Side 2 af 6

Re: Chiptuning

: 3. maj 2017, 18:51
af Martin1986
Lynge1974 skrev:
Sorens2 skrev:
Martin1986 skrev:Hvad giver en a6 3.0tdi 204hk efter chip?

Synes den er ret tam standard af en 3.0...
270-280 hk og 600 Nm.
Hvad med 313hk modellen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Denne er indkøbt (af familie)

Re: Chiptuning

: 3. maj 2017, 19:15
af Watcher
Lynge1974 skrev:
Sorens2 skrev:
Martin1986 skrev:Hvad giver en a6 3.0tdi 204hk efter chip?

Synes den er ret tam standard af en 3.0...
270-280 hk og 600 Nm.
Hvad med 313hk modellen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ca 380 og 780[HEAVY BLACK HEART]️


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Chiptuning

: 3. maj 2017, 21:17
af Altea
Måske det kun er mig der har uheldig erfaring med chiptuning men på min 1,6 tdi stod turboen helt af efter 93.000 km. og havde kørt ca. 25.000 km. med tuningen.
Bare husk det kan have en pris selv om det er rart med mere moment. :)

Re: Chiptuning

: 3. maj 2017, 21:18
af Tommy
Altea skrev:Måske det kun er mig der har uheldig erfaring med chiptuning men på min 1,6 tdi stod turboen helt af efter 93.000 km. og havde kørt ca. 25.000 km. med tuningen.
Bare husk det kan have en pris selv om det er rart med mere moment. :)
Hvor blev den chippet og hvad ydede den ?? Hvor ofte havde bilen fået olieskift ? Hvilket kørselsmønster ?

Re: Chiptuning

: 3. maj 2017, 21:23
af Altea
Jeg kører 60 - 70.000 km. om året og overholder olie/filterintervaller. Det er en "alm" tuning af den type der kører flest af mere ønsker jeg ikke at sige. Folk må selv vurdere men der er nok trods alt en risiko.

Re: Chiptuning

: 3. maj 2017, 21:52
af HenrikH29
Altea skrev:Jeg kører 60 - 70.000 km. om året og overholder olie/filterintervaller. Det er en "alm" tuning af den type der kører flest af mere ønsker jeg ikke at sige. Folk må selv vurdere men der er nok trods alt en risiko.
'

Behøver jo ikke nødvendigvis være tuningen, der fik turbo til at stå af. Turboer er jo set stå af også på ikke tunede biler :(

Men ja, der er da en risiko.

Re: Chiptuning

: 4. maj 2017, 05:26
af Sorens2
Min Jumper kørte 87000 km så døde hele motoren.
Aldrig tunet.
Sådan er det med sliddele.
Jeg har tunet ret mange biler og det er et fåtal der senere har problemer med døde turboer osv.

Re: Chiptuning

: 4. maj 2017, 06:01
af Sorens2
De laver +350 hk og +720 Nm.

Re: Chiptuning

: 4. maj 2017, 08:18
af Charlimike
Altea skrev:Måske det kun er mig der har uheldig erfaring med chiptuning men på min 1,6 tdi stod turboen helt af efter 93.000 km. og havde kørt ca. 25.000 km. med tuningen.
Bare husk det kan have en pris selv om det er rart med mere moment. :)
Har jeg ret hvis det var WD som lavede tuningen?

Re: Chiptuning

: 4. maj 2017, 08:29
af PF
Hvor skal man få sin rullet på Sjælland?

Re: Chiptuning

: 4. maj 2017, 08:40
af Charlimike
Mathias hos Racetech i Ringsted har felt, og kan også lave Landberg tuning.

Re: Chiptuning

: 4. maj 2017, 10:16
af ij6210
Er det en fordel at vælge U-Tune? Dvs. så man selv kan køre den oprindelige fil tilbage?

Og hvis man får lavet EGR off - bliver det så til EGR on hvis man via U-Tune lægger den oprindelige fil tilbage, eller har de to ting ikke noget med hinanden at gøre?

Re: Chiptuning

: 4. maj 2017, 10:28
af HansH
ij6210 skrev:Er det en fordel at vælge U-Tune? Dvs. så man selv kan køre den oprindelige fil tilbage?

Og hvis man får lavet EGR off - bliver det så til EGR on hvis man via U-Tune lægger den oprindelige fil tilbage, eller har de to ting ikke noget med hinanden at gøre?
Jeg har det godt i maven med selv at kunne flashe min tilbage til standard i løbet af 10-15 min.
Man ved alrig hvornår der kunne blive brug for det. Min bil er længe ude over garantien (4½ år), så det er ikke noget issue. Det giver mig bare en tryg følelese at af være i kontrol, på en eller anden måde.

Desuden er det jo lynhurtigt at få lavet noget om.
Thomas mailer bare en ny fil med de ønskede ændringer, hvorefter man lægger den nye fil i uTune - og går ud og sætter stikket i, og så er det lagt i bilen.
Man behøver ikke køre et sted hen, aftale tid osv. - men laver det i sin egen garage.

Senest opdagede jeg at min ECU var kodet til VMAX=210. Bilen trak fint og jævnt op til 210 (altså reel hastighed via ECU - speedovisning godt 220) - og så var det som om den ramte en mur. Det kunne jeg ikke rigtig forstå, da det føltes underligt. Jeg slog det hen med at det nok var noget turbo, udstødningstemp eller lign der var blevet for høj, og derfor havde den af sikkerhedsårsager koblet fra.
Men det viste sig altså at være en parameter i en tilpasningskanal i ECU, som man ikke kan ændre selv med VCDS.
Men tuneren kan fikse den.
Så Thomas mailede ny fil med VMAX=OFF og et kvarter senere var den lagt i bil.
Det synes jeg er handy.

Og korrekt - EGR on/off er en del af tuningsfilen, så hvis du får lavet en tuningsfil med EGROFF, og du via uTune flasher tilbage til standard, så sætter du også EGR tilbage til standard - dvs EGRON.

Re: Chiptuning

: 4. maj 2017, 14:43
af Kevinff
HansH skrev:
ij6210 skrev:Er det en fordel at vælge U-Tune? Dvs. så man selv kan køre den oprindelige fil tilbage?

Og hvis man får lavet EGR off - bliver det så til EGR on hvis man via U-Tune lægger den oprindelige fil tilbage, eller har de to ting ikke noget med hinanden at gøre?
Jeg har det godt i maven med selv at kunne flashe min tilbage til standard i løbet af 10-15 min.
Man ved alrig hvornår der kunne blive brug for det. Min bil er længe ude over garantien (4½ år), så det er ikke noget issue. Det giver mig bare en tryg følelese at af være i kontrol, på en eller anden måde.

Desuden er det jo lynhurtigt at få lavet noget om.
Thomas mailer bare en ny fil med de ønskede ændringer, hvorefter man lægger den nye fil i uTune - og går ud og sætter stikket i, og så er det lagt i bilen.
Man behøver ikke køre et sted hen, aftale tid osv. - men laver det i sin egen garage.

Senest opdagede jeg at min ECU var kodet til VMAX=210. Bilen trak fint og jævnt op til 210 (altså reel hastighed via ECU - speedovisning godt 220) - og så var det som om den ramte en mur. Det kunne jeg ikke rigtig forstå, da det føltes underligt. Jeg slog det hen med at det nok var noget turbo, udstødningstemp eller lign der var blevet for høj, og derfor havde den af sikkerhedsårsager koblet fra.
Men det viste sig altså at være en parameter i en tilpasningskanal i ECU, som man ikke kan ændre selv med VCDS.
Men tuneren kan fikse den.
Så Thomas mailede ny fil med VMAX=OFF og et kvarter senere var den lagt i bil.
Det synes jeg er handy.

Og korrekt - EGR on/off er en del af tuningsfilen, så hvis du får lavet en tuningsfil med EGROFF, og du via uTune flasher tilbage til standard, så sætter du også EGR tilbage til standard - dvs EGRON.
Men hvad koster det så +2000 hver gang man vil have lavet ændring i sin fil?

Re: Chiptuning

: 4. maj 2017, 15:47
af HansH
Kevinff skrev:Men hvad koster det så +2000 hver gang man vil have lavet ændring i sin fil?
Mellem os to (og 24.725 andre vagcars brugere), så gav jeg ikke noget for lige at få slettet VMAX.
Thomas er en flink mand.

Hvad andre ting angår (f.eks. EGR) så kunne jeg forestille mig at det ville koste et eller andet.
Men det må du nok hellere tage med Thomas :)

Selve remap af motoren er jo ikke noget der er behov for at ændre. Det man får første gang, virker.

Re: Chiptuning

: 4. maj 2017, 21:30
af Altea
Charlimike skrev:
Altea skrev:Måske det kun er mig der har uheldig erfaring med chiptuning men på min 1,6 tdi stod turboen helt af efter 93.000 km. og havde kørt ca. 25.000 km. med tuningen.
Bare husk det kan have en pris selv om det er rart med mere moment. :)
Har jeg ret hvis det var WD som lavede tuningen?

Det har du ikke.

Re: Chiptuning

: 5. maj 2017, 06:38
af majbom
Altea skrev:
Charlimike skrev:
Altea skrev:Måske det kun er mig der har uheldig erfaring med chiptuning men på min 1,6 tdi stod turboen helt af efter 93.000 km. og havde kørt ca. 25.000 km. med tuningen.
Bare husk det kan have en pris selv om det er rart med mere moment. :)
Har jeg ret hvis det var WD som lavede tuningen?

Det har du ikke.
Men det er jo heller ikke til at vide om den var stået af alligevel.

Re: Chiptuning

: 5. maj 2017, 06:47
af HansH
Altea skrev:Måske det kun er mig der har uheldig erfaring med chiptuning men på min 1,6 tdi stod turboen helt af efter 93.000 km. og havde kørt ca. 25.000 km. med tuningen.
Bare husk det kan have en pris selv om det er rart med mere moment. :)
Hvordan konkluderer du at din døde turbo kan udlægges som en '..uheldig erfaring med chiptuning' ?

Re: Chiptuning

: 5. maj 2017, 07:15
af Watcher
HansH skrev:
Altea skrev:Måske det kun er mig der har uheldig erfaring med chiptuning men på min 1,6 tdi stod turboen helt af efter 93.000 km. og havde kørt ca. 25.000 km. med tuningen.
Bare husk det kan have en pris selv om det er rart med mere moment. :)
Hvordan konkluderer du at din døde turbo kan udlægges som en '..uheldig erfaring med chiptuning' ?
Sådan er det bare Hans.. kan ikke diskuteres.. samme med rust i plastikkofangere.. det ligeledes også altid tuningens skyld Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Chiptuning

: 5. maj 2017, 07:36
af Charlimike
Som sagt mange gange før herinde, så kan alt ødelægges. Når det så er sagt, laver nogle tunere filer hvor turboen har et hårdt liv.

Re: Chiptuning

: 5. maj 2017, 07:58
af ij6210
Charlimike skrev:Som sagt mange gange før herinde, så kan alt ødelægges. Når det så er sagt, laver nogle tunere filer hvor turboen har et hårdt liv.
Specielt farligt på biler der har kørt +150.000 km.

Re: Chiptuning

: 5. maj 2017, 08:03
af Rittersport
Jeg har lige haft en 1.9 TDI med den berygtede BLS motor inde. Den chip der var lavet kørte 1,4 bar optil 4000 rpm. Det er altså kras på den lille
mølle der sidder på dem std. :shock:

Re: Chiptuning

: 5. maj 2017, 08:14
af Watcher
Rittersport skrev:Jeg har lige haft en 1.9 TDI med den berygtede BLS motor inde. Den chip der var lavet kørte 1,4 bar optil 4000 rpm. Det er altså kras på den lille
mølle der sidder på dem std. :shock:
Det er problemet med alle de kunder som ikke sætter sig ind i tingene.. de sir hurlumhejmix tuning tilbyder 160hk for 2500kr på en 1.9tdi hvor andre stopper ved ca 145hk.. de tænker så skal jeg da klart ha value for money og så sker det herBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Chiptuning

: 5. maj 2017, 11:52
af csl
+1
Min Passat 2,0 PD 140 HK, fik turbo og remap til 170 HK ved 155.000 km. Har lige rundet 381.000 km.
Skifter olie for hver 15000 km og bruger BellAdd 1+2+3 i fast interval.
Min er tydeligvis ikke voldtunet.
/Claus

Sendt fra min SM-A310F med Tapatalk

Re: Chiptuning

: 5. maj 2017, 19:48
af Fonne
Min Passat 3B 1,9 TDI er en 90 hk der i tidernes morgen blev chippet til omkring de 120 hk .... De har nu rundet 575.000 km, og har nok været chippet de sidste 400.000 km uden at slå en prut forkert overhoved (Motor mæssigt) ....

- Ville bestemt intet frygte ved at få smidt en Landberg fil ind, og det kommer også til at ske på den kommende bil uanset mærke ....

Re: Chiptuning

: 5. maj 2017, 23:32
af majbom
Fonne skrev:Min Passat 3B 1,9 TDI er en 90 hk der i tidernes morgen blev chippet til omkring de 120 hk .... De har nu rundet 575.000 km, og har nok været chippet de sidste 400.000 km uden at slå en prut forkert overhoved (Motor mæssigt) ....

- Ville bestemt intet frygte ved at få smidt en Landberg fil ind, og det kommer også til at ske på den kommende bil uanset mærke ....
Præcis! Der kører så mange chippede biler rundt derude, så fordi en enkelt smider en turbo, er det nok en dårlig tuner eller en - på forhånd - handicappet turbo.

Re: Chiptuning

: 6. maj 2017, 07:18
af Watcher
majbom skrev:
Fonne skrev:Min Passat 3B 1,9 TDI er en 90 hk der i tidernes morgen blev chippet til omkring de 120 hk .... De har nu rundet 575.000 km, og har nok været chippet de sidste 400.000 km uden at slå en prut forkert overhoved (Motor mæssigt) ....

- Ville bestemt intet frygte ved at få smidt en Landberg fil ind, og det kommer også til at ske på den kommende bil uanset mærke ....
Præcis! Der kører så mange chippede biler rundt derude, så fordi en enkelt smider en turbo, er det nok en dårlig tuner eller en - på forhånd - handicappet turbo.
Men igen.. det er så meget nemmere at gi tuningen skylden.. igår ringer der en kunde hans tomgang er meget mærkelig nu, og hans ven siger det tuningen. Øhh vi piller altså ikke med din tomgang, men så kom forbi.. bilen kommer og så mangler den proppen til oliepåfyldning.. olie ud over alt og den trækker luft ind der...

Heldigvis er de fleste mennesker som Fonne.. måske lidt skeptiske i starten, men når de først har prøvet så de heller ikke i tvivl om næsten bil skal laves Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Chiptuning

: 6. maj 2017, 07:32
af Lindegaard
Hvad får en Touran årg 07 2,0 TDI 170hk dsg med en landberg fil?

Og får man nyt software i dsg?




Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Chiptuning

: 6. maj 2017, 07:38
af Watcher
Ca 210 og ja såfremt vi kan udlæse dsg filen laver vi også det. En 07 burde vi kunne udlæse dsg fra :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Chiptuning

: 6. maj 2017, 11:43
af Lindegaard
Watcher skrev:Ca 210 og ja såfremt vi kan udlæse dsg filen laver vi også det. En 07 burde vi kunne udlæse dsg fra :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tak

Og hvad koster sådan en omgang?BilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk