Lader fra 150 hk tdi,.- stort projekt på 90 hk 1Z??

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
Brugeravatar
asteen
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13. jul 2008, 21:10
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Lader fra 150 hk tdi,.- stort projekt på 90 hk 1Z??

Indlæg af asteen » 20. jul 2008, 00:17

jeg er lige blevet tilbudt en Garrett lader fra en 150hk tdi.- mit spørgsmål er så, hvor omfattende bliver detter projekt, hvis den skal adopters af en 1Z'er? :mrgreen:
spørgsmål:

- Passer manifolden fra 150hk tdi over på 1Z?
- Skal kompressionen ikke sænkes hvis man lader over 0,9 bar? (er det ikke 0,9 std..)
- Kan std. motorstyring følge med?

Mit ønske er ca. 130- 140 hk.

Er det ikke nok med en canbus optimering samt større dyser på 1Z for at opnå dette?

Brugeravatar
Duzty
Nyt medlem
Indlæg: 361
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jerslev - Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Lader fra 150 hk tdi,.- stort projekt på 90 hk 1Z??

Indlæg af Duzty » 20. jul 2008, 00:20

´Der er vist noget med den gamle motorstyring på 1Z motoren ikke kan styre højt tryk.
Men noget helt andet er at din turbo er wastegate styret, og den anden er en VNT turbo, så der ska laves MEGET om før det kører! Du ska nok finde komplet ledningsnet fra en 110hk golf4 eller lign, det vil ku bruges.

Ellers så sælg den lader til mig ;)
Seat Leon TDi

Forkammer Diesel rykker :) Nu med GT30R@3,0Bar :twisted: 1/4 mile: 13,21

Brugeravatar
Duzty
Nyt medlem
Indlæg: 361
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jerslev - Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Lader fra 150 hk tdi,.- stort projekt på 90 hk 1Z??

Indlæg af Duzty » 20. jul 2008, 00:22

Men vi ldu nøjes med da 140hk, så få da et sæt større dyser, FMIC også find en K24 lader, så er den da hjemme...
Seat Leon TDi

Forkammer Diesel rykker :) Nu med GT30R@3,0Bar :twisted: 1/4 mile: 13,21

Brugeravatar
Zutsko
Nyt medlem
Indlæg: 288
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Lader fra 150 hk tdi,.- stort projekt på 90 hk 1Z??

Indlæg af Zutsko » 21. jul 2008, 13:20

Nu hopper jeg lige ind i denne tråd... :?

Har selv en AHU motot med 1Z topstykke, hvor jeg har fået større dysser i. Men sådan et FMIC sæt og en K24 lader er det nok? Hvad med styringen, her tænker jeg på brændstofmængden i forhold til en større turbo, og hvad kan sådan en motor holde til? Omkring styringen nævner du at den ikke kan styre højt tryk, hvad er fordelen så ved en anden turbo? Kan det ikke passe at der standard er et ladetryk på 0,4 bar?

Hvem sælger FMIC kit herhjemme og hvad med en K24 lader?

Uha det er mange spørgsmål, håber ikke jeg blander mig for mget i denne tråd.... :roll:
There is only one rule: Ducati
"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
- Colin Chapman

Brugeravatar
henrik2er
Nyt medlem
Indlæg: 304
Tilmeldt: 21. jul 2008, 11:29
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: kolding 6000
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Lader fra 150 hk tdi,.- stort projekt på 90 hk 1Z??

Indlæg af henrik2er » 21. jul 2008, 14:08

Jeg er ret sikker på at man godt kan få en 1z til at styre en vgt turbo, der skal bare nogle andre ladetryks ventiler til en vacum dåse og et andet program i boksen.

Tag fat i kim ( rittersport) han kan få det til at køre :D

Men sådan en 150 gt1749vb lader du har der er ¨selvfølig en go turbo At vælge, men med 110 hk dyser og anden chip vil du sagtens kunne få en rigtig hurtig og velfungerende diesel.

køre selv non vtg pt med 140 hk og 326,7 nm
Henrik2er !!

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"