Erfaring med OBD af 2.0 TDI DSG7

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
hulihaek
Nyt medlem
Indlæg: 142
Tilmeldt: 17. apr 2009, 07:59
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Erfaring med OBD af 2.0 TDI DSG7

Indlæg af hulihaek » 20. okt 2019, 07:14

Hej.

Jer med DSG7 (DQ381) vådkobling og 2.0 TDI 150HK, hvad er jeres erfaringer med chiptuning?
Nogle dårlige erfaringer ift gearskift eller holdbarhed?

Bliver EGR fortsat deaktiveret? Har det nogen indflydelse, at bilen har AdBlue?

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Erfaring med OBD af 2.0 TDI DSG7

Indlæg af Charlimike » 20. okt 2019, 09:01

Der er ikke det store behov for Egr mod på de nye længere. Gassen bliver taget efter partikelfilter.

Både motor og gearkasse har jeg ikke noget at udsætte på. Et par enkelte har haft problemer med gearkassen i VW Arteon ifm benzin motoren.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Erfaring med OBD af 2.0 TDI DSG7

Indlæg af i-s » 27. okt 2019, 16:38

hulihaek skrev:
20. okt 2019, 07:14
Hej.

Jer med DSG7 (DQ381) vådkobling og 2.0 TDI 150HK, hvad er jeres erfaringer med chiptuning?
Nogle dårlige erfaringer ift gearskift eller holdbarhed?

Bliver EGR fortsat deaktiveret? Har det nogen indflydelse, at bilen har AdBlue?
Grøn lys herfra. Bruger Utune-II. Fik 2 filer fra Landberg, 1 x tunet og 1 x tunet+egr_off.
Bilen kører ens med de 2 filer, men med egr_off filen så æder den ad_blue som en teenager drikker energidrik (fordi NoX stiger i udstødningen når EGR er OFF og derved forsøger motorstyringen at kompensere ved at tilsætte mere adblue).
Så jeg kører med egr_on.
/Søren.

Brugeravatar
tuxx
Medlem
Indlæg: 689
Tilmeldt: 7. nov 2011, 10:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 84 times
Been thanked: 82 times
Kontakt:

Re: Erfaring med OBD af 2.0 TDI DSG7

Indlæg af tuxx » 27. okt 2019, 16:44

Charlimike skrev:
20. okt 2019, 09:01
Der er ikke det store behov for Egr mod på de nye længere. Gassen bliver taget efter partikelfilter.
Gælder det fra EA288 EU6 og frem? Fx. 2,0 TDI 150hk fra 2016? Eller skal de være endnu nyere?
Martin
2017 KIA Rio 1.2 Premium

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Erfaring med OBD af 2.0 TDI DSG7

Indlæg af Charlimike » 27. okt 2019, 16:48

tuxx skrev:
27. okt 2019, 16:44
Charlimike skrev:
20. okt 2019, 09:01
Der er ikke det store behov for Egr mod på de nye længere. Gassen bliver taget efter partikelfilter.
Gælder det fra EA288 EU6 og frem? Fx. 2,0 TDI 150hk fra 2016? Eller skal de være endnu nyere?
Gælder alle EA288, designet er noget anderledes end EA189. Som du kan læse i forrige post, er der øget addblue forbrug ifm EGROFF.
These users thanked the author Charlimike for the post:
tuxx
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
tuxx
Medlem
Indlæg: 689
Tilmeldt: 7. nov 2011, 10:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 84 times
Been thanked: 82 times
Kontakt:

Re: Erfaring med OBD af 2.0 TDI DSG7

Indlæg af tuxx » 27. okt 2019, 16:50

Charlimike skrev:
27. okt 2019, 16:48

Gælder alle EA288, designet er noget anderledes end EA189. Som du kan læse i forrige post, er der øget addblue forbrug ifm EGROFF.
Godt nok har jeg ikke adblue på min, men så vil jeg da droppe at poste penge i EGR delete på den :)

Tak!
Martin
2017 KIA Rio 1.2 Premium

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Erfaring med OBD af 2.0 TDI DSG7

Indlæg af Charlimike » 27. okt 2019, 17:09

tuxx skrev:
27. okt 2019, 16:50
Charlimike skrev:
27. okt 2019, 16:48

Gælder alle EA288, designet er noget anderledes end EA189. Som du kan læse i forrige post, er der øget addblue forbrug ifm EGROFF.
Godt nok har jeg ikke adblue på min, men så vil jeg da droppe at poste penge i EGR delete på den :)

Tak!
Tit kan bla. Landberg lave det u/b hvis man kilder ham på maven.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"