Turbo fra 150 Hk Tdi på 110 Hk Tdi .Kan man det ?
- sandtip
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: 14. sep 2008, 16:02
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Løsning
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Turbo fra 150 Hk Tdi på 110 Hk Tdi .Kan man det ?
Kan man monterer en turbo fra en VW golf 4 tdi 150 hk,på en 110 hk? Jeg har en golf 3 GTI TDi, som jeg gerne vil have lidt flere hk ud af.
Senest rettet af sandtip 20. nov 2019, 18:50, rettet i alt 1 gang.
Golf 3 TDI GTI,chippet af Rittersport 144,5 Hk.305 Nm.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13175
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3171 times
- Been thanked: 4489 times
Re: Turbo
Venligst ret overskriften så den bliver mere detaljeret mht. indholdet/spørgsmålet i tråden. Tak.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- henrik2er
- Nyt medlem
- Indlæg: 304
- Tilmeldt: 21. jul 2008, 11:29
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: kolding 6000
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Turbo fra 150 Hk Tdi på 110 Hk Tdi .Kan man det ?
Selve det at tilføre en større lader vil ikke ændre meget på en diesel. Det er mad(diesel) og så selve programmering af lade tryk der vil ændre noget. Hvad er dit setup.i dag ? Er det en afn?
Henrik2er !!
- JonasG
- Nyt medlem
- Indlæg: 177
- Tilmeldt: 19. dec 2014, 16:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Sæby
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 15 times
Re: Turbo fra 150 Hk Tdi på 110 Hk Tdi .Kan man det ?
150 HK er en PD
110 er VE
De passer ikke sammen.
Så vidt jeg husker er der luft nok i 110hk turbo til ca 180 med størrer dyser
110 er VE
De passer ikke sammen.
Så vidt jeg husker er der luft nok i 110hk turbo til ca 180 med størrer dyser
Audi A4 B8.5 Avant 3.0 TDI Quattro S-tronic 2014
Instagram - jgadensgaard
Instagram - jgadensgaard
- henrik2er
- Nyt medlem
- Indlæg: 304
- Tilmeldt: 21. jul 2008, 11:29
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: kolding 6000
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Turbo fra 150 Hk Tdi på 110 Hk Tdi .Kan man det ?
Det alt sammen noget vrøvl. En 110 hk har en vnt15 turbo på som er max ud ved 160 hk og 1.3 bar. Du ville kunne køre med en arl turbo gt1749vb turbo. Men det kræver dynotrim køre den ind til dig. Men hvis du har en afn er din manifold måske 2 delt. Så kan du sætte en turbo på den manifold. Fra en 170 hk pd . Så er der lidt til 200 hk. Men lige pt er det dit brændstof der er din begrænsning. Du køre med 0.205 dyse spidser. Og der er max diesel til 145 -150 hk. Skal du op på 200 hk skal du min have 0.240 dyser og så kræver det og så du har ordentlig pumpe og div andre mods. Mit bedste råd er at tage fat i kim fra dynotrim. Så er du på rette vej uanset om du vil have 180 eller 300 hk
Nu kan jeg læse i din signatur at du har være ved kim. Så ved du også Hvad han står for
Nu kan jeg læse i din signatur at du har være ved kim. Så ved du også Hvad han står for
Henrik2er !!
- GTI-TDI
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 17. okt 2010, 17:46
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Vojens
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Turbo fra 150 Hk Tdi på 110 Hk Tdi .Kan man det ?
Jeg har haft en Golf 3 med lignende motor (AFN) Den havde turbo på fra en 130 hk passat, dyser fra en Transporter 0,216 og enkeltmasse svinghjul for at det kan holde i længden. Den havde omkring 165 hk. For at komme længere op effekt, skal din brændstofpumpe optimeres med større elementer. For det bliver hurtigt den der sætte begrænsningen.