Golf V GTI BWJ(Cupra) Swap problemer ?

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
02performance
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15. jan 2019, 22:11
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf V GTI BWJ(Cupra) Swap problemer ?

Indlæg af 02performance » 15. jan 2019, 22:45

Hej folkens..

Jeg står i denne situation at jeg skal til at montere en 241hk BWJ motor fra cupra i min golf v gti DSG som er født med 200hk BWA motor, Jeg har i den forbindelse set et par på steder på nettet at der kan være udfordringer. Havde egenligt regnet med at skulle smide komplet BWJ motor med ledningsnet og ecu i golfen, har har læst lidt om det hvis nok ikke er problemfri og bølvet at lave om, noget med komunikantion til et eller andet går galt ? fx. indstrumenter i bilen har jeg læst?? Jeg ved der er en eller flere herinde fra som for længere tid siden har arbejdet i sammen swap, måske de kan svare mere præsis på hvad problemet skulle være ?

Men det selv har fundet ud af, er at man skal smide cupra motor i med bruge sit originale ledningsnet og ecu fra BWA og så selvfølig mappning. :)

Nogle det selv stået i dette ?

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Golf V GTI BWJ(Cupra) Swap problemer ?

Indlæg af Stefan » 17. jan 2019, 14:30

ECU'erne er hardwaremæssigt ens, så det kan sagtens komme til at spille. Ledningsnet skal du ikke røre.

Få en fil i fra en Golf V ED30. Så kan den køre med det samme med Cupra-kværnen. Cupra ECU vil ikke spille med dine instrumenter osv.

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Golf V GTI BWJ(Cupra) Swap problemer ?

Indlæg af Stefan » 17. jan 2019, 14:42

Den originale ECU kan også tilpasses til at køre med Cupra-motoren. Det kræver dog rekalibrering af bl.a. mapsensor, højtrykssensor og andre ting, som er forskellige på en EA113 K03 og K04 motor. Så bedste er klart at smide en ED30-fil på med det samme, da en ED30 kører med næsten samme opsætning som en BWJ hardwaremæssigt. Undtagelsen er, at BWJ ikke har nogen olietemperatur-føler. Du skal derfor have bundkar fra en EA113 med olietemperaturføler monteret.

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"