Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13248
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4543 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af HansH » 7. jan 2024, 10:05

trykfajl skrev:
7. jan 2024, 10:03
Jeg har bilen nu! Den står ikke på værksted. Forhandleren har jo bedt mig om at køre i den, for ikke at se om det bliver bedre.
Godt.
Så er punkt 1+2 på min aktionsliste tjekket af.
Og så har jeg givet mit bud på hvad jeg ville gøre derefter .. hvis jeg var i dine sko. Uden garanti for noget som helst. Men sådan ville jeg gøre..

Jeg mener Landberg tager 1500 for en tilbagerulning til pre-dieselgate.
Det er selvfølgelig penge. Men jeg synes det er en overskuelig udgift i forhold til at skabe dig et bedre udgangspunkt for at komme til bunds i det problem du står med.
These users thanked the author HansH for the post (total 4):
mojolarslynOzonatrykfajl
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 395 times
Been thanked: 478 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af Monze1980 » 7. jan 2024, 10:19

for at se om ikke det bliver bedre, går jeg ud fra :D
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

trykfajl
Helt nyt medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 24. dec 2023, 00:43
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 11 times
Been thanked: 26 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af trykfajl » 7. jan 2024, 10:34

HansH skrev:
7. jan 2024, 10:05
trykfajl skrev:
7. jan 2024, 10:03
Jeg har bilen nu! Den står ikke på værksted. Forhandleren har jo bedt mig om at køre i den, for ikke at se om det bliver bedre.
Godt.
Så er punkt 1+2 på min aktionsliste tjekket af.
Og så har jeg givet mit bud på hvad jeg ville gøre derefter .. hvis jeg var i dine sko. Uden garanti for noget som helst. Men sådan ville jeg gøre..

Jeg mener Landberg tager 1500 for en tilbagerulning til pre-dieselgate.
Det er selvfølgelig penge. Men jeg synes det er en overskuelig udgift i forhold til at skabe dig et bedre udgangspunkt for at komme til bunds i det problem du står med.
Pengene er jeg ligeglad med. Jeg vil bare ha’ en bil der virker!

Men for at forstå, Så mener du ikke at jeg skal lade DCB tuning rulle den tilbage til Original, som de har lovet mig at de kan, og vil gøre kvit og frit, men i stedet skal kontakte Landberg?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13248
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4543 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af HansH » 7. jan 2024, 10:41

trykfajl skrev:
7. jan 2024, 10:34
Pengene er jeg ligeglad med. Jeg vil bare ha’ en bil der virker!
Tjek. Jeg ville tænke på præcis samme måde.

Men for at forstå, Så mener du ikke at jeg skal lade DCB tuning rulle den tilbage til Original, som de har lovet mig at de kan, og vil gøre kvit og frit, men i stedet skal kontakte Landberg?
Korrekt forstået.
Jeg ved ikke om DCB tuning kan rulle den tilbage til pre-dieselgate.
Men jeg ville slet ikke lade den tvivl komme i spil. Jeg ville til enhver tid gå til Landberg med det hele, nu og fremadrettet. Der kan du regne 100% med hvad du får.
Hvis bilen efter en Landberg-tilbagerulning til pre-dieselgate stadig hoster og sprutter, så er det helt sikkert at det ikke er et softwareproblem. Og det synes jeg vil være en vigtig parameter/usikkerhed du så vil kunne fjerne fra dit pt overbelastede hoved .. :)

Hvis du er så heldig, at den pludselig bare spinder som en kat med standard pre-dieselgate sw, så kan du efterflg ringe til forhandler og sige at sagen kan lukkes, da bilen fungerer. Uden at gå i detaljer.
Og derefter kan du så starte forfra på square #1 og overveje om du vil have den optimeret. Og i så fald - hos Landberg! :)
These users thanked the author HansH for the post:
trykfajl
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

trykfajl
Helt nyt medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 24. dec 2023, 00:43
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 11 times
Been thanked: 26 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af trykfajl » 7. jan 2024, 10:44

Tusind tak for input.

VIRKELIG værdsat.

God weekend

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 3. dec 2008, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 95 times
Been thanked: 66 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af Ozona » 7. jan 2024, 11:56

trykfajl skrev:
7. jan 2024, 10:44
Tusind tak for input.

VIRKELIG værdsat.

God weekend
Du holder os lige opdateret ik ? :)
Jan 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus(Bestilt) - Midlertidig firmabil: Mercedes A220 D
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Apr 2018 - Mar 2022 VW Passat B8 Variant Comfortline Premium 2.0 150 HK DSG + DK. LED Pakke
Jan 2014- Mar 2018 VW Passat 3C Variant Sportline Individual 2010 170 Hk. TDI DSG "Mit the ganze molevitten!"

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1367
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 111 times
Been thanked: 227 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af mojo » 7. jan 2024, 12:19

100% enig med Hans
En tunings fil kan desuden indeholde ting der gør at bilen ikke smider fejlkoder derved er det sværere at fejlsøge.
Er der lavet egr delete på den så er der også lavet om i indsugningen.
Det skal måske også laves tilbage så det stemmer overens med filen.
These users thanked the author mojo for the post:
trykfajl

trykfajl
Helt nyt medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 24. dec 2023, 00:43
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 11 times
Been thanked: 26 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af trykfajl » 7. jan 2024, 12:53

Ozona skrev:
7. jan 2024, 11:56
trykfajl skrev:
7. jan 2024, 10:44
Tusind tak for input.

VIRKELIG værdsat.

God weekend
Du holder os lige opdateret ik ? :)
Det kan du tro jeg gør
These users thanked the author trykfajl for the post:
Ozona

trykfajl
Helt nyt medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 24. dec 2023, 00:43
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 11 times
Been thanked: 26 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af trykfajl » 7. jan 2024, 12:56

mojo skrev:
7. jan 2024, 12:19
100% enig med HansBillede
En tunings fil kan desuden indeholde ting der gør at bilen ikke smider fejlkoder derved er det sværere at fejlsøge.
Er der lavet egr delete på den så er der også lavet om i indsugningen.
Det skal måske også laves tilbage så det stemmer overens med filen.
Jeg har besluttet mig for at fortælle forhandler det som det er, jeg er nød til at ha’ rene linier.

På mandag køre jeg til DCB og får lagt den fil i, jeg købte bilen med. Derefter vil jeg ta’ snakken med forhandler om, om jeg for egen regning skal få lagt original fil i hos Landberg, og tilbyde ham at dække de udgifter han har haft ifbm. Udskiftning af dyse.
These users thanked the author trykfajl for the post (total 2):
john mmojo

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1367
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 111 times
Been thanked: 227 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af mojo » 7. jan 2024, 13:04

Fy for pokker da.
Et ærligt menneske i Danmark
Nu har man set det med
Dog ville jeg stadig kun gå til lanberg.
These users thanked the author mojo for the post (total 3):
HansHallanstevetrykfajl

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13248
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4543 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af HansH » 7. jan 2024, 13:46

trykfajl skrev:
7. jan 2024, 12:56
Jeg har besluttet mig for at fortælle forhandler det som det er, jeg er nød til at ha’ rene linier.
Respekt for at du vælger at konfrontere ondet og få ryddet op i det rod der er opstået.

Som mojo siger - jeg ville dog stadig kun turde stole 100% på Landberg.

Men spændt på at høre det videre forløb. Krydser fingre for at vinden blæser din vej! Held og lykke :)
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
Ozonatrykfajl
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10872
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af GaSelle » 8. jan 2024, 16:44

Det lyder fuldstændigt som en defekt dyse.

Som alle de andre siger, ville jeg også holde mig til enten en original fil eller Landberg.
These users thanked the author GaSelle for the post:
trykfajl

trykfajl
Helt nyt medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 24. dec 2023, 00:43
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 11 times
Been thanked: 26 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af trykfajl » 8. jan 2024, 19:13

Seneste nyt.

Jeg havde igår en rigtig fin snak med Henrik, ejeren af Autovirke i Holsted, der hvor jeg har købte bilen.

Mine bekymringer omkring tuningen om min egen dumhed i forhold til at ændre programmet der lå i ved køb, blev modtaget med ophøjet ro, fuld forståelse for min situation og ingen trusler om frafald af garanti osv.

Hele sagen har virkelig gået mig meget på, og han beroligede mig, og sagde - vi skal nok få løst det her. Kim, du er ikke syg med kræft eller anden livsfarlig sygdom, husk det, det er kun en bil - sagde han.

Vi aftalte at bilen skulle rulles tilbage til den standard jeg modtog den i, altså det program den blev leveret med, og ikke en standard load fra Landberg. Hvilket nu er gjort.

I løbet af weekenden har jeg kørt en halv tank op, ca 500 km som jeg fik besked på, og det blev ikke bedre, nærmest tvært imod. Så af gud ved hvilken årsag beslutter jeg mig for i går aftes, efter aftensmad at tanke bilen fuldt op igen. Køre ind til Q8 og fylder bilen op med helt alm Diesel, og nærmest med det samme kan jeg høre at motoren begynder at gå anderledes, meget bedre faktisk. Jeg belutter mig hurtigt for at køre endnu en tur, og bilen køre nærmest helt perfekt.

Det får mig derfor mine tanker hen på, at jeg har tanket bilen på den samme tank, samme pumpe begge gange, inden køreturen til Aalborg, og igen efter reparation. Værkstedet havde jo meldt tilbage at der var benzin i tanken, hvilket gjorde mig i tvivl om hvad jeg havde tanket. Kvittering modtaget fra Shell - Vpower Diesel - så slog det mig, der må simpelthen være noget galt med deres pumpe.

Så i går aftes startede jeg en klagesag hos Shell, og afventer nu deres undersøgelse. Bilen køre og starter i mellem tiden fint, dog har den fået ret kraftig "ventil-banken" tiggelyde under acceleration - så nu har de bare at finde ud af at der var en fejl på standeren så jeg kan få min bil endegyldigt repareret.

Ligemeget hvad Shell finder ud af, har Autovirke lovet mig, at vi nok skal få den bil til at køre uden problemer.

Så nu er der lidt ro i sjælen igen.
These users thanked the author trykfajl for the post (total 7):
TheBlueStingraymertodinloHallasHansHTargetDanielB12mojo

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af Charlimike » 8. jan 2024, 20:33

+1 på landberg. Der kan være mange årsager.
Som det tidligere er skrevet, ville jeg få standard software i bilen. Værd opmærksom på om bilen er tunet med software version før eller efter diesel skandalen.
Hvis du får skoda til at ligge std software ind, og bilen har været tunet med tidligere version, og tragten i indsugningskassen er fjernet får du ballade.

Dcb tuning og den rensemetode du har valgt ville jeg fravælge.

Har du fået bilen undersøgt for vand/is i intercooleren, det sker ofte på den her tid af året og flere 1.6 tdi cayc/cayb har været ramt.
These users thanked the author Charlimike for the post:
mojo
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

perw
Medlem
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 226 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia

Indlæg af perw » 8. jan 2024, 20:53

Jeg kan ikke forstå, atde siger at der er benzin i tanken og de lader dig kører.

Kommer du benzin i en dieseltank, så har du ikke smøreingen der er nødvendigt for at smøre dieselpumpen. Og så kommer der små metal spåner ud i systemet og dert ødelægger motoren.

trykfajl
Helt nyt medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 24. dec 2023, 00:43
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 11 times
Been thanked: 26 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af trykfajl » 9. jan 2024, 14:30

Charlimike skrev:
8. jan 2024, 20:33
+1 på landberg. Der kan være mange årsager.
Som det tidligere er skrevet, ville jeg få standard software i bilen. Værd opmærksom på om bilen er tunet med software version før eller efter diesel skandalen.
Hvis du får skoda til at ligge std software ind, og bilen har været tunet med tidligere version, og tragten i indsugningskassen er fjernet får du ballade.

Dcb tuning og den rensemetode du har valgt ville jeg fravælge.

Har du fået bilen undersøgt for vand/is i intercooleren, det sker ofte på den her tid af året og flere 1.6 tdi cayc/cayb har været ramt.
Jeg er som udgangs punkt helt enig, men jeg er også nød til at agere iht Forhandlerens ønsker, da det er en garantisag. Han har bedt mig rulle den tilbage til det udgangspunkt jeg fik den leveret i, hvilket jeg har gjort.

Jeg er lidt træt af, at der er så meget negativt omtale omkring Hydrive, da jeg havde intrykket af at det var en god ting, men så er jeg da blevet så klog, og vil helt sikkert prøve at grave lidt ned i hvorfor, det er så dårligt.

Jeg har faktisk tidligere fået 2 biler renset med Hydrive og har være rigtigt godt tilfreds i forhold til støj, motorgang og kilometer på litteren.

Jeg er ikke vidende om hvad de har undersøgt på værkstedet, da den var til garanti-reperation ud over Dyse, da jeg ikke har set regningen endnu, men tak for input.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13248
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4543 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af HansH » 9. jan 2024, 14:45

trykfajl skrev:
9. jan 2024, 14:30
.. Han har bedt mig rulle den tilbage til det udgangspunkt jeg fik den leveret i, hvilket jeg har gjort.
Hmm.... skal lige forstå dette ;

Hvem har rullet den tilbage til "sådan som du fik den leveret" .... ? Er det DCB der har gjort det ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
mortenmol
Medlem
Indlæg: 855
Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 101 times
Been thanked: 241 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af mortenmol » 9. jan 2024, 14:48

HansH skrev:
trykfajl skrev:
9. jan 2024, 14:30
.. Han har bedt mig rulle den tilbage til det udgangspunkt jeg fik den leveret i, hvilket jeg har gjort.
Hmm.... skal lige forstå dette ;

Hvem har rullet den tilbage til "sådan som du fik den leveret" .... ? Er det DCB der har gjort det ?
Har tuneren gemt den gamle fil?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13248
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4543 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af HansH » 9. jan 2024, 14:51

mortenmol skrev:
9. jan 2024, 14:48
Har tuneren gemt den gamle fil?
Jamen det er dét der i givet fald undrer mig lidt .....

De fandt jo frem til at bilen med 99% sikkerhed allerede var tunet da den blev leveret og kom til DCB.
Man må gå ud fra at det er gjort hos <some other tuner> ... som ingen lige ved hvem er.

Normalt kan man ikke udlæse det som allerede er i motorstyringen. Eller - det er for bøvlet.
Det en tuner normaltvis gør, er at overskrive med et nyt image.
Og DCB har selvf overskrevet med deres eget tuningsimage, da de så fik bilen til optimering. Og dermed er "tilstand ved levering" tabt.

Så hvordan DCB i givet fald skulle være i stand til at bringe den tilbage til samme stand som da de fik den ind ... undrer mig lidt.
These users thanked the author HansH for the post:
mojo
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

trykfajl
Helt nyt medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 24. dec 2023, 00:43
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 11 times
Been thanked: 26 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia

Indlæg af trykfajl » 9. jan 2024, 14:55

perw skrev:
8. jan 2024, 20:53
Jeg kan ikke forstå, atde siger at der er benzin i tanken og de lader dig kører.

Kommer du benzin i en dieseltank, så har du ikke smøreingen der er nødvendigt for at smøre dieselpumpen. Og så kommer der små metal spåner ud i systemet og dert ødelægger motoren.
Kunne ikke være mere enig, jeg forstår det heller ikke, men jeg gør hvad jeg bliver bedt om så længe det er en garantisag.

Der kan dog ikke være ret meget benzin tilbage i tanken (og her ved jeg også godt at der ikke skal ret meget til for at skabe skade)
Da bilen var til garanti rep, og dysen blev skiftet, tømte de samtidig tanken og fyldte den op igen.
Da jeg hentede den stod den med 3/4 fyldt tank.
På vej hjem tanker jeg jo så desværre på den samme tankstation igen (som tidligere hvor jeg oplevde fejlen første gang). Jeg ville jo gerne være god ved bilen og fylde den helt op, inden jeg skulle køre en masse i den hen over weekenden.

Jeg må gå ud fra, at selvom der er fejl på Shell tanken (hvis det altså viser sig) så vil det produkt der kommer ud af "pistolen" jo også være et blandingsprudukt (Diesel og Benzin)og kan umuligt være ren Benzin, og jeg har efterfølgende endnu en gang fyldt en halv tank Diesel på, så koncentrationen af benzin vs diesel må være virkelig lille.

trykfajl
Helt nyt medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 24. dec 2023, 00:43
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 11 times
Been thanked: 26 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af trykfajl » 9. jan 2024, 15:04

HansH skrev:
9. jan 2024, 14:45
trykfajl skrev:
9. jan 2024, 14:30
.. Han har bedt mig rulle den tilbage til det udgangspunkt jeg fik den leveret i, hvilket jeg har gjort.
Hmm.... skal lige forstå dette ;

Hvem har rullet den tilbage til "sådan som du fik den leveret" .... ? Er det DCB der har gjort det ?
https://dcb-tuning.dk i Århus. Han havde 3 filer logget under min bil.

1. Nyeste update Skoda fil,
2. Min fil Pre-update
3. Den fil han "bryggede" til bilen, mens jeg var der sidst.

Jeg kunne få hvilken af filerne jeg ville ha' indlæst uden omkostninger.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13248
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4543 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af HansH » 9. jan 2024, 16:33

trykfajl skrev:
9. jan 2024, 15:04
HansH skrev:
9. jan 2024, 14:45
trykfajl skrev:
9. jan 2024, 14:30
.. Han har bedt mig rulle den tilbage til det udgangspunkt jeg fik den leveret i, hvilket jeg har gjort.
Hmm.... skal lige forstå dette ;

Hvem har rullet den tilbage til "sådan som du fik den leveret" .... ? Er det DCB der har gjort det ?
https://dcb-tuning.dk i Århus. Han havde 3 filer logget under min bil.

1. Nyeste update Skoda fil,
2. Min fil Pre-update
3. Den fil han "bryggede" til bilen, mens jeg var der sidst.

Jeg kunne få hvilken af filerne jeg ville ha' indlæst uden omkostninger.
Okay, så dvs:
- to Skoda standardfiler, en pre-dieselgate og en post-dieselgate
- deres egen tuningsfil

Det giver mening.
Men så vil det jo være min påstand, at DCB ikke har kunnet bringe bilen i den stand du købte den i ...... hvor den jo (formodet) var blevet tunet et andet sted.

Hvilken af disse options valgte du ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Morian87
Nyt medlem
Indlæg: 280
Tilmeldt: 14. maj 2014, 10:28
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 62 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af Morian87 » 9. jan 2024, 16:41

Har du prøvet at køre tilbage til den udskældte Shell tank med en 5 l dunk og så tanke et par liter? Mig bekendt kan man sagtens lugte forskel på benzin og diesel? Og du kan også teste om du kan stikke ild til det?? Altså ikke hele dunken på en gang vel og mærke… 😆
These users thanked the author Morian87 for the post:
mojo
VW Passat Variant GTE 2021.
Polestar 2, SMLR 231 Hk 2022.

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1367
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 111 times
Been thanked: 227 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af mojo » 9. jan 2024, 16:56

Den fil du fik i den var den med egr off.
Er den nu med egr on og den har kørt med off tidligere kan vel også give problemer.
Jeg tvivler stærkt på at han har udlæst din gamle fil og kan ligge den i igen.
På med en stensikker landberg fil med egr off.
Jeg vil vove den påstand at de fleste tuningsfiler er købt i eks Holland og måske efter bedste evne forsøgt tilrettet bilen.

trykfajl
Helt nyt medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 24. dec 2023, 00:43
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 11 times
Been thanked: 26 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af trykfajl » 9. jan 2024, 17:19

HansH skrev:
9. jan 2024, 16:33
trykfajl skrev:
9. jan 2024, 15:04
HansH skrev:
9. jan 2024, 14:45


Hmm.... skal lige forstå dette ;

Hvem har rullet den tilbage til "sådan som du fik den leveret" .... ? Er det DCB der har gjort det ?
https://dcb-tuning.dk i Århus. Han havde 3 filer logget under min bil.

1. Nyeste update Skoda fil,
2. Min fil Pre-update
3. Den fil han "bryggede" til bilen, mens jeg var der sidst.

Jeg kunne få hvilken af filerne jeg ville ha' indlæst uden omkostninger.
Okay, så dvs:
- to Skoda standardfiler, en pre-dieselgate og en post-dieselgate
- deres egen tuningsfil

Det giver mening.
Men så vil det jo være min påstand, at DCB ikke har kunnet bringe bilen i den stand du købte den i ...... hvor den jo (formodet) var blevet tunet et andet sted.

Hvilken af disse options valgte du ?
Ikke helt.

Han havde en standard Skoda fil, som i systemet (fik lov at kigge med) stod som nyeste opdatering, altså nyeste version fra Skoda

Så havde han den fil, som lå i min bil, inden han lagde sin egen fil i.

Og tilsidst havde han sin egen fil, som han også tilbød at indlæse igen.


DCB tuning laver rigtigt mange filer, son han, ejeren af kæden, med værksted lige syd for Århus, selv bygger fra bunden. (Hans påstand, det kan jeg hverken be- eller af-kræfte). Han har flere samarbejdsaftaler med værksteder rundt omkring i landet, samt flere franchise forhandlere af tuningsfilerne. Der ud over laver han mange filer for folk i Australien, USA, New Zealand, Østen osv.

Kiggede trustpilot inden jeg besluttede mig for ham/DCB og de har nærmest kun positive tilkendegivelser.

Der har heller ikke været noget pis med ham i forbindelse med denne sag. Han tilbød mig med det samme original fil, eller den jeg kom til ham med. Samtidig har han tilbudt mig at jeg kan komme igen efter sagens afslutning og få indlæst hans tuningsfil igen, uden beregning, men blot lidt til kaffekassen. Det er sku’ go’ stil. Jeg anset ikke tuningen som problemet.

Men jeg vil dog højst sandsynlig bruge landberg næsten gang, hvis der bliver en næste alene pga. jeres anbefalinger.

trykfajl
Helt nyt medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 24. dec 2023, 00:43
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 11 times
Been thanked: 26 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af trykfajl » 9. jan 2024, 17:21

Morian87 skrev:
9. jan 2024, 16:41
Har du prøvet at køre tilbage til den udskældte Shell tank med en 5 l dunk og så tanke et par liter? Mig bekendt kan man sagtens lugte forskel på benzin og diesel? Og du kan også teste om du kan stikke ild til det?? Altså ikke hele dunken på en gang vel og mærke… 😆
Nej det har jeg ikke, det råd fik jeg også af en kollega i dag, så langt har jeg ikke selv tænkt, desværre.

Heldigvis har værkstedet der reparerede bilen gemt det aftaklede brændstof, dette har Shell også fået at vide.

trykfajl
Helt nyt medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 24. dec 2023, 00:43
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 11 times
Been thanked: 26 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af trykfajl » 9. jan 2024, 17:25

mojo skrev:
9. jan 2024, 16:56
Den fil du fik i den var den med egr off.
Er den nu med egr on og den har kørt med off tidligere kan vel også give problemer.
Jeg tvivler stærkt på at han har udlæst din gamle fil og kan ligge den i igen.
På med en stensikker landberg fil med egr off.
Jeg vil vove den påstand at de fleste tuningsfiler er købt i eks Holland og måske efter bedste evne forsøgt tilrettet bilen.
Nej det var den ikke, og det gør han som standard ikke, da det som han siger er ulovligt, og kan gove alle muligt andre problemer.

Hvad den oprindelige fil som nu er genindlæst gør, og indeholder aner jeg ikke.

Men jeg har handlet i overenstemmelse med forhandlerens ønske om at bringe den tilbage til den stand jeg købte den i.

Havde det stået til mig, havde jeg valgt den originale fil.

Hvis vi nu antager at jeg for medhold i min klage til Shell, vil bilen jo blive kørt til Skoda, og sikkert med alt muligt garanti nulstillet, og originalt software indlæst,

Men jeg bliver forhåbentligt klogere på et tidspunkt.
These users thanked the author trykfajl for the post:
mojo

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13248
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4543 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af HansH » 9. jan 2024, 17:39

Okay.. Der er noget jeg ikke kan få til at stemme.

HVIS han har kunnet lægge den fil i, som du købte bilen med, så vil jeg mene det kun være fordi han selv har lavet den tuningsfil på et tidspunkt for tidligere ejer. Altså at det er hans eget værk.
HVIS altså den var tunet ... men det lyder jo til at I er ret sikre på det.

Og som jeg forstår det, så har du altså nu igen bilen som den var ... tunet ... som da du købte den.

Hvis DCB siger at "EGROFF kan give alle muiige problemer", så er det netop et af kendetegnene ved en tuner der ikke har 100% tjek på det. Sorry to say.
Landberg har lavet EGROFF på flere biler end jeg har spist ærter .. inkl 2 af mine egne tidligere. Og det virker 100%.
Når en tuner ikke kan finde ud af at lave EGROFF, så ytrer det sig typisk ved at regenerering ikke kører som det skal, hvilket bevirker at filteret stopper til over tid, og man ender til sidst i nødprogram..
These users thanked the author HansH for the post:
mojo
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1367
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 111 times
Been thanked: 227 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af mojo » 9. jan 2024, 19:12

Så den tuningsfil som han har "bygget" til bilen var med egr on.
Og hverken du eller han ved om den tidligere fil som du købte bilen med var med egr off.
Eller for såvidt om filen var før eller efter Dieselgate.
Har den tragten i indsugningen eller ej?

Brugeravatar
majbom
Aktiv medlem
Indlæg: 2796
Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Midtfyn
Has thanked: 84 times
Been thanked: 152 times

Re: Reklamation vedr. tunet Skoda Octavia ‘11

Indlæg af majbom » 9. jan 2024, 20:07

Kan man ikke tage backup af motorstyringen inden man går i gang?
//morten

Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Billede

Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"