Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
C-hansen
Medlem
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 16. maj 2011, 15:50
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hadsten
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af C-hansen » 29. jul 2014, 20:29

Hvorhenne bliver der stillet spørgsmål til Revo´s effekt.
Det er så vidt jeg ved Jake som stiller spørgsmåls tegn til APR software og vil have et rulle træf så man kan se hvilken software der er bedst
Derud over bilder i ude ved BN auto teknik nye kunder som gerne vil have APR i deres bil ind at APR softwaren har et så kaldt dødt punkt for at skræmme dem væk fra APR SW

Modent?
A3 1,9 TDI AGR "hestebilen" 98'

melander1980
Medlem
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 2. jun 2009, 19:17
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af melander1980 » 29. jul 2014, 20:51

C-hansen skrev:Hvorhenne bliver der stillet spørgsmål til Revo´s effekt.
Det er så vidt jeg ved Jake som stiller spørgsmåls tegn til APR software og vil have et rulle træf så man kan se hvilken software der er bedst
Derud over bilder i ude ved BN auto teknik nye kunder som gerne vil have APR i deres bil ind at APR softwaren har et så kaldt dødt punkt for at skræmme dem væk fra APR SW

Modent?
For lige at slå det helt fast, så har jeg ingen aktier i REVO, men er bare yderst tilfreds med den SW de leverer, samt den ærlighed og faglig kunnen BN Autoteknik har indenfor feltet. Derfor kan din kommentar undrer mig, da jeg anser Brian og Joe fra BN Autoteknik for at være yderst ærlige fagmænd, som er en uddøende race, da de faktisk reparerer ens bil, og ikke bare udskifter til nyt, eller prakker dig en masse unødvendigt på :)
Bevares de roser nok ikke APR til skyerne, ligesom mange APR folk herinde fra heller ikke gør med Revo. Det er den samme gamle sang om igen ;)

Min kommentar omkring tvivl om Revo's effekt er fra utallige andre emner herinde. Du kan evt. prøve at lave en søgning og du vil nok komme frem til, at APR's forretningsmåde generelt er noget mere aggressiv og til tider meget beklagelig. Jeg ved skam godt APR laver udmærket SW (tænker her på ex. Andy herinde fra og dig), men for mig hænger moral og god service også sammen, og der føler jeg personligt, at Revo fører 1-0 :)
Med venlig hilsen
Martin

Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!

Brugeravatar
bnautoteknik
Nyt medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 8. sep 2008, 18:43
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: BN Autoteknik
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af bnautoteknik » 29. jul 2014, 21:12

C-hansen skrev:Hvorhenne bliver der stillet spørgsmål til Revo´s effekt.
Det er så vidt jeg ved Jake som stiller spørgsmåls tegn til APR software og vil have et rulle træf så man kan se hvilken software der er bedst
Derud over bilder i ude ved BN auto teknik nye kunder som gerne vil have APR i deres bil ind at APR softwaren har et så kaldt dødt punkt for at skræmme dem væk fra APR SW

Modent?

Det er nu ikke helt sandt..
Hverken mig selv eller Joe har på noget tidspunkt fortalt hvad folk skal vælge eller hvad de ikke skal vælge vi kan kun ud fra de rulninger vi har lavet af apr biler se hvordan kurven er. og jeg havde faktisk lige en passat stage 2 idag hvor kurven var rigtig fin på og det fik kunden da også af vide..
Husk lige på jeg selv har solgt apr software så helt dårligt kan jeg jo ikke tro det er. vi så bare en masse begrænsninger i forhold til revo. derfor skiftede vi. (stadig ikke noget jeg endnu fortryder).
Jeg er ked af så mange ting jeg hører vi går og siger ude i byen uden halvdelen af dem er sande men sådan er det vel bare på dette forum og i virkeligheden.
Har f.eks lige hørt idag at revo softwaren var skyld i en oliepumpe der fejlede.. Ja det er bare sådan noget vi kan...

Ps jeg tager som regel afstand fra sådanne diskussioner men da kim gik ind og stillede spørgsmål tegn til min faglige kunnen og viden måtte jeg jo svare.
Senest rettet af bnautoteknik 29. jul 2014, 21:15, rettet i alt 1 gang.
Vi tager tuning seriøst. Nu også indehaver af eget rullefelt! :o)

http://www.bnautoteknik.dk


https://www.facebook.com/bnautoteknik.dk

Forhandling af: REVO Software, REVO Hardware, TTE turbo, WD Tuning Software og Hardware, Bilstein suspension, Spec Clutches, 034 Motorsport, CTS Motorsport, 42 Draft design, Whiteline, Auto Polar, Yokohama Tyres, H&R, Integrated Engineering, Powerflex, USP Motorsport, TTE turbo, WD Tuning Software og Hardware, LOBA Motorsport, THS performance, 034 Motorsport

C-hansen
Medlem
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 16. maj 2011, 15:50
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hadsten
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af C-hansen » 29. jul 2014, 21:14

Det er da fint at de er nogle ærlige mekanikere og har styr på det. Dem jeg kender som får lavet bil derovre har også kun været positivt.

Min kommentar udsprang bare lige af den kommentar Kevin skrev og det svar som kom fra Bn Auto omkring modenhed.
A3 1,9 TDI AGR "hestebilen" 98'

MysTiC
Medlem
Indlæg: 978
Tilmeldt: 1. okt 2010, 21:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sv: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af MysTiC » 29. jul 2014, 21:15

bnautoteknik skrev:
C-hansen skrev:Hvorhenne bliver der stillet spørgsmål til Revo´s effekt.
Det er så vidt jeg ved Jake som stiller spørgsmåls tegn til APR software og vil have et rulle træf så man kan se hvilken software der er bedst
Derud over bilder i ude ved BN auto teknik nye kunder som gerne vil have APR i deres bil ind at APR softwaren har et så kaldt dødt punkt for at skræmme dem væk fra APR SW

Modent?

Det er nu ikke helt sandt..
Hverken mig selv eller Joe har på noget tidspunkt fortalt hvad folk skal vælge eller hvad de ikke skal vælge vi kan kun ud fra de rulninger vi har lavet af apr biler se hvordan kurven er. og jeg havde faktisk lige en passat stage 2 idag hvor kurven var rigtig fin på og det fik kunden da også af vide..
Husk lige på jeg selv har solgt apr software så helt dårligt kan jeg jo ikke tro det er. vi så bare en masse begrænsninger i forhold til revo. derfor skiftede vi. (stadig ikke noget jeg endnu fortryder).
Jeg er ked af så mange ting jeg hører vi går og siger ude i byen uden halvdelen af dem er sande men sådan er det vel bare på dette forum og i virkeligheden.
Har f.eks lige hørt idag at revo softwaren var skyld i en oliepumpe der fejlede.. Ja det er bare sådan noget vi kan...
Fanme vild software så :-D

C-hansen
Medlem
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 16. maj 2011, 15:50
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hadsten
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af C-hansen » 29. jul 2014, 21:18

Hvorfor dælen skulle han lyve om at i har fortalt at Apr software har et dødt punkt? Det var Joe som fortalte ham det
A3 1,9 TDI AGR "hestebilen" 98'

Brugeravatar
bnautoteknik
Nyt medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 8. sep 2008, 18:43
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: BN Autoteknik
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af bnautoteknik » 29. jul 2014, 21:30

C-hansen skrev:Hvorfor dælen skulle han lyve om at i har fortalt at Apr software har et dødt punkt? Det var Joe som fortalte ham det

Jamen vi har målt et par stykker og på Kurven har de et dødt punkt så det er jo rigtigt, men derfra til at de skal fravælge det er der langt.. men jeg havde dog en i dag som jeg skrev tidligere. der ikke havde det.. en passat stg 2 rigtig fin kurve 260 hk og 400 nm som jeg husker det..
Vi tager tuning seriøst. Nu også indehaver af eget rullefelt! :o)

http://www.bnautoteknik.dk


https://www.facebook.com/bnautoteknik.dk

Forhandling af: REVO Software, REVO Hardware, TTE turbo, WD Tuning Software og Hardware, Bilstein suspension, Spec Clutches, 034 Motorsport, CTS Motorsport, 42 Draft design, Whiteline, Auto Polar, Yokohama Tyres, H&R, Integrated Engineering, Powerflex, USP Motorsport, TTE turbo, WD Tuning Software og Hardware, LOBA Motorsport, THS performance, 034 Motorsport

C-hansen
Medlem
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 16. maj 2011, 15:50
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hadsten
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af C-hansen » 29. jul 2014, 21:41

Men han fik ihvertfald indtryk af at det blev fortalt på en sådan måde at Apr skulle han ikke vælge til sin bil.
Så må han jo have misforstået jer
A3 1,9 TDI AGR "hestebilen" 98'

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Sv: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af Kevinff » 29. jul 2014, 21:48

C-hansen skrev:Det er da fint at de er nogle ærlige mekanikere og har styr på det. Dem jeg kender som får lavet bil derovre har også kun været positivt.

Min kommentar udsprang bare lige af den kommentar Kevin skrev og det svar som kom fra Bn Auto omkring modenhed.
Nevermind det var mig der misforstod din besked totalt :D
Senest rettet af Kevinff 29. jul 2014, 21:50, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Nicklas123456
Aktiv medlem
Indlæg: 2181
Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 160 times
Been thanked: 187 times

Re: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af Nicklas123456 » 29. jul 2014, 21:49

Passaten der bliver snakket om er min - se rullefelt attest nedenunder

At sige at Brian og Joe siger man ikk skal vælge APR passer simpelthen ikke.
Jeg snakkede med dem begge idag, og de sagde at APR lavede fine tal - men der nogen gange kom en pukkel lige for at lave lidt extra på toppen.
Det var mest det deres undren gik på, hvor en REVO kurve var mere jævn..

Jeg har APR stage 2 og er glad for APR.

Og da vi havde rullet min bil idag roste Brian da også både kurve og tal - der blev på INTET tidspunkt snakket om REVO..

Bevares Brian ser nok helts jeg havde valgt APR, men nogen er til moderen andre til datteren - sådan er det nu engang :-)

Men det var satme dejligt at snakke med en person som Brian, der snakker om hvad han ved, ikke hva han har læst på nettet. Vi snakkede om 1000 ting både APR og REVO.. Og han kunne fortælle både godt og skidt om begge ting.

Så lige præcis et sted som BN Autoteknik er lige min smag da de ikk er så firkantede og bare skriger REVO.
Men gerne vil teste, se og forstå måske lærer (der nok ikk nogen der lærer fra mig) men de tager gerne en dialog med kunden UDEN nogen fastlåste synspunkter..

Så Thumbs Up herfra til BN Autoteknik..

p.s. Tusind tak for hjælpen :-)

- nu skal det ikk lyde som om jeg dr gået over til REVO kører jo APR endnu..
Fik lagt APR software på hos Kim vagtuning også en flink gut - men i bund og grund nok en større sælger en Brian - og sådan er det nu engang begge (efter min mening) flinke mennesker..
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (148.84 KiB) Vist 2027 gange
Fordi livet er for kort til andet end VAG :P

Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997

C-hansen
Medlem
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 16. maj 2011, 15:50
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hadsten
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af C-hansen » 29. jul 2014, 22:02

Okay for lige at ta den en sidste gang så fik min kammerat at vide at APR havde et dødt punkt i deres kurve. Det forstod han som at de prøvede at få ham til at vælge APR fra til fordel for Revo. Det har han jo så misforstået.
A3 1,9 TDI AGR "hestebilen" 98'

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af Don Karnage » 30. jul 2014, 07:34

Jeg synes det er tankevækkende, og en smule ironisk, at Kim gang på gang klantre andre på deres faglige tekniske kunnen, når han ikke engang selv kan "stikke en pind i en lort uden at ødelægge begge dele". Personligt er jeg kommet hos BN i en del år efterhånden, og der bliver altså ikke snakket så gennemgående negativt om APR og andre, som der gør i APR lejeren.. Selvfølgelig foretrækker man sit eget produkt og ud over visse småting, som f.eks sjove kurver, så bliver der i store træk snakket godt om APR også, for det fungere jo OGSÅ godt, som så meget andet.

Hvorfor APRs kunder snakker så skidt om præcis Revo kan folk vist selv regne ud hvorfor.
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3524
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: Sv: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af Flamiq » 30. jul 2014, 09:23

Kevinff skrev: Det er lige så forfærdeligt at høre på fra apr lejren som det er fra revo. Det er efterhånden sjældent der kommer en kommentar fra den ene af de to grupper uden der lige skal være en stikpille
Jeg har rent faktisk på et tidspkt. gjort adm. opmærksom på problemet, men de vil ikke gøre noget ved det :oops:
Jeg fik melding om, at vi er på et diskussions forum. Så længe tonen er sober (kan nok diskuteres, hvornår den er/ikke er :? ) - Så er det ok, at komme med ??? til produkternes "evner" i den ene el. anden retning :roll:
JEG syns' det er træls, det er sådan :cry:
NEJ, jeg kan ikke bare lade være med at læse med :!:
Jeg er jo interesseret i biler - Især optimering af motorer ;)
Sorry for ot., men nu er det sagt :o
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Sv: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af Don Karnage » 30. jul 2014, 09:31

Leona skrev:
Kevinff skrev: Det er lige så forfærdeligt at høre på fra apr lejren som det er fra revo. Det er efterhånden sjældent der kommer en kommentar fra den ene af de to grupper uden der lige skal være en stikpille
Jeg har rent faktisk på et tidspkt. gjort adm. opmærksom på problemet, men de vil ikke gøre noget ved det :oops:
Jeg fik melding om, at vi er på et diskussions forum. Så længe tonen er sober (kan nok diskuteres, hvornår den er/ikke er :? ) - Så er det ok, at komme med ??? til produkternes "evner" i den ene el. anden retning :roll:
JEG syns' det er træls, det er sådan :cry:
NEJ, jeg kan ikke bare lade være med at læse med :!:
Jeg er jo interesseret i biler - Især optimering af motorer ;)
Sorry for ot., men nu er det sagt :o
Det handler om at sælgere skal være mere voksne, og købere ikke skal tro på ALT de får at vide.. jeg har godt nok hørt nogle langt ude historier der uden tvivl er propaganda.. folk er simpelthen så ukritiske når nogen fortæller dem om konkurrenters produkter.

Et forum er netop til at diskutere dette, på en sobel måde naturligvis..
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

Brugeravatar
theone
Aktiv medlem
Indlæg: 2895
Tilmeldt: 16. jun 2008, 23:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af theone » 30. jul 2014, 09:35

Vi skal da snart have en opdatering på bilen. Ved at den fik en tur mere i sidste uge med vand/methanol indsprøjtning ;)
12 Beetle Design 1.6 TDI Kokain hvid. RNS-315 DAB, BT. Snart med meget mere...
11 Touran 1.4 TSI Magisk sort. RNS-510, BT, R-Line rat, Chrome Rails, Highline lister, Tågelygter

melander1980
Medlem
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 2. jun 2009, 19:17
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af melander1980 » 30. jul 2014, 09:50

theone skrev:Vi skal da snart have en opdatering på bilen. Ved at den fik en tur mere i sidste uge med vand/methanol indsprøjtning ;)
Der er lagt en ny kurve op på side 2 :)
Med venlig hilsen
Martin

Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af Don Karnage » 30. jul 2014, 12:47

Apropos APR. Det virker noget mistænkeligt at alle officielle APR målinger næsten, hvis ikke altid, udføres oppe i bjergene eller under storm.

Den internationale hPa standard ligger på 1013 hPa, altså vises der betydeligt mere effekt end hvad bilen vil yde under normale omstændigheder, ved havoverflade og i klart vejr.


Se på deres seneste måling af den nye Golf f.eks. 943 hPa:
Vedhæftede filer
1546125_1508888616008322_5509259853937161508_n.jpg
1546125_1508888616008322_5509259853937161508_n.jpg (215.95 KiB) Vist 1945 gange
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

melander1980
Medlem
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 2. jun 2009, 19:17
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af melander1980 » 30. jul 2014, 12:54

Lasse O skrev:Apropos APR. Det virker noget mistænkeligt at alle officielle APR målinger næsten, hvis ikke altid, udføres oppe i bjergene eller under storm.

Den internationale hPa standard ligger på 1013 hPa, altså vises der betydeligt mere effekt end hvad bilen vil yde under normale omstændigheder, ved havoverflade og i klart vejr.


Se på deres seneste måling af den nye Golf f.eks. 943 hPa:
Hehe.. Det har Otto spurgt Kim H om i en anden tråd :mrgreen: :lol:
Med venlig hilsen
Martin

Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af Don Karnage » 30. jul 2014, 13:00

Ja det så jeg vist godt... mistænkeligt...

Nu kører jeg selv APR for tiden, præliminær som test, muligvis på sigt, skal det lige siges.
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af Don Karnage » 30. jul 2014, 13:02

Tænker bare at det er misvisende at opgive effekten målt i 600+ meters højde.
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

melander1980
Medlem
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 2. jun 2009, 19:17
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af melander1980 » 30. jul 2014, 13:20

Lasse O skrev:Tænker bare at det er misvisende at opgive effekten målt i 600+ meters højde.
Ja tak-meget endda :o
Med venlig hilsen
Martin

Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!

JGGH
Nyt medlem
Indlæg: 427
Tilmeldt: 2. jul 2011, 19:56
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vejen
Has thanked: 27 times
Been thanked: 17 times

Re: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af JGGH » 30. jul 2014, 14:08

Lasse O skrev:Apropos APR. Det virker noget mistænkeligt at alle officielle APR målinger næsten, hvis ikke altid, udføres oppe i bjergene eller under storm.

Den internationale hPa standard ligger på 1013 hPa, altså vises der betydeligt mere effekt end hvad bilen vil yde under normale omstændigheder, ved havoverflade og i klart vejr.


Se på deres seneste måling af den nye Golf f.eks. 943 hPa:
Kan være de har kraftig udsugning og et tæt rum. :lol:
Tesla model 3 Performance
Hyundai Ioniq 38kWh

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af m power » 30. jul 2014, 21:23

JGGH skrev:
Lasse O skrev:Apropos APR. Det virker noget mistænkeligt at alle officielle APR målinger næsten, hvis ikke altid, udføres oppe i bjergene eller under storm.

Den internationale hPa standard ligger på 1013 hPa, altså vises der betydeligt mere effekt end hvad bilen vil yde under normale omstændigheder, ved havoverflade og i klart vejr.


Se på deres seneste måling af den nye Golf f.eks. 943 hPa:
Kan være de har kraftig udsugning og et tæt rum. :lol:
Syntes nu også at temperatur ser lidt mystisk ud.
rum temperatur 19,3
Indsugning temperatur 18,1
Måske de virkelig er oppe i bjergene :-)

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af KBoesen » 30. jul 2014, 21:28

Lasse O skrev:Tænker bare at det er misvisende at opgive effekten målt i 600+ meters højde.
Er det bare mig der tænker, at de laver da straffespark på sig selv, ved at måle i de højder, eftersom luften er tyndere derop, dermed mindre luft pr. molekyle = mindre power? Ellers skal jeg sku da have skolepengene tilbage.. :?
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Sv: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af Kevinff » 30. jul 2014, 21:29

KBoesen skrev:
Lasse O skrev:Tænker bare at det er misvisende at opgive effekten målt i 600+ meters højde.
Er det bare mig der tænker, at de laver da straffespark på sig selv, ved at måle i de højder, eftersom luften er tyndere derop, dermed mindre luft pr. molekyle = mindre power? Ellers skal jeg sku da have skolepengene tilbage.. :?
Samme her men det er nok derfor vi ikke lever af at tune biler :D

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 153 times

Re: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af Tor Morrison » 30. jul 2014, 23:21

KBoesen skrev:
Lasse O skrev:Tænker bare at det er misvisende at opgive effekten målt i 600+ meters højde.
Er det bare mig der tænker, at de laver da straffespark på sig selv, ved at måle i de højder, eftersom luften er tyndere derop, dermed mindre luft pr. molekyle = mindre power? Ellers skal jeg sku da have skolepengene tilbage.. :?

Programmet der beregner effekten bruger lufttrykket til at korrigere effekten efter. Derfor bliver
effekten for høj hvis programmet bruger en lavere værdi for lufttrykket til
at beregne efter end det der faktisk forefindes.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af ICON » 31. jul 2014, 08:21

Tor Morrison skrev:
KBoesen skrev:
Lasse O skrev:Tænker bare at det er misvisende at opgive effekten målt i 600+ meters højde.
Er det bare mig der tænker, at de laver da straffespark på sig selv, ved at måle i de højder, eftersom luften er tyndere derop, dermed mindre luft pr. molekyle = mindre power? Ellers skal jeg sku da have skolepengene tilbage.. :?

Programmet der beregner effekten bruger lufttrykket til at korrigere effekten efter. Derfor bliver
effekten for høj hvis programmet bruger en lavere værdi for lufttrykket til
at beregne efter end det der faktisk forefindes.
Vel netop af samme årsag. Effektmålingen kompenserer for afvigelser i det barometriske tryk, så vejr og højdeforskel udlignes i målingen. Derfor bør en måling foretaget i klitterne i Vestjylland principielt vise det samme, som en måling foretaget i Andesbjergene i Peru :)
Men da man typisk selv skal angive trykket som der skal korrigeres for i softwaren, så kan det dermed selvfølgelig også bruges til at fifle lidt med resultatet ;)
Ikke at jeg siger det er dét, der er sket i lige dette tilfælde
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af kimhemm » 31. jul 2014, 22:18

bnautoteknik skrev:Ps jeg tager som regel afstand fra sådanne diskussioner men da kim gik ind og stillede spørgsmål tegn til min faglige kunnen og viden måtte jeg jo svare.
Lad være med at læse mine indlæg som fanden læser biblen Brian

Jeg spørger blot om du ikke har undret dig over det modtryk der tilsyneladende har været i den udstødning der var monteret før og det har du så også. At i kan lave samme effekt med 0,6 bar mindre tryk er jo VILDT og ja jeg håber da at Milltek tager det til efterretning
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af Don Karnage » 31. jul 2014, 23:59

Kører med milltek.. hmm.. oh well. Kører så også KUN med bagpotte :-D
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

Nicolai Sorensen
Medlem
Indlæg: 675
Tilmeldt: 9. aug 2012, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skjern
Has thanked: 1 time
Been thanked: 38 times

Re: Skoda Octavia VRs 2,0 tfsi GTX3071R

Indlæg af Nicolai Sorensen » 14. aug 2014, 12:47

Så er der sgu mudderkast ;)

Jeg synes Skodaen er pisse fed, og super fed projekt at læse.
Der er kræset for detaljerne og det er jeg helt forelsket i (Y)
Audi RS6 V10 - Ceramic og MTM tunet
Audi Porsche avant RS2
Audi S4 B5 - TTE550S og RS drivlinje
Seat Leon 1M 4-motion HGP stage 4
- Ham der kommer herfra med mest legetøj vinder :twisted:

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"