DQ250 belastning?

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
Gizmo
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 27. jun 2019, 07:05
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

DQ250 belastning?

Indlæg af Gizmo » 4. aug 2019, 10:40

Hej,

Jeg har en Passat 2.0 TDI 190hk 400nm, med DQ250.

Af hvad jeg kan læse mig til har DQ250 maks belastning på 400nm?

Nogen der har erfaring med chip af denne, og bør jeg være opmærksom på DQ250?
Det er samme gearkasse som der ligger i 150hk.

Hvad får den af ydelse, og bliver responsen bedre? Synes speederen skal ret langt ned før der sker noget. Ved ikke om det er fordi den har en Eco funktion i de første cm af speederen...

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: DQ250 belastning?

Indlæg af Charlimike » 4. aug 2019, 11:45

190hk version får 230hk ca. 500nm, det holder de fint til. Eco funktion sløver reaktionen ja. DSG fil er nødvendig.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 87 times
Been thanked: 413 times

Re: DQ250 belastning?

Indlæg af _Jensen » 4. aug 2019, 15:56

Er det normalt at man får DSG fil, ved tuning?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: DQ250 belastning?

Indlæg af GranTurismo » 4. aug 2019, 16:23

_Jensen skrev:
4. aug 2019, 15:56
Er det normalt at man får DSG fil, ved tuning?
Nej men hvis man bevæger sig omkring det maksimale moment gearkassen kan holde til, så er det imo anbefalelsesværdigt.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: DQ250 belastning?

Indlæg af Charlimike » 4. aug 2019, 17:39

Det er nødvendigt, fordi der sidder limiters over hele rpm skalaen. Så optimere man div ting nu man er i gang. Gearkassen skal også kunne håndtere det øgede moment.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"