Upcoming chiptuningssteder i DK

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
Okonomen
Helt nyt medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 23. apr 2020, 10:54
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Upcoming chiptuningssteder i DK

Indlæg af Okonomen » 29. maj 2020, 10:22

Hej,

Et generelt spørgsmål. Jeg får tit sponsoreret facebook reklamer omkring chiptuning, navnligt fordi jeg har søgt på det, men jeg synes at jeg ser rigtig mange nye selskaber som tilbyder rullefelt, og chiptuning af biler.

Får alle de samme filer, eller er det det nogle de selv laver? Enkelte udbydere har forskellige estimeringer på hvilken effekt bilen får, men de fleste ligger på samme effekt som alle andre udbydere. Så hvad er forskellen på de forskellige udbydere?

Jeg fik min optimere, den havde 329 std og den endte på 360. og 720nm. Flere skriver de kan få 380 og 750 ud af den, og det er jeg jo interesseret i. Jeg fik min lavet ved landberg i sin tid.

Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Re: Upcoming chiptuningssteder i DK

Indlæg af Tommy » 29. maj 2020, 10:29

Ja der er tilsyneladende ret mange der kan ændre nogle parametre i motorstyringen (chiptunere), men det absolut vigtigste i den sammenhæng er viden, forståelse og erfaring !
Man kan sikkert også hente 380 i din motor, men det holder måske kun 3000km... det er vigtigt at lave et program der ikke stresser komponenterne, og der er vist set sådanne tilfælde fra nogle af de nyere folk på markedet 🤯
En tuning handler ikke om at maxe tingene ud, men om kørbarhed, smidighed og holdbarhed.
These users thanked the author Tommy for the post (total 3):
majlandMichaelSmedGigel
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

383CI
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:37
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vest for Hobro
Has thanked: 13 times
Been thanked: 4 times

Re: Upcoming chiptuningssteder i DK

Indlæg af 383CI » 29. maj 2020, 10:35

"Onde tunger" vil sige det er langt de færreste tunere der laver deres filer selv.
Så når bilerne er estimeret til det samme er det måske fordi filerne kommer det samme sted fra.
Jeg har set flere filer "skilt af" og lokaliseret omkring maps osv. og lad mig udtrykke det således. Selv en meget enkel bil og styring er der virkeligt noget at holde styr på.
Rigtigt mange forhold og ting der griber ind i hinanden, rigtigt mange ting der kan beregnes og gøres op i forhold udfra ønsket funktion.

Jeg siger ikke tunerne ikke kan det, men at gøre det til hver enkelt bil på et par timer vil jeg tænke mit om.

Der findes også visse programmer der følger med KinaKabler der "bare" skal have at vide hvor meget effekt brugeren ønsker, så "tryller" det med filen der er udlæst fra bilen.
Så kan der jo tilpasses i det efter forgodtbefindende, bevaros, og/men hvor godt det generalt er vil jeg ikke udtale mig om, for har ingen erfaring med det.

Kender også et par tuner hvoraf den ene ikke kan ret meget med en pc. f.eks. så hvis han skulle lave filerne selv ville jeg være bekymret erkender jeg.

Men det korte af det lange, den branche er lige så gennemråden som mange andre, men det betyder ikke der ikke er nogle der er dygtige og kan lave noget godt.
Blot at der, sandsynligtvist, er utroligt mange lykkeriddere med kabler fra vish.
These users thanked the author 383CI for the post (total 2):
Ztrejferlarslyn
383CI

2002 VW Lupo R3 1,2 3L Stabil til hverdag. 3,2/100km +600k km. Stabil og optimeret til små 100hk.
1968 Dodge Charger V8 383CI (6,3L) 22/100km. På lift
1969 Buick Elektra 225 cab, V8 430CI (7,0L) 20/100km. Bidrager til den globale opvarmning.

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Upcoming chiptuningssteder i DK

Indlæg af Charlimike » 29. maj 2020, 17:48

Det er ikke helt ved siden af.

Der er kommet utrolig mange nye spillere til de sidste 5-6 år.

Langt de fleste af de nye laver intet selv, eller er partner med andre som også er mere eller mindre uduelige.

Klassikeren er, fyren der ligger billeder op af en bærbar på et forsæde, med en kina flasher og har altid åbent. Priser fra 1500kr osv. Jeg kan kun sige fra det forum jeg administrere, hold jer langt væk.
Det er blevet lidt af en plat branche de seneste år, hvor pris overskygger alt, og folk i mindre grad sætter sig ind i tingene eller stiller krav.
Det virker til at ingen gider at starte nederst på stigen og lære sit fag ordenligt.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 124 times

Re: Upcoming chiptuningssteder i DK

Indlæg af HHKP » 29. maj 2020, 18:07

Mig bekendt er der 4 i DK der ved hvad de snakker om, ingen nævnt OG jeg er ikke efter nogen som helst !
Men, hvis man skal kunne lave en fil til en bil kræver det langt mere end at øge tryk og mængde.........
Jeg har prøvet OG testet de 4 og der er ingen forskel på hvad de får ud af motoren, dog er der en lille over vægt på service og grundighed.

Jeg vil aldrig køre med en fil fra en der ikke kender forskel på rpm/ind tid og over pree top/max
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

Frederik
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 28 times

Re: Upcoming chiptuningssteder i DK

Indlæg af Frederik » 5. jun 2020, 20:25

Tommy skrev:
29. maj 2020, 10:29
det er vigtigt at lave et program der ikke stresser komponenterne, og der er vist set sådanne tilfælde fra nogle af de nyere folk på markedet 🤯
Jeg er enig i alt der skrives men også lidt nysgerrig på denne udtalelse. Findes de historier virkelig - jeg ser ikke forfærdelige anmeldelser på nettet.

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Upcoming chiptuningssteder i DK

Indlæg af Charlimike » 5. jun 2020, 20:45

Frederik skrev:
5. jun 2020, 20:25
Tommy skrev:
29. maj 2020, 10:29
det er vigtigt at lave et program der ikke stresser komponenterne, og der er vist set sådanne tilfælde fra nogle af de nyere folk på markedet 🤯
Jeg er enig i alt der skrives men også lidt nysgerrig på denne udtalelse. Findes de historier virkelig - jeg ser ikke forfærdelige anmeldelser på nettet.
Anmeldelser kan man købe sig til, det findes der flere eksempler på. Det bedste er at skrive et forum som dette fx, her har folk reelle erfaringer.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"