Side 1 af 1

VW up 1,0 TSI 90 HK -> Stage 1 140 HK / 240 NM = For meget?

: 14. apr 2019, 19:34
af RoadHigh
Hej alle

Jeg har en fabriksny VW up 1,0 TSI 90 HK på vej, og når den lander herhjemme sidder jeg og overvejer at få den gjort lidt mere frisk. Det er jo ikke en racerbil og bliver det aldrig, men lidt ekstra spark til overhalinger m.m. ville ikke gøre noget.

Det jeg kan finde frem til herinde (og på det øvrige internet) er en generel anbefaling af OBD tuningen stage 1, som giver den 140 HK og 240 NM (mod de fra fabrikken 90 HK/160 NM).

Spørgsmålet er så bare: Er det for meget? Kan bilen holde til det?

Har nogen praktiske erfaringer fra deres egen lille Up? :-)

Vh. Michael

Re: VW up 1,0 TSI 90 HK -> Stage 1 140 HK / 240 NM = For meget?

: 14. apr 2019, 19:39
af Jesper_christiansen
RoadHigh skrev:Hej alle

Jeg har en fabriksny VW up 1,0 TSI 90 HK på vej, og når den lander herhjemme sidder jeg og overvejer at få den gjort lidt mere frisk. Det er jo ikke en racerbil og bliver det aldrig, men lidt ekstra spark til overhalinger m.m. ville ikke gøre noget.

Det jeg kan finde frem til herinde (og på det øvrige internet) er en generel anbefaling af OBD tuningen stage 1, som giver den 140 HK og 240 NM (mod de fra fabrikken 90 HK/160 NM).

Spørgsmålet er så bare: Er det for meget? Kan bilen holde til det?

Har nogen praktiske erfaringer fra deres egen lille Up? :-)

Vh. Michael
JR Autoteknik i Slangerup har sådan en som også er frisket op. Den holder vidst fint.

Sendt fra min Moto G (5) Plus med Tapatalk


Re: VW up 1,0 TSI 90 HK -> Stage 1 140 HK / 240 NM = For meget?

: 15. apr 2019, 18:25
af Charlimike
Slå op på Chiptuning Denmark på Facebook så skal vi give dig råd.

Re: VW up 1,0 TSI 90 HK -> Stage 1 140 HK / 240 NM = For meget?

: 7. maj 2019, 13:36
af EA
Det kan fint holde. Du kan med fordel ændre indsugnings siden, så du får noget kold luft ind. Ellers kan det give problemer med indsugningstemperaturen... Den orginale indsugning sidder lige over turboen og lapper varm luft i sig 😬

140hk og 240nm er nok lige optimistisk nok... Ellers skal du nok sigter efter noget stage 2 tuning.

Re: VW up 1,0 TSI 90 HK -> Stage 1 140 HK / 240 NM = For meget?

: 7. maj 2019, 14:06
af _Jensen
Jeg vil også mene at en forøgelse fra 90 - 140 HK = +55% er lige i overkanten.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Re: VW up 1,0 TSI 90 HK -> Stage 1 140 HK / 240 NM = For meget?

: 7. maj 2019, 14:40
af claussor
_Jensen skrev:
7. maj 2019, 14:06
Jeg vil også mene at en forøgelse fra 90 - 140 HK = +55% er lige i overkanten.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Procentmæssigt er ikke vigtigt. Det er om motor kan holde til det. En 1.8 TFSI 120 der chippet til 210+ ligger også pænt højt procentmæssigt.

Hvis motor er neddroslet så er der meget at komme efter.

Re: VW up 1,0 TSI 90 HK -> Stage 1 140 HK / 240 NM = For meget?

: 7. maj 2019, 14:47
af _Jensen
Det er modtaget, men uden at vide det, tænker jeg at turbo er større i 1.0 TSI 115 HK som ligger en del VAG biler. Derfor mener jeg det er noget optimistisk at forvente 140 HK i en 90 HK UP!


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Re: VW up 1,0 TSI 90 HK -> Stage 1 140 HK / 240 NM = For meget?

: 7. maj 2019, 15:34
af Charlimike
_Jensen skrev:
7. maj 2019, 14:47
Det er modtaget, men uden at vide det, tænker jeg at turbo er større i 1.0 TSI 115 HK som ligger en del VAG biler. Derfor mener jeg det er noget optimistisk at forvente 140 HK i en 90 HK UP!

Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Turboen er ens på 90/95hk kontra 115 hk.

Re: VW up 1,0 TSI 90 HK -> Stage 1 140 HK / 240 NM = For meget?

: 7. maj 2019, 20:07
af EA
90hk og 115hk er samme lader. Den er go for 125hk/220nm hvis resten er standart. Og den kan lave ca 140hk/260nm med et større forrør og anden cat. Men det er også MAX.
Jeg har set nogle stykker der laver 170hk og 300nm med en tilpasset lader fra en 1,4TSI. Men hvor længe sådan et setup holder, tør jeg ikke sige.

Re: VW up 1,0 TSI 90 HK -> Stage 1 140 HK / 240 NM = For meget?

: 7. maj 2019, 20:16
af bretti
Søren, kan du lave ca 125 på min?