Side 1 af 1

Golf 7 1,4 tsi dsg

: 24. jan 2019, 14:27
af billen7
Hej.
Overvejer at sende min 1,4 tsi 122hk forbi Landberg. Nogle som har fået lavet samme omgang og hvad blev resultatet?

Har ligeledes kigget lidt på jd engineering i Holland, som lover ca 170 hk samt 310 nm.
Nogle som har prøvet det?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Golf 7 1,4 tsi dsg

: 24. jan 2019, 17:57
af ROEN
Jeg har ikke prøvet tuning af 122 hk, men de hollandske tal passer ikke på 122, nærmere 140
Landberg forventer jo "kun" 145/250 jf deres hjemmeside...

PS - og velkommen til Danmarks bedste bilforum 8-)

Re: Golf 7 1,4 tsi dsg

: 24. jan 2019, 18:05
af Charlimike
billen7 skrev:
24. jan 2019, 14:27
Hej.
Overvejer at sende min 1,4 tsi 122hk forbi Landberg. Nogle som har fået lavet samme omgang og hvad blev resultatet?

Har ligeledes kigget lidt på jd engineering i Holland, som lover ca 170 hk samt 310 nm.
Nogle som har prøvet det?


Sent from my iPhone using Tapatalk
jd engineering sælger altid elastik i metermål når det angår effekt på felt. Turboen er ikke større en blæser på en hårtørrer, så omkring 150hk er der de lander.

Re: Golf 7 1,4 tsi dsg

: 24. jan 2019, 19:56
af HansH
Jeg nægter simpelt hen at tro, at man kan få den motor til at yde 170/310 med en stage 1 optimering.
Der er simpelt hen ikke luft nok i systemet til at få ydelsen derop.

Re: Golf 7 1,4 tsi dsg

: 24. jan 2019, 22:02
af igauto
Det kan den ikke, på grund af gearkasse.

Re: Golf 7 1,4 tsi dsg

: 24. jan 2019, 22:40
af ROEN
igauto skrev:
24. jan 2019, 22:02
Det kan den ikke, på grund af gearkasse.
Ahh...
Med mindre der er stor forskel på dsg i 122 og 140, så er det ikke gearkassen som begrænser ;)

Re: Golf 7 1,4 tsi dsg

: 25. jan 2019, 08:47
af GranTurismo
HansH skrev:
24. jan 2019, 19:56
Jeg nægter simpelt hen at tro, at man kan få den motor til at yde 170/310 med en stage 1 optimering.
Der er simpelt hen ikke luft nok i systemet til at få ydelsen derop.
Jeg vil da ikke helt afvise at man kan få¨den helt derop. Men det kan nok ikke lade sig gøre på 95 oktan. JD laver mange maps til 98 eller 102 oktan.

Om turboen så kan holde til det er en helt anden snak.

Re: Golf 7 1,4 tsi dsg

: 5. mar 2019, 11:30
af Lige lidt lavere
Min A3 1.4TFSI 125HK, laver 152HK med Vpower efter chip, ikke en voldsomt masse, men man kan da mærke det!