 21. nov 2014, 07:27

Elsker hele setup´et. Specielt det faktum, at man overhovedet ikke kan se det på bilen. Total sleeper :mrgreen: :!:
Jeg må have en tur en dag Hamid :D
Med venlig hilsen
Martin

Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!

aaroe
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 17. mar 2013, 18:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af aaroe » 21. nov 2014, 07:59

Så kom den.. hold nu kæft der er smæk på! glæder mig til at se lidt mellem accelerationer - har Altea'en fået lidt konkurrence?? ;)

evilxxx
Nyt medlem
Indlæg: 472
Tilmeldt: 9. nov 2013, 17:46
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Driver Tuning
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af evilxxx » 21. nov 2014, 12:04

Jonas Kristiansen Det kunne det uden tvivl :D , og det skal jeg nok få lavet, I promise :)

m power Den skulle gerne ramme 100 km/t på under 5 sek. når vi er helt færdig med den :mrgreen: , Den føles meget voldsom nu, når man kører i den :shock: .
Acc. i 3. og 4. er noteret og vil blive smidt op :D

melander1980 Den tager uden tvivl røv på et par biler for man kan slet ikke se det på bilen :twisted:
Du siger til så skal du nok få en tur:-)

aaroe ja Det var på tide at den kom frem, vi må lige ses næste uge så du kan få en tur :)
Altea'en er desværre ikke den mest sindsyge 2.0 BKD længere, Denne Diesel monster få den til at fremstå langsomere :shock: , både mig og bilen var klar over at denne dag ville komme ,vi vidste bare ikke det vil komme så hurtig :cry: .
50285050

aaroe
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 17. mar 2013, 18:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af aaroe » 21. nov 2014, 12:34

evilxxx skrev: aaroe ja Det var på tide at den kom frem, vi må lige ses næste uge så du kan få en tur :)
Altea'en er desværre ikke den mest sindsyge 2.0 BKD længere, Denne Diesel monster få den til at fremstå langsomere :shock: , både mig og bilen var klar over at denne dag ville komme ,vi vidste bare ikke det vil komme så hurtig :cry: .
Lad os det, kunne være fedt! så kan vi eventuelt få lavet en måling af Leon'en også :)

Aeggos
Medlem
Indlæg: 1190
Tilmeldt: 13. apr 2014, 15:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af Aeggos » 21. nov 2014, 13:16

evilxxx skrev:både mig og bilen var klar over at denne dag ville komme ,vi vidste bare ikke det vil komme så hurtig :cry: .
lol :) den ser satme vild ud..

Man får lyst til at skifte ibizaen ud med en 2,0 :( så får jeg måske også plads til barnevognen

Fonne
Medlem
Indlæg: 1314
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 169 times

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af Fonne » 21. nov 2014, 14:06

Bare for at være nysgerrig, hvor ligger man prismæssigt for sådan et setup ?

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af m power » 21. nov 2014, 15:05

Er det et kit fra darkside ?

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af Greden » 21. nov 2014, 21:41

Det ligner ikke et kit fra darkside, flancen på udstødningsmanifolden er lidt for grov i kanterne og så tvivler jeg stærkt på at darkside har gang i noget størrer end 2566'eren.

Men det er sgu da rart at at den kan tage nogle omdrejninger i en fart.!

Brugeravatar
SBA
Medlem
Indlæg: 1016
Tilmeldt: 19. mar 2012, 20:13
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af SBA » 21. nov 2014, 22:02

kan godt lide at motoren ikke engang er 90 grader... :lol: men hvad siger dsg'en til det moment? den er vel ligeglad så længe hjulene spinder men hvad så når den når 100+?
Seat Altea FR TDI Hybrid Drive
GT1749VC Hybrid turbo
3'' clean pipe all the way
230 HK & 540 nm.

Skoda Octavia 5E VRS 4x4 TDI

evilxxx
Nyt medlem
Indlæg: 472
Tilmeldt: 9. nov 2013, 17:46
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Driver Tuning
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af evilxxx » 22. nov 2014, 03:08

aaroe Det er en aftale , så kan vi logge DPF'en også. :)

Fonne Hele ombygning løber op på den anden side af 80 tkr. :shock:
Der 4 stk. nye dyser
Total ombygning af motor med plejlstænger osv
Turbo samt manifold
custom olie og vandrør
Komplet custom udstødningssystem med katalysator
Intercooler og Trykrør

montering og indkøring

bilen havde 2 stk. defekt dyser og defekt turbo i forvejen.

m power Dyser IC og motor dele kommer alle sammen fra darkside,
turbo og manifold er fra andet sted, udstødningssystem står Scharff design for.
Turboen er en ombygget GTB2260vklr, der er ombygget til en 2268vklr, hjulet er fremstillet af en blanding af titanium og billet materiale, den er god for 2.9 bar, 1000 graders EGT og over 350 hk :twisted: , det er den første af slagsen som vi leger med, hele denne setup var købt og bestilt til Altea'en men vores kunde insisterede på at få det på hans :cry: :cry: .

Greden på Arosaen med portet top og 2.9 bars ladetryk med 2566 og samme dyser makset godt ud , bliver der lavet 365 hk, vi er af den overbevisning om at denne turbo burde lyse op lidt før og levere 10 procent mere luft, det er kun regnet udefra compressor map som er blevet lavet, vi ved ikke hvordan den spiller i den virkelige verden endnu.

Det bliver spændende.

SBA Det eneste rigtige reference vi har på dsg er vores egen altea der kører upåklageligt med 600 nm på std. kobling og svinghjul, men den er mappet sådan så den får først lov til at trække godt i gennem efter de 2500 rpm, vi mener alt for meget nm alt for tidligt dræber koblingen og svinghjulet og slider på trækaksel osv.
Flere biler med dsg kører med vores dsg map med 500 nm og over og der har der heller ikke været noget problemer med , så umiddelbart er vi ikke nervøs for det.
50285050

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af Greden » 22. nov 2014, 10:37

arosaen er også bygget til bane kørsel, jeg tvivler at den ligger og tuller lige så stille rundt med vare og barnevogn omme bag i :)

jeg er stadig af den overbevisning at at 2060'eren det er den ultimative hverdags lader, og 2260VKLR som bigpower daddy og den i så har fået nallerne i at det lige et step mere op af trappen..

Men det er nu engang rart at se at der bliver lavet GOD power herhjemme.. uden at man skal ligge og kigge mod finland eller portugal.

Men i havde også gang i noget opgrader pumpe til CR'eren ikke ?

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af ICON » 22. nov 2014, 10:38

Sådan af ren nysgerrighed: hvad er den anbefalede grænse mht. effekt på standardstemplerne egentlig?
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af Greden » 22. nov 2014, 10:50

ICON skrev:Sådan af ren nysgerrighed: hvad er den anbefalede grænse mht. effekt på standardstemplerne egentlig?
Der er vel ingen der har fundet ud af det endnu..
ab fabrik så er de rigtige fine og tåler rigtig mange tæsk.

Det der slå stemplerne i stykker er hvis der opstår et problem med dyserne hvor at de ikke forstøver korrekt, så er der set et par tilfælde hvor at stemplerne er flækket samt varme på udstødningsiden af motoren.
Og i "gamle" dage med VP motorerne, folks drøm om dyser der kunne flowe mere, så begav man sig i grams med div dysespidser med 6-7 huller men ikke altid med god effekt, da indsprøjtningsvinklen var forkert i forhold til den fordybning der er i stemplerne..
Kompressionsforholdet på motoren er også rimelig vigtigt, at kører fx 20:1 med 2.5bars ladetryk er i længden er ikke nødvendigt så sundt, så kommer headlift ind i billedet..

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af ICON » 22. nov 2014, 10:55

Greden skrev:
ICON skrev:Sådan af ren nysgerrighed: hvad er den anbefalede grænse mht. effekt på standardstemplerne egentlig?
Der er vel ingen der har fundet ud af det endnu..
ab fabrik så er de rigtige fine og tåler rigtig mange tæsk.

Det der slå stemplerne i stykker er hvis der opstår et problem med dyserne hvor at de ikke forstøver korrekt, så er der set et par tilfælde hvor at stemplerne er flækket samt varme på udstødningsiden af motoren.
Og i "gamle" dage med VP motorerne, folks drøm om dyser der kunne flowe mere, så begav man sig i grams med div dysespidser med 6-7 huller men ikke altid med god effekt, da indsprøjtningsvinklen var forkert i forhold til den fordybning der er i stemplerne..
Kompressionsforholdet på motoren er også rimelig vigtigt, at kører fx 20:1 med 2.5bars ladetryk er i længden er ikke nødvendigt så sundt, så kommer headlift ind i billedet..
Ok, men hvad er der så set på oe-stemplerne, som har holdt, på ex. 1.9?
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af Greden » 22. nov 2014, 11:12

ICON skrev:
Greden skrev:
ICON skrev:Sådan af ren nysgerrighed: hvad er den anbefalede grænse mht. effekt på standardstemplerne egentlig?
Personligt, så ville jeg ikke have nogle skrupler ved at kører 2.2bar på standard stempler. om det er 1.9 eller 2.0 for den sags skyld.

evilxxx
Nyt medlem
Indlæg: 472
Tilmeldt: 9. nov 2013, 17:46
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Driver Tuning
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af evilxxx » 22. nov 2014, 11:44

Greden Vi er nogle stykker rundt om verden, der har slået os sammen for at løse problemet med fueling problem på CR motor :ugeek: .

Jeg er helt enig i at 2060 størrelse er en af de bedste valg og meget godt egnet til daglig brug og kan levere en god sjat effekt også, men jeg må dog sige at en GTX2056 med tita/alu hjul er også en af de bedste daily driver turbo'er, og de bliver meget populære hen over de næste par år, så har vi GTD2060VZ fra Audi's 3.0 tdi motor med 280 hk, jeg har allerede bestilt en og glæder mig til at se om vi kan få konversionen på plads og se hvad den kan :D .

ICON Der set setup med over 3.0 bars ladetryk, køre uden problemer og vi snakker biler der bruges i hverdagen , jeg migselv ville nok sætte grænsen på lidt over de 400 hk hvis EGT og nogle andre parameter er inden for grænsen, men det er så stemplerne, std. plejlstænger kan ikke tåle mere end de 530-550 nm :( .
50285050

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af ICON » 22. nov 2014, 19:56

evilxxx skrev:Greden Vi er nogle stykker rundt om verden, der har slået os sammen for at løse problemet med fueling problem på CR motor :ugeek: .

Jeg er helt enig i at 2060 størrelse er en af de bedste valg og meget godt egnet til daglig brug og kan levere en god sjat effekt også, men jeg må dog sige at en GTX2056 med tita/alu hjul er også en af de bedste daily driver turbo'er, og de bliver meget populære hen over de næste par år, så har vi GTD2060VZ fra Audi's 3.0 tdi motor med 280 hk, jeg har allerede bestilt en og glæder mig til at se om vi kan få konversionen på plads og se hvad den kan :D .

ICON Der set setup med over 3.0 bars ladetryk, køre uden problemer og vi snakker biler der bruges i hverdagen , jeg migselv ville nok sætte grænsen på lidt over de 400 hk hvis EGT og nogle andre parameter er inden for grænsen, men det er så stemplerne, std. plejlstænger kan ikke tåle mere end de 530-550 nm :( .
Men drejningsmomentet kan begrænses, uden at man skal gå på kompromis med topeffekten?!?
Jo senere momentet kommer, jo mere kan stængerne vel klare?
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af Greden » 22. nov 2014, 20:06

[quote="evilxxx"]Greden Vi er nogle stykker rundt om verden, der har slået os sammen for at løse problemet med fueling problem på CR motor :ugeek: .

Jeg er helt enig i at 2060 størrelse er en af de bedste valg og meget godt egnet til daglig brug og kan levere en god sjat effekt også, men jeg må dog sige at en GTX2056 med tita/alu hjul er også en af de bedste daily driver turbo'er, og de bliver meget populære hen over de næste par år, så har vi GTD2060VZ fra Audi's 3.0 tdi motor med 280 hk, jeg har allerede bestilt en og glæder mig til at se om vi kan få konversionen på plads og se hvad den kan :D .

Shit er GTD2060VZ allerede ude i luften... hvor fanden har du fået nallerne i den henne af.. jeg har set 1 på ebay for et par uger siden, samt en på en side i bulgarien.. men det er også det, og den i bulgarien den kan jeg ikke længere finde.

Men det bliver sgu spændende at se hvordan den vil spoole.

Swobber
Medlem
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 29. aug 2008, 17:48
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af Swobber » 22. nov 2014, 22:13

Greden skrev:
evilxxx skrev:Greden Vi er nogle stykker rundt om verden, der har slået os sammen for at løse problemet med fueling problem på CR motor :ugeek: .

Jeg er helt enig i at 2060 størrelse er en af de bedste valg og meget godt egnet til daglig brug og kan levere en god sjat effekt også, men jeg må dog sige at en GTX2056 med tita/alu hjul er også en af de bedste daily driver turbo'er, og de bliver meget populære hen over de næste par år, så har vi GTD2060VZ fra Audi's 3.0 tdi motor med 280 hk, jeg har allerede bestilt en og glæder mig til at se om vi kan få konversionen på plads og se hvad den kan :D .

Shit er GTD2060VZ allerede ude i luften... hvor fanden har du fået nallerne i den henne af.. jeg har set 1 på ebay for et par uger siden, samt en på en side i bulgarien.. men det er også det, og den i bulgarien den kan jeg ikke længere finde.

Men det bliver sgu spændende at se hvordan den vil spoole.
Jeg har set sådan en/2 i denne uge ... Ihvertfald fra en 3.0 tdi.

Evilxxx ... Du kender nok bilen ;)
Hesten har sovs i skægget!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!

evilxxx
Nyt medlem
Indlæg: 472
Tilmeldt: 9. nov 2013, 17:46
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Driver Tuning
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af evilxxx » 10. dec 2014, 23:36

ICON

Du har fuldstædig ret, moment kan begrænses via forskelige parametre i map uden at det går udover topeffekten voldsomt, og jo senere den kommer jo mindre stresser den hardwaren, dog 550 nm er nok den fine grænse på std. stænger.

Greden
Jeg havde turbo part nummer og fik Brian til at bestille den til mig :twisted: , det bliver dog en dyr fornøjelse, 11 tkr for tuboen, og der skal nok bruges 2-3 tkr på at housing flanger aktuator osv :o ... det var mening jeg skulle prøve den på Altea'en, men det går nok ikke.... Altea'en ryger til salg, da jeg har en andne projekt kørende :cry:...
synes det er på tid at den får en ny ejer, det bliver også dyr fornøjelse at have 2 projekt biler kørende.

update : bilen er stadig prøvkøres af ejeren for at få de sidste tilpasninger og justeringer i mappet på plads, jeg havde fortalt ejeren at den rykker godt, men han var ikke helr overbevist om det men her var hans besked efter han havde kørt en tur i den til Jylland.

Han skrev et par ting som skulle justeres som vi og ham allerede var klar over og til sidst skrev han " .... slutteligt kan jeg kun sige Fåårrkk den trækker igennem i 5. og 6. gear på motorvejen - 140 til 220 tog ingen tid selvom det var op ad Ejerbavnehøj :P glæder mig helt vildt til vi får de sidste ting på plads :) mvh ... "
50285050

evilxxx
Nyt medlem
Indlæg: 472
Tilmeldt: 9. nov 2013, 17:46
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Driver Tuning
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af evilxxx » 9. apr 2015, 06:50

En af vores kunder have næsten samme setup som denne bil, han havde monteret alt selv og skulle bare have en map til den... resultatet blev meget fint...
Vedhæftede filer
octavia300+.jpg
octavia300+.jpg (103.28 KiB) Vist 3774 gange
50285050

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: Sv: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af madsobh » 9. apr 2015, 07:54

evilxxx skrev:En af vores kunder have næsten samme setup som denne bil, han havde monteret alt selv og skulle bare have en map til den... resultatet blev meget fint...
Det er et flot resultat..... men 80 nm ved 2000omdr og 160nm ved 2600..... den må være træls til hverdag
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af Tommy » 9. apr 2015, 08:22

Nm aflæses i højre side..........
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

Brugeravatar
SBA
Medlem
Indlæg: 1016
Tilmeldt: 19. mar 2012, 20:13
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af SBA » 9. apr 2015, 09:28

Tommy skrev:Nm aflæses i højre side..........
True story :lol:

Hvad holder sådan et sæt plejestænger i en 170hk tdi til?
er de ens i 140 og 170 hk?
Seat Altea FR TDI Hybrid Drive
GT1749VC Hybrid turbo
3'' clean pipe all the way
230 HK & 540 nm.

Skoda Octavia 5E VRS 4x4 TDI

evilxxx
Nyt medlem
Indlæg: 472
Tilmeldt: 9. nov 2013, 17:46
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Driver Tuning
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Octavia 2.0 TDI WDtuning 300 plus HK opskrift

Indlæg af evilxxx » 9. apr 2015, 10:07

SBA skrev:
Tommy skrev:Nm aflæses i højre side..........
True story :lol:

Hvad holder sådan et sæt plejestænger i en 170hk tdi til?
er de ens i 140 og 170 hk?
stængerne er skiftet på disse biler, men std. stænger vil jeg ikke presse højere end 530-540 nm, det er maks efter vores mening.
50285050

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"