2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
Nikkelsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 14. maj 2015, 14:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej

2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?

Indlæg af Nikkelsen » 10. mar 2019, 20:51

Jeg er i gang med at renovere min Cupra og skal til at købe stempler, men jeg er i tvivl om hvilke.

Den kører med en Precision 5558 turbo og alt hvad der hører med til sådan en upgrade. Dog ikke methanol.

Jeg har kig på et sæt fra Wössner: https://www.akstuning.co.uk/engine-comp ... turbo.html men jeg er i tivl om kompressionsforholdet 9.8:1 er for højt, når det er til en større turbo.

Hvad ville I vælge, både i forhold til producent og kompressionsforhold?
Leon Cupra 1P stage 1, 2008 - solgt
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8809
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK

Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?

Indlæg af Sorens2 » 11. mar 2019, 15:13

Jeg har lige købt til min. BWA.
9.77:1
Men jeg ville ikke gå længere ned end 9:1

Købte ved IS Racing i Tyskland.
Vedhæftede filer
E8DA4191-F051-436C-9603-FECE11DB2371.jpeg
E8DA4191-F051-436C-9603-FECE11DB2371.jpeg (297.49 KiB) Vist 1348 gange
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Altea TFSI

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej

Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?

Indlæg af Tor Morrison » 11. mar 2019, 20:37

Nikkelsen skrev:
10. mar 2019, 20:51
Jeg er i gang med at renovere min Cupra og skal til at købe stempler, men jeg er i tvivl om hvilke.

Den kører med en Precision 5558 turbo og alt hvad der hører med til sådan en upgrade. Dog ikke methanol.

Jeg har kig på et sæt fra Wössner: https://www.akstuning.co.uk/engine-comp ... turbo.html men jeg er i tivl om kompressionsforholdet 9.8:1 er for højt, når det er til en større turbo.

Hvad ville I vælge, både i forhold til producent og kompressionsforhold?
Jeg ville ikke købe nogle smedet stempler hvor de ikke oplyser hvilken legering det er.
Audi RS3 2016
+ Audi sløv 2015

Pacs
Nyt medlem
Indlæg: 475
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej

Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?

Indlæg af Pacs » 11. mar 2019, 20:44

stempler

https://www.performancebyie.com/mahle-2 ... ock-stroke

stænger

https://www.performancebyie.com/integra ... 8v-audi-vw

Værd opmærksom på der er 2 slags af disse og ved ik hvilke der passer til din

Disse bliver brugt i top til +650hk

hvis du vil mere end det så skal du nok vælge disse stempler

https://www.performancebyie.com/integra ... si-engines
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1874
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej

Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?

Indlæg af m power » 11. mar 2019, 21:31

Hvis ikke du har fået adskilt motoren, så få lige stempler/stænger ud, så du kan se hvilken størrelse krydspinde dine stænger skal bruge.

Nikkelsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 14. maj 2015, 14:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej

Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?

Indlæg af Nikkelsen » 11. mar 2019, 21:36

Sorens2 skrev:
11. mar 2019, 15:13
Jeg har lige købt til min. BWA.
9.77:1
Men jeg ville ikke gå længere ned end 9:1

Købte ved IS Racing i Tyskland.
Ja, så faktisk godt du var i gang på forskellige facebook sider. Hvordan er kvaliteten på dem?
Jeg kan stadig ikke rigtig finde ud af om 9.8:1 er for højt med en 5558, eller det skulle være OK.

Tor Morrison skrev:
11. mar 2019, 20:37
Jeg ville ikke købe nogle smedet stempler hvor de ikke oplyser hvilken legering det er.
Heller ikke med Wössner? Jeg kan heller ikke se hvilken legering (og ved ærlig talt heller intet om det), men hvad jeg kan læse mig til på diverse fora, skulle kvaliteten være super.

Pacs skrev:
11. mar 2019, 20:44
stempler

https://www.performancebyie.com/mahle-2 ... ock-stroke

stænger

https://www.performancebyie.com/integra ... 8v-audi-vw

Værd opmærksom på der er 2 slags af disse og ved ik hvilke der passer til din

Disse bliver brugt i top til +650hk

hvis du vil mere end det så skal du nok vælge disse stempler

https://www.performancebyie.com/integra ... si-engines
Jeg har faktisk allerede et sæt IE Tuscan stænger :) Jeg synes dog ikke jeg kan finde mange der forhandler de Mahle stempler, hverken hjemme, i UK eller DE. Mener også det er Mahle jeg havde tidligere.
m power skrev:
11. mar 2019, 21:31
Hvis ikke du har fået adskilt motoren, så få lige stempler/stænger ud, så du kan se hvilken størrelse krydspinde dine stænger skal bruge.
ECS har fået den ned og fået den adskilt - krydspinden er 20mm. Din blok så forresten rigtig fin ud, så vi kører den umiddelbart videre med 82.5mm :)
Leon Cupra 1P stage 1, 2008 - solgt
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8809
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK

Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?

Indlæg af Sorens2 » 11. mar 2019, 21:46

Det sæt jeg har er af fin kval.
Men tror ikke det tåler 550 hk.

PT måler jeg kun 327 hk. 😉
Vedhæftede filer
86E1BB96-482F-4F4E-9CD7-0020261E0687.jpeg
86E1BB96-482F-4F4E-9CD7-0020261E0687.jpeg (275.45 KiB) Vist 1264 gange
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Altea TFSI

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1874
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej

Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?

Indlæg af m power » 11. mar 2019, 21:55

Ja blokken er som jeg skrev til dig rigtig fin :-)

www.bar-tek-tuning.de har mahle på programmet.

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej

Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?

Indlæg af Tor Morrison » 12. mar 2019, 12:34

Nikkelsen skrev:
11. mar 2019, 21:36
Tor Morrison skrev:
11. mar 2019, 20:37
Jeg ville ikke købe nogle smedet stempler hvor de ikke oplyser hvilken legering det er.
Heller ikke med Wössner? Jeg kan heller ikke se hvilken legering (og ved ærlig talt heller intet om det), men hvad jeg kan læse mig til på diverse fora, skulle kvaliteten være super.

Det har ikke noget med kvaliteten fra producenten at gøre. Mange producenter laver stempler i to forskellige legeringer (det gjorde de i hvert fald for 8 år siden hvor jeg købte CP stempler). Den ene legering kan holde til mere end den anden, men har så nogle ulemper med støj, olieforbrug og slid.
Audi RS3 2016
+ Audi sløv 2015

Pacs
Nyt medlem
Indlæg: 475
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Har Takket: 4 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?

Indlæg af Pacs » 12. mar 2019, 13:42

Pacs skrev:
11. mar 2019, 20:44
stempler

https://www.performancebyie.com/mahle-2 ... ock-stroke

stænger

https://www.performancebyie.com/integra ... 8v-audi-vw

Værd opmærksom på der er 2 slags af disse og ved ik hvilke der passer til din

Disse bliver brugt i top til +650hk

hvis du vil mere end det så skal du nok vælge disse stempler

https://www.performancebyie.com/integra ... si-engines
Jeg har faktisk allerede et sæt IE Tuscan stænger :) Jeg synes dog ikke jeg kan finde mange der forhandler de Mahle stempler, hverken hjemme, i UK eller DE. Mener også det er Mahle jeg havde tidligere.

Du skal blot købe dem hos IE via det link..

De virker og der er flere der køre +500hk med dem her i DK
Disse brugere har takket brugeren Pacs for indlægget:
Lau16
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej

Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?

Indlæg af Tor Morrison » 12. mar 2019, 16:51

Pacs skrev:
12. mar 2019, 13:42
Pacs skrev:
11. mar 2019, 20:44
stempler

https://www.performancebyie.com/mahle-2 ... ock-stroke

stænger

https://www.performancebyie.com/integra ... 8v-audi-vw

Værd opmærksom på der er 2 slags af disse og ved ik hvilke der passer til din

Disse bliver brugt i top til +650hk

hvis du vil mere end det så skal du nok vælge disse stempler

https://www.performancebyie.com/integra ... si-engines
Jeg har faktisk allerede et sæt IE Tuscan stænger :) Jeg synes dog ikke jeg kan finde mange der forhandler de Mahle stempler, hverken hjemme, i UK eller DE. Mener også det er Mahle jeg havde tidligere.

Du skal blot købe dem hos IE via det link..

De virker og der er flere der køre +500hk med dem her i DK
Mahle Powerpak du linker til fås både i 2618 og 4032 (og M142) legering. Der er som tidligere nævnt stor forskel på de to legeringers egenskaber og man bør derfor vide hvad man vælger.

Du kan købe Mahle i Tyskland og England.
https://www.bar-tek-tuning.de/
http://www.marmotorsport.com/
Audi RS3 2016
+ Audi sløv 2015

Pacs
Nyt medlem
Indlæg: 475
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej

Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?

Indlæg af Pacs » 13. mar 2019, 14:23

Tor Morrison skrev:
12. mar 2019, 16:51
Pacs skrev:
12. mar 2019, 13:42
Pacs skrev:
11. mar 2019, 20:44
stempler

https://www.performancebyie.com/mahle-2 ... ock-stroke

stænger

https://www.performancebyie.com/integra ... 8v-audi-vw

Værd opmærksom på der er 2 slags af disse og ved ik hvilke der passer til din

Disse bliver brugt i top til +650hk

hvis du vil mere end det så skal du nok vælge disse stempler

https://www.performancebyie.com/integra ... si-engines
Jeg har faktisk allerede et sæt IE Tuscan stænger :) Jeg synes dog ikke jeg kan finde mange der forhandler de Mahle stempler, hverken hjemme, i UK eller DE. Mener også det er Mahle jeg havde tidligere.

Du skal blot købe dem hos IE via det link..

De virker og der er flere der køre +500hk med dem her i DK
Mahle Powerpak du linker til fås både i 2618 og 4032 (og M142) legering. Der er som tidligere nævnt stor forskel på de to legeringers egenskaber og man bør derfor vide hvad man vælger.

Du kan købe Mahle i Tyskland og England.
https://www.bar-tek-tuning.de/
http://www.marmotorsport.com/
Det er også derfor jeg skriver at han skal finde ud af hvad der passer hans opbygning bedst :) :)

Her er et link der forklare lidt om hvad forskellen er og så det op til TS og hans tuner at finde ud af hvad de skal bruge :D

http://www.coordsport.com/blog/2012/11/ ... er-rating/
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

Nikkelsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 14. maj 2015, 14:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej

Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?

Indlæg af Nikkelsen » 14. mar 2019, 00:47

Og jeg som troede, at smedede stempler var smedede stempler - man lærer lidt af sådan et projekt når man intet ved om motorer :lol:

Bilen skal bruges til hverdag og vil oftest ikke blive presset, så tænker ikke det skal være 2618. Jeg vil helst undgå støj fra stempler på kold motor. Kan se at M142 legeringen skulle have tæt på samme styrke som 2618 uden ulemperne.

Mahle M142 stempler med 9.3:1 kompression lyder som et fornuftigt bud. Hvis der ikke er nogen indvendinger på dem, nupper jeg sådan et sæt
https://shop.marmotorsport.com/mahle-mo ... 3155-p.asp -
Leon Cupra 1P stage 1, 2008 - solgt
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1874
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej

Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?

Indlæg af m power » 14. mar 2019, 19:19

Hvis det er mahle der var i den gamle blok, hvilken model er det så ?
Hvad fejler de gamle stempler ?

Jeg ville personligt nok kigge lidt på et sæt CP stempler
https://www.jocks.dk/shop/audi-vw-2-45866p.html

Nikkelsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 14. maj 2015, 14:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej

Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?

Indlæg af Nikkelsen » 24. mar 2019, 18:15

Tak for hjælpen folkens, valget endte på et sæt Mahle PowerPak Plus i M142 9.3:1 - de er på vej fra England og skulle lande i starten af næste uge.
m power skrev:
14. mar 2019, 19:19
Hvis det er mahle der var i den gamle blok, hvilken model er det så ?
Hvad fejler de gamle stempler ?

Jeg ville personligt nok kigge lidt på et sæt CP stempler
https://www.jocks.dk/shop/audi-vw-2-45866p.html
Dem har jeg også kigget på, men de er i 2618, som jeg ikke nædvendigvis tror er det bedste til hverdagsbrug :D
Leon Cupra 1P stage 1, 2008 - solgt
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4

Brugeravatar
Engolf_R
Aktiv medlem
Indlæg: 3077
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej

Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?

Indlæg af Engolf_R » 25. mar 2019, 15:29

Må jeg tillade mig at spørge, hvorfor du ikke drøfter valg af stempler med din mekanikker/tuner :?
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
VW Golf VI R dsg 4Motion
Konebil: VW Lupo 1.4 16V aut.
Datter1bil: VW Touran, 1.4 Tsi
Datter2bil: VW Passat 2,0 Tfsi Sportline Variant

Pacs
Nyt medlem
Indlæg: 475
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej

Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?

Indlæg af Pacs » 21. maj 2019, 20:16

Kom den til at virke denne bil ? :)
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"