2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 14. maj 2015, 14:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?
Jeg er i gang med at renovere min Cupra og skal til at købe stempler, men jeg er i tvivl om hvilke.
Den kører med en Precision 5558 turbo og alt hvad der hører med til sådan en upgrade. Dog ikke methanol.
Jeg har kig på et sæt fra Wössner: https://www.akstuning.co.uk/engine-comp ... turbo.html men jeg er i tivl om kompressionsforholdet 9.8:1 er for højt, når det er til en større turbo.
Hvad ville I vælge, både i forhold til producent og kompressionsforhold?
Den kører med en Precision 5558 turbo og alt hvad der hører med til sådan en upgrade. Dog ikke methanol.
Jeg har kig på et sæt fra Wössner: https://www.akstuning.co.uk/engine-comp ... turbo.html men jeg er i tivl om kompressionsforholdet 9.8:1 er for højt, når det er til en større turbo.
Hvad ville I vælge, både i forhold til producent og kompressionsforhold?
Leon Cupra 1P stage 1, 2008 - solgt
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?
Jeg har lige købt til min. BWA.
9.77:1
Men jeg ville ikke gå længere ned end 9:1
Købte ved IS Racing i Tyskland.
9.77:1
Men jeg ville ikke gå længere ned end 9:1
Købte ved IS Racing i Tyskland.
- Vedhæftede filer
-
- E8DA4191-F051-436C-9603-FECE11DB2371.jpeg (297.49 KiB) Vist 5287 gange
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1015
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 154 times
Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?
Jeg ville ikke købe nogle smedet stempler hvor de ikke oplyser hvilken legering det er.Nikkelsen skrev: ↑10. mar 2019, 20:51Jeg er i gang med at renovere min Cupra og skal til at købe stempler, men jeg er i tvivl om hvilke.
Den kører med en Precision 5558 turbo og alt hvad der hører med til sådan en upgrade. Dog ikke methanol.
Jeg har kig på et sæt fra Wössner: https://www.akstuning.co.uk/engine-comp ... turbo.html men jeg er i tivl om kompressionsforholdet 9.8:1 er for højt, når det er til en større turbo.
Hvad ville I vælge, både i forhold til producent og kompressionsforhold?
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?
stempler
https://www.performancebyie.com/mahle-2 ... ock-stroke
stænger
https://www.performancebyie.com/integra ... 8v-audi-vw
Værd opmærksom på der er 2 slags af disse og ved ik hvilke der passer til din
Disse bliver brugt i top til +650hk
hvis du vil mere end det så skal du nok vælge disse stempler
https://www.performancebyie.com/integra ... si-engines
https://www.performancebyie.com/mahle-2 ... ock-stroke
stænger
https://www.performancebyie.com/integra ... 8v-audi-vw
Værd opmærksom på der er 2 slags af disse og ved ik hvilke der passer til din
Disse bliver brugt i top til +650hk
hvis du vil mere end det så skal du nok vælge disse stempler
https://www.performancebyie.com/integra ... si-engines
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?
Hvis ikke du har fået adskilt motoren, så få lige stempler/stænger ud, så du kan se hvilken størrelse krydspinde dine stænger skal bruge.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 14. maj 2015, 14:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?
Ja, så faktisk godt du var i gang på forskellige facebook sider. Hvordan er kvaliteten på dem?
Jeg kan stadig ikke rigtig finde ud af om 9.8:1 er for højt med en 5558, eller det skulle være OK.
Heller ikke med Wössner? Jeg kan heller ikke se hvilken legering (og ved ærlig talt heller intet om det), men hvad jeg kan læse mig til på diverse fora, skulle kvaliteten være super.Tor Morrison skrev: ↑11. mar 2019, 20:37Jeg ville ikke købe nogle smedet stempler hvor de ikke oplyser hvilken legering det er.
Jeg har faktisk allerede et sæt IE Tuscan stænger Jeg synes dog ikke jeg kan finde mange der forhandler de Mahle stempler, hverken hjemme, i UK eller DE. Mener også det er Mahle jeg havde tidligere.Pacs skrev: ↑11. mar 2019, 20:44stempler
https://www.performancebyie.com/mahle-2 ... ock-stroke
stænger
https://www.performancebyie.com/integra ... 8v-audi-vw
Værd opmærksom på der er 2 slags af disse og ved ik hvilke der passer til din
Disse bliver brugt i top til +650hk
hvis du vil mere end det så skal du nok vælge disse stempler
https://www.performancebyie.com/integra ... si-engines
ECS har fået den ned og fået den adskilt - krydspinden er 20mm. Din blok så forresten rigtig fin ud, så vi kører den umiddelbart videre med 82.5mm
Leon Cupra 1P stage 1, 2008 - solgt
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?
Det sæt jeg har er af fin kval.
Men tror ikke det tåler 550 hk.
PT måler jeg kun 327 hk.
Men tror ikke det tåler 550 hk.
PT måler jeg kun 327 hk.
- Vedhæftede filer
-
- 86E1BB96-482F-4F4E-9CD7-0020261E0687.jpeg (275.45 KiB) Vist 5203 gange
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1015
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 154 times
Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?
Det har ikke noget med kvaliteten fra producenten at gøre. Mange producenter laver stempler i to forskellige legeringer (det gjorde de i hvert fald for 8 år siden hvor jeg købte CP stempler). Den ene legering kan holde til mere end den anden, men har så nogle ulemper med støj, olieforbrug og slid.Nikkelsen skrev: ↑11. mar 2019, 21:36Heller ikke med Wössner? Jeg kan heller ikke se hvilken legering (og ved ærlig talt heller intet om det), men hvad jeg kan læse mig til på diverse fora, skulle kvaliteten være super.Tor Morrison skrev: ↑11. mar 2019, 20:37Jeg ville ikke købe nogle smedet stempler hvor de ikke oplyser hvilken legering det er.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?
Jeg har faktisk allerede et sæt IE Tuscan stænger Jeg synes dog ikke jeg kan finde mange der forhandler de Mahle stempler, hverken hjemme, i UK eller DE. Mener også det er Mahle jeg havde tidligere.Pacs skrev: ↑11. mar 2019, 20:44stempler
https://www.performancebyie.com/mahle-2 ... ock-stroke
stænger
https://www.performancebyie.com/integra ... 8v-audi-vw
Værd opmærksom på der er 2 slags af disse og ved ik hvilke der passer til din
Disse bliver brugt i top til +650hk
hvis du vil mere end det så skal du nok vælge disse stempler
https://www.performancebyie.com/integra ... si-engines
Du skal blot købe dem hos IE via det link..
De virker og der er flere der køre +500hk med dem her i DK
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1015
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 154 times
Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?
Mahle Powerpak du linker til fås både i 2618 og 4032 (og M142) legering. Der er som tidligere nævnt stor forskel på de to legeringers egenskaber og man bør derfor vide hvad man vælger.Pacs skrev: ↑12. mar 2019, 13:42Jeg har faktisk allerede et sæt IE Tuscan stænger Jeg synes dog ikke jeg kan finde mange der forhandler de Mahle stempler, hverken hjemme, i UK eller DE. Mener også det er Mahle jeg havde tidligere.Pacs skrev: ↑11. mar 2019, 20:44stempler
https://www.performancebyie.com/mahle-2 ... ock-stroke
stænger
https://www.performancebyie.com/integra ... 8v-audi-vw
Værd opmærksom på der er 2 slags af disse og ved ik hvilke der passer til din
Disse bliver brugt i top til +650hk
hvis du vil mere end det så skal du nok vælge disse stempler
https://www.performancebyie.com/integra ... si-engines
Du skal blot købe dem hos IE via det link..
De virker og der er flere der køre +500hk med dem her i DK
Du kan købe Mahle i Tyskland og England.
https://www.bar-tek-tuning.de/
http://www.marmotorsport.com/
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?
Det er også derfor jeg skriver at han skal finde ud af hvad der passer hans opbygning bedstTor Morrison skrev: ↑12. mar 2019, 16:51Mahle Powerpak du linker til fås både i 2618 og 4032 (og M142) legering. Der er som tidligere nævnt stor forskel på de to legeringers egenskaber og man bør derfor vide hvad man vælger.Pacs skrev: ↑12. mar 2019, 13:42Jeg har faktisk allerede et sæt IE Tuscan stænger Jeg synes dog ikke jeg kan finde mange der forhandler de Mahle stempler, hverken hjemme, i UK eller DE. Mener også det er Mahle jeg havde tidligere.Pacs skrev: ↑11. mar 2019, 20:44stempler
https://www.performancebyie.com/mahle-2 ... ock-stroke
stænger
https://www.performancebyie.com/integra ... 8v-audi-vw
Værd opmærksom på der er 2 slags af disse og ved ik hvilke der passer til din
Disse bliver brugt i top til +650hk
hvis du vil mere end det så skal du nok vælge disse stempler
https://www.performancebyie.com/integra ... si-engines
Du skal blot købe dem hos IE via det link..
De virker og der er flere der køre +500hk med dem her i DK
Du kan købe Mahle i Tyskland og England.
https://www.bar-tek-tuning.de/
http://www.marmotorsport.com/
Her er et link der forklare lidt om hvad forskellen er og så det op til TS og hans tuner at finde ud af hvad de skal bruge
http://www.coordsport.com/blog/2012/11/ ... er-rating/
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 14. maj 2015, 14:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?
Og jeg som troede, at smedede stempler var smedede stempler - man lærer lidt af sådan et projekt når man intet ved om motorer
Bilen skal bruges til hverdag og vil oftest ikke blive presset, så tænker ikke det skal være 2618. Jeg vil helst undgå støj fra stempler på kold motor. Kan se at M142 legeringen skulle have tæt på samme styrke som 2618 uden ulemperne.
Mahle M142 stempler med 9.3:1 kompression lyder som et fornuftigt bud. Hvis der ikke er nogen indvendinger på dem, nupper jeg sådan et sæt
https://shop.marmotorsport.com/mahle-mo ... 3155-p.asp -
Bilen skal bruges til hverdag og vil oftest ikke blive presset, så tænker ikke det skal være 2618. Jeg vil helst undgå støj fra stempler på kold motor. Kan se at M142 legeringen skulle have tæt på samme styrke som 2618 uden ulemperne.
Mahle M142 stempler med 9.3:1 kompression lyder som et fornuftigt bud. Hvis der ikke er nogen indvendinger på dem, nupper jeg sådan et sæt
https://shop.marmotorsport.com/mahle-mo ... 3155-p.asp -
Leon Cupra 1P stage 1, 2008 - solgt
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?
Hvis det er mahle der var i den gamle blok, hvilken model er det så ?
Hvad fejler de gamle stempler ?
Jeg ville personligt nok kigge lidt på et sæt CP stempler
https://www.jocks.dk/shop/audi-vw-2-45866p.html
Hvad fejler de gamle stempler ?
Jeg ville personligt nok kigge lidt på et sæt CP stempler
https://www.jocks.dk/shop/audi-vw-2-45866p.html
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 14. maj 2015, 14:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?
Tak for hjælpen folkens, valget endte på et sæt Mahle PowerPak Plus i M142 9.3:1 - de er på vej fra England og skulle lande i starten af næste uge.
Dem har jeg også kigget på, men de er i 2618, som jeg ikke nædvendigvis tror er det bedste til hverdagsbrugm power skrev: ↑14. mar 2019, 19:19Hvis det er mahle der var i den gamle blok, hvilken model er det så ?
Hvad fejler de gamle stempler ?
Jeg ville personligt nok kigge lidt på et sæt CP stempler
https://www.jocks.dk/shop/audi-vw-2-45866p.html
Leon Cupra 1P stage 1, 2008 - solgt
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3524
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 117 times
Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?
Må jeg tillade mig at spørge, hvorfor du ikke drøfter valg af stempler med din mekanikker/tuner
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: 2.0 TFSI med større turbo - hvilke stempler?
Kom den til at virke denne bil ?
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam