Apr stage 1 - 2,0 tfsi 220000km +

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
seban
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 19. aug 2015, 22:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Apr stage 1 - 2,0 tfsi 220000km +

Indlæg af seban » 26. nov 2015, 20:25

Hej jeg har en passat 3c, der har en 2,0 tfsi motor under hjelmen.
Den har rundet de 220000 km men køre som den skal, og har lige fået skiftet tandrem, samt service. Jeg overvejer meget at få apr stage 1, men vil gerne høre folks mening om det måske ikke er nogen god idé da motoren trods alt har gået en del og er 10 år gammel.

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Apr stage 1 - 2,0 tfsi 220000km +

Indlæg af Sorens2 » 26. nov 2015, 20:53

Det burde ikke være et problem.
Vi tuner tit biler med langt flere km.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Apr stage 1 - 2,0 tfsi 220000km +

Indlæg af Stefan » 27. nov 2015, 09:13

Enig.

Bare sørg for at få skiftet recirkuleringsventil, knastfølger, krumtapsudluftning/PCV og evt. nogle nye tændrør.

seban
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 19. aug 2015, 22:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Apr stage 1 - 2,0 tfsi 220000km +

Indlæg af seban » 27. nov 2015, 14:29

Stefan skrev:Enig.

Bare sørg for at få skiftet recirkuleringsventil, knastfølger, krumtapsudluftning/PCV og evt. nogle nye tændrør.
Går udfra det så ikke skal være originale dele men nogen som kan tåle lidt mere power ? Eller er oem fint?

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Apr stage 1 - 2,0 tfsi 220000km +

Indlæg af Stefan » 27. nov 2015, 14:37

seban skrev:
Stefan skrev:Enig.

Bare sørg for at få skiftet recirkuleringsventil, knastfølger, krumtapsudluftning/PCV og evt. nogle nye tændrør.
Går udfra det så ikke skal være originale dele men nogen som kan tåle lidt mere power ? Eller er oem fint?
OEM/org. er helt fint. Det er bare "sliddele", som typisk siger "good-bye" når ydelsen hæves.

Knastfølgeren er essentiel at få skiftet, hvis den ikke er blevet det i din varetægt. Den kan koste meget dyre reparationer, hvis den bliver slidt for meget, koster kun få hundrede kroner for delen og kan skiftes på 15min.

seban
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 19. aug 2015, 22:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Apr stage 1 - 2,0 tfsi 220000km +

Indlæg af seban » 27. nov 2015, 17:54

Stefan skrev:
seban skrev:
Stefan skrev:Enig.

Bare sørg for at få skiftet recirkuleringsventil, knastfølger, krumtapsudluftning/PCV og evt. nogle nye tændrør.
Går udfra det så ikke skal være originale dele men nogen som kan tåle lidt mere power ? Eller er oem fint?
OEM/org. er helt fint. Det er bare "sliddele", som typisk siger "good-bye" når ydelsen hæves.

Knastfølgeren er essentiel at få skiftet, hvis den ikke er blevet det i din varetægt. Den kan koste meget dyre reparationer, hvis den bliver slidt for meget, koster kun få hundrede kroner for delen og kan skiftes på 15min.
Alle tiders - for skiftet følgende dele inden software, tak for hjælpen
.

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Apr stage 1 - 2,0 tfsi 220000km +

Indlæg af m power » 27. nov 2015, 18:48

Jeg vil nok anbefale at få renset indsugningskanaler/ventiler, det er et must på de motorer.

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"