Altea FR TFSI upgrade - hvilke dele
: 15. maj 2019, 18:11
Hej forum.
Jeg ejer mig en Altea FR TFSI manuel, motorkode BWA, som er blevet chippet/kørt ind med custom fil af tidliger ejer.
Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der ville være nogle stumper, som ville være en god idé at opgradere, enten som det er nu eller hvis der nu skulle gå noget i stykker og man alligevel skal skifte noget (eksempelvis tændspoler).
Lidt mere info omkring motoren:
- kørt ind til ca 274 hk på hjulene
- K&N Typhoon luftfilter-kit
- Forge åben blow-off (ikke-recirkulering)
Resten af motoren er standard og jeg har ikke planer om at skulle hive mere effekt ud af den, men min tanke med opslaget er at høre, om der ville være dele, som vil gøre motoren mere holdbar? Her tænker jeg, om motoren er 'på arbejde' med 274 hk uden anden opgradering end ECU-program og om f.eks downpipe og tændspoler vil gøre den "sundere", og hvor mange hk standard indmad i motoren kan holde til?
På forhånd tak
HP
Jeg ejer mig en Altea FR TFSI manuel, motorkode BWA, som er blevet chippet/kørt ind med custom fil af tidliger ejer.
Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der ville være nogle stumper, som ville være en god idé at opgradere, enten som det er nu eller hvis der nu skulle gå noget i stykker og man alligevel skal skifte noget (eksempelvis tændspoler).
Lidt mere info omkring motoren:
- kørt ind til ca 274 hk på hjulene
- K&N Typhoon luftfilter-kit
- Forge åben blow-off (ikke-recirkulering)
Resten af motoren er standard og jeg har ikke planer om at skulle hive mere effekt ud af den, men min tanke med opslaget er at høre, om der ville være dele, som vil gøre motoren mere holdbar? Her tænker jeg, om motoren er 'på arbejde' med 274 hk uden anden opgradering end ECU-program og om f.eks downpipe og tændspoler vil gøre den "sundere", og hvor mange hk standard indmad i motoren kan holde til?
På forhånd tak
HP