Side 5 af 6

Re: Chiptuning

: 31. jul 2017, 21:27
af motley
Watcher skrev:
motley skrev:
Watcher skrev: Nej den er bootmode, men ka lave den for 4000kr incl egr off
Gælder tilbudet stadigvæk?
Jeg skal til sw opdatering first. Ifølge Audis calendar, kan jeg booke tid til opdatering på tirsdag den 1. august. Vil gerne at komme til dig asap efter opdateringen til chiptuning og egr off. Men jeg kan vælge anden dag til sw opdatering til at lave det så tæt til chiptuning som muligt. Let me know hvornår du har tid.
Det fixer vi bare Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
PB sendt.

Re: Chiptuning

: 2. aug 2017, 22:29
af Play4Fun
Nogen der ved hvad benzin/luft forholdet er på en 1,8 tsi 192 hk efter en landberg tuning

Re: Chiptuning

: 3. aug 2017, 09:22
af larslyn
Er det letteste ikke at spørge manden selv?

Re: Chiptuning

: 3. aug 2017, 10:42
af Charlimike
Under lambda 1 i hvert fald, da en benzin ikke køre med luftoverskud.

Re: Chiptuning

: 3. aug 2017, 11:46
af Tor Morrison
Charlimike skrev:Under lambda 1 i hvert fald, da en benzin ikke køre med luftoverskud.
En benzinmotor kører lambda 1 meget af tiden. Man kører jo ikke med samme AFR hele tiden så man kan ikke bare sige en værdi uden andre oplysninger.
Ved fuldlast kører man måske 12 mens man ved dellast kører 14,7 (Lambda 1).

Re: Chiptuning

: 3. aug 2017, 12:02
af Play4Fun
larslyn skrev:Er det letteste ikke at spørge manden selv?
manden selv vil ikke svare på det , har mailet ham flere gange om enmet.

Re: Chiptuning

: 3. aug 2017, 12:05
af Play4Fun
Tor Morrison skrev:
Charlimike skrev:Under lambda 1 i hvert fald, da en benzin ikke køre med luftoverskud.
En benzinmotor kører lambda 1 meget af tiden. Man kører jo ikke med samme AFR hele tiden så man kan ikke bare sige en værdi uden andre oplysninger.
Ved fuldlast kører man måske 12 mens man ved dellast kører 14,7 (Lambda 1).
Går ud fra jeg selv kan læse de værdier med VCDS ?
Så vil jeg da lige udlæse dem før og efter

Re: Chiptuning

: 4. aug 2017, 19:09
af motley
Fik bilen chiptunet med egr-off hos Cartrends i tirsdags. Har kun de bedste oplevelser.
Watcher og jeg har kørt en prøvetur efter chiptuningen og bilen føltes faster, of course. Men det bedste oplevelser kom senere i løbet af næste to dage.
Bilen trækker rigtig godt ved lave omdrejninger nu. Der er slet ikke en så kaldt "turbo lag". Det er som jeg savnede fra en benzin motor. Jeg har mærket at jeg skal ikke skifte gear ned når omdrejninger falder under ca. 1.600-1.800. Bilen kører fint allerede ved 1.400 og der er ingen diesel bank mere. I byen, kører jeg med en gear højere end før.
Det eneste som jeg savner fra den gammel sw er en relativ støjsvag motor: turboen knitrer (ikke højt) ved den mindste tryk på speederen nu. Med sådan blev det allerede efter en software opdatering hos Audi, der sket flere timer før.
Men generelt, er jeg meget glad af chiptuningen og service kvaliteten hos Cartrends.

Re: Chiptuning

: 4. aug 2017, 22:51
af Play4Fun
motley skrev:Fik bilen chiptunet med egr-off hos Cartrends i tirsdags. Har kun de bedste oplevelser.
Watcher og jeg har kørt en prøvetur efter chiptuningen og bilen føltes faster, of course. Men det bedste oplevelser kom senere i løbet af næste to dage.
Bilen trækker rigtig godt ved lave omdrejninger nu. Der er slet ikke en så kaldt "turbo lag". Det er som jeg savnede fra en benzin motor. Jeg har mærket at jeg skal ikke skifte gear ned når omdrejninger falder under ca. 1.600-1.800. Bilen kører fint allerede ved 1.400 og der er ingen diesel bank mere. I byen, kører jeg med en gear højere end før.
Det eneste som jeg savner fra den gammel sw er en relativ støjsvag motor: turboen knitrer (ikke højt) ved den mindste tryk på speederen nu. Med sådan blev det allerede efter en software opdatering hos Audi, der sket flere timer før.
Men generelt, er jeg meget glad af chiptuningen og service kvaliteten hos Cartrends.
Tror følelsen af chipning føles meget forskellig an på hvilken bil man kommer med.
Tror f.eks ikke min cupra trække bedre ved lavere omdrejninger end den gør nu da den trækker godt fra 12-1300, men det vil tiden vise når den er blevet chippet.
Min kammarts blev chippet fra 560hk til 735hk og fra 700nm til 1035nm. Før trak den godt fra 1300omdr , nu skl den på 1500 før man kan mærke det samme ryk, men det skydes nok at man skal passe på koblingen.
Men fedt du er tilfreds med arbejdet der er lavet, havde min bil været til den berømte opdatering så havde jeg osse gjort som dig

Re: Chiptuning

: 8. aug 2017, 16:13
af larslyn
Play4Fun skrev:
larslyn skrev:Er det letteste ikke at spørge manden selv?
manden selv vil ikke svare på det , har mailet ham flere gange om enmet.
sorry....

Re: Chiptuning

: 15. aug 2017, 09:43
af Stefan
Play4Fun skrev:Nogen der ved hvad benzin/luft forholdet er på en 1,8 tsi 192 hk efter en landberg tuning
Det er et spørgsmål, der er så godt som umuligt at svare på - også selvom man selv har kalibreret softwaren. ;)

Motorstyringen tilpasser jo konstant blandingsforholdet ift. diverse temperaturer, tænding, ladetryk, omdrejninger, bankesensorer osv. Teoretisk kan man måske godt udregne det fedeste blandingsforhold, men det er ikke særlig brugbart.

Hvad er det du vil bruge informationen til, siden du spørger?

Re: Chiptuning

: 29. aug 2017, 16:47
af Watcher
Vi har lige haft motleys A3 inde igen idag.. han oplevede ligesom alle andre nu at motoren larmer mere pga dysestøj med den nye dieselgate software.

Vi lavede den tilbage til den GAMLE vw snydesoftware og derefter tunede bilen igen.. nu er dysestøjen så væk fra bilen..

Kan tilbyde at lave alle biler der er blevet lavet med det nye software retur til det gamle.

1500kr koster det.

Skal bilen tunes samtidig ligger vi gratis det gamle snyde software i hvis folk vil


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Chiptuning

: 29. aug 2017, 16:49
af HansH
Watcher skrev:Vi har lige haft motleys A3 inde igen idag.. han oplevede ligesom alle andre nu at motoren larmer mere pga dysestøj med den nye dieselgate software.

Vi lavede den tilbage til den GAMLE vw snydesoftware og derefter tunede bilen igen.. nu er dysestøjen så væk fra bilen..

Kan tilbyde at lave alle biler der er blevet lavet med det nye software retur til det gamle.

1500kr koster det.

Skal bilen tunes samtidig ligger vi gratis det gamle snyde software i hvis folk vil
Sådan!
Det er et tilbud der burde reklameres for på landsdækkende TV.
Og reklamen burde betales af VW :D Det er langt billigere for dem end at skifte dyser og EGR-ventiler på kulance!

Re: Chiptuning

: 29. aug 2017, 17:33
af Watcher
HansH skrev:
Watcher skrev:Vi har lige haft motleys A3 inde igen idag.. han oplevede ligesom alle andre nu at motoren larmer mere pga dysestøj med den nye dieselgate software.

Vi lavede den tilbage til den GAMLE vw snydesoftware og derefter tunede bilen igen.. nu er dysestøjen så væk fra bilen..

Kan tilbyde at lave alle biler der er blevet lavet med det nye software retur til det gamle.

1500kr koster det.

Skal bilen tunes samtidig ligger vi gratis det gamle snyde software i hvis folk vil
Sådan!
Det er et tilbud der burde reklameres for på landsdækkende TV.
Og reklamen burde betales af VW :D Det er langt billigere for dem end at skifte dyser og EGR-ventiler på kulance!
Ja frygter så bare hvad myndighederne sigerBilledeBillede også derfor jeg heller ikke reklamere med det på vores offentlige facebook


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Chiptuning

: 29. aug 2017, 20:57
af HansH
Watcher skrev:Ja frygter så bare hvad myndighederne sigerBilledeBillede også derfor jeg heller ikke reklamere med det på vores offentlige facebook
Det tror jeg er en klog strategi.

Jeg tror personligt på, at alle involverede parter blot ønsker at få denne sag lagt bag sig og glemt, og komme videre.
Det gælder også synshallerne, som kun interesserer sig for VW-familiens ECU-software i lige præcis det omfang de bliver beordret til af lovkrav og procedurer, og ikke en milimeter mere. De er ikke andet end en forretning der skal tjene penge ved at få så meget gennem systemet som muligt, og som ikke har nogen som helst moralske aktier i VW's dieselskandale.

Ikke desto mindre er der ingen grund til at skilte for meget med at opdateringen uden problemer kan rulles tilbage.

Re: Chiptuning

: 29. aug 2017, 21:45
af Sorens2
Husk også at feks. ing.dk læser med her og citerer herfra i dagspressen.
Det var indirekte deres skyld jeg lukkede biksen.

Re: Chiptuning

: 29. aug 2017, 22:20
af klyfax
Sorens2 skrev:Husk også at feks. ing.dk læser med her og citerer herfra i dagspressen.
Det var indirekte deres skyld jeg lukkede biksen.
Ja det var det da... eller nej?


Polo R WRC #1117

Mvh Magnussen, on Tapa(s)talk

Re: Chiptuning

: 30. aug 2017, 07:19
af Sorens2
Grundet VW skandalen valgte Rene Kornum fra Ingeniøren at fokusere på min forretning hvilket skabte en del opmærksomhed på chiptuningsdelen.
Da han forelægger dette for Fstyr går de jo i kødet på mig og jeg må stoppe med ulovlighederne hvilket fjerner grundlaget for at fortsætte forretningen.
Så jo. Det gjorde han indirekte.

klyfax skrev:
Sorens2 skrev:Husk også at feks. ing.dk læser med her og citerer herfra i dagspressen.
Det var indirekte deres skyld jeg lukkede biksen.
Ja det var det da... eller nej?


Polo R WRC #1117

Mvh Magnussen, on Tapa(s)talk

Re: Chiptuning

: 30. aug 2017, 11:04
af Thomas Landberg
Play4Fun skrev:
larslyn skrev:Er det letteste ikke at spørge manden selv?
manden selv vil ikke svare på det , har mailet ham flere gange om enmet.
Har du mailet mig uden svar?

Re: Chiptuning

: 31. aug 2017, 18:18
af motley
Watcher skrev:Vi har lige haft motleys A3 inde igen idag.. han oplevede ligesom alle andre nu at motoren larmer mere pga dysestøj med den nye dieselgate software.

Vi lavede den tilbage til den GAMLE vw snydesoftware og derefter tunede bilen igen.. nu er dysestøjen så væk fra bilen..
Bekræfter. Dysestøj er væk og motoren virker blødt og stille, men trækker stærkt på samme tid. Jeg havde kun de bedste oplevelser under en ca. 800 km tur i går.

Re: Chiptuning

: 17. okt 2018, 11:30
af motley
Jeg havde en chance at teste min 1,6 TDI (105PH/250Nm) på et rullefelt sidste uge, et år efter chiptuningen. Jeg forventede ca. 135-140HP- og ca. 310-320Nm. Det bedste resultat efter tre målinger var 150,5HP og 372Nm :shock:

Re: Chiptuning

: 17. okt 2018, 13:51
af Sorens2
Hvor faen har de målt 372 Nm på en 1.6 TDI?
Det gad jeg godt se.

Ruller den gerne hvos det er tvivl.

Re: Chiptuning

: 17. okt 2018, 14:04
af kGlerup
motley skrev:Jeg havde en chance at teste min 1,6 TDI (105PH/250Nm) på et rullefelt sidste uge, et år efter chiptuningen. Jeg forventede ca. 135-140HP- og ca. 310-320Nm. Det bedste resultat efter tre målinger var 150,5HP og 372Nm :shock:
Det felt er vist lige blevet smurt :) :)

Re: Chiptuning

: 18. okt 2018, 11:36
af motley
Sorens2 skrev:
17. okt 2018, 13:51
Hvor faen har de målt 372 Nm på en 1.6 TDI?
Det gad jeg godt se.

Ruller den gerne hvos det er tvivl.
Det fik jeg med efter målingen

Re: Chiptuning

: 18. okt 2018, 11:56
af majbom
motley skrev:
Sorens2 skrev:
17. okt 2018, 13:51
Hvor faen har de målt 372 Nm på en 1.6 TDI?
Det gad jeg godt se.

Ruller den gerne hvos det er tvivl.
Det fik jeg med efter målingen
Det svarer jo ikke på Sørens spørgsmål...

Re: Chiptuning

: 18. okt 2018, 12:33
af Sorens2
Nej.
Hvor er den målt?
Og hvorfor er det pludselig vinter på den ene måling?
Sært.

Re: Chiptuning

: 18. okt 2018, 18:00
af HenrikH29
Sorens2 skrev:
18. okt 2018, 12:33
Nej.
Hvor er den målt?
Og hvorfor er det pludselig vinter på den ene måling?
Sært.
Vinter ? Målinger 19 gr. og 20 gr. :lol:

Re: Chiptuning

: 18. okt 2018, 18:22
af MichaelSmed

HenrikH29 skrev:Vinter ? Målinger 19 gr. og 20 gr. Billede
Han tænker nok i retning af lufttryk.

Re: Chiptuning

: 19. okt 2018, 09:37
af motley
Sorens2 skrev:
18. okt 2018, 12:33
Nej.
Hvor er den målt?
Og hvorfor er det pludselig vinter på den ene måling?
Sært.
Mener du hvorfår den kun viser en "efter" måling uden den med den originale software? Det er fordi bilen var chiptunet hos CarTrends et år siden. CarTrends havde ikke et rullefelt, så vidste jeg ikke hverken "før" eller "efter" måling.

Re: Chiptuning

: 19. okt 2018, 12:24
af Roeden
På den ene måling er det atmosfærisk tryk angivet til 1015 hektopascal
på den anden er det opgivet til 1002 hektopascal.
det virker underligt at man under måling af samme bil pludselig har en så forskellig værdi.

Roeden