chippet seat Altea 2.0 tfsi fr dsg. polar fis måler turbo tryk til 1.3 bar. kan det passe?

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
Molsky
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 31. mar 2012, 18:05
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

chippet seat Altea 2.0 tfsi fr dsg. polar fis måler turbo tryk til 1.3 bar. kan det passe?

Indlæg af Molsky » 29. maj 2018, 19:27

hej boys.

min Polar fis+ viser at jeg peaker på 1.3 bar ved fuld pedal, kan det passe på en standart turbo?
bilen er chippet til 235 hk ved oettinger. (seat altea 2.0 tfsi fr dsg 2007)
når jeg giver den fuld æde siger min makker (der lå bag mig i hans bil) at den skyder en ordentlig sort sky ud af udstødningen.
kan det være turboen der er ved at være træt?
den har kørt 160.xxx og cirka 60.xxx hvor den har været chippet.
ps. har lige tjekket min cam follower og den har hak i legeringen, så der ryger en ny i imorgen, kan slid på den ses andre steder end på cam followeren?
overvejer at skifte tændspoler og tændrør. vil det have en effekt?
Seat altea 2.0 TFSI FR DSG - oettinger chip - eibach pro Street s + diverse.

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: chippet seat Altea 2.0 tfsi fr dsg. polar fis måler turbo tryk til 1.3 bar. kan det passe?

Indlæg af Stefan » 30. maj 2018, 08:27

Det lyder ikke unormalt med ladetrykket.

Alt afhængigt af hvordan Oettinger-filen er lavet, så kører sådan en med et heftigt blandingsforhold, når den får noget at leve af i standardkalibreringen. Hvis de ikke har ændret på det, så kan det godt give lidt sorte skyer.

Jeg har en lignende motor der har kørt 235k+, som stadig kører fint med standardturbo og har kørt med 1.5bar max ladetryk i over 100kkm.

Få skiftet den knastfølger ASAP, så den ikke tager andet med sig i faldet!

Hvis tændspolerne ikke fejler noget, får du ikke noget ud af at skifte dem. Tændrør er jo en sliddel, så skal skiftes ifm. visse service. Kobberrør holder ikke særlig længe, hvorimod fx titanium holder noget længere.

Molsky
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 31. mar 2012, 18:05
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: chippet seat Altea 2.0 tfsi fr dsg. polar fis måler turbo tryk til 1.3 bar. kan det passe?

Indlæg af Molsky » 1. jun 2018, 20:20

Perfekt, tusind tak for svaret, cam followeren er skiftet og knasten var der ikke noget at se på.
Gad godt mærke akslen i turboen, men den har de godt nok gjort svær at komme til.

Kan man undersøge filen for at se om blandingsforholdet er ændret, eller evt få den tunet fra ny, da det trods alt er en 5 år+ gammel chipning der er i den?
Seat altea 2.0 TFSI FR DSG - oettinger chip - eibach pro Street s + diverse.

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"