VW up 1,0 TSI 90 HK -> Stage 1 140 HK / 240 NM = For meget?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 16. feb 2013, 23:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
- Kontakt:
VW up 1,0 TSI 90 HK -> Stage 1 140 HK / 240 NM = For meget?
Hej alle
Jeg har en fabriksny VW up 1,0 TSI 90 HK på vej, og når den lander herhjemme sidder jeg og overvejer at få den gjort lidt mere frisk. Det er jo ikke en racerbil og bliver det aldrig, men lidt ekstra spark til overhalinger m.m. ville ikke gøre noget.
Det jeg kan finde frem til herinde (og på det øvrige internet) er en generel anbefaling af OBD tuningen stage 1, som giver den 140 HK og 240 NM (mod de fra fabrikken 90 HK/160 NM).
Spørgsmålet er så bare: Er det for meget? Kan bilen holde til det?
Har nogen praktiske erfaringer fra deres egen lille Up?
Vh. Michael
Jeg har en fabriksny VW up 1,0 TSI 90 HK på vej, og når den lander herhjemme sidder jeg og overvejer at få den gjort lidt mere frisk. Det er jo ikke en racerbil og bliver det aldrig, men lidt ekstra spark til overhalinger m.m. ville ikke gøre noget.
Det jeg kan finde frem til herinde (og på det øvrige internet) er en generel anbefaling af OBD tuningen stage 1, som giver den 140 HK og 240 NM (mod de fra fabrikken 90 HK/160 NM).
Spørgsmålet er så bare: Er det for meget? Kan bilen holde til det?
Har nogen praktiske erfaringer fra deres egen lille Up?
Vh. Michael
2012 VW Polo 6R 1,6 TDI 105 HK Highline Candy Hvid
Re: VW up 1,0 TSI 90 HK -> Stage 1 140 HK / 240 NM = For meget?
JR Autoteknik i Slangerup har sådan en som også er frisket op. Den holder vidst fint.RoadHigh skrev:Hej alle
Jeg har en fabriksny VW up 1,0 TSI 90 HK på vej, og når den lander herhjemme sidder jeg og overvejer at få den gjort lidt mere frisk. Det er jo ikke en racerbil og bliver det aldrig, men lidt ekstra spark til overhalinger m.m. ville ikke gøre noget.
Det jeg kan finde frem til herinde (og på det øvrige internet) er en generel anbefaling af OBD tuningen stage 1, som giver den 140 HK og 240 NM (mod de fra fabrikken 90 HK/160 NM).
Spørgsmålet er så bare: Er det for meget? Kan bilen holde til det?
Har nogen praktiske erfaringer fra deres egen lille Up?
Vh. Michael
Sendt fra min Moto G (5) Plus med Tapatalk
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: VW up 1,0 TSI 90 HK -> Stage 1 140 HK / 240 NM = For meget?
Slå op på Chiptuning Denmark på Facebook så skal vi give dig råd.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 28
- Tilmeldt: 21. jun 2008, 21:14
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: VW up 1,0 TSI 90 HK -> Stage 1 140 HK / 240 NM = For meget?
Det kan fint holde. Du kan med fordel ændre indsugnings siden, så du får noget kold luft ind. Ellers kan det give problemer med indsugningstemperaturen... Den orginale indsugning sidder lige over turboen og lapper varm luft i sig
140hk og 240nm er nok lige optimistisk nok... Ellers skal du nok sigter efter noget stage 2 tuning.
140hk og 240nm er nok lige optimistisk nok... Ellers skal du nok sigter efter noget stage 2 tuning.
2017 SEAT LEON FR - 1,4TSI DSG7
2018 VW High Up! - 1,0TSI
2018 VW High Up! - 1,0TSI
- _Jensen
- Medlem
- Indlæg: 1385
- Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 88 times
- Been thanked: 423 times
Re: VW up 1,0 TSI 90 HK -> Stage 1 140 HK / 240 NM = For meget?
Jeg vil også mene at en forøgelse fra 90 - 140 HK = +55% er lige i overkanten.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 287 times
Re: VW up 1,0 TSI 90 HK -> Stage 1 140 HK / 240 NM = For meget?
Procentmæssigt er ikke vigtigt. Det er om motor kan holde til det. En 1.8 TFSI 120 der chippet til 210+ ligger også pænt højt procentmæssigt.
Hvis motor er neddroslet så er der meget at komme efter.
- _Jensen
- Medlem
- Indlæg: 1385
- Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 88 times
- Been thanked: 423 times
Re: VW up 1,0 TSI 90 HK -> Stage 1 140 HK / 240 NM = For meget?
Det er modtaget, men uden at vide det, tænker jeg at turbo er større i 1.0 TSI 115 HK som ligger en del VAG biler. Derfor mener jeg det er noget optimistisk at forvente 140 HK i en 90 HK UP!
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: VW up 1,0 TSI 90 HK -> Stage 1 140 HK / 240 NM = For meget?
Turboen er ens på 90/95hk kontra 115 hk.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 28
- Tilmeldt: 21. jun 2008, 21:14
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: VW up 1,0 TSI 90 HK -> Stage 1 140 HK / 240 NM = For meget?
90hk og 115hk er samme lader. Den er go for 125hk/220nm hvis resten er standart. Og den kan lave ca 140hk/260nm med et større forrør og anden cat. Men det er også MAX.
Jeg har set nogle stykker der laver 170hk og 300nm med en tilpasset lader fra en 1,4TSI. Men hvor længe sådan et setup holder, tør jeg ikke sige.
Jeg har set nogle stykker der laver 170hk og 300nm med en tilpasset lader fra en 1,4TSI. Men hvor længe sådan et setup holder, tør jeg ikke sige.
2017 SEAT LEON FR - 1,4TSI DSG7
2018 VW High Up! - 1,0TSI
2018 VW High Up! - 1,0TSI
- bretti
- Medlem
- Indlæg: 882
- Tilmeldt: 25. jul 2013, 21:21
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 6 times
Re: VW up 1,0 TSI 90 HK -> Stage 1 140 HK / 240 NM = For meget?
Søren, kan du lave ca 125 på min?
R36 fra 06/2010 -> byttet til 911 Targa fra 1979
Cayenne S (958)
Cayenne S (958)