Side 1 af 1

2014 SQ5 tuning?

: 27. okt 2022, 18:56
af mk4Rasmus
313 hk sq5 fra 2014, med 8 trins transmission, hvad er folks erfaringer med den motor/transmission i forhold til at få den optimeret? Kan det holde? Den kører primært ganske alm hverdags kørsel, men slæber og med en hestetrailer jævnligt


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: 2014 SQ5 tuning?

: 28. okt 2022, 07:34
af Kevinff
Er det ikke den årgang hvor gearkassen har det med at stige af? Eller er den anden årgang? Mindes en Audi mekaniker fortalte mig at de døde for et godt ord.

Re: 2014 SQ5 tuning?

: 28. okt 2022, 08:19
af superbeszzz
Mon ikke det er en ZF gearkasse? Det er efter sigende noget af det aller mest holdbare, der er produceret. Generelt, er den drivlinie meget rost. Havde den selv i en A6 med 320 hk. Desværre, blev drivlinien "ødelagt" da Audi skulle ændre parametre grundet emissionsskandalen. Indtil da elskede jeg den bil, motor og gearkasse.

Jeg mener, at du roligt kan optimere den.

Re: 2014 SQ5 tuning?

: 28. okt 2022, 09:55
af LowDog
Har haft 2 "optimerede" SQ5'ere.

Den ene smed alle 6 dyser, den anden har smidt 1 (efter mit ejerskab).

Skal ikke sige om det er relateret til optimering, eller bare generelt de har ringe dyser. Men min mekaniker har også haft flere af de motore med dyseproblemer.

Mener de 6 dyser kostede ungefähr 35k, så det da lige værd at tage med i budgettet :lol:

Re: 2014 SQ5 tuning?

: 29. okt 2022, 07:35
af mk4Rasmus
LowDog skrev:Har haft 2 "optimerede" SQ5'ere.

Den ene smed alle 6 dyser, den anden har smidt 1 (efter mit ejerskab).

Skal ikke sige om det er relateret til optimering, eller bare generelt de har ringe dyser. Men min mekaniker har også haft flere af de motore med dyseproblemer.

Mener de 6 dyser kostede ungefähr 35k, så det da lige værd at tage med i budgettet :lol:
Dyserne er lige skiftet, så det håber jeg ikke bliver et problem Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk