jeg er lige blevet tilbudt en Garrett lader fra en 150hk tdi.- mit spørgsmål er så, hvor omfattende bliver detter projekt, hvis den skal adopters af en 1Z'er?
spørgsmål:
- Passer manifolden fra 150hk tdi over på 1Z?
- Skal kompressionen ikke sænkes hvis man lader over 0,9 bar? (er det ikke 0,9 std..)
- Kan std. motorstyring følge med?
Mit ønske er ca. 130- 140 hk.
Er det ikke nok med en canbus optimering samt større dyser på 1Z for at opnå dette?
Lader fra 150 hk tdi,.- stort projekt på 90 hk 1Z??
- Duzty
- Nyt medlem
- Indlæg: 361
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:12
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jerslev - Nordjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Lader fra 150 hk tdi,.- stort projekt på 90 hk 1Z??
´Der er vist noget med den gamle motorstyring på 1Z motoren ikke kan styre højt tryk.
Men noget helt andet er at din turbo er wastegate styret, og den anden er en VNT turbo, så der ska laves MEGET om før det kører! Du ska nok finde komplet ledningsnet fra en 110hk golf4 eller lign, det vil ku bruges.
Ellers så sælg den lader til mig
Men noget helt andet er at din turbo er wastegate styret, og den anden er en VNT turbo, så der ska laves MEGET om før det kører! Du ska nok finde komplet ledningsnet fra en 110hk golf4 eller lign, det vil ku bruges.
Ellers så sælg den lader til mig
Seat Leon TDi
Forkammer Diesel rykker Nu med GT30R@3,0Bar 1/4 mile: 13,21
Forkammer Diesel rykker Nu med GT30R@3,0Bar 1/4 mile: 13,21
- Duzty
- Nyt medlem
- Indlæg: 361
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:12
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jerslev - Nordjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Lader fra 150 hk tdi,.- stort projekt på 90 hk 1Z??
Men vi ldu nøjes med da 140hk, så få da et sæt større dyser, FMIC også find en K24 lader, så er den da hjemme...
Seat Leon TDi
Forkammer Diesel rykker Nu med GT30R@3,0Bar 1/4 mile: 13,21
Forkammer Diesel rykker Nu med GT30R@3,0Bar 1/4 mile: 13,21
- Zutsko
- Nyt medlem
- Indlæg: 288
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Lader fra 150 hk tdi,.- stort projekt på 90 hk 1Z??
Nu hopper jeg lige ind i denne tråd...
Har selv en AHU motot med 1Z topstykke, hvor jeg har fået større dysser i. Men sådan et FMIC sæt og en K24 lader er det nok? Hvad med styringen, her tænker jeg på brændstofmængden i forhold til en større turbo, og hvad kan sådan en motor holde til? Omkring styringen nævner du at den ikke kan styre højt tryk, hvad er fordelen så ved en anden turbo? Kan det ikke passe at der standard er et ladetryk på 0,4 bar?
Hvem sælger FMIC kit herhjemme og hvad med en K24 lader?
Uha det er mange spørgsmål, håber ikke jeg blander mig for mget i denne tråd....
Har selv en AHU motot med 1Z topstykke, hvor jeg har fået større dysser i. Men sådan et FMIC sæt og en K24 lader er det nok? Hvad med styringen, her tænker jeg på brændstofmængden i forhold til en større turbo, og hvad kan sådan en motor holde til? Omkring styringen nævner du at den ikke kan styre højt tryk, hvad er fordelen så ved en anden turbo? Kan det ikke passe at der standard er et ladetryk på 0,4 bar?
Hvem sælger FMIC kit herhjemme og hvad med en K24 lader?
Uha det er mange spørgsmål, håber ikke jeg blander mig for mget i denne tråd....
There is only one rule: Ducati
"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
- Colin Chapman
"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
- Colin Chapman
- henrik2er
- Nyt medlem
- Indlæg: 304
- Tilmeldt: 21. jul 2008, 11:29
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: kolding 6000
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Lader fra 150 hk tdi,.- stort projekt på 90 hk 1Z??
Jeg er ret sikker på at man godt kan få en 1z til at styre en vgt turbo, der skal bare nogle andre ladetryks ventiler til en vacum dåse og et andet program i boksen.
Tag fat i kim ( rittersport) han kan få det til at køre
Men sådan en 150 gt1749vb lader du har der er ¨selvfølig en go turbo At vælge, men med 110 hk dyser og anden chip vil du sagtens kunne få en rigtig hurtig og velfungerende diesel.
køre selv non vtg pt med 140 hk og 326,7 nm
Tag fat i kim ( rittersport) han kan få det til at køre
Men sådan en 150 gt1749vb lader du har der er ¨selvfølig en go turbo At vælge, men med 110 hk dyser og anden chip vil du sagtens kunne få en rigtig hurtig og velfungerende diesel.
køre selv non vtg pt med 140 hk og 326,7 nm
Henrik2er !!