Tuning af 2.0 tdi cr

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af Watcher » 23. apr 2014, 23:10

Ozona skrev:Ville ønske jeg turde chippe min 170 hk CR DSG.... :|
Nej det som folk plejer at sige til mig er jeg ville ønske jeg havde gjort det noget før;) så du skal bare kigge ud så fixer vi den til vag price :)
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Sv: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af Uffe » 24. apr 2014, 05:21

DJ_Gran skrev: kylling, min er en PD med 355k km på blokken. Køre dejligt med landberg chip! ;-)
Min fabia kørte også fint med chip til 399.000km :D
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Brugeravatar
DJ_Gran
Aktiv medlem
Indlæg: 3071
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Carsolutions
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times
Kontakt:

Re: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af DJ_Gran » 24. apr 2014, 08:06

Den slår jeg ;-)
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af Watcher » 24. apr 2014, 08:09

Uffe skrev:
DJ_Gran skrev: kylling, min er en PD med 355k km på blokken. Køre dejligt med landberg chip! ;-)
Min fabia kørte også fint med chip til 399.000km :D
Men alle ved så også det udelukkende pga chip din toppakning var gået:)
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af Watcher » 24. apr 2014, 08:10

Uffe skrev:
DJ_Gran skrev: kylling, min er en PD med 355k km på blokken. Køre dejligt med landberg chip! ;-)
Min fabia kørte også fint med chip til 399.000km :D
Men alle ved så også det udelukkende pga chip din toppakning var gået:)
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af Uffe » 24. apr 2014, 08:33

Watcher skrev: Men alle ved så også det udelukkende pga chip din toppakning var gået:)
I dag tror jeg mere på at det var pga. EGR delete at toppakningen døde. Den var jo fuldstændigt glødet ud...og EGR sænker forbrændingstemp, som kan udskyde en udglødning - tænker jeg?
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

trs
Nyt medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 29. sep 2009, 07:18
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af trs » 24. apr 2014, 10:31

Uffe skrev:
Watcher skrev: Men alle ved så også det udelukkende pga chip din toppakning var gået:)
I dag tror jeg mere på at det var pga. EGR delete at toppakningen døde. Den var jo fuldstændigt glødet ud...og EGR sænker forbrændingstemp, som kan udskyde en udglødning - tænker jeg?
Jammen så er vi så nød til at finde ud af hvornår der er varmest i forbrændingsrummet..

1 Er det ved dellast uden egr. (chippet væk)
2 fuldlast CV- efter bilen og sydover

EGR sænker kun temp ved dellast derover er den ikke aktiv. Det er der kun for at sænke NOX. Som der er rigtig meget af fra en diesel.

Var der forresten ikke noget med du kørte længe med en siver? Det er nok nærmere det der har ud glødet den.
Senest rettet af trs 24. apr 2014, 21:00, rettet i alt 1 gang.
Biler:
VW Golf VI 2.0 CR TDI 140
VW Polo 6C 1.2 TSI 110
VW Golf II G60 Syncro
1/3 Golf I

Tilsalg: http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116

Dropbox : https://www.dropbox.com/sh/6smx7biudyrars4/8S8vJC6692

Rittersport
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: DynoTrim
Geografisk sted: Hadsund
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af Rittersport » 24. apr 2014, 11:32

By feeding the lower oxygen exhaust gas into the intake, diesel EGR systems lower combustion temperature, reducing emissions of NOx. This makes combustion less efficient, compromising economy and power. The normally "dry" intake system of a diesel engine is now subject to fouling from soot, unburned fuel and oil in the EGR bleed, which has little effect on airflow, however, when combined with oil vapor from a PCV system, can cause buildup of sticky tar in the intake manifold and valves. It can also cause problems with components such as swirl flaps, where fitted. Diesel EGR also increases soot production, though this was masked in the US by the simultaneous introduction of diesel particulate filters.[9] EGR systems can also add abrasive contaminants and increase engine oil acidity, which in turn can reduce engine longevity.[10]Exhaust recirculated back into the cylinder can increase engine wear as carbon particulate wash past the rings and into the oil.[6]

Det er bare noget grassværk det EGR .. Godt for miljøet og sundheden da NOx er noget skidt at få ind. Men det tager livet af en dieselmaskine som kører en ½ mille eller mere og longlife service..Det holder bare ikke..
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af Uffe » 24. apr 2014, 11:41

trs skrev: Var der forresten ikke noget med du kørte længe med en siver? Det er nok nærmere det der har ud glødet den.
Tjoh jeg kørte vel 60.000km med defekt toppakning.

Men jeg forstår ikke helt meningen - når toppakningen er defekt er det fordi den er udglødet. Så er det vel lige meget om man kører videre med den utætte toppakning og gløder den yderligere ud?

Jeg tror at med lavere forbrændingstemperatur så ville toppakningen have holdt længere, jeg siger ikke at den ville holde evigt, men blot længere.

Spørgsmålet for mig er så om det bliver dyrere at køre med EGR slået til eller ej. Holder toppakningen alligevel ikke, så er det jo om at få EGR'en slået fra. Jeg kører jo i bilen til motoren står af.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Rittersport
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: DynoTrim
Geografisk sted: Hadsund
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af Rittersport » 24. apr 2014, 12:32

Alle de pakninger jeg har set defekte på 1,9 TDI PD har været grundet galvanisk tærring imellem top og selvepakningen + lidt slid da toppen og blok giver sig hver gang det går fra kold-varm og omvendt.. der er næsten altid et slidmærke i toppen på cyl 2 og 3 ud imod udstødnings siden så de lige skal slibes et my....
Jeg kørte 2 år med en siver i min AVF med 200Hk det vaqr først da den blev sort i expansionsbeholderen jeg tog tyren ved hornene.. den smed på intet tidspunkt vandet... der var blot lidt mere tryk i systemet :-) Det sidste halve år kørte jeg med åben expansion.. der gik sport i at se hvorlænge den kunne køre med det hehe..

Det der med udglødning det er ikke noget jeg har hørt om..
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af Uffe » 24. apr 2014, 12:38

Her ses min pakning da vi skilte ATD'en ad ved 392.000km:

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=89739
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Indlæg: 1095
Tilmeldt: 3. dec 2008, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 94 times
Been thanked: 64 times

Re: Sv: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af Ozona » 24. apr 2014, 16:42

Watcher skrev:
Ozona skrev:Ville ønske jeg turde chippe min 170 hk CR DSG.... :|
Nej det som folk plejer at sige til mig er jeg ville ønske jeg havde gjort det noget før;) så du skal bare kigge ud så fixer vi den til vag price :)
Det er dsg'en der bekymrer mig selvom rygtet siger i begrænser den ved 400 nm
Jan 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus(Bestilt) - Midlertidig firmabil: Mercedes A220 D
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Apr 2018 - Mar 2022 VW Passat B8 Variant Comfortline Premium 2.0 150 HK DSG + DK. LED Pakke
Jan 2014- Mar 2018 VW Passat 3C Variant Sportline Individual 2010 170 Hk. TDI DSG "Mit the ganze molevitten!"

elgiganten
Medlem
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 15. jul 2008, 06:51
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sv: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af elgiganten » 24. apr 2014, 17:05

Min cr 2.0 rundede idag 200000 km med chip siden 120000 fra ritter. ... kører 21-22 kml med 18" og har intet udskiftet af reservedele på bilen udover et partikel filter jeg selv ødelagde..... bilen kører vildt godt og ville aldrig tvivle på chip igen......

elgiganten
Medlem
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 15. jul 2008, 06:51
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sv: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af elgiganten » 24. apr 2014, 17:07

[attachment=-1]uploadfromtaptalk1398355576612.jpg[/attachment] render også ok på vej hjem fra Italien på tysk motorvej om natten.... begrænser er fjernet af ritter og er nået på flad vej mellem Flensborg og Hamborg
Vedhæftede filer
uploadfromtaptalk1398355576612.jpg
uploadfromtaptalk1398355576612.jpg (102.55 KiB) Vist 1007 gange

Brugeravatar
R TDI
Nyt medlem
Indlæg: 344
Tilmeldt: 31. jul 2008, 15:20
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af R TDI » 24. apr 2014, 20:15

Toppakningen har også været gået på min et par måneder og dette endte med 2 brændte stempler :( motor asz 130hk tdi
Senest rettet af R TDI 25. apr 2014, 11:32, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
R TDI
Nyt medlem
Indlæg: 344
Tilmeldt: 31. jul 2008, 15:20
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af R TDI » 24. apr 2014, 20:21

Så er der billeder
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (122.25 KiB) Vist 966 gange
image.jpg
image.jpg (122.25 KiB) Vist 966 gange

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af Peder » 24. apr 2014, 20:43

Er der nogen der kører med hhv. Ritter, Landberg osv. tuninger?
Hvad er jeres erfaringer? :-)
Skriv gerne hos hvem I har fået chippet osv.


Edit: Tænker især på 2.0 TDI CR ;-)
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
DJ_Gran
Aktiv medlem
Indlæg: 3071
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Carsolutions
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times
Kontakt:

Re: Sv: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af DJ_Gran » 24. apr 2014, 20:44

Ozona skrev:
Watcher skrev:
Ozona skrev:Ville ønske jeg turde chippe min 170 hk CR DSG.... :|
Nej det som folk plejer at sige til mig er jeg ville ønske jeg havde gjort det noget før;) så du skal bare kigge ud så fixer vi den til vag price :)
Det er dsg'en der bekymrer mig selvom rygtet siger i begrænser den ved 400 nm
min er med dsg ingen ballade der. Ja okay koblingerne er ved at være lidt slidte men det er os okay efter så mange kilometer... :-)
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af Peder » 24. apr 2014, 20:45

Elgigaten.
Hvordan gik dit DPF i stykker?
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

elgiganten
Medlem
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 15. jul 2008, 06:51
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af elgiganten » 24. apr 2014, 21:20

Man skal ikke køre på 2t olie i bil med dpf [SMILING FACE WITH SMILING EYES] så dør baby

trs
Nyt medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 29. sep 2009, 07:18
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af trs » 24. apr 2014, 22:06

Hvis Elgiganten har kørt ca. 80.000 med Ritter maps uden problemer. - Så er de testet.

Ang. dem der skriver om fejl og defekter. Ville det være rart om I lige husker at skrive hvilken motor det er.

Ang. Vand i forbrænding. Der er noget med vand udvider sig en del når det går fra væske til gasform. Og det går ret hurtigt.
Senest rettet af trs 24. apr 2014, 22:21, rettet i alt 1 gang.
Biler:
VW Golf VI 2.0 CR TDI 140
VW Polo 6C 1.2 TSI 110
VW Golf II G60 Syncro
1/3 Golf I

Tilsalg: http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116

Dropbox : https://www.dropbox.com/sh/6smx7biudyrars4/8S8vJC6692

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af Peder » 24. apr 2014, 22:13

elgiganten skrev:Man skal ikke køre på 2t olie i bil med dpf [SMILING FACE WITH SMILING EYES] så dør baby
Hvad var prisen for et nyt
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

elgiganten
Medlem
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 15. jul 2008, 06:51
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af elgiganten » 24. apr 2014, 22:19

Jeg har kørt 80000 km med chip fra ritter og bilen har gået totalt 200000 nu og intet udskiftet overhovedet ik engang bremser..... det kostede 3500 for et fra en test bil der havde gået 2400 km men ellers 16000 ved VW og 10000 i Tyskland plus moms begge steder.....

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af Uffe » 25. apr 2014, 08:37

trs skrev:Hvis Elgiganten har kørt ca. 80.000 med Ritter maps uden problemer. - Så er de testet.

Ang. dem der skriver om fejl og defekter. Ville det være rart om I lige husker at skrive hvilken motor det er.

Ang. Vand i forbrænding. Der er noget med vand udvider sig en del når det går fra væske til gasform. Og det går ret hurtigt.
Den med vand i forbrændingen den tror jeg ikke på gør udslaget. Se på de stempler, der er så meget sod at det er helt vildt.

Se min fabia's stempler, de er satme skinnende blanke. Den kørte UDEN egr.

Jeg kan ikke udtale mig om den anden motor, men det ligner for mig at den sod der har bygget sig op i stemplerne er blevet forværret af vandet, men min fabia kørte sgu rigtig rigtig mange km med defekt toppakning, og det kan du satme ikke se på mine stempler.

Derfor vil jeg meget gerne vide hvordan den anden motor har været behandlet - har den kørt med EGR aktiv? Har den fået 30.000km mellem olieskift?
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

trs
Nyt medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 29. sep 2009, 07:18
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af trs » 25. apr 2014, 09:21

Vi er efterhånden ved at være godt OF.

Prøver sådan set bare at sige at jeg ikke tror at din toppakning har levet længere eller kortere pga. egr. off.

Ang. EGR off på 2.0 TDI CR. Så er det tydeligt at opvarmingsfasen er længere.

Jeg foreslår der muges ud i denne tråd, så den kun inderholder erfaringer ang. 2.0 TDI CR

MVH
TRS
Biler:
VW Golf VI 2.0 CR TDI 140
VW Polo 6C 1.2 TSI 110
VW Golf II G60 Syncro
1/3 Golf I

Tilsalg: http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116

Dropbox : https://www.dropbox.com/sh/6smx7biudyrars4/8S8vJC6692

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af Greden » 25. apr 2014, 09:34

jeg har haft 2xgolf4 tdi PD 100hk.

Begge med AXR motorkode.

een med rittersport
een med landberg.dk

Intet at udsætte på noget af softwaren, jeg kørte ca 150.000km i min bil som endte med at have 200hk og 450nm.( rittersport )
Konen den fik blot et remap fra landberg.dk - dog med lidt for meget effekt (159hk og 360nm) men der blev så trukket noget effekt ud - kørte med det i ~40.000km inden bilen blev solgt.

I begge tilfælde med EGR delete, ingen problemer.

Jeg vil ikke have nogle problemer i fremtiden med at få lavet arbejde hos nogen af dem.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af i-s » 25. apr 2014, 10:10

Peder skrev:Er der nogen der kører med hhv. Ritter, Landberg osv. tuninger?
Hvad er jeres erfaringer? :-)
Skriv gerne hos hvem I har fået chippet osv.


Edit: Tænker især på 2.0 TDI CR ;-)
Fik min ordnet ved Fredslund (Landberg) for 1½ uge siden inkl. EGR-Delete. Det sidste var egentlig det vigtigste for mig. Indtil videre kører det rigtig harmonisk og jeg oplever også at responsen (især i mellemgasområdet) er forbedret pga EGR-delete, dog ikke så meget som det forbedrede min gamle Passat PD. Og jeg gider bare ikke bøvle med tilsodet indsugning.

Eneste minus var at det lykkes ikke at optimere DSG'en til tuningen. Har ingen idé om hvad det ville have givet, men er da nysgerrig.
/Søren.

elgiganten
Medlem
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 15. jul 2008, 06:51
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af elgiganten » 25. apr 2014, 10:24

Min cr er lige så hurtig varm med egr delete som uden.... det er fis i en hornlygte det andet.... der sidder jo køler der køler egr luft når den er aktiv..... jeg kan ikke se nogen forskel i opvarmning.... selv her i vinter var den ret hurtig varm.....

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Indlæg: 1095
Tilmeldt: 3. dec 2008, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 94 times
Been thanked: 64 times

Re: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af Ozona » 25. apr 2014, 13:46

Vil EGR delete have indflydelse på opvarmningshastigheden af bilen, hvis man bruget fyret i bilen? :?
Jan 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus(Bestilt) - Midlertidig firmabil: Mercedes A220 D
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Apr 2018 - Mar 2022 VW Passat B8 Variant Comfortline Premium 2.0 150 HK DSG + DK. LED Pakke
Jan 2014- Mar 2018 VW Passat 3C Variant Sportline Individual 2010 170 Hk. TDI DSG "Mit the ganze molevitten!"

Brugeravatar
kws
Aktiv medlem
Indlæg: 2880
Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 132 times
Been thanked: 69 times

Re: Tuning af 2.0 tdi cr

Indlæg af kws » 25. apr 2014, 14:35

Nej det vil det ikke
- Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG 2018 - Billede
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"