Hej jeg har en passat 3c, der har en 2,0 tfsi motor under hjelmen.
Den har rundet de 220000 km men køre som den skal, og har lige fået skiftet tandrem, samt service. Jeg overvejer meget at få apr stage 1, men vil gerne høre folks mening om det måske ikke er nogen god idé da motoren trods alt har gået en del og er 10 år gammel.
Apr stage 1 - 2,0 tfsi 220000km +
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Apr stage 1 - 2,0 tfsi 220000km +
Det burde ikke være et problem.
Vi tuner tit biler med langt flere km.
Vi tuner tit biler med langt flere km.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Apr stage 1 - 2,0 tfsi 220000km +
Enig.
Bare sørg for at få skiftet recirkuleringsventil, knastfølger, krumtapsudluftning/PCV og evt. nogle nye tændrør.
Bare sørg for at få skiftet recirkuleringsventil, knastfølger, krumtapsudluftning/PCV og evt. nogle nye tændrør.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 19. aug 2015, 22:36
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Apr stage 1 - 2,0 tfsi 220000km +
Går udfra det så ikke skal være originale dele men nogen som kan tåle lidt mere power ? Eller er oem fint?Stefan skrev:Enig.
Bare sørg for at få skiftet recirkuleringsventil, knastfølger, krumtapsudluftning/PCV og evt. nogle nye tændrør.
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Apr stage 1 - 2,0 tfsi 220000km +
OEM/org. er helt fint. Det er bare "sliddele", som typisk siger "good-bye" når ydelsen hæves.seban skrev:Går udfra det så ikke skal være originale dele men nogen som kan tåle lidt mere power ? Eller er oem fint?Stefan skrev:Enig.
Bare sørg for at få skiftet recirkuleringsventil, knastfølger, krumtapsudluftning/PCV og evt. nogle nye tændrør.
Knastfølgeren er essentiel at få skiftet, hvis den ikke er blevet det i din varetægt. Den kan koste meget dyre reparationer, hvis den bliver slidt for meget, koster kun få hundrede kroner for delen og kan skiftes på 15min.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 19. aug 2015, 22:36
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Apr stage 1 - 2,0 tfsi 220000km +
Alle tiders - for skiftet følgende dele inden software, tak for hjælpenStefan skrev:OEM/org. er helt fint. Det er bare "sliddele", som typisk siger "good-bye" når ydelsen hæves.seban skrev:Går udfra det så ikke skal være originale dele men nogen som kan tåle lidt mere power ? Eller er oem fint?Stefan skrev:Enig.
Bare sørg for at få skiftet recirkuleringsventil, knastfølger, krumtapsudluftning/PCV og evt. nogle nye tændrør.
Knastfølgeren er essentiel at få skiftet, hvis den ikke er blevet det i din varetægt. Den kan koste meget dyre reparationer, hvis den bliver slidt for meget, koster kun få hundrede kroner for delen og kan skiftes på 15min.
.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Apr stage 1 - 2,0 tfsi 220000km +
Jeg vil nok anbefale at få renset indsugningskanaler/ventiler, det er et must på de motorer.