Side 1 af 1

Gammeldags tuning 2,0 blok med 8V top.

: 9. maj 2019, 09:20
af M_Olsen
Kan man lave 160-170hk?

På en 2,0 blok med 8V topstykke jeg tænker motorblok fra en golf 3 og et 8V topstykke fra et eller andet. Også med knast, banan og spjældhuse samt justerbar motorstyring.

Hvor meget skal der ændres i blokken?

Det hele skal ned i en Golf 1 cabriolet.

M Olsen.

Re: Gammeldags tuning 2,0 blok med 8V top.

: 9. maj 2019, 11:43
af RIX
du skal nappe en 6a blok fra en audi 80, den er ikke så høj.
golf 4 2.0 topstykke(cross flow samme som 1.6 100hk), en svensker tog det topstykke og montere i en golf 2 eller 3 den gav over 200hk da alt var lavet ;)
hvis du ikke køber en skarp knast skal du bruge golf 2 gti knasten den er lidt mere sporty end golf 3 knasten, topstykket skal have hele turen, og så skal du nok over i spjældhuse for at komme over de 150hk hvor du stadig har en fornuftig tomgang hvor den også kan synes.
VH:

Re: Gammeldags tuning 2,0 blok med 8V top.

: 10. maj 2019, 14:12
af M_Olsen
RIX skrev:
9. maj 2019, 11:43
du skal nappe en 6a blok fra en audi 80, den er ikke så høj.
golf 4 2.0 topstykke(cross flow samme som 1.6 100hk), en svensker tog det topstykke og montere i en golf 2 eller 3 den gav over 200hk da alt var lavet ;)
hvis du ikke køber en skarp knast skal du bruge golf 2 gti knasten den er lidt mere sporty end golf 3 knasten, topstykket skal have hele turen, og så skal du nok over i spjældhuse for at komme over de 150hk hvor du stadig har en fornuftig tomgang hvor den også kan synes.
VH:
Hvilken motorkode køre sådan en Audi 80 med?

Hvorfor ikke bare tage en 2,0 motor fra en golf 4 og gi den knast banan og spjæld?

M Olsen

Re: Gammeldags tuning 2,0 blok med 8V top.

: 15. maj 2019, 18:40
af RIX
6a som jeg skrev og det pga. højden af blokken, for ellers skal du ændre på motor ophæng.

VH: