Fejl 01314 Engine Control Module (ECM)

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
pgreen
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17. apr 2019, 15:57
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Fejl 01314 Engine Control Module (ECM)

Indlæg af pgreen » 17. apr 2019, 16:02

Efter anbefaling af Audi/VW søger jeg en person som måske kan være behjælpelig med at se om fejlkode 01314 Engine Control Module (ECM) laver fejl i dashboard pga kode i chipping efter batteriet har været i power saving mode (under 20%)... Det skal lige siges at jeg ingen fejl har haft på bilen imens jeg har haft den og den køre perfekt. Bilen er chippet og har været det i nogle år og kørt som en drøm.

Forleden dag kom batteriet under 20% efter den havde stået et par timer og spillede musik, batteriet gik i power saving mode. Nu er batteriet oppe på 100% igen men efter i Lørdags har jeg haft 3 alarmer (ABS, Engine og Parking brake) Alle alarmer peger på det er 01314 - Engine Control Module (ECM) som driller. Audi mener det kan være chipningen og at jeg skal få det undersøgt. Jeg har fået nulstillet alle fejl med VCDS og Audi's eget software men de 3 alarmer bliver ved med at komme igen hver gang bilen tændes. Vi har også forsøgt at tage strømmen helt fra bilen i et stykke tid, der er heller ikke nogen sikringer som er gået, intet af det har hjulpet, alarmerne kommer stadig frem i dashboard. Håber der er en som kan være behjælpelig eller kender en som måske kunne være behjælpelig med at få fjernet de skide alarmer i dashboard :D
Vedhæftede filer
Photo 15-04-2019, 14.01.15.png
Photo 15-04-2019, 14.01.15.png (59.2 KiB) Vist 2599 gange

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"